Bhaalu : Vikings abo plots beperkt tot mobiel!?

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Reactie van Bhaalu: de bitrate is inderdaad gedaald, maar we hebben heel hard gesleuteld om de kwaliteit van deze stream (bijna) zo goed te krijgen dan de oude - niet geoptimaliseerde - stream van 1mbit. De bitrate is gedaald om de streaming kost wat te drukken zodat we bhaalu mobiel gratis kunnen aanbieden. Als je in betere kwaliteit wil kijken, dan kun je voor €49 en €5/maand bhaalu Plus aanschaffen. deze geeft toegang tot een 2mbps stream.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

vreemd antwoord, want ik zie wel duidelijk kwaliteitsverlies. Heb wel geluk, dat ik ook een betaal account heb, en kan switchen
de koe zegt boe
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Klopt, het is duidelijk mindere kwaliteit. Ik heb ook beide accounts, aan de ene kant blij dat er eindelijk verbetering is voor betalende klanten. Aan de andere kant, al de collega's die ondertussen een gratis account hebben, die zijn er aan voor de moeite. Het gratis aanbod downgraden en dan verwijzen naar de betalende versie vind ik allesbehalve... Ze hebben toch op voorhand een bepaalde regeling afgesloten met MV?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Slafes schreef:Als je oorspronkelijk reclame maakt met een product en daarna een minderwaardig product geeft, ook al is het gratis, dan is dat oplichting. Het is een blijft een mobiele licentie die je van MV krijgt, maar dat is het niet, het is een minderwaardige mobiele licentie die nergens kan vergeleken worden met de betalende licentie. Dat moet je dan maar ergens duidelijk stellen en communiceren!

Nergens, op geen enkel vlak is Bhaalu open. Nergens voert dit bedrijf een open communicatie, nergens kan je de specificaties terugvinden over het MV abo, want wie weet welke addertjes zijn er nog, en als je lastige vragen stelt aan de helpdesk over privacy krijg je geen antwoord.

pfff... alweer, je krijgt iets GRATIS via MV, dus je hebt niets te eisen van bhaalu imho.
vind je dat je oneerlijk behandeld wordt voor een gratis product via MV, klaag dan bij MV en laat hun praten met bhaalu.
niemand heeft ooit ergens iets gezegd van min of max kwaliteit, en zelfs nergens staat iets van hoelang...
de kwaliteit op een 32" is overigens nog steeds aanvaardbaar (niet iedereen eist 1080p full hd perfectie, zeker niet van iets dat gratis is)

voor hetzelfde geld kan je nu wel klagen van mindere kwaliteit (voor een dienst die je krijgt via een ander bedrijf!),
maar ze kunnen evengoed bhaalu mobiel afschaffen voor MV klanten... dus imho valt er niet te klagen.
(zie proximus met deezer, base met spotify, etc etc)

ik snap dat mensen niet graag betalen voor iets dat niet voldoet aan hun wensen, en daarover klagen. das normaal.
maar dat mensen klagen over product X van bedrijf Y dat ze gratis krijgen via een abonnement bij bedrijf Z...
je bent toch geen klant bij MV alleen voor bhaalu? en je bent geen klant bij bhaalu zelf... dan heb je imho niet te klagen dat je er wel iets van krijgt
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Wij weten niet wat de overeenkomst is tussen MV en Bhaalu hé.

Het is wel een goede zet geweest van Bhaalu: het doelpubliek bij uitstek tijdens de vakantiemaanden kennis laten maken met Bhaalu, en ze nu nog steeds gratis een minimum dienst leveren. Uiteindelijk werken veel bedrijven zo: de gratis versie dient als lokkertje voor de betalende versies.
Zelf heb ik zo'n stick gewonnen met de Bhaalu gewonnen. Als die meevalt qua kwaliteit neem ik een betalend abonnement en zeg ik TV Replay bij Belgacom op.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Wij weten niet wat de overeenkomst is tussen MV en Bhaalu hé.
Daar gaat het niet echt over. Ik weet verschillende mensen (waaronder mijn zoon) die een MV kaart genomen heeft, omdat je daarbij een bhaalu 1Mbit account kreeg... en nu is dat niet meer. Wat bhaalu en mv afspreken is de klant hun probleem niet

