Deze melding staat nu ondertussen al heel de middag op tv. Probleem is woensdag begonnen toen hadden we totaal geen beeld. Na contact met BGC hebben we een aantal keren de modem gereset en de 'witte bakjes' aan de decoder en modem ook gereset. Maar dit telkens zonder resultaat. Volgens BGC wordt onze decoder niet meer herkent.
BGC stuurt vandaag een technieker om de decoder te wisselen en de technieker vroeg me om de foutmelding nog eens te laten zien. Ik had de decoder gisterenavond volledig uitgezet, start deze vandaag met de technieker terug op, krijgen we plots een scherm waar we de lijnnummer en pincode moeten ingeven, de gegevens worden ingevoerd en enkele minuten later hebben we beeld. Maar er stond nog wel de melding uit de titel op. Technieker zei me dat dit nog aan het laden is en dat het toch in orde is. Technieker vertrekt, ik laat tv aanstaan, maar zie dat 3 uren later die melding er nog steeds op staat. Wanneer ik een ander kanaal wil selecteren lukt dit ook niet. Dus ik terug een reset gedaan van alles, krijg nog steeds beeld, maar steeds met die vervelende melding op het scherm.
Waarschijnlijk de decoder toch laten vervangen?
Even geduld aub, Belgacom TV is aan het opstarten
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Als een gewone reset niet helpt van de decoder zou je ook eens kunnen een factory reset doen van de decoder
wat zegt de status testen van uw Belgacom-lijn
wat zegt de status testen van uw Belgacom-lijn
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Terug een technieker laten komen, hij zou toch op zijn minst moeten wachten tot je beeld hebt....
Normaal moet hij je terugbellen om te vragen of alles in orde is, maar je kan eventueel zelf al bellen.
Normaal moet hij je terugbellen om te vragen of alles in orde is, maar je kan eventueel zelf al bellen.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
TS zegt toch dat hij beeld had? kwam gewoon nog op dat de decoder nog aan het opstarten was (dat balkje onderaan...)
dus in principe zal die tech wel gedacht hebbe "beeld, all good" en niet willen wachten op de volledige opstart (al duurt die normaal maar paar minuutjes?)
maar idd, de tech moet in principe nog bellen om te kijken of het opgelost is, en anders bel je zelf ff.
wat ik me afvraag echter: als je nu zelf zegt van de decoder "toch te gaan omwisselen", waarom is dat dan niet dadelijk gedaan?
zei de klantendienst van toch een technieker te sturen, of ?
want normaal is het, indien de decoder defect is, 50 of 85 euro als er een technieker komt, en gratis als je hem even omruilt in de winkel...
al kan het met wat geluk wel zo zijn dat de technieker gedacht heeft, ok, een reboot en in orde, ik reken het niet aan,
maar anders zit je nu met én een decoder dat nog altijd niet werkt, én een aanrekening van 50 of 85 euro, en dan ben je helemaal niet gediend!
dus in principe zal die tech wel gedacht hebbe "beeld, all good" en niet willen wachten op de volledige opstart (al duurt die normaal maar paar minuutjes?)
maar idd, de tech moet in principe nog bellen om te kijken of het opgelost is, en anders bel je zelf ff.
wat ik me afvraag echter: als je nu zelf zegt van de decoder "toch te gaan omwisselen", waarom is dat dan niet dadelijk gedaan?
zei de klantendienst van toch een technieker te sturen, of ?
want normaal is het, indien de decoder defect is, 50 of 85 euro als er een technieker komt, en gratis als je hem even omruilt in de winkel...
al kan het met wat geluk wel zo zijn dat de technieker gedacht heeft, ok, een reboot en in orde, ik reken het niet aan,
maar anders zit je nu met én een decoder dat nog altijd niet werkt, én een aanrekening van 50 of 85 euro, en dan ben je helemaal niet gediend!
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Die melding zoals van TS, bleef bij mij ook staan toen ik de eerste keer mijn V5 decoder op mijn lijn aangesloten heb.
