Beste
Kort verhaal:
Heb altijd al gebruik gemaakt van 3 decoders om digitaal te kijken via Scarlet One pakket. Vorige week de stekker uitgetrokken van 1 decoder (opfrissingswerken thuis). Ik sluit daarna de decoder terug gaan en krijg de melding "maximaal aantal decoders bereikt". Ik bel naar Scarlet, en blijkbaar moeten de MAC adressen van mijn decoders gewist worden op mijn lijn. Nu, ik heb daar al 5 keer voor gebeld "en we gaan u terugbellen" "en we kunnen geen lijntest doen op dit moment" etc. dus is de vraag: kan ik zelf die MAC adressen wissen van de decoders? Als dit kan, waar kan ik dit wissen?
Maak gebruik van een Bbox-2 icmb Scarlet One.
Ben benieuwd of ik dit zelf kan uitvoeren
Thanks alvast!
EDIT:
Wat ik heb zelf al geprobeerd? Aansluiten met 2 decoders, BBox-2 hard reset, Bbox-2 soft reset, kabels verwisseld van poort etc.
MAC adressen wissen - Scarlet - BBox 2
-
- Starter Plus
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 25 maa 2014, 18:00
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Wat is AN?
Dus ik veronderstel dat ik alle MAC-adressen moet doorsturen van de decoders en deze allemaal van de lijn gewist gaan worden? Kan ik de decoders dan laten zitten en zal deze dan uit zichzelf opnieuw opstarten?
Alvast bedankt!
Dus ik veronderstel dat ik alle MAC-adressen moet doorsturen van de decoders en deze allemaal van de lijn gewist gaan worden? Kan ik de decoders dan laten zitten en zal deze dan uit zichzelf opnieuw opstarten?
Alvast bedankt!
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
werkt dat als je naar 0800 99696 belt , ik heb dit nog nooit zelf geprobeerd
als de decoders met hun mac adressen gewist zijn, kan je ze gewoon rebooten .....
als je een tijd de decoder niet meer aangesloten hebt zal hij automatisch van de lijn gewist worden , ik weet alleen niet hoelang hij niet meer aangesloten moet zijn hiervoor !
Ik denk dat AN , SN moest zijn !
als de decoders met hun mac adressen gewist zijn, kan je ze gewoon rebooten .....
als je een tijd de decoder niet meer aangesloten hebt zal hij automatisch van de lijn gewist worden , ik weet alleen niet hoelang hij niet meer aangesloten moet zijn hiervoor !
Ik denk dat AN , SN moest zijn !
-
- Plus Member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
0800 99696 werkt goed, maar wel enkel voor Belgacom klanten: je moet je Belgacom klantnummer ingeven voor je de decoders kan laten verwijderen van de lijn. Ze worden wel altijd allemaal verwijderd, je moet dus op alle decoders weer het lijnnummer ingeven. Bij 3 decoders speelt de volgorde waarin de toestellen aangemeld worden ook een rol: enkel op de eerste die aangemeld wordt kan er 'lokaal' opgenomen worden in PVR (en enkel SD), de 2e en 3e decoder is enkel HD kijken en in nPVR (netwerk) opnemen. Dit is wel enkel als je de HD optie op elke decoder ingeschakeld laat.
Ik denk trouwens dat het in principe bij Scarlet niet -meer?- mogelijk is om 3 decoders aan te sluiten, ook al zit je op een profiel (20/2 of hoger) dat dit toelaat.
Ik denk trouwens dat het in principe bij Scarlet niet -meer?- mogelijk is om 3 decoders aan te sluiten, ook al zit je op een profiel (20/2 of hoger) dat dit toelaat.