Het is een beetje zoals, waarbij je bij MCdonalds bij een bestelling van 40€ een gratis cinema ticket krijgt. En als je dan aan de cinema toekomt, dat men je zegt, dat de voorwaarden veranderd zijn, en dat je minimum met 10 personen moet zijn.
de koe zegt boe
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Ik wil er nog iets over schrijven, maar mijn argumenten zijn zinloos blijkbaar omdat het gratis is... Trouwens, voor iedereen is het momenteel mogelijk om gratis mobiel te kijken, je hoeft zelfs geen MV meer te worden als ik het op de Bhaalu website zie.

Wederom, geen enkele communicatie...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

...Wederom, geen enkele communicatie...

en vroeg of laat ook geen leven meer! Bhaalu bestaat dank zij mensen die een betaald abo hebben, en uitgerekend deze groep wordt alsmaar kleiner en kleiner :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Begrijpelijk allemaal.
Een aankondiging had wel gemogen.

Vragen of fb worden ontweken.
Telefonische helpdesk stuurt je door naar het eeuwige niets.
De "mail" helpdesk geeft ook niet thuis.

Snel wat voorwaarden op de achtergrond aanpassen? Het kon, ik zou er niet van verschieten. Het is nu ook niet de eerste keer natuurlijk.
(terubetaling box bij negatieve uitspraak rechtzaak naar -> korting op het volgende wat al blijkbaar klaarstaat.)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ikhlaske
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 6 keer

Heronic schreef:Neehoor, want die "vikings" licentie is netjes met deze box gebruikt geweest. De enige reden van aanschaf trouwens!

Nu ze de voorwaarden (ah ja het is niet de eerste keer dat ze hun voorwaarden veranderen en nadele van de klant. Wat het vertrouwen sterkt ntuurlijk.) veranderd hebben en het dus effectief 5€/pm per box moet gaan kosten hoeft het voor mij niet meer. Reden : ik kijk zo weinig tv dat bhaalu wel handig maar belange geen 5€ per maand waard is voor mij :lol: )

Deze staat dus na nieuwe aankoop IKHLASKE :angel: a 200€ terug te koop :
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=73&t=42427
Hierna (in de veronderstelling van te weinig interesse) gaat hij nog eens op andere plaatsen te koop.
In het slechtste geval zou ik er graag xbmc op gooien en dan haal ik zijn waarde makkelijk op ;)
*Edit naam :)
Provider: Orange Fiber 1000/200
Modem/Router: Orange Nokia Fiber Modem + Unify USG
Switch: UniFi 24p + 8p POE 150W
Wifi: Unify AP AC LR + AP AC PRO
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
  • Intel NUC - 16GB Ram
  • Intel NUC - 4GB Ram
  • Mac Mini - M1
tommo987
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Het feit dat Bhaalu een onderscheid wil maken tussen zijn gratis klanten en betalende klanten lijkt mij nog redelijk normaal. Dat dit wel heel snel gebeurd na de gratis actie van mv is dan weer jammer.

Zelf voel ik mij wel bedrogen door Bhaalu!

- eerst koop ik Bhaalu mobiel voor 49 euro en neem ik uiteraard een abonnement 5 euro pm
- een korte periode later, blijkt dat ik als Mobile Vikings klant recht heb op een gratis mobiele licentie. Aan een kant was ik hier blij mee, aan de andere kant dacht ik "had ik het geweten, had ik deze 49 euro kunnen besparen". Maar het feit dat ik mijn 5 euro per maand kon laten vallen was dan weer mooi meegenomen.
- nu maakt men dan weer blijkbaar het verschil tussen een gratis klant en een betalende klant. Echter ben ik geen "gratis klant" want ik heb reeds 49 euro betaald voor mijn licentie. Zelf ben ik momenteel ook niet van plan om lidgeld te betalen, doordat ik nu gebruik kan maken van de gratis mobile vikings actie.

