Netflix komt naar België

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Michael
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 14 keer

Ik gebruik al jaren netflix via http://www.unblock-us.com/ (DNS servers), je hebt zelfs 7 dagen trial. Dus geen VPN nodig ;) maandelijks is dit 5USD en dan 8USD voor netflix, is een kleine 10 EUR.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Is er een goede gelijkaardige service voor Nederland? Om belachelijke redenen moet mijn Xbox de komende maanden zogezegd in Nederland staan, maar dan van hier thuis uit. Mijn account is een Nederlandse account en blijkbaar kan ik gekochte games niet downloaden omdat ik niet in Nederland woon :roll:

Edit: Nevermind, voor Xbox Live heb ik een VPN naar Nederland nodig :|
ldw
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

Yuck... Films op netflix worden gecropt. M'n interesse is nu wel weg...
http://flavorwire.com/404511/why-is-net ... ing-movies
digishine
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Bij mij toch niet ze zojuist inglorious bastard effe gespeeld op die scene en ik zie alles :?
ldw
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Blijkbaar gaat het om foute versies van de film, en corrigeren ze deze "errors".
Ze hebben vandaag een reactie gestuurd http://www.theverge.com/2013/7/18/45341 ... -streaming
Gautier
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 94 keer

Michael schreef:Ik gebruik al jaren netflix via http://www.unblock-us.com/ (DNS servers), je hebt zelfs 7 dagen trial. Dus geen VPN nodig ;) maandelijks is dit 5USD en dan 8USD voor netflix, is een kleine 10 EUR.
Dan ben je jammer genoeg al jaren je geld aan het weggooien. Netflix kan eenvoudig omzeild worden door hun Amerikaans IP-adres toe te voegen aan je hosts-bestand, en het kan zelfs nog simpeler met een dienst als Unblock-us, maar die wel gratis is. Die unblock-us zijn een bende gigantische profiteurs die wat hokuspokus verkopen rond het omzeilen van Netflix, en daar dan ook een veel te hoog bedrag voor vragen. Het enige wat ze draaien is een DNS server. 5 dollar per maand, asjeblieft zeg.

In een artikel legt de Standaard vandaag uit hoe je naar de Amerikaanse Netflix kan kijken. Maar ik ben er bijzonder verontwaardigd over. Geschreven door een redactrice die duidelijk niet veel van IT kent, zit ze zelf ook zomaar de naam van die Unblock-us te noemen. En dat terwijl die restrictie eigenlijk niks voorstelt. Netflix gebruikt gewoon een domme split horizon DNS, en die kan je dus heel simpel omzeilen door ofwel het Amerikaanse IP-adres van Netflix toe te voegen aan je hosts-bestand, ofwel kan je gebruik maken van een GRATIS variant van wat de Standaard aanraadt. Ongehoord dat ze de lezers zomaar doorsturen naar een bende profiteurs die 5 dollar of zo per maand durven vragen voor wat DNS-resolutie.
Laatst gewijzigd door Gautier 18 jul 2013, 17:50, in totaal 1 gewijzigd.
matb
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Die unblock us is wel heel gemakkelijk te omzeilen als je wekelijks van die trail wil gebruik maken, voorwaarden: geen cookies, ander ip en een random email invullen
digishine
Member
Member

Gautier schreef:
Michael schreef:Ik gebruik al jaren netflix via http://www.unblock-us.com/ (DNS servers), je hebt zelfs 7 dagen trial. Dus geen VPN nodig ;) maandelijks is dit 5USD en dan 8USD voor netflix, is een kleine 10 EUR.
Dan ben je jammer genoeg al jaren je geld aan het weggooien. Netflix kan eenvoudig omzeild worden door hun Amerikaans IP-adres toe te voegen aan je hosts-bestand, en het kan zelfs nog simpeler met een dienst als Unblock-us, maar die wel gratis is. Die unblock-us zijn een bende gigantische profiteurs die wat hokuspokus verkopen rond het omzeilen van Netflix, en daar dan ook een veel te hoog bedrag voor vragen. Het enige wat ze draaien is een DNS server. 5 dollar per maand, asjeblieft zeg.

