Kwaliteit tov belgacom tv en telenet

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
nickdd
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mei 2009, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Hallo,

Voor een woning in de Ardennen ben ik nog op zoek naar een TV aansluiting.
Liefst had ik een Scarlet Trio / Belgacom pack, maar aangezien er geen VDSL(2) in de buurt is valt die optie voorlopig af.

Kabel van Voo kan ik nemen, maar die hebben maar een beperkt aantal vlaamse zenders: een, canvas, ketnet.

Daar ik graag vier, 2be enzovoorts zou ontvangen rest me enkel nog de optie Tv Vlaanderen (lijkt me).
Nu lijken die vier en 2be nog niet in HD aan te bieden.

Hoe zit de kwaliteit van hun "normaal" SD kanaal, valt dat nog goed mee ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De volgorde van hoog naar laag is Telenet, Belgacom en als laatste TV Vlaanderen... wat natuurlijk niet wil zeggen dat deze laatste niet om aan te zien is.

Ga eens kijken in een sat shop (op een TV van hetzelfde formaat als jou TV) zou ik zeggen... maar naar je niet overdonderen door HD spul van BBC en andere Duitse zenders (dat zal dan weer beter zijn dan bij TN/BGC).
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

In de Ardennen kan je Telenet niet nemen, maar moet je kijken naar VOO (voo.be) of Numéricable (numericable.be), afhankelijk van waar in de Ardennen.

TV Vlaanderen is op zich een goede optie, of je kan téléSAT nemen (waalse zenders) en daar het pack tv vlaanderen (7 euro extra)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

nickdd schreef:Hoe zit de kwaliteit van hun "normaal" SD kanaal, valt dat nog goed mee ?

Valt goed mee:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

ik zou voor bhaalu gaan.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat zou ik juist afraden. In het gebied waar hij zit is VDSL2 niet verkrijgbaar, waardoor je dus maximaal 12Mbit kan krijgen (ADSL2). Echter is de kans groot dat dit 3, 2 of zelfs maar 1mbit zou zijn! Dit is dan weer te weinig voor bhaalu.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Mocht ik je blinddoeken en je dan laten kijken ga je gewoon moeten gokken welke beeld van welke provider is.
Moet je wel een krak zijn om verschil te zien. (HD beeld op zelfde tv.)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

krisken schreef:Dat zou ik juist afraden. In het gebied waar hij zit is VDSL2 niet verkrijgbaar, waardoor je dus maximaal 12Mbit kan krijgen (ADSL2). Echter is de kans groot dat dit 3, 2 of zelfs maar 1mbit zou zijn! Dit is dan weer te weinig voor bhaalu.

De kans is even groot dat hij een 4.6 of 9 mbps profiel krijgt, en dat is méér dan voldoende voor een correct Bhaalu beeld!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Satelliet ontvangst gebeurt ZONDER tussenkomst van enige internet-verbinding! TVV is dus de logische keuze...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Hij kan perfect de goedkoopste Voo nemen en daarop bhaalu. Dan heeft hij meteen ook deftig Internet.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 08 mar 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

Als je graag 2be en vier wil zien blijf dan weg bij TvVlaanderen. Sinds ze die van astra3 naar astra1 hebben verzet veel problemen met ontvangst. Ik heb in ieder geval mijn abonnement stop gezet in augustus vorig jaar. En kijk maar eens op hun facebook ,het is nog altijd niet beter.Of je moet een andere grotere schotel kopen ipv diegene die ze aanbieden. En op hulp van de klantendienst moet je niet rekenen. Op mails wordt niet geantwoord of na weken. Via de telefoon geraak je bijna niet binnen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Goztow schreef:Hij kan perfect de goedkoopste Voo nemen en daarop bhaalu. Dan heeft hij meteen ook deftig Internet.


Ik zie het verband niet... om Bhaalu te gebruiken heb je deftig internet nodig... deftig internet krijg je niet door Bhaalu te nemen.

Trouwens zoals al eerder geschreven... geen VDSL2 in de Ardennen is vermoedelijk dan een matige ADSL ?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Voo is over kabel.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

frodo schreef:Als je graag 2be en vier wil zien blijf dan weg bij TvVlaanderen. Sinds ze die van astra3 naar astra1 hebben verzet veel problemen met ontvangst.