Probleem is dat Bhaalu nu zegt, dat ik geen betalende klant ben, omdat ik momenteel geen lidgeld betaal. Maar dit weiger ik, door de gratis MV actie. 49 euro weggegooid dus?...

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Weggegooid niet maar je krijgt maar 0.5mb meer.
Sorry Ikhlashke :)
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

0,5mbit/s, welke resolutie kan deze bitsnelheid dan wel zijn 480p ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

bambipower schreef: Daar gaat het niet echt over. Ik weet verschillende mensen (waaronder mijn zoon) die een MV kaart genomen heeft, omdat je daarbij een bhaalu 1Mbit account kreeg... en nu is dat niet meer. Wat bhaalu en mv afspreken is de klant hun probleem niet
sja, je bent toch echt zelf in fout als je een product neemt voor koppelverkoop redenen...
en noch MV, noch bhaalu hebben iets gedaan dat vreemd of nieuw is, maar blijkbaar krijgen ze er wel meer commentaar op.

proximus gaf je vroeger deezer, das afgeschaft, je hoort niemand zeuren
base gaf je vroeger spotify, das afgeschaft, je hoort niemand zeuren
mv geeft je bhaalu, de kwaliteit is nu wat minder, iedereen staat op zen kop?

ik blijf erbij, ik snap het niet...
als je enkel en alleen klant bij MV bent geworden voor bhaalu, had je ook gewoon bhaalu kunnen nemen zonder MV klant te worden.
en als je MV klant bent geworden voor bhaalu er was, dan heb je nu nog steeds meer voor hetzelfde geld als vroeger.
sterker nog: in de meeste gevallen ben je met MV + gratis bhaalu nog steeds beter af als met de proximus en base aanbiedingen van vroeger (met deezer/spotify)

kijk, ik ga niet zeggen dat ik niet meer voor minder wil (lijkt me nogal wiedes vanuit het standpunt van de consument),
maar het is nu ook niet dat ik hier ineens een oneerlijke actie in zie...
niemand heeft MV of bhaalu verplicht dit aan te bieden, en niemand heeft een belofte gemaakt dat het hoge streams of een blijvend aanbod is.
dus alweer: laat ons genieten zolang het er is, want je moet er niet van omkijken dat dit aanbod over een jaar of 2 gewoon niet meer erbij zit.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Nu begrijp ik het, ik vond bhaalu goed werken maar deze week plots de kwaliteit omlaag :( het is amper te bekijken in de meeste uitzendingen. Wel zonde eerst iets geven en dan ontdekken dat het te duur is. Tsja einde bhaalu dan maar, ik zal toch eerder netflix betalen dan baahlu vrees ik.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

...de overeenkomst tussen Bhaalu en MV is dat ze in dezelfde bedrijfsgebouwen op hetzelfde adres zitten.....misschien zitten bepaalde mensen wel in beide bedijven ? ook de helpdesktelefoonnrs trekken heel goed op elkaar en de support Jolien en Jorien :)
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Anders eens binnen springen tijdens de openbedrijvendag en het hen op de man af vragen
bhaalu
Official
Official
Bedankt: 61 keer

Hallo,

Er zijn inderdaad wat wijzigingen geweest.
De gratis mobiele versie heeft nu een 0.5 en een 0.25 mbit stream.
Uiteraard zijn er verschillen tussen de nieuwe 0.5mbit en de oude 1mbit, maar niet zoveel als je zou denken.
We hebben (echt) hard gesleuteld om de 0.5mbit stream te optimaliseren, de oude 1mbit was dat niet.
De achterliggende reden is natuurlijk om onze streaming kosten naar omlaag te brengen, zo kunnen we bhaalu mobiel gratis (blijven) aanbieden.

Als je toch in hogere kwaliteit wil kijken dan kun je het betalende "bhaalu Plus" nemen, dan krijg je een 2mbit stream, ook op mobiel.
De bhaalu box krijgt de nog hogere bitrates.

