world of minecraft: voor een beginner

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
eve.sabbe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 03 dec 2008, 18:59
Twitter: AllAboutEve
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 21 keer

Beste,

ik heb een zoon van bijna 10 jaar. Hij speelt graag op zijn wii u onder andere rayman legends, pikmin,...
Hij houdt wel van uitdagingen. Hij bekijkt ook graag youtube filmpjes.
Gisterenavond begon hij te praten of world of minecraft...
Kan iemand me hier meer over vertellen? Deze world is compleet vreemd voor mij.

vriendelijke groeten
Eve
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Als ik mij niet vergis is specifiek world of minecraft een minecraft server.

Minecraft zelf is een spel dat gebaseerd is op blokken. Het is een adventure/strategy spel.
Het is best een spel waar veel in zit. In plaats van "normale blokken van baby's" zijn alle blokken van een bepaalde materie (zand, steen, hout, kool, water, lava, diamand, etc etc). Er zit best wat leerwaarde in het spel.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Ik kan als gepensioneerde minecrafter (heb het een jaartje intensief gespeeld, ben het nu beetje beu) wel bijdragen.

Minecraft kan je grofweg omschrijven als lego maar dan op de computer, en met monsters. Minecraft heeft een singleplayer modus en een multiplayer modus. Ik vermoed dat je zoon het nu heeft over deze laatste aangezien world of minecraft inderdaad de naam is van een minecraft server.

Minecraft is geen MMORPG zoals World of Warcraft. Er is dus geen overwereld waar men duizenden andere kan ontmoeten, men blijft beperkt tot het aantal op de server (dit kan gaan van 2 mans servers tot grosso modo 256 man (ik heb nog geen grotere gezien, corrigeer mij als ik fout ben))

Dat het geen MMORPG is wil ook zeggen dat er geen centrale rol van game master is, dus het doen en laten van de overige spelers op een server hangt af van de plaatselijke moderators. Dit houdt in dat er grovve taal en rudimentair geconstrueerde penissen (lego-blokken remember?) all over the place kunnen staan.

De juiste keuze van een server bepaalt dus welke speel ervaring je zoon zal hebben, hiervoor zal je zelf de nodige research moeten doen.
De meeste communicatie zal waarschijnlijk trouwens toch in het Engels gebeuren, ik weet niet hoe goed je zoon die taal machtig is. Je kan ook op zoek gaan naar een nederlandse community, maar het verstaan van de taal kan ook een nadeel zijn.

In singleplayer bevat het spel geen enkel iets wat als aanstootgevend kan beschouwd worden. Zelfs het "geweld" tegenover monsters kan men moeilijk omschrijven als aanstootgevend (het is het equivalent van twee lego mannekes tegen elkaar slaan en knots boem te zeggen)
Singleplayer kan ik gerust aanraden voor kinderen zodra ze degelijk een muis en toetsenbord kunnen gebruiken.

Je kan ook altijd een private servertje draaien waar je bijvoorbeeld enkel hem en een paar vrienden toegang op zou geven. Ik heb dit een tijdje gedaan, als je de medespelers in het echte leven kent (of hun ouders in dit geval) is er gemakkelijker sociale controle uit te voeren.
Plaats reactie

Terug naar “Games”