In een artikel legt de Standaard vandaag uit hoe je naar de Amerikaanse Netflix kan kijken. Maar ik ben er bijzonder verontwaardigd over. Geschreven door een redactrice die duidelijk niet veel van IT kent, zit ze zelf ook zomaar de naam van die Unblock-us te noemen. En dat terwijl die restrictie eigenlijk niks voorstelt. Netflix gebruikt gewoon een domme split horizon DNS, en die kan je dus heel simpel omzeilen door ofwel het Amerikaanse IP-adres van Netflix toe te voegen aan je hosts-bestand, ofwel kan je gebruik maken van een GRATIS variant van wat de Standaard aanraadt. Ongehoord dat ze de lezers zomaar doorsturen naar een bende profiteurs die 5 dollar of zo per maand durven vragen voor wat DNS-resolutie.

als je me eens ook kunt zeggen hoe ik netflix van Canada kan opvragen en Uk en Brazilie en Noorwegen gelieven dat dan te doen. Want ik vrees ervoor dat je dan elke x u host bestandje mag veranderen en zeker op mijn iphone , ipad enz is dat niet eens mogelijk..
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Gautier schreef: ... door ofwel het Amerikaanse IP-adres van Netflix toe te voegen aan je hosts-bestand ...
Ik kan niet volgen. Leg dat van dat host-bestand eens uit?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als je zoekt in C:\Windows\System32\Drivers\etc\hosts zal je daar een bestand "hosts" tegenkomen. Dit is kort door de bocht de lokale DNS server van je PC. Voor hij dus een DNS gaat aanspreken gaat hij eerst kijken in dit bestand of er een IP adres is aan gekoppeld. Is dit zo, dan volgt hij dat IP. Is dit niet zo dan gaat hij op internet zoeken naar een DNS.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Wat een hosts bestand is zal hij vermoedelijk wel weten... maar ook ik zie niet meteen in welke entries er dan precies zouden moeten inzitten (al is dit eigenlijk een "illegale" praktijk en past het hier dus eigenlijk niet op het forum).
selder
Moderator
Moderator

Hoe dat een hosts file werkt weet ik wel :) Beginners moeten niet vergeten van "run as administrator" te kiezen als UAC aanstaat, zorgen voor een lege file extentie en niet "text file" van in Notepad etc etc ...

Ik bedoel dat ik niet zie hoe dat je daarmee de IP check van Netflix "omzeilt". Jij kan je eigen PC dan dwingen om naar een ander IP adres te verbinden, maar dat verandert toch nog niets aan het IP waarmee jij naar dat ander IP verbindt?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Nope, not at all...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Als de controle correct geimplenteerd is bij Netflix dat controleerd men je source IP-adres en daar kan je met een eigen DNS niets aan veranderen.

Blijkbaar gebruikt Netflix dus een ander vorm van controle die heel wat eenvoudiger te omzeilen is.
ldw
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Netflix zou toch juist een gemakkelijke en legale manier moeten zijn om films te kijken?

Ik snap niet goed waarom je dan zou beginnen prutsen om een amerikaanse netflix aan de praat te krijgen. Als je dan nog is illegaal bezig bent door de controles te omzeilen, kan je toch even goed voor een gratis alternatief kiezen...
selder
Moderator
Moderator

r2504 schreef:Als de controle correct geimplenteerd is bij Netflix dat controleert men je source IP-adres en daar kan je met een eigen DNS niets aan veranderen.

Blijkbaar gebruikt Netflix dus een ander vorm van controle die heel wat eenvoudiger te omzeilen is.
Uh huh, het is toch veel gemakkelijker om te kijken vanwaar de connecties komen? Je zou kunnen denken dat Netflix een ander controle-mechanisme gebruikt, om de verbindingen via VPN dozen tegen te gaan ... maar dat werkt klaarblijkelijk dan toch niet echt geweldig goed :)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Netflix heeft er alle belang bij dat die beveiliging zo makkelijk mogelijk te bypassen is. Wat dat betekent meer klanten. Uiteindelijk wint iedereen erbij als meer mensen legaal kunnen kijken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Aangezien ze zelfs niet eens controleren op het land van oorsprong van de Credit Card(Wat bv. Apple, HBO en anderen wel doen), lijkt het mij vrij duidelijk dat ze regionlock gewoon aanvaarden als verplichting van de Film/Serie-makers en het op de makkelijkst te breken manier implementeren om er zelf beter van te worden.