Net zoals aan onze video streams kunnen we inderdaad ook wat aan onze communicatie skills sleutelen - dat is een eerlijke observatie :-)

(En nee, ook al zijn we buren en springen we regelmatig bij elkaar binnen, we zijn niet hetzelfde bedrijf dan Mobile Vikings.)

Vriendelijke groet!
bhaalu support
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Kan je dan niet gewoon mobiel gebruiken op de box?
bhaalu
Official
Official
Bedankt: 61 keer

Momenteel niet nee,
De kwaliteit van de 0.5 mbit stream is ook zeker niet geschikt voor een groot scherm.
Maar eigenlijk is het wel een goed punt ... ik vraag het eens na!
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kitt1977
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Gisteren nog getest Android gsm ( note2 ) op een Hitachi HD ready tv .. het was nog net kijkbaar ( op 2 meter afstand) aan 0,5 mbit .
De 1Mbit stream was uiteraard stukken beter .. op pc merk je het kwaliteits verschil wel goed .... maar een gegeven paard mag je niet in de bek kijken ..
criminala
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

Het is erg onduidelijk geworden voor mij . Ik heb vrienden verteld dat wanneer ze de gratis bhaalu mobile viking licentie hebben , ze gewoon een stick of box moeten aanschaffen en niet maandelijks het huurgeld moeten betalen .
1 persoon die aan mijn verhaal twijfelde heeft dit gestuurd naar de bhaalu helpdesk enige tijd geleden , en ze bevestigden dit . Dus met een mobile vikings bhaalu mobile lidmaatschap , zou hij enkel een bhaalu stick moeten aanschaffen om te kunnen kijken . Zonder de 5€ per maand te hoeven betalen . De mobile vikings bhaalu mobile lidmaatschap was voldoende .

Zijn vraag op 18 juli :
ik had graag geweten wat de exacte leverdatum zou zijn van de bhaalu stick. is dit daadwerkelijk 6 weken daar dit toch al een heel lange tijd staat.

volgende vraag luidt als volgt: ik heb reeds een bhaalu lidmaatschap via mobile vikings, moet ik dan nogsteeds 5€ betalen in de maand voor een nieuw lidmaatschap om gebruik te maken van deze stick?
Bhaalu antwoord :
De levertijd van de Stick is inderdaad 6 weken. Je lidmaatschap dat je via Mobile Vikings ontvangen hebt, kan je ook gebruiken om niet tegelijkertijd met de Stick bhaalu te bekijken. Wil je tegelijkertijd met de Stick en op een mobiel toestel bhaalu bekijken, dan heb je een extra lidmaatschap nodig.
Dit blijkt nu onjuist te zijn ? Indien dit onjuist is zou ik dat echt graag willen horen aangezien ik dan dringend moet stoppen met mijn vrienden dingen voor te liegen .

Op de website staat nu bij lidmaatschap :
Je hebt minstens 1 lidmaatschap nodig (dit heb ik - Mobile Vikings bhaalu lidmaatschap)

Met één lidmaatschap kan je tegelijk je bhaalu opnames bekijken op een Tv-toestel en op een mobiel apparaat. Natuurlijk heb je dan wel de bijhorende bhaalu producten nodig (ik koop bijvoorbeeld een stick) . Zo kijk je naar Tv via de bhaalu Stick (net gekocht) of Box en kijk je op een mobiel toestel via bhaalu Mobiel. Wil je tegelijk bhaalu kijken op meerdere TV’s of meerdere mobiele toestellen, dan heb je meerdere lidmaatschappen nodig. (wil slechts op 1 toestel tegelijk kijken)
Het lijkt mij dan toch dat je met EEN lidmaatschap (bijv de MV bhaalu lidmaatschap) en bijvoorbeeld een gekochte stick gewoon OF op je mobile OF op je stick kan kijken . wil je op beiden tegelijk kijken moet je een lidmaatschap bijnemen . Als je enkel op 1 toestel tegelijk wil kijken zou de mobile vikings bhaalu lidmaatschap volgens de tekst op hun website en de info uit hun supportmail toch moeten werken en voldoende moeten zijn ?
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”