error 40

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Rubinho
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 18 feb 2006, 15:45
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 3 keer

Hallo,

Ik had een oude V3 decoder, die heeft het echter begeven.
In de winkel hadden ze enkel V4 decoders, dus deze meegekregen.
Echter als ik die aansluit doe die het volgende P1:00 - P1:01 - P1:02 - iets van dir - Error 40
Ik vind echter niks terug op internet ivm die Error 40.
Niet te zeggen natuurlijk dat ik geen tv heb en het weekend is . . .
Iemand een tip? hint? idee?
Gebruikersavatar
broke23
Premium Member
Premium Member
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 21 keer

Altijd hetzelfde na reboot?

Al een Factory reset geprobeerd?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Heb je de tweede TV poort op de router al eens geprobeerd? En misschien de kabel ook eens wisselen?
Rubinho
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 18 feb 2006, 15:45
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 3 keer

Inderdaad reboot lost niks op, idem voor factory reset.
Kabel vervangen is niet zo simpel, is enige kabel die daar ligt, maar als ik pc aansluit op kabel kan ik wel gewoon surfen...
Modem is bbox 3 dus is fully routed.
Morgen maar ( nog eens) gaan inwisselen...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Rubinho
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 18 feb 2006, 15:45
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 3 keer

Gewoon even laten weten dat dit uiteindelijk opgelost is.
Error 40 wil blijkbaar zeggen een software probleem/bug.
Ik heb wel 3 keer 'geluk' gehad met telkens een V4 decoder die het probleem, out of the box had.
Het viel mij wel op dat het telkens 'refurbished' toestellen waren, dus geen nieuwe.
Na wat ferm lastig te doen en naar een winkel te gaan weer ze nieuwe V5 in stock hadden, heb ik geluk gehad en blijkt alles nu te werken.
Ik moet trouwens zeggen, wat een verademing die V5! Dat ze mensen gewoon laten zitten, zoals ik zelf was, op een super trage V3 is echt wel schandalig!
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Bedankt om te laten weten wat de oorzaak was.

Refurbished is niet hetzelfde als nieuw.
Als het een toestel betreft dat binnengebracht werd omdat de huur stopgezet werd dan OK: wat afstoffen en toestel kan naar volgende klant.

Voor een toestel binnengebracht met een defect: misschien worden die wel in een labo getest, maar de omstandigheden zijn toch altijd anders dan in real life. Bepaalde software bugs of intermitterende hardware fouten zullen niet altijd gevonden kunnen worden. De volgende klant heeft natuurlijk dezelfde fout opnieuw aan zijn been.

En inderdaad de V3 is echt traag, enkel geschikt om in SD te kijken. Eventueel in HD als je nooit terugspoelt... Zelf heb ik een gekochte V5 en V3 het verschil is duidelijk
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

tussen v4 en v5 is het verschil inderdaad niet zo opvallend zoals het groot verschil tussen de v3 en v5 !
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”