Ik ben momenteel op reis in de VS en overweeg om hier een iPhone5 te kopen. Ik zag op de site van Apple dat er blijkbaar verschillende modelnummers zijn. Kan iemand me zeggen of ik met die Amerikaanse iPhone LTE kan hebben (met de ipcc file)?
[ Post made via mobile device ]
Amerikaanse iPhone 5 en LTE?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Je zal met de iPhone 5 uit VS (A1428) onder geen geval LTE hebben in België, gezien de andere frequenties die gebruikt worden. Softwarematige tweaks doen hier niks aan omdat het gaat om de qualcomm chip in de telefoons zelf waar het onderscheid ligt.
De A1429 CDMA (Sprint/Verizon) heeft wel dezelfde frequenties en dat zou dus moeten lukken.
De A1429 CDMA (Sprint/Verizon) heeft wel dezelfde frequenties en dat zou dus moeten lukken.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 30 jul 2013, 16:02, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
gewoon vragen achter de niet CDMA versie. Zijn in de meeste grote apple-stores gewoon op voorraad.
En waarom krijgen we hier een negatief duimpje????
En waarom krijgen we hier een negatief duimpje????
Laatst gewijzigd door axs 31 jul 2013, 20:58, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
De A1428 is de niet cdma versie in VS, maar das niet dezelfde als de A1249 GSM die we in België hebben.
Deze gaat werken in BE, maar niet op LTE en dat was de vraag tenslotte.
De A1249 CDMA uit de VS is wel sterk gelijkend op die in België en zou dus technisch gezien moeten werken.
Deze gaat werken in BE, maar niet op LTE en dat was de vraag tenslotte.
De A1249 CDMA uit de VS is wel sterk gelijkend op die in België en zou dus technisch gezien moeten werken.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 30 jul 2013, 16:03, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Starter
Ik heb al gelezen dat je een verizon A1429 CDMA moet vragen en dat deze perfect werkt in België. zelfs de LTE. enkel omdat belgacom niet in de carriers zit werkt 4G hier nog niet.
mijn info komt van iphoneclub.nl
edit:
nog eenforum om zeker eens te lezen
http://forum.iculture.nl/f41/kopen-verk ... nl-13.html
http://forum.iculture.nl/f41/kopen-verk ... it-us.html
edit:
nog eenforum om zeker eens te lezen
http://forum.iculture.nl/f41/kopen-verk ... nl-13.html
http://forum.iculture.nl/f41/kopen-verk ... it-us.html
Laatst gewijzigd door jordy_vermeeren 30 jul 2013, 16:01, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
De A1429 CDMA's hebben ook de 1800Mhz band 3 voor LTE inderdaad. Technisch gezien kunnen en zullen die waarschijnlijk werken.
Al vraag ik mij dan wel af waarom er 3 verschillende versies zijn en geen 2? Iemand?
Al vraag ik mij dan wel af waarom er 3 verschillende versies zijn en geen 2? Iemand?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Probleem is wel dat je CDMA versie niet alleen kan kopen MET contract(de A1428 kan je wel Simlock vrij zonder contract kopen in de VS).jordy_vermeeren schreef:Ik heb al gelezen dat je een verizon A1429 CDMA moet vragen en dat deze perfect werkt in België. zelfs de LTE. enkel omdat belgacom niet in de carriers zit werkt 4G hier nog niet.
Dus tenzij je echt geld teveel hebt om een Amerikaans abonnement te nemen, lijkt mij dat niet ideaal.
-
- Starter
op sommige fora"s zegt men dat het wel lukt om een CDMA versie te kopen, bij andere niet. afhankelijk van waar en wie ze verkoopt zeker???Probleem is wel dat je CDMA versie niet alleen kan kopen MET contract(de A1428 kan je wel Simlock vrij zonder contract kopen in de VS).
Dus tenzij je echt geld teveel hebt om een Amerikaans abonnement te nemen, lijkt mij dat niet ideaal.
-
- Elite Poster
't Zou moeten lukken om een contractvrij toestel te kopen, zeker nu Verizon toch meer en meer ook prepaid werkt.
Thx voor de info. Ik ga eens informeren in een Apple Store of ik die Verizon simlock-vrij kan krijgen.
"Sir, we are surrounded." - "Excellent, we can attack in any direction!"
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Officieel mag het niet, maar nu de 5S eraan komt kan het zijn dat sommigen hun stocks willen legen aan full price.jordy_vermeeren schreef:op sommige fora"s zegt men dat het wel lukt om een CDMA versie te kopen, bij andere niet. afhankelijk van waar en wie ze verkoopt zeker???Probleem is wel dat je CDMA versie niet alleen kan kopen MET contract(de A1428 kan je wel Simlock vrij zonder contract kopen in de VS).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
De CDMA-versie in de VS is hetzelfde als de iPhone 5's die men hier verkoopt, alleen is de CDMA-functionaliteit hier uitgeschakeld.
Vandaar dat deze hetzelfde modelnummer hebben (A1429) en dat er ook maar twee firmwares bestaan voor de iPhone 5 (voor A1428 en A1429).
Om het CDMA-netwerk van Verizon te kunnen gebruiken moet het toestel bij hen zijn gekocht. CDMA is een systeem dat zonder simkaart werkt.
Ook nog belangrijk om te vermelden is dat enkel de A1429 van Verizon hier bruikbaar is. De A1429 van Sprint is SIM locked, dus je kan daar geen Belgische simkaart in plaatsen.
Vandaar dat deze hetzelfde modelnummer hebben (A1429) en dat er ook maar twee firmwares bestaan voor de iPhone 5 (voor A1428 en A1429).
Om het CDMA-netwerk van Verizon te kunnen gebruiken moet het toestel bij hen zijn gekocht. CDMA is een systeem dat zonder simkaart werkt.
Ook nog belangrijk om te vermelden is dat enkel de A1429 van Verizon hier bruikbaar is. De A1429 van Sprint is SIM locked, dus je kan daar geen Belgische simkaart in plaatsen.
-
- Elite Poster
Kwam er nu ook maar CDMA in Europa...
Goed om weten dat deze dus eigenlijk echt niks verschillen. Iemand een idee hoe ze die CDMA dan eigenlijk blokkeren? Softwarematig/hardwarematig?
Goed om weten dat deze dus eigenlijk echt niks verschillen. Iemand een idee hoe ze die CDMA dan eigenlijk blokkeren? Softwarematig/hardwarematig?
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 5 keer
Opletten met iphone aankoop inde VS. Kan problemen opleveren wanneer je garantie nodig hebt in België !!!
Zie http://www.iphoneclub.nl/238375/garanti ... e-zit-het/.
Zie http://www.iphoneclub.nl/238375/garanti ... e-zit-het/.
Bgc TV-Bgc internet- Bgc vaste telefoon- Bgc generation Mtv 15
-
- Elite Poster
Da's ergens wel voor de hand liggend, een goed excuus voor een reisje terug?
-
- Starter