Kerstsms'en

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Twitter: MisterTommie
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

VTM Nieuws

De Belgen hebben tijdens de kerstavond en -nacht meer dan 35 miljoen sms'jes verstuurd. Dat zijn er ongeveer 5 miljoen minder Dat werd vernomen bij de operatoren Proximus, Mobistar, Base en Telenet. De toename van het dataverkeer is opvallend.

Base Company registreerde van dinsdagavond 20 uur tot woensdagochtend 8 uur meer dan 7 miljoen verzonden sms'jes. Om 00.05 uur was er een piek van 504 sms'jes per seconde. het dataverbruik verdubbelde tegenover de kerstavond van 2012 tot 4,58 miljoen megabyte.

Mobistar telde 13,4 miljoen verzonden berichtjes, een daling met 6 procent. Rond middernacht was er een piek van 1.400 sms'jes per seconde. Mobiel internet nam met 19,4 procent toe.

Bij Belgacom werden 12,8 miljoen sms'jes verzonden via het Proximus-netwerk. Dat is een daling met 11 procent tegenover 2012. De operator registreerde voorts 4,4 miljoen megabyte aan gebruikte data, een stijging met 70 procent.

Telenet ten slotte, telde 1,8 miljoen verzonden sms'jes, met een piek van 119 sms'jes per seconde om 00.05 uur. Een jaar eerder ging het tussen kerstavond 20 uur en kerstmis 8 uur om net geen 1,3 miljoen tekstberichten. Bij Telenet was er sprake van 1,93 miljoen megabyte aan data.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

't Is maar een detail maar is een van de eerste keren dat Mobistar meer smsjes heeft verwerkt dan Proximus, in al die jaren.
Als ik me niet vergis was dit vorigjaar ook al zo voor nieuwjaar en dat was toen de allereerste keer.

Meer data, tjah, veel volume zal daar komen van iMessages en Whatsapp en Viber en BBM etc, in plaats van de traditionele sms. Niks verwonderlijk in feite. En het dataverbruik stijgt sowieso jaar na jaar los van de feesten.

Ik vraag me af wat nieuwjaar nu gaat geven en of er weer zoveel vertragingen en niet afgeleverde berichten zullen zijn.
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Da vraag ik me ook af. De ervaring die ik zelf heb gehad is dat de meeste problemen altijd zijn geweest met Mobistar terwijl Proximus en BASE de laatste naren amper nog vertragingen hebben.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
[Home] Tadaam Premium
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

En ik had de laatste jaren Proximus en had altijd problemen met vertragingen en niet afgeleverde berichten zowel met postpaid als met prepaid terwijl anderen in m'n omgeving dat met Mobistar en Base niet of veel minder hadden... opnieuw locatieafhankelijk waarschijnlijk.
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

iRockabizzydilly schreef:En ik had de laatste jaren Proximus en had altijd problemen met vertragingen en niet afgeleverde berichten zowel met postpaid als met prepaid terwijl anderen in m'n omgeving dat met Mobistar en Base niet of veel minder hadden... opnieuw locatieafhankelijk waarschijnlijk.
Wellicht wel. In mijn regio zoals eerder gezegd vaak problemen met Mobistar en relatief vlot met Proximus en BASE.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
[Home] Tadaam Premium
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

Ik heb eens diagonaal nagekeken, en ik stuur maar SMSen naar 2 personen (ons ma en een vriendin), de rest allemaal iMessages... :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”