MAC adressen wissen - Scarlet - BBox 2

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Stancke
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Beste

Kort verhaal:

Heb altijd al gebruik gemaakt van 3 decoders om digitaal te kijken via Scarlet One pakket. Vorige week de stekker uitgetrokken van 1 decoder (opfrissingswerken thuis). Ik sluit daarna de decoder terug gaan en krijg de melding "maximaal aantal decoders bereikt". Ik bel naar Scarlet, en blijkbaar moeten de MAC adressen van mijn decoders gewist worden op mijn lijn. Nu, ik heb daar al 5 keer voor gebeld "en we gaan u terugbellen" "en we kunnen geen lijntest doen op dit moment" etc. dus is de vraag: kan ik zelf die MAC adressen wissen van de decoders? Als dit kan, waar kan ik dit wissen?

Maak gebruik van een Bbox-2 icmb Scarlet One.

Ben benieuwd of ik dit zelf kan uitvoeren :)

Thanks alvast!

EDIT:

Wat ik heb zelf al geprobeerd? Aansluiten met 2 decoders, BBox-2 hard reset, Bbox-2 soft reset, kabels verwisseld van poort etc.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Probeer eens door naar een gratis nummer (0800 99696) te bellen en
de instructies van de computerstem te volgen.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Als je mij uw AN & het mac adres dat moet verwijderd worden doorstuurt kan ik het wel voor u doen.
Stancke
Starter Plus
Starter Plus

Wat is AN?

Dus ik veronderstel dat ik alle MAC-adressen moet doorsturen van de decoders en deze allemaal van de lijn gewist gaan worden? Kan ik de decoders dan laten zitten en zal deze dan uit zichzelf opnieuw opstarten?

Alvast bedankt!
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

werkt dat als je naar 0800 99696 belt , ik heb dit nog nooit zelf geprobeerd

als de decoders met hun mac adressen gewist zijn, kan je ze gewoon rebooten .....

als je een tijd de decoder niet meer aangesloten hebt zal hij automatisch van de lijn gewist worden , ik weet alleen niet hoelang hij niet meer aangesloten moet zijn hiervoor !

Ik denk dat AN , SN moest zijn !
Stancke
Starter Plus
Starter Plus

Aight, alles doorgestuurd vïa PM naar Devilzown :)
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

0800 99696 werkt goed, maar wel enkel voor Belgacom klanten: je moet je Belgacom klantnummer ingeven voor je de decoders kan laten verwijderen van de lijn. Ze worden wel altijd allemaal verwijderd, je moet dus op alle decoders weer het lijnnummer ingeven. Bij 3 decoders speelt de volgorde waarin de toestellen aangemeld worden ook een rol: enkel op de eerste die aangemeld wordt kan er 'lokaal' opgenomen worden in PVR (en enkel SD), de 2e en 3e decoder is enkel HD kijken en in nPVR (netwerk) opnemen. Dit is wel enkel als je de HD optie op elke decoder ingeschakeld laat.

Ik denk trouwens dat het in principe bij Scarlet niet -meer?- mogelijk is om 3 decoders aan te sluiten, ook al zit je op een profiel (20/2 of hoger) dat dit toelaat.
Stancke
Starter Plus
Starter Plus

Standaard worden er 2 TV's ondersteund, maar deze kan je aanpassen door in de Bbox configuratie 1 poort te wijzigen van internetsignaal naar digitaal TV signaal.
Stancke
Starter Plus
Starter Plus

Voila, alles werkt terug perfect!

Dikke merci aan Devilzown!
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”