Overigens denk ik niet dat het illegaal is om een host file aan te passen :)
Laatst gewijzigd door Stroper 19 jul 2013, 13:33, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

ldw schreef:Netflix zou toch juist een gemakkelijke en legale manier moeten zijn om films te kijken?
Maar ook Netflix is in zijn afspraken met de rechthebbende gebonden aan bepaalde regio's veronderstel ik.

Men kan dus niet zomaar de dienst aanbieden waar men wil... vandaar de restricties.

Ik blijf het trouwens absurd vinden dat enorm veel diensten op het "wereldwijde" web nog steeds proberen landsgrenzen in stand te houden :bang:
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Netflix weet gewoon dat er 100-den manieren zijn om rond geografische restricties te werken, ze hebben imo de economisch meest voordelige "block" gekozen. :-)
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Gautier schreef:

Jouw reactie zal daar (het gebruik van unblock-us) ook weinig aan veranderen want je laat zelf na te vermelden
a) wat je precies in je hostfile zet
b) welke gratis varianten van unblock men kan gebruiken
Mocht je dat wel doen dan hoeven er minder naar unblock-us te lopen :wink:
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Netflix kan eenvoudig omzeild worden door hun Amerikaans IP-adres toe te voegen aan je hosts-bestand.
check
60 sec wachten check
ff restarten check

Sorry, Netflix is not available in your country yet.

Overal waar ik er hier ook maar iets over vind duikt die unblock-us op.
bv http://digiex.net/guides-reviews/guides ... e-us.html

Dus ja die magic trick is welkom ;)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

ik geraak simpelweg op netflix, zonder hosts aan te passen. :eek:

heb wel een greasemonkey/tampermonkey script toegevoegd.
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 36 keer

Ik zal waarschijnlijk dezelfde toer op gaan als met andere media; Ik neem een abbo op deze dienst maar zal deze amper gebruiken en op mijn eigen manier media bemachtigen en consumeren.

Ik heb geen probleem met het betalen voor media, ik heb bijvoorbeeld ook een Spotify premium abbo en koop regelmatig DVD/BluRay etc, maar de manier waarop het aangeboden wordt is dikwijls voor mij niet ideeal.

Er is niks plezanter dan maandagochtend in de mailbox een paar mailtjes vinden die zeggen dat de laatste afleveringen van een aantal shows die gisteren in de USA uitgezonden zijn gedownload & geindexeerd zijn op de mediabak/NAS en klaarstaan om bekeken te worden. Dat is voor mij, en ik denk dat ik daar niet alleen in ben, een uitermate handig systeem.

Maar nogmaals, dit is niet omdat ik een vrek ben ... dus neem ik allicht een Netflix abbo af en blijf ik de zaken die ik echt goed vindt gewoon op BluRay kopen. Daar moet ik wel bekennen dat ik dikwijls wat wacht tot de prijs gedaald is of er een verzamelbox uit is met de volledige reeks.
euromusic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 9 keer

