Telenet Business Internet: ook vernieuwd!
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Business 120 (voorheen Business 80):
- 120Mbit down
- 6Mbit up
- 2TB volume (voorheen 500GB)
- 46.95 EUR/maand BTW excl. (zo'n ~56 EUR/maand inclusief)
Business 200 Plus (voorheen Business 120 plus):
- 200Mbit down
- 10Mbit upload
- 3TB volume (voorheen 2TB)
- 73.40 EUR/maand BTW excl. (zo'n ~89 EUR/maand inclusief)
- 120Mbit down
- 6Mbit up
- 2TB volume (voorheen 500GB)
- 46.95 EUR/maand BTW excl. (zo'n ~56 EUR/maand inclusief)
Business 200 Plus (voorheen Business 120 plus):
- 200Mbit down
- 10Mbit upload
- 3TB volume (voorheen 2TB)
- 73.40 EUR/maand BTW excl. (zo'n ~89 EUR/maand inclusief)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Voor wie VDSL2 te traag vindt maar de FUP niet wil is die Business 120 toch echt wel een topproduct geworden. Voorheen reeds een optie maar met slechts 500GB volume. Nu 4x zoveel. Schitterend!
-
- Member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 30 jan 2010, 17:38
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Contacteer:
Yup, vandaag naar mijn telenet gegaan en ik schrok me eventjes bij het zien dat ik opeens was overgeplaatsd naar Biz120 (ik had Biz80). Dan ben ik naar hun business abos gaan kijken en gezien dat Biz80 niet meer bestaat en is vervanged door Biz120 voor hetzelfde prijs. Niet slecht
-
- Member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 03 sep 2012, 10:20
- Twitter: coolbram
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 7 keer
- Contacteer:
zit nu nog op Business Fibernet XL, maar denk er ook over over te stappen naar de 200 plus... Ga dan wel van 4 TB naar 3; maar voor de rest lijkt alles me beter en vooral goedkoper. Of zie ik iets over het hoofd?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Nu is het 66/2.5 voor 34 euro op VDSL, als je al aan een 70Mbps profiel raakt, met unlimited data vs 56 euro voor een gegarandeerde 120/6 met 2TB data, wat in mijn ogen toch een leefbare limiet is.
Maar het blijft wel 22 euro duurder, goed alternatief voor de in dsl slecht bedeelden onder ons, maar het verschil tussen 70 en 120 is imho toch niet echt zo belangrijk in de praktijk. 6Mbps upload is dat dan weer wel.
Maar het blijft wel 22 euro duurder, goed alternatief voor de in dsl slecht bedeelden onder ons, maar het verschil tussen 70 en 120 is imho toch niet echt zo belangrijk in de praktijk. 6Mbps upload is dat dan weer wel.
- hardyscript
- Premium Member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
Kan je als gewoon particulier een business bestellen of heb je btw nummer nodig ?
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sent from my iPad using Tapatalk HD
-
- Member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 02 jun 2014, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 8 keer
^ vroeg ik me ook af
-
- Member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 03 sep 2012, 10:20
- Twitter: coolbram
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 7 keer
- Contacteer:
Lukt perfect zonder btw nummer...hardyscript schreef:Kan je als gewoon particulier een business bestellen of heb je btw nummer nodig ?
Sent from my iPad using Tapatalk HD
-
- Member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 30 jan 2010, 17:38
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Contacteer:
Yup, het kan. Ben ook een gewone mens en heb geen business. Men moet wel Telenet opbellen om het te bestellen omdat ze op hun website dingens vragen over btw en naam van bedrijf. Ik heb ze opgebeld en een minuut later was ik op Biz80 (nu Biz120)hardyscript schreef:Kan je als gewoon particulier een business bestellen of heb je btw nummer nodig ?
Sent from my iPad using Tapatalk HD
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Niet alleen bij een business abonnement... maar bij ALLE abonnementen !froggy1 schreef:En de poorten mogen ook opengegooid worden bij Biz120
Telenet is de enige provide in Belgie welke poorten blokkeerd en daarmee niet echt een volwaardig internet product is
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Niet alleen Telenet gooit bepaalde poorten dicht, Belgacom en EDPNet (zelfs op fixed IP's) ook.
BGC en EDP laten echter wel toe gericht terug open te zetten, bij TN moet je hiervoor een fixed IP hebben.
BGC en EDP laten echter wel toe gericht terug open te zetten, bij TN moet je hiervoor een fixed IP hebben.
Computer(k)nul
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Bij EDPnet staat alles open, behalve poort 25 (voor particuliere abo's). Heb zelf een pro abonnement en nooit één poort geweten die gesloten is.
Bij Belgacom zijn bvb poort 80 en 8080 standaard gesloten, maar via e-services kan je deze perfect open zetten.
Bij Belgacom zijn bvb poort 80 en 8080 standaard gesloten, maar via e-services kan je deze perfect open zetten.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Goed nieuws
helaas is EDP net en de andere DSL providers geen oplossing, zit echt wel verst van de wijkkast ....
Dus die business internet 120 kan me wel over de schreef halen.
Nu heb ik een modem only setup, wil die uiteraard behouden.
helaas is EDP net en de andere DSL providers geen oplossing, zit echt wel verst van de wijkkast ....
Dus die business internet 120 kan me wel over de schreef halen.
Nu heb ik een modem only setup, wil die uiteraard behouden.
-
- Member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 30 jan 2010, 17:38
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Contacteer:
Ik was een beetje onzeker of Telenet ook de grootverbruiker toepast op hun business abos. Dan maar gebeld naar hun technische dienst en de vriendelijke meneer heeft gezegd dat Telenet op de business abos geen grootverbruiker toepast. Nice
/me goes download the whole internet
Om maar toch voor 100% zeker te zijn, is er iemand met een business abo al eens als grootverbruiker opgemerkt?
/me goes download the whole internet
Om maar toch voor 100% zeker te zijn, is er iemand met een business abo al eens als grootverbruiker opgemerkt?
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
je kan onmogelijk als grootgebruiker opgemerkt worden daar alle fluo abonnementen een limiet hebben.
Groot verbruikers zijn enkel van toepassing bij vrij downloaden
Groot verbruikers zijn enkel van toepassing bij vrij downloaden
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Business abonnementen hebben een harde limiet dus wanneer zou je dan als 'grootverbruiker' gezien worden?
Persoonlijk denk ik dat als je meer nodig hebt dan die harde limiet best een ander nummer belt dan de technische dienst want dan heb je een ander probleem.
Persoonlijk denk ik dat als je meer nodig hebt dan die harde limiet best een ander nummer belt dan de technische dienst want dan heb je een ander probleem.
-
- Pro Member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 19 keer
Ik heb daarnet Fluo home besteld. Modem-only gevraagd, maar wou de overigens vriendelijke man niet geven. Volgende week woensdag komen ze de modem vervangen en alles installeren. Anderhalve week wachten vs maanden bij Scarlet/Belgacom, yes please. Meteen Scarlet bestelling geannuleerd.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dan heb je de verkeerde "vriendelijke man" getroffen... je kan nog steeds modem-onlies krijgen als je het maar aan de juiste persoon vraagt (soms zelfs aan de technieker).Flying schreef:Ik heb daarnet Fluo home besteld. Modem-only gevraagd, maar wou de overigens vriendelijke man niet geven.
-
- Member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 30 jan 2010, 17:38
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Contacteer:
Hey, sorry om te vragen, he. Daarom heb ik gevraagd omdat ik niet wist. Ik ben geen Telenet expert... Een beetje vriendelijk mag het ook.Astralon schreef:Business abonnementen hebben een harde limiet dus wanneer zou je dan als 'grootverbruiker' gezien worden?
Persoonlijk denk ik dat als je meer nodig hebt dan die harde limiet best een ander nummer belt dan de technische dienst want dan heb je een ander probleem.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik probeer je te helpen omdat jij te lui bent om even in te loggen op 'Mijn Telenet' of om de helpdesk te bellen en dan ga je mij verwijten dat ik onvriendelijk ben.froggy1 schreef:Een beetje vriendelijk mag het ook.
Meer info vind je hier: Mijn Telenet
-
- Member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 30 jan 2010, 17:38
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Contacteer:
Ja, je probeert me te helpen met een toon als uw eerst post naar mij? Nice.. Chapeau. Misschien moet gij die link lezen in plaats die naar mij te gooien. En het heeft niet me luiheid te doen. Zoals ik zei, ik heb naar Telenet gebeld en ook hun pagina over grootverbruikers gelezen, maar het was niet volledig duidelijk, daarom heb ik gebeld, en om toch zeker te zijn, ook hier gevraaged om maar een arrogante antwoord te krijgen. Mss moet ge wat minder voor uw computer zitten?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Niet met modder gooien aub. Nergens voor nodig...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Nieuwe snelheden worden pas toegapst na een herstart van je modem, denk ik.Joebar schreef:Speedtestje gedaan -> 87 / 9
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 21 jul 2006, 00:46
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 7 keer
Zal eens testen, maar de upload is al aangepast (was voordien max 6)philippe_d schreef:Nieuwe snelheden worden pas toegapst na een herstart van je modem, denk ik.Joebar schreef:Speedtestje gedaan -> 87 / 9
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
87/9 is niet normaal voor een 160/10 abbo .
