pwr schreef:WiFi inderdaad nodig , bij voorkeur dual-band
gigabit poorten minstens 4
nooit met een iets moeilijkere router gewerkt vandaar ook mijn vraag in mijn openingspost naar een simpele oplossing..
ben wel bereid van er wat geld in te investeren door het kopen van een router maar als het echt ingewikkeld is om één en ander te configureren dan denk ik dat ik afhaak.
Alle bovenstaande zaken kunnen prima gedaan worden met een routerboard, maar dit is zeker geen simpele oplossing. Beter dus uitkijken naar iets anders als je per poort wilt loggen... Ook de eerder genoemde PFSense en dergelijken vallen hierbij dan af...
meon schreef:@krisken: Gaat een Routerboard u kunnen zeggen welke client op het lan-segment hoeveel trafiek heeft over welke services? Of gaat dat per poort op de routerboard zélf? Want dat laatste zou bij elke beetje router via snmp moeten kunnen opgevraagd worden denk ik?
Hij gaat inderdaad per poort gaan tellen. Dit kan dus ook met "elke beetje router" via snmp, maar dan moet deze persoon dit ook nog draaien...
Zie screenshot overigens (TX/RX bytes, 3de regel). Dergelijke info kan je krijgen van elke poort op de router of switch.
Als je weet op welke poort je welk toestel hebt aangesloten, dan kan je zo zien welk toestel veel traffic doet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.