Ik heb dan een factory reset gedaan en kreeg dan een beeld met verkleurde vlakken, waarop ik de decoder dan gereboot heb en pas dan was het in orde.
Sindsdien geen enkel probleem meer gehad .
Ook al van anderen gehoord dat ze met de V5 gelijkaardige problemen ondervonden hebben.
Daarom dat ik voorstel aan de TS van ook eens een factory reset en mss daarna nog een reboot als het niet direct in orde komt.
Ik heb dan een factory reset gedaan en kreeg dan een beeld met verkleurde vlakken, waarop ik de decoder dan gereboot heb en pas dan was het in orde.
Sindsdien geen enkel probleem meer gehad .
Ook al van anderen gehoord dat ze met de V5 gelijkaardige problemen ondervonden hebben.
Daarom dat ik voorstel aan de TS van ook eens een factory reset en mss daarna nog een reboot als het niet direct in orde komt.
- testertje
- Elite Poster
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Hier ook voor gehad - als het te lang duurde, heb ik op de power knop van BGC TV op de afstandsbediening geduwt en dan startte het beeld gewoon op.
Factory reset (2x) hielp niet.
Factory reset (2x) hielp niet.
Victory Not Vengeance
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Dat lukte bij mij dan weer niet , na factory reset moet ik gewoon de spanning terug afzetten en dan pas lukte het.
bij een collega van mij ging dit inderdaad ook met de powerknop !!
dus één van beide zal wel werken zeker, gewoon proberen
PS: sedert de laatste software van november heb ik dit probleem niet meer na een factory reset start die ineens goed op.
bij een collega van mij ging dit inderdaad ook met de powerknop !!
dus één van beide zal wel werken zeker, gewoon proberen
PS: sedert de laatste software van november heb ik dit probleem niet meer na een factory reset start die ineens goed op.
- testertje
- Elite Poster
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Twee weken geleden startte de decoder zelfs niet. De afstandsbediening gaf een power on signaal en de decoder v5 ontving dit ook, maar de decoder startte niet op.
Ik hoop dat de laatste factory reset dit ook heeft opgelost.
Ik hoop dat de laatste factory reset dit ook heeft opgelost.
Victory Not Vengeance
-
- Starter Plus
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 14 dec 2011, 21:48
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Hallo
Ik heb eens een vraagje wel niet volledif relevant met dat van te topicstarter.
Ik heb hier een V4 decoder die soms raar doet bij het opstarten en ik denk deze te gaan omwisselen. (maar staan nog veel opnames op daarmee dat ik wat wacht )
Nu als ik deze aan zet moet dat ding 3 a 4 min opstarten. (ik laat deze volledig uit gaan anders verbruikt dat ding constant 30watt)
nu zou ik deze tegen een V5 willen gaan omwisselen hoe lang heeft deze nodig om op te starten?
Wat vinden vorige V4 eigenaren deze beter of slechter dan de V5?
Ik heb eens een vraagje wel niet volledif relevant met dat van te topicstarter.
Ik heb hier een V4 decoder die soms raar doet bij het opstarten en ik denk deze te gaan omwisselen. (maar staan nog veel opnames op daarmee dat ik wat wacht )
Nu als ik deze aan zet moet dat ding 3 a 4 min opstarten. (ik laat deze volledig uit gaan anders verbruikt dat ding constant 30watt)
nu zou ik deze tegen een V5 willen gaan omwisselen hoe lang heeft deze nodig om op te starten?
Wat vinden vorige V4 eigenaren deze beter of slechter dan de V5?
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
V5 start op in twee minuten
om je verbruik laag te houden van je v4 :
sinds 4 december 2012 kunnen klanten met een V3- of V4-decoder de standaardparameter 'normaal' wijzigen in 'diepe slaap'.
waardoor het verbruik op 0,5 watt terugvalt
om je verbruik laag te houden van je v4 :
sinds 4 december 2012 kunnen klanten met een V3- of V4-decoder de standaardparameter 'normaal' wijzigen in 'diepe slaap'.
waardoor het verbruik op 0,5 watt terugvalt