Tenzij jouw netwerk adapter (of tussengeschakelde switch) geen gigabit kaart is?
Tenzij jouw netwerk adapter (of tussengeschakelde switch) geen gigabit kaart is?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 21 jul 2006, 00:46
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 7 keer
Na reset modem blijft snelheid tussen de 80 en 90 schommelen. Upload is wel ok.
Netwerk en interne switch zijn degelijk (managed) materiaal en via lan wordt er vlot gigabit gehaald.
Zal maar eens bij telenet gaan aankloppen.
Netwerk en interne switch zijn degelijk (managed) materiaal en via lan wordt er vlot gigabit gehaald.
Zal maar eens bij telenet gaan aankloppen.
-
- Pro Member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 19 keer
Mag straks alweer bellen. Net een aankoopbevestiging van Whoppa gekregenFlying schreef:Ik heb daarnet Fluo home besteld. Modem-only gevraagd, maar wou de overigens vriendelijke man niet geven. Volgende week woensdag komen ze de modem vervangen en alles installeren. Anderhalve week wachten vs maanden bij Scarlet/Belgacom, yes please. Meteen Scarlet bestelling geannuleerd.
Edit: gisteren vanop de Business-dienst doorgeschakeld naar particuliere dienst om alles in orde te brengen, daar drie of vier keer bevestigd dat ik geen Whoppa wenste en toch Whoppa gekregen. Zonet werd dat geannuleerd en werd ik doorgeschakeld naar Business-dienst. Een vriendelijke juffrouw aan telefoon die alles in orde gebracht heeft en de installatie verplaatst heeft van 25 naar 18 juni (morgen ). Modem-only werd bevestigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
ze zijn goed in rond de pot draaien
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Lol... hoe maak je je belachelijk... les 1Tomsworld schreef:
Volgens Telenet is Business 120 geen business abonnement
-
- Pro Member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 19 keer
Toch even een update. De technieker is vandaag langsgeweest en op een klein uurtje was alles geklaard. Er hangt een CV6181E aan de muur. Via mijn wifi haal ik mooie snelheden.Flying schreef:Mag straks alweer bellen. Net een aankoopbevestiging van Whoppa gekregenFlying schreef:Ik heb daarnet Fluo home besteld. Modem-only gevraagd, maar wou de overigens vriendelijke man niet geven. Volgende week woensdag komen ze de modem vervangen en alles installeren. Anderhalve week wachten vs maanden bij Scarlet/Belgacom, yes please. Meteen Scarlet bestelling geannuleerd.
Edit: gisteren vanop de Business-dienst doorgeschakeld naar particuliere dienst om alles in orde te brengen, daar drie of vier keer bevestigd dat ik geen Whoppa wenste en toch Whoppa gekregen. Zonet werd dat geannuleerd en werd ik doorgeschakeld naar Business-dienst. Een vriendelijke juffrouw aan telefoon die alles in orde gebracht heeft en de installatie verplaatst heeft van 25 naar 18 juni (morgen ). Modem-only werd bevestigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Ik heb een voorloper, de Motorola / SBV6X2X (DOCSIS), dit is een modem-only setup.
Dus ga ik moeten upgraden naar een CV6181E ? Mijn huidige modem kon destijds hun 70 mbit abbo zonder moeite aan, had ooit een fibernet business met vast IP, maar omdat ze daar ook zwaar op shapen heb ik tegen heb gezegd dat ze me een basic internet mochten geven of ik naar de concurrentie liep ....
Met de nieuwe business 120 ben ik wel tempted om terug naar een wat ruimer product te gaan ....
Dus ga ik moeten upgraden naar een CV6181E ? Mijn huidige modem kon destijds hun 70 mbit abbo zonder moeite aan, had ooit een fibernet business met vast IP, maar omdat ze daar ook zwaar op shapen heb ik tegen heb gezegd dat ze me een basic internet mochten geven of ik naar de concurrentie liep ....
Met de nieuwe business 120 ben ik wel tempted om terug naar een wat ruimer product te gaan ....
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Net gebeld met telenet, mijn drie jaar oude modem-only setup (Motorola / SBV6X2X (DOCSIS)) trekt zonder moeite hun nieuwste product.
Dus ga van een basic internet 30 mbps naar 160 mpbs
Ipv business internet 120 is het sinds vorige week namelijk business internet 160 geworden, en de prijs is idem gebleven ...
57 euro incl / maand
Dus ga van een basic internet 30 mbps naar 160 mpbs
Ipv business internet 120 is het sinds vorige week namelijk business internet 160 geworden, en de prijs is idem gebleven ...
57 euro incl / maand
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer