Link:
http://nl.aldi.be/aldi_draadloze_ip_bew ... 14224.html
Draadloze IP bewakingscamera bij Aldi voor 60 euro
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Prijs valt wel mee, spijtig dat ze geen outdoor versie hebben.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Wat is volgens jou dan een goeie/minimale resolutie voor zo een camera? Of kan je een alternatief geven voor deze camera?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
De resolutie speelt niet zo'n rol als er maar een deftige lens voor zit. Als het een cheapskate lens is al dan niet met zoom ben je wel aangewezen op resolutie, maar neem maar van mij aan dat je zelfs met full-HD of hoger nog steeds een belaberd beeld krijgt.
Ik gebruik thuis bv een gopro tegen mijn ruit op het 3e om een timelapse te nemen van het plein voor ons, en zelfs auto's die dichtbij staan valt de nummerplaat amper of niet van te lezen.
Ik gebruik thuis bv een gopro tegen mijn ruit op het 3e om een timelapse te nemen van het plein voor ons, en zelfs auto's die dichtbij staan valt de nummerplaat amper of niet van te lezen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Nee, maar als je beelden wil gebruiken van een bewakingscamera dan is het wel nodig dat de gefilmde personen er herkenbaar op staan. De camera heeft een doel en moet daar dan ook bruikbaar voor zijn. 640*480 (0.3 Mpixel) is toch niet meer van deze tijd.Jack Daniels schreef:Wat is volgens jou dan een goeie/minimale resolutie voor zo een camera? Of kan je een alternatief geven voor deze camera?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Inderdaad, maar zowat alle megapixel IP camera's van onder de 200 euro zullen niet veel beter doen. Je zit met sterke compressie, slechte lens, goedkope cmos en slecht nachtzicht voor een megapixel camera aan deze prijs. Dan kan je volgens mij nog beter een duurdere 0.3 megapixel kopen dan een goedkope megapixel camera.on4bam schreef:Nee, maar als je beelden wil gebruiken van een bewakingscamera dan is het wel nodig dat de gefilmde personen er herkenbaar op staan. De camera heeft een doel en moet daar dan ook bruikbaar voor zijn. 640*480 (0.3 Mpixel) is toch niet meer van deze tijd.Jack Daniels schreef:Wat is volgens jou dan een goeie/minimale resolutie voor zo een camera? Of kan je een alternatief geven voor deze camera?
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Lijkt me precies een foscam camera. Heb er dergelijke hier nog staan... Resolutie doet er mogelijk niet altijd toe, maar lens in die goedkope modelletjes is belabberd.
Je kan hiervoor trouwens een outdoor enclosure kopen.
Lens is meestal zelf scherp te stellen op de camera zelf (manueel)
Je kan altijd kopen en terug doen, in aldi zijn ze niet lastig.
Zelf heb ik deze hier staan: http://www.ipcameracenter.be/product/34 ... 9805w.html (buiten, zonder PTZ) en moet zeggen voor die prijs (was 30 euro goedkoper) is dat wel een indrukwekkende camera
Die andere soortgelijke camera heeft ook 640x480 (FI8918W) en ziet er zo uit:
De FI9805W is duurder, maar geeft je gelijk een vergelijking waarom je mogelijk goedkopere camera's in de rekken moet laten liggen:
De kleurinstellingen bij beide camera's staan op default, op de FI8918W heb ik de lens een beetje moeten draaien om scherper beeld te hebben.
Je kan hiervoor trouwens een outdoor enclosure kopen.
Lens is meestal zelf scherp te stellen op de camera zelf (manueel)
Je kan altijd kopen en terug doen, in aldi zijn ze niet lastig.
Zelf heb ik deze hier staan: http://www.ipcameracenter.be/product/34 ... 9805w.html (buiten, zonder PTZ) en moet zeggen voor die prijs (was 30 euro goedkoper) is dat wel een indrukwekkende camera
Die andere soortgelijke camera heeft ook 640x480 (FI8918W) en ziet er zo uit:
De FI9805W is duurder, maar geeft je gelijk een vergelijking waarom je mogelijk goedkopere camera's in de rekken moet laten liggen:
De kleurinstellingen bij beide camera's staan op default, op de FI8918W heb ik de lens een beetje moeten draaien om scherper beeld te hebben.