NAT loopback probleem

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Hallo,

Zoals velen onder ons heb ik ook een ???.dyndns.org adres om bepaalde zaken van buiten te kunnen bereiken (IP Camera, Webserver, ...). Ik ben momenteel op mijn Android toestel de IP camera aan het instellen zodat ik gelijk waar ik ben eens een kijkje kan nemen. Nu is het probleem dat ik telkens 2 entry's in het programma moet invullen op de smartphone. Eerste entry het lokaal ip adres van de camera voor als ik thuis connectie wil maken, en daarna nog het ???.dyndns.org adres om te kunnen connecteren eens ik bij andere mensen zit of op mobiel internet.

Als ik thuis verbonden ben met Wifi kan ik dus niet connecteren via de dyndns.org entry daar er problemen ontstaan met NAT loopback. Op de vaste computers hier thuis heb ik dit opgelost door in het Host bestand het dyndns adres te laten verwijzen naar het intern adres die van toepassing is. Kan ik dit NAT loopback probleem op één of andere manier oplossen zonder dat ik telkens op mijn smartphone/laptops bestanden moet beginnen aanpassen/dubbele entry's moet invullen?

Ter info, ik zit bij Scarlet en bezit een Sagem modem.

Groeten
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Het enige dat kan helpen is een router gebruiken waarop "NAT Loopback" actief is. Geen idee of dat op een Sagem aan- of uit is, en hoe je dit kan activeren (zal wel kunnen met een of ander telnet command?).

De alternatieven zijn:
  • 1) als je zelf (of je gebuur) een Homespot/Fonspot hebt, dan kan je van hieruit een connectie maken (want dat is "buiten" je eigen LAN).
    2) 3G gebruiken op je smartphone i.p.v. WiFi
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Een eigen DNS draaien op je interne LAN en daar dyndns.org op definieren (met je eigen entry verwijzend naar je interne IP).

Nadeel is dan dat je aan geen andere dyndns.org entries geraakt... zelfs niet aan hun website (al zou je die eveneens kunnen opnemen).
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”