Ik heb plots, vandaag gemerkt, maar al sinds gisteren bezig zie ik in de logs, een verbinding die geregeld wegvalt.
Vandaag is het bezig sinds 20:04, maar het gaat om veel meer verbindingen die gemaakt zijn en opnieuw verbroken.
De log geeft maar 2 gemaakte en verbroken verbindingen weer (20:04 en 20:28), maar in de realiteit heb ik zeker 4-5 keer een nieuwe verbinding gekregen die meteen ook weer weg was. Ik heb het vooral gemerkt omdat mijn stream telkens wegviel. De statuspagina van de bbox2 gaf dan telkens aan "TRAINING" om dan even later opnieuw een IP adres enzo te geven.
Mon, 27 Oct 2014 20:31:02 GMT PPPOE: session established
Mon, 27 Oct 2014 20:28:54 GMT PPPOE: Connection terminated
Mon, 27 Oct 2014 20:05:26 GMT PPPOE: session established
Mon, 27 Oct 2014 20:04:53 GMT PPPOE: Connection terminated
Mon, 27 Oct 2014 18:51:44 GMT PPPOE: session established
Mon, 27 Oct 2014 18:51:11 GMT PPPOE: Connection terminated
Mon, 27 Oct 2014 18:40:44 GMT PPPOE: session established
Mon, 27 Oct 2014 18:40:12 GMT PPPOE: Connection terminated
Mon, 27 Oct 2014 18:36:26 GMT PPPOE: session established
Mon, 27 Oct 2014 18:35:53 GMT PPPOE: Connection terminated
Mon, 27 Oct 2014 18:30:47 GMT PPPOE: session established
Mon, 27 Oct 2014 18:30:13 GMT PPPOE: Connection terminated
Mon, 27 Oct 2014 18:26:27 GMT PPPOE: session established
Mon, 27 Oct 2014 18:25:51 GMT PPPOE: Connection terminated
Mon, 27 Oct 2014 02:06:03 GMT PPPOE: session established
Mon, 27 Oct 2014 02:02:28 GMT PPPOE: Connection terminated
Mon, 27 Oct 2014 01:57:21 GMT PPPOE: session established
Mon, 27 Oct 2014 01:56:50 GMT PPPOE: Connection terminated
Sun, 26 Oct 2014 22:50:43 GMT PPPOE: session established
Sun, 26 Oct 2014 22:50:12 GMT PPPOE: Connection terminated
Sun, 26 Oct 2014 22:47:37 GMT PPPOE: session established
Sun, 26 Oct 2014 22:45:33 GMT PPPOE: Connection terminated
Sun, 26 Oct 2014 22:43:07 GMT PPPOE: session established
Sun, 26 Oct 2014 22:37:53 GMT PPPOE: Connection terminated
Sun, 26 Oct 2014 22:21:44 GMT PPPOE: session established
Sun, 26 Oct 2014 22:19:40 GMT PPPOE: Connection terminated
Sun, 26 Oct 2014 22:17:13 GMT PPPOE: session established
Sun, 26 Oct 2014 22:16:41 GMT PPPOE: Connection terminated
Sun, 26 Oct 2014 22:09:15 GMT PPPOE: session established
Sun, 26 Oct 2014 22:08:42 GMT PPPOE: Connection terminated
Sun, 26 Oct 2014 21:57:56 GMT PPPOE: session established
Sun, 26 Oct 2014 21:57:23 GMT PPPOE: Connection terminated
Sat, 25 Oct 2014 00:46:36 GMT PPPOE: session established
Sat, 25 Oct 2014 00:46:02 GMT PPPOE: Connection terminated
Tue, 21 Oct 2014 00:45:57 GMT PPPOE: session established
Tue, 21 Oct 2014 00:39:05 GMT PPPOE: Connection terminated
Ook op MyProximus (Belgacom eServices) vind ik veel verbindingen terug sinds 26/10
5/10/2014 2:58 34h 13m 20s
6/10/2014 13:14 0h 8m 10s
6/10/2014 13:27 96h 0m 0s
10/10/2014 13:27 96h 0m 1s
14/10/2014 13:28 96h 0m 1s
18/10/2014 13:28 56h 0m 1s
21/10/2014 0:46 95h 59m 59s
25/10/2014 0:46 46h 9m 8s
26/10/2014 21:57 0h 9m 9s
26/10/2014 22:09 0h 6m 10s
26/10/2014 22:17 0h 1m 13s
26/10/2014 22:21 0h 14m 52s
26/10/2014 22:43 0h 1m 12s
26/10/2014 22:47 0h 2m 33s
26/10/2014 22:50 3h 6m 5s
27/10/2014 1:57 0h 3m 52s
27/10/2014 2:06 16h 18m 24s
27/10/2014 18:26 0h 2m 14s
27/10/2014 18:30 0h 3m 54s
27/10/2014 18:36 0h 2m 12s
27/10/2014 18:40 0h 8m 32s
27/10/2014 18:51 1h 12m 0s
27/10/2014 20:05 0h 22m 56s
27/10/2014 20:31 0h 6m 49s
Er is niets veranderd aan mijn netwerksetup.