Hoezo? Ik kijk regelmatig VIER/2BE via tv vlaanderen, en ondervind geen problemen. Veel gebruikers op die facebookpagina van hen hebben volgens mij een slecht uitgerichte schotel. Hier staat nog een 64cm schotel en ik ondervind enkel korte onderbreken bij zware onweersbuien die voorbijtrekken.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 08 mar 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

@ Roygenz
Ik geef alleen mijn eigen ervaringen weer. Ik heb alles van TvVlaanderen gekocht. Schotel en ontvanger. Die ontvanger is rap vervangen geweest wegens niets dan problemen. Daarna liep alles goed tot ze die transponderwissel hebben gedaan. Ik kijk trouwens nog met dezelfde schotel naar de vrije zenders zonder problemen. Ik wil ook niemand tegen houden een abonnement te nemen. Ze geven trouwens sinds deze week toe dat er een oplossing wordt gezocht voor het ontvangstprobleem met deze transponder.
citaat TvVlaanderen:" Er wordt aan gewerkt . Jammer genoeg liggen de plaatsen niet voor het oprapen."
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Hier ook totaal geen ontvangstproblemen met 2BE en Vier. Het is écht gewoon een kwestie van een doodgewone parabolische schotelantenne op een degelijke manier te installeren en uit te richten. Als je zelf de nodige kennis niet hebt, laat dit dan doen door een ervaren installateur. (http://www.goudengids.be/qn/business/ad ... satelliet/)

Als je natuurlijk kiest voor prutsoplossingen zoals een multitenne of vlakschotel dan vraag je om problemen. Echter, met de nodige kennis en ervaring kan élk probleem opgelost worden. Je moet natuurlijk niet verwachten dat een provider telefonisch kan vastellen wat er mis is met jouw antenne. Dat kan alleen iemand die ter plaatse komt, bijvoorbeeld een installateur met een meetinstrument.

Dus nogmaals, als je problemen hebt met de ontvangstkwaliteit, ga je te rade bij een degelijke satellietspeciaalzaak of als je zelf wilt begrijpen hoe satellietontvangst werkt en hoe je alles installaleert, is er genoeg informatie te vinden op http://www.detransponder.nl/downloads/specials/ en http://www.sat4all.com
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Heronic schreef:Mocht ik je blinddoeken en je dan laten kijken ga je gewoon moeten gokken welke beeld van welke provider is.
Moet je wel een krak zijn om verschil te zien. (HD beeld op zelfde tv.)


Tovh niet helemaal, want los van beeldkwaliteit is er wat mij betreft en al meermaals op verschillende tv's gemerkt ook een kleurtintverschil. Klinkt absurd, maar merkte het ook toen ik beide had op dezelfde tv. En voor iemand het zegt, ja het waren dezelfde beeldinstellingen :wink:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

zoals aangeraden door r2504: Ga eens kijken in een sat shop (op een TV van hetzelfde formaat als jou TV) zou ik zeggen... maar laat je niet overdonderen door HD spul van BBC en andere Duitse zenders (dat zal dan weer beter zijn dan bij TN/BGC).

Deze raad is goud (geld) waard! Op je eigen ogen vertrouwen dus...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
nickdd
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mei 2009, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

ik ga inderdaad eens een shop binnenspringen.

Op die locatie daar zou ik max 3 mbit kunnen halen (lijntest op nummer van de buren).
Upload is voor mij ook belangrijk, dus dit is geen goede oplossing voor mij en vind het te traag.

Zal dan wel voor een Voo abonnement gaan (30 mbit down / 1.5 up / 100 GB) wat voorlopig voldoende is aangezien er ook geen permanente bewoning zal zijn.

Ik ga Bhaalu even bekijken. had er al van gehoord, maar ken het eerlijk gezegd niet.
Daarmee kan je "near-live" kijken, maar werkt het dan ook zo dat je een volledige tv gids hebt en eigenlijk alles kan bekijken, of enkel wat er toevallig in de community werd opgenomen.
Het gaat ook om een lokale gebruikersgroep, dus aangezien het in Wallonië is worden er misschien net weinig vlaamstalige uitzendingen opgenomen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Met Bhaalu kan je alles bekijken waar jij recht op hebt met het abonnement dat je doorgeeft aan hen. Bezorg je hen dus een copie van een TN factuur dan kan jij via je Bhaalu box (waar ook ter wereld) naar alle zenders kijken van TN.

Het heeft dus op zich niets te maken met een community... da's louter een wettelijke constructie maar verder niet van belang.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

raf1 schreef:Als je natuurlijk kiest voor prutsoplossingen zoals een multitenne of vlakschotel dan vraag je om problemen.

Ten eerste heeft TV Vlaanderen zelf geruime tijd de Triplesat aangeboden, wat een afgeslankte versie van de Multytenne is, en anderzijds heb ikzelf weinig problemen met de Multytenne.
Ja, sommige zwakkere transponders komen minder goed door, maar als je weinig ruimte hebt of de buren niet wilt storen (schotelantenne op terras appartement bijv.) kan het wel een goede oplossing zijn.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

bovendien is het de klant zelf welke de kwaliteit van apparatuur kan bepalen, wat bij BGC en TN daarentegen nooit het geval is!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Van de apparatuur wel... maar wat ben je met hightech sat ontvangers als TVV de Vlaamse zenders er slechts aan een lage bitrate op zet ?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

vele gaan voor engelse en duitse zenders, en zeker niet voor TVV!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”