Ik kan dan wel snel acheterdochtig zijn MAAR :
Meerdere telefoontjes naar het betaalnummer 078
3x dezelfde persoon die mij zo snel mogelijk dooschakelde(ondanks andere vragen! hier had ik op gelet!) naar een bestemming waar ik nooit raakte.
Vanaf de 4e keer (na 3x ingehaakt te hebben tijdens oneindige beltoon) geraakte ik niet eens meer binnen!!!!
Iemand ervaring met de "late night" bhaalu helpdesk ?
Bhaalu helpdesk joke?!
-
- Plus Member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 12 jan 2013, 09:36
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 10 keer
Yep, maandag gebeld rond 19u voor een licentie te activeren, maar de persoon kon mij niet verder helpen.
Een technische persoon ging mij dinsdag terugbellen. We zijn nu woensdag nog niks van gehoord ...
Zal maar een mailke sturen zeker
Een technische persoon ging mij dinsdag terugbellen. We zijn nu woensdag nog niks van gehoord ...
Zal maar een mailke sturen zeker

- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2748
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Oef gelukkig heeft :
http://www.test-aankoop.be/forum/Topic/542372
het fout en is dit geen duur betaalnnr.
Dank je Iceke..
Los daarvan blijft het vreemd dat dezelfde persoon je steeds doorvebind naar de eeuwige jachtvelden(payphone?) niett?
Wie wil kan in pm afspreken dan verassen we de helpdesk even binnen x dagen en liggen de bewijzen op tafel
http://www.test-aankoop.be/forum/Topic/542372
het fout en is dit geen duur betaalnnr.
Dank je Iceke..
Los daarvan blijft het vreemd dat dezelfde persoon je steeds doorvebind naar de eeuwige jachtvelden(payphone?) niett?
Wie wil kan in pm afspreken dan verassen we de helpdesk even binnen x dagen en liggen de bewijzen op tafel

“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2748
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Bwa, het verschil tussen volwaardig en steeds door dezelfde persoon, zelfs met verschillende vragen op een zijspoor gegooid te worden is mijn inziens toch groot.
Liever beperkt (kan ik best rekening mee houden) maar echt dan uitgebreide da in feite een fake €drain! Zo komt het tenminste over. Alsof die 1e persoon geen enkle vraag kan beantwoorden?
Ah pas op onlangs in een "klerenwinkel" heb ik een bediende meegemaakt die mij mijn kortingsbon terug gaf om in te vullen zonder die eerst al af te trekken en dan nog stond te wachten om de "kleren" op te vouwen en weg te bergen tot ik gedaan had met invullen EN betalen. Van die mottige werknemers waarvan je denkt "moest ik werkgever zijn, wel die neem ik nooit in dienst" kom je wel overal tegen naturlijk.
Liever beperkt (kan ik best rekening mee houden) maar echt dan uitgebreide da in feite een fake €drain! Zo komt het tenminste over. Alsof die 1e persoon geen enkle vraag kan beantwoorden?
Ah pas op onlangs in een "klerenwinkel" heb ik een bediende meegemaakt die mij mijn kortingsbon terug gaf om in te vullen zonder die eerst al af te trekken en dan nog stond te wachten om de "kleren" op te vouwen en weg te bergen tot ik gedaan had met invullen EN betalen. Van die mottige werknemers waarvan je denkt "moest ik werkgever zijn, wel die neem ik nooit in dienst" kom je wel overal tegen naturlijk.
Laatst gewijzigd door Heronic 17 sep 2014, 22:45, in totaal 1 gewijzigd.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2748
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Naar wie stuurt hij al deze tels door?
Waarom (verschillende afkomst nummers(voip)) komt er dan na herhadelijk bellen niets meer door? Elk nr 1x.
Ben ik kritisch? Vast wel, ik nodig je uit de test te doen en het zelf te ondervinden.
Waarom (verschillende afkomst nummers(voip)) komt er dan na herhadelijk bellen niets meer door? Elk nr 1x.
Ben ik kritisch? Vast wel, ik nodig je uit de test te doen en het zelf te ondervinden.

“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2748
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
En ondertussen 078 nr betalen? Maakt me niet uit.
Van een betaalnummer verwacht ik een zekere service!! Daar betaal je voor toch?
Liever een lokaal of in het beste geval gratis nummer tot 20u ofzo voor een realistische helpdesk dan een betaalnummer tot 22u waar je als melkkoe in een eindeloos hokje gestampt word! 3x door dezelfde persoon met andere vragen is toch geen toeval meer?
Meer "laat mij gerust ik zit naar een film te kijken" ofzo...
Van een betaalnummer verwacht ik een zekere service!! Daar betaal je voor toch?
Liever een lokaal of in het beste geval gratis nummer tot 20u ofzo voor een realistische helpdesk dan een betaalnummer tot 22u waar je als melkkoe in een eindeloos hokje gestampt word! 3x door dezelfde persoon met andere vragen is toch geen toeval meer?
Meer "laat mij gerust ik zit naar een film te kijken" ofzo...
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 5866
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
zie, en hier krijg je dan weer dat idiote ivr-gezeik:Heronic schreef:Bwa, het verschil tussen volwaardig en steeds door dezelfde persoon, zelfs met verschillende vragen op een zijspoor gegooid te worden is mijn inziens toch groot.
Liever beperkt (kan ik best rekening mee houden) maar echt dan uitgebreide da in feite een fake €drain! Zo komt het tenminste over. Alsof die 1e persoon geen enkle vraag kan beantwoorden?
héél veel mensen haten een ivr waar ze "nummerkes" moete indrukken (en door dan nog niet te luisteren en fout te kiezen, worden ze doorverbonden, en krijgt iedereen het op zen zenuwen)
bij bhaalu doen ze het dus mss anders met 1 "receptionist" die (naargelang de vraag) je doorschakelt met een andere afdeling (menselijke ivr dus eigenlijk),
en dan zijn de mensen wéér niet tevreden.
en je kan écht niet verwachten dat 1 iemand én commercieel, facturatie, administratie, en technische kennis kan hebben op een helpdesk.
overigens heeft telenet bv ook een betalend nr voor de helpdesk, alsook scarlet, edpnet, en dommel bv.
en dat je test-aankoop gezever nog gelooft, pffrt, die jongens kan ik al eeuwen niet uitstaan.
overigens is dat forum topic wel heel slim: een 0800 vermelden als "dure prefix" terwijl de 0800 een groen nr is

- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2748
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Splitter ik ken het helpesk niveau van telenet, belgacom en scarlet ondertussen.
Ik kan jouw uitleg perfect begrijpen, het houd zeker en vast steek!
Maar
1. Dus zonder zelfs te antwoorden op jouw vraag geraak je doorgeschakeld? Kan want hij heeft een checklist voor zich?
2. Ondanks de verschillende vragen krijg je uiteindelijk evengoed niemand aan de lijn? Zou bhaalu al zo groot geworden zijn dat zelfs dit niet meer lukt?
Ik kan jouw uitleg perfect begrijpen, het houd zeker en vast steek!
Maar
1. Dus zonder zelfs te antwoorden op jouw vraag geraak je doorgeschakeld? Kan want hij heeft een checklist voor zich?
2. Ondanks de verschillende vragen krijg je uiteindelijk evengoed niemand aan de lijn? Zou bhaalu al zo groot geworden zijn dat zelfs dit niet meer lukt?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2748
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Nee, is het aan mij om te vermelden dat de doorschakeling niet werkt? Trouwens daar had ik niet eens de kans toe.
Als "voorgeschreven" werd ik telkens reeds na 1 zin zonder verdere vraag noch uitleg (Tenzij "momentje mijnheer als uitleg telt.) doorgeschakeld!
Test het gerust zelf morgen na 21u
Als "voorgeschreven" werd ik telkens reeds na 1 zin zonder verdere vraag noch uitleg (Tenzij "momentje mijnheer als uitleg telt.) doorgeschakeld!
Test het gerust zelf morgen na 21u

“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- userbase crew
- Berichten: 9510
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Die automatische systemen worden zelden nog door mensen serieus genomen. Ze toetsen willekeurig nummerkes in tot ze iemand vastkrijgen, of het systeem merkt dat er ongewone inputs zijn en naar een persoon doorschakelt, of de geavanceerderen leren of het systeem een bypass code heeft om, weer, iemand aan de lijn te krijgen.
[
Post made via mobile device ]
[

- heist_175
- Moderator
- Berichten: 16261
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Wat is betalend?
Het is geen gratis nummer (0800), maar ook geen sekslijn hé (070, 0900).
078 is gewoon zonaal tarief (Eandis en Electrabel hebben ook zo'n nummer)
Met VOIP is 078 ook gewoon in de freedays bv
Het is geen gratis nummer (0800), maar ook geen sekslijn hé (070, 0900).
078 is gewoon zonaal tarief (Eandis en Electrabel hebben ook zo'n nummer)
Met VOIP is 078 ook gewoon in de freedays bv

-
- Pro Member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 20:44
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
078 heet officieel "gedeelde fakturatie" en dat is GEEN BETAALNUMMER.
Iedereen in België kan zo'n nummer bellen aan zonaal tarief. Het verschil wordt in dit geval door Bhaalu betaald, voor bellers die interzonaal bellen, ook als die zelf gratis bellen.
Iedereen in België kan zo'n nummer bellen aan zonaal tarief. Het verschil wordt in dit geval door Bhaalu betaald, voor bellers die interzonaal bellen, ook als die zelf gratis bellen.
-
- userbase crew
- Berichten: 9510
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Bestaat dat nog, zonaal/interzonaal ?
Ik dacht dat dat allang afgeschaft was.
[
Post made via mobile device ]
Ik dacht dat dat allang afgeschaft was.
[

Dag Heronic,
Het schijnt dat je tegenwoordig via [email protected] best snel antwoord krijgt.
Proberen?
Laat dan even weten dat je van userbase komt, dan weten we dat we de normale "zit de stekker wel in het stopcontact" vragen kunnen overslaan.
Vriendelijke groet
bhaalu support
Het schijnt dat je tegenwoordig via [email protected] best snel antwoord krijgt.
Proberen?
Laat dan even weten dat je van userbase komt, dan weten we dat we de normale "zit de stekker wel in het stopcontact" vragen kunnen overslaan.
Vriendelijke groet
bhaalu support
bhaalu, My Catch-All TV, Everywhere.
http://www.bhaalu.be
http://www.facebook.com/bhaaluBE
http://www.twitter.com/bhaaluBENL
http://www.bhaalu.be
http://www.facebook.com/bhaaluBE
http://www.twitter.com/bhaaluBENL
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2748
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Bedankt voor de tip. Dat adres heb ik gisteren namiddag reeds een mail naar gestuurd.
Maakt ondertussen niet zo veel meer uit. Ik weet genoeg denk ik.
Maakt ondertussen niet zo veel meer uit. Ik weet genoeg denk ik.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Dat is ook zo. Voor wie toen nog niet geboren was;ITnetadmin schreef:Bestaat dat nog, zonaal/interzonaal ?
Ik dacht dat dat allang afgeschaft was.
[Post made via mobile device ]
Vroeger waren er verschillende tarieven om te telefoneren van een vaste lijn naar een vaste lijn binnen de telefoonzone en buiten te telefoonzone. Buiten de zone bellen was wat duurder. De prefix van een vast telefoonnummer verwijst daar nog steeds naar. Een 02/XXX.XX.XX is een nummer van zone Brussel en 03/XXX.etc is van Antwerpen. Om binnen de zone te bellen gebruikte je het nummer zonder zoneprefix. Soms kom je dat nog tegen op borden of winkelramen een telefoonnummer zonder zone-nummer. Dat stamt nog van toen. Om buiten de zone te bellen diende je wel de zoneprefix te gebruiken. Eigenlijk nu zoals de huidige landenprefix nu nog steeds werkt. Binnen België geen Belgische landcode 32, al werkt dat ook, voor buiten de zone België is die wel nodig.
Een 078-nummer was toen een nuttig commercieel ding omdat je daarmee steeds tegen het goedkopere zonale tarief kon bellen. Het maakte niets uit of je nu in Oostende, Antwerpen of Hasselt woonde. Zelfde tarief. Ook nuttig was en nog steeds is dat het geen geografische associatie heeft. Er zijn bellers die niet gelukkig zijn met een 02-nummer van Brussel want ze zijn van Antwerpen... of wat voor streek/combinatie dat ook.
Het lastige is dat ondertussen de GSM is opgekomen en de telefoonzones op facturatievlak afgeschaft zijn. De 078-nummers zijn bij de zogenaamde nationale premiumnummers gezet. En ook al is een 078-nummer geen duur telefoonnummer de telefoonoperators rekenen niet het historische tarief aan van een gewoon vast nummer. En als je "gratis" kan bellen naar vaste lijnen is het best mogelijk dat een 078 niet inbegrepen is.
Maar het blijft goedkoop.
Ter info; weepee telecom - naar Belgacom is 0,02 per minuut . Naar 078 is 0,06 per minuut. Maar dat is een tarief die kan verschillen van operator tot operator.
Een 0909 is trouwens 31 euro per oproep. Het duurste dat ik gevonden heb.
Tegenwoordig zie je ook organisaties die een gewoon telefoonnummer maskeren door de notitie te wijzigen. De Post gaat zijn nummer noteren als 022/012345 en de Federale overheid gebruikt de "prefix" 0257/ - dat zijn gewoon 02-nummers. En aangezien telefoonzones eigenlijk niet meer bestaan kunnen die overal uitkomen, ook buiten de historisch zone. Dat heeft als voordeel dat het geen nationaal premiumnummer is en steeds de tarief van een gewoon vast nummer.
Laatst gewijzigd door WalterB1 22 sep 2014, 18:04, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Het is inderdaad niet inbegrepen... op zich begrijp ik dan ook niet waarom een bedrijf nog een 078-nummer neemt.WalterB1 schreef:En als je "gratis" kan bellen naar vaste lijnen is het best mogelijk dat een 078 niet inbegrepen is.
Zelf worden ze er niet beter van en het kost hun klanten alléén maar extra.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6553
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
Ik zou toch hopen dat een officiële vertegenwoordiging hier van Bhaalu, zich toch niet moet beroepen op 'het schijnt'...bhaalu schreef:Het schijnt dat je tegenwoordig via [email protected] best snel antwoord krijgt.
Proberen?

-
- Elite Poster
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Ik veronderstel dat het ironisch was. Hetgeen natuurlijk ook niet echt professioneel overkomt. Maar goed.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2748
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Van diezelfde helpdesk waarvan ik nog steeds geen antwoord gekregen heb.
Is ook niet meer nodig.
De box is van het account en wordt vanavond opgehaald.
Ik denk dat ik de vissen in het aquarium eens ga trakteren op 24/24 mobiele stream
Is ook niet meer nodig.
De box is van het account en wordt vanavond opgehaald.
Ik denk dat ik de vissen in het aquarium eens ga trakteren op 24/24 mobiele stream

“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?