Er zijn ook geen (zichtbare) werken in de straat ofzo.
Iemand enig idee?
Knipperende verbinding
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
***KAN*** een VDSL2 poort in de rop zijn die naar de ruk is, of naar de ruk aan het gaan is. Of water in je paar (corrosie).
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Zo kan je echt niet werken.
Gruwelijk.
Elke paar minuten heb ik een disconnect .
Het is nu 21u39, ik heb weinig zin om vandaag nog bij de technische dienst een uur aan de lijn te hangen.
Gruwelijk.
Elke paar minuten heb ik een disconnect .
Het is nu 21u39, ik heb weinig zin om vandaag nog bij de technische dienst een uur aan de lijn te hangen.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Aan de telefoon zeiden ze dat ze een lijntest gingen starten en dat ik na 10 minuten mijn modem opnieuw zonder stroom mag zetten.
En toen werd de verbinding verbroken.
Wat ik na die 10 minuten moet doen, is niet duidelijk.
Alvast niet naar de klantendienst bellen, want die is om 22u gesloten.
En toen werd de verbinding verbroken.
Wat ik na die 10 minuten moet doen, is niet duidelijk.
Alvast niet naar de klantendienst bellen, want die is om 22u gesloten.
-
- Pro Member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 20:44
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
Ik denk dat ze een reset van de Bbox bedoelen...
Al zal dat niet veel verhelpen als je lijn rot is. You gotta love Proximus support. Ze hebben binnenkort trouwens weeral een nieuw bedrijf voor het afhandelen van hun gesprekken. Dat bedrijf zit in Herstal. Belooft veel goeds
Al zal dat niet veel verhelpen als je lijn rot is. You gotta love Proximus support. Ze hebben binnenkort trouwens weeral een nieuw bedrijf voor het afhandelen van hun gesprekken. Dat bedrijf zit in Herstal. Belooft veel goeds
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
De mevrouw vroeg of ik de bbox al gereset had, via het knopje (is er een knopje?) of gewoon, zonder stroom gezet.
Ik zei: gewoon, de voeding eruit.
Ah, oké.
Ik ga een lijntest starten en over 10 minuten mag je uw bbox nog eens zonder stroom zetten.
Ondertussen zijn de 10 minuten dik voorbij en zal ik maar doen wat de mevrouw gevraagd heeft.
Morgenvroeg eens zien wat de logs zeggen...
Duidelijkheid troef, dat wel...
Ik zei: gewoon, de voeding eruit.
Ah, oké.
Ik ga een lijntest starten en over 10 minuten mag je uw bbox nog eens zonder stroom zetten.
Ondertussen zijn de 10 minuten dik voorbij en zal ik maar doen wat de mevrouw gevraagd heeft.
Morgenvroeg eens zien wat de logs zeggen...
Duidelijkheid troef, dat wel...
Ik vrees dat mevrouw aan de lijn snel naar huis wou, wat op zich eigenlijk schandalig is.
Wel een tip als je naar de technische dienst belt: bel vanaf gsm! Een lijntest doen op een lijn die in gebruik is, is lastig.