Ik, persoonlijk, zou het fantastisch vinden dat Netflix naar België zou komen. Speitig genoeg zitten we hier dan weer met de limieten die Telenet opstelt. En voor iemand het aanraadt om van provider te veranderen, ADSL geeft hier maximum 1Mbps en er is geen VDSL. Dus dat is geen alternatief als ik Netflix zou willen gebruiken. Ook zou ik het dom vinden om meer te moeten betalen (bij TN) om dan hetzelfde te krijgen als bij ADSL/VDSL providers.
Ik ben niet de enige met dit probleem, denk ik, dus stilletjes hoop ik dat TN hun limieten eens opdrijft, maar hoelang gaat dat nog duren :/
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

euromusic schreef: Ik ben niet de enige met dit probleem, denk ik, dus stilletjes hoop ik dat TN hun limieten eens opdrijft, maar hoelang gaat dat nog duren :/
Keep on dreaming,
Integendeel, Porter heeft heilige schrik van Netflix en consoorten.
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/tel ... 891561.htm
Daarom trouwens heeft hij de limieten terug ingevoerd op internet 60 (vroegere expressnet), zodat iedereen verder Telenets digitale
tv-theken gebruikt, en zeker geen internetservice neemt ...enkel als je internet120 neemt kan je nog vrij downloaden, maar welke gek is bereid
om hiervoor elke maand 67€ (internet only) voor neer te leggen...als je bij Scarlet voor 39€ - en tv -en onbeperkt downloaden aan 30mb/s *- en telefonie krijgt...
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 36 keer

De gek die te ver van een LEX/ROP zit om een snel genoeg xDSL signaal te krijgen allicht. Dat is nu eenmaal een vervelende beperking aan deze technologie, er zullen nog wel innovaties komen op dat gebied maar xDSL providers zullen wellicht minder snel geneigd zijn een dure technologie uit te rollen om maar enkele procenten van hun klanten (of potentiële klanten) te dienen. Jammer voor die mensen natuurlijk, maar op het einde v/d rit moeten de aandeelhouders gelukkig gestemd worden ... the way of the world.
euromusic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 9 keer

Wel grappig dat hun business Fibernet M voordeliger is (relatief dan) dan hun home abbo's, mogelijk dan toch eens overgaan naar business..
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

kaarsenbril schreef:maar welke gek is bereid
Misschien mensen die niet zoals iedere gek elke maand honderden GB's moeten downloaden ?

Trachts je dus ook eens in iemand anders plaats te stellen... er is meer op de wereld dan je maandelijkse portie GB's :!:
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Je tv stream verbruikt pakweg 3GB per uur (aan 5 uur tv per dag is dat 450GB/maand) maar zou je dat maandelijks volume ook als waanzinnig omschrijven? Uiteraard niet, omdat we nu eenmaal geconditioneerd zijn om die "vrije" internet bytes waardevoller te vinden dan gezapte tv bytes.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Zou het kunnen dat we hier hetzelfde programs/aanbiedingen,dan in Nederland gaan krijgen,Dit omdat er hier de Nederlandse taal is? ik hoop dat ze ons toch niet gaan opzadelen met Franse tekst??
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Betwijfel het, voor de meeste bedrijven daar spreken ze in België Frans, hatelijk!
imacpat
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Stel men er zich niet teveel van voor , aanbod zal beperkt worden ? Ik heb nu Netflix (US) en Hulu(US) op AppleTv.
De Belgische providers zouden beter zelf ook zulke initiatieven nemen ( Telenet is nu in Amerikaanse handen dus ik denk wel dat eraan gewerkt word )
Tenslotte gaan hun digitale tv recorders ook verdwijnen is voorbij gestreefd en er zijn steeds problemen mee. Alleen Netflix zullen de mensen niet nemen en extra bij betalen bij onze dure abonnementen ??
digishine
Member
Member

Netflix kan zowel Nederlands als franse ondertiteling geven. Zit op dit moment op netflix Brasil. en daar heb ik de keuze ofwel engels als taal of portugees braziliaans of spaans en met ondertiteling ook het zelfde.

Het verbruikt wel veel gb's :/ 1 weekje netflix bekeken verschillende tv-shows en films en 120gb al verbruikt. Ik moet wel zeggen dat het streamt aan 1080 Super HD.
kaas2
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad ze zijn daar reeds van start gegaan,een abbo kost in nederland 8€.

http://www.zdnet.be/article/151682/netf ... nederland/
Goztow
userbase crew
userbase crew

Goed nieuws! Nu enkel nog België! Ik word onmiddellijk klant :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad,ik ben wel een beetje bang dