Zijn er mensen die dit al geprobeerd hebben?
http://lwn.net/Articles/420623/
The hardware driver can use this function to inform the 802.11 core whenever the interface reports the detection of a radar pulse. These events will be tracked; if, over time, they match the pattern for radars defined by the regulatory environment, the code will conclude that a radar is operating and that evasive action is called for. If the hardware can do full radar detection directly, the driver can report the existence of a radar with:
void ieee80211_radar_detected(u16 freq);
en ja dit staat gewoon in de configfile van hostapd vermeld .....
http://w1.fi/cgit/hostap/plain/hostapd/hostapd.conf
# Enable IEEE 802.11h. This enables radar detection and DFS support if
# available. DFS support is required on outdoor 5 GHz channels in most countries
# of the world. This can be used only with ieee80211d=1.
# (default: 0 = disabled)
#ieee80211h=1
Nu nog een raspberry pi, de juiste wifi dongle, en dan indien een alarm een geluidsignaal uitsturen ......
WIFI als radar detector ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 387 keer
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Lijkt me idd op weather radar aversion.
Ik heb een aantal wireless sitelinks opt werk die wel ns durven failen als er een weerballon overvliegt.
Die ballonnen zenden een signaal uit om storende links uit te schakelen, iirc.
[
Post made via mobile device ]
Ik heb een aantal wireless sitelinks opt werk die wel ns durven failen als er een weerballon overvliegt.
Die ballonnen zenden een signaal uit om storende links uit te schakelen, iirc.
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 83 keer
Wifi is secundaire gebruiker in de 5 ghz band, dit wil zeggen dat wifi er wel mag zenden, maar zonder de primaire gebruiker te storen.
De primaire gebruikers zijn de weer radars, in belgie heb je er 4
- zaventem
- helchteren
- jabbeke
- Wideumont
in NL zijn dit
- De bilt
- Den Helder
Weer ballonnen zenden helemaal geen signalen uit in de 5 ghz band eerder ergens tussen de 136 en 868 mhz, wel kan het zijn dat deze radarsignalen reflecteren , maar dan zou ik eerder verwachten dat vliegtuigen dit doen.
Ik denk dat er dus een andere reden is voor de radar detects die jij hebt, vermoedelijk zijn het gewoon echte radar detects ... aangezien de radar met zeer groot vermogen werkt
reflecties op metaal van eigen signalen kan ook wel een radar detect veroorzaken.
De primaire gebruikers zijn de weer radars, in belgie heb je er 4
- zaventem
- helchteren
- jabbeke
- Wideumont
in NL zijn dit
- De bilt
- Den Helder
Weer ballonnen zenden helemaal geen signalen uit in de 5 ghz band eerder ergens tussen de 136 en 868 mhz, wel kan het zijn dat deze radarsignalen reflecteren , maar dan zou ik eerder verwachten dat vliegtuigen dit doen.
Ik denk dat er dus een andere reden is voor de radar detects die jij hebt, vermoedelijk zijn het gewoon echte radar detects ... aangezien de radar met zeer groot vermogen werkt
reflecties op metaal van eigen signalen kan ook wel een radar detect veroorzaken.
- bitbite
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 42 keer
Dat verhaaltje van weerradar was enkel van toepassing in zeer extreme omstandigheden dacht ik, en in de praktijk meer een excuus voor de militaire radarfuncties.
Het lijkt me dat die ook wel een betere verklaring voor ITnetadmin's observaties, militaire radars die overvliegen of rondrijden enzo
Maar even voor de duidelijkheid voor ub4b: de DFS functie is geen betrouwbare radar-detector, en uitsluitend van toepassing op een zeer klein deel van de radartypes. Als het gaat om flitsradars detecteren of algemeen straling ontwijken zit je verkeerd.
Het lijkt me dat die ook wel een betere verklaring voor ITnetadmin's observaties, militaire radars die overvliegen of rondrijden enzo

Maar even voor de duidelijkheid voor ub4b: de DFS functie is geen betrouwbare radar-detector, en uitsluitend van toepassing op een zeer klein deel van de radartypes. Als het gaat om flitsradars detecteren of algemeen straling ontwijken zit je verkeerd.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Gebruikt Semmerzake ook niet iets op de 5GHz band waarmee je moet opletten?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 83 keer
bitbite schreef:Dat verhaaltje van weerradar was enkel van toepassing in zeer extreme omstandigheden dacht ik, en in de praktijk meer een excuus voor de militaire radarfuncties.
Wifi stoort wel degelijk de weer radar hoor ... het bipt/ncs komt zelfs bijna maandelijks in actie voor storingen op de radar.
Semmerzake, lijkt me niet op 5 ghz te werken, eerder lager in de band aangezien het een grote installatie is ....