Ik vrees dat je morgen eens opnieuw zult moeten bellen om het in orde te krijgen.
Wel een tip als je naar de technische dienst belt: bel vanaf gsm! Een lijntest doen op een lijn die in gebruik is, is lastig.
Ik vrees dat je morgen eens opnieuw zult moeten bellen om het in orde te krijgen.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ach, een klantendienst die tot 22u open is, kan ik moeilijk schandalig noemen.
Ik heb een netwerkverbinding, dus ik belde sowieso met mijn GSM aangezien mijn VOIP niet zou gewerkt hebben .
Nu begrijp ik ook waarom de mevrouw zei: ik verbreek de verbinding om de lijntest te doen.
Kon ze niet zien dat ik met een GSM belde?
Ach ja, het was al laat...
Ik heb een netwerkverbinding, dus ik belde sowieso met mijn GSM aangezien mijn VOIP niet zou gewerkt hebben .
Nu begrijp ik ook waarom de mevrouw zei: ik verbreek de verbinding om de lijntest te doen.
Kon ze niet zien dat ik met een GSM belde?
Ach ja, het was al laat...
Ze kon wel degelijk zien dat je met gsm belde, en ik had er niet op gelet dat je een voip-verbinding had, dus idd domme opmerking.
De lijntest doen en technieker sturen duurt... 3 minuten? Misschien 2 als de programma's wat mee willen werken, dus dat kon er echt wel door geraakt zijn, nuja, dat is dan weer mijn mening.
De lijntest doen en technieker sturen duurt... 3 minuten? Misschien 2 als de programma's wat mee willen werken, dus dat kon er echt wel door geraakt zijn, nuja, dat is dan weer mijn mening.
-
- Pro Member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 20:44
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
Schandalig zou ik dat niet durven noemen. Die mensen krijgen geen minuut overuren betaald, moeten vaak de laatste bus of trein halen en ze zijn 't allemaal beu, want 't is een zeer stresserende job...Jordumus schreef:Ik vrees dat mevrouw aan de lijn snel naar huis wou, wat op zich eigenlijk schandalig is.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Nou, geen klachten van Belgacom Technische dienst.
Ze zijn daarnet al gepasseerd en hebben het reservekoperpaar aangesloten.
Alles werkt terug.
Maar...
- nog verder van de ROP: 490m ipv 410m (nòg minder kans op vectoringsnelheden zoals 50-70Mbps)
- huidige sync is 16,5Mbps, voordien had ik 25Mbps met DLM
Technische dienst: ok
Belgacom profielen:
Ze zijn daarnet al gepasseerd en hebben het reservekoperpaar aangesloten.
Alles werkt terug.
Maar...
- nog verder van de ROP: 490m ipv 410m (nòg minder kans op vectoringsnelheden zoals 50-70Mbps)
- huidige sync is 16,5Mbps, voordien had ik 25Mbps met DLM
Technische dienst: ok
Belgacom profielen:
Ik kan je lijn momenteel niet controleren, maar mss gewoon eens een TBF doen? (kan je zelf via 0800 22 424) Mogelijks krijg je jouw profiel zo omhoog, afhankelijk van het profiel waar je momenteel op staat.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Lijntest gedaan, opnieuw 16,5/2Jordumus schreef:Ik kan je lijn momenteel niet controleren, maar mss gewoon eens een TBF doen? (kan je zelf via 0800 22 424)
Code: Selecteer alles
Downstream line rate 16552 kbps
Upstream line rate 2056 kbps
Downstream Training Margin 21.7 dB
VDSL Version Firmware-VTU-R:9.5.7.12IK105012 Time Jan 10 2014, 22:12:04
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je moet DLM zijn werk laten doen:heist_175 schreef:8D
16,5/2
Tot enkele dagen geleden had ik een 8D 25/2 profiel,
maar nu zit ik dus op een ander koperpaar
Lijntest gedaan, opnieuw 16,5/2
- - indien de omstandigheden gunstig zijn, zal DLM jouw lijn terug verhogen naar 25/2.
- telkens je de lijntest doet, zal je terugvallen op 16.5/2. Dat heeft dus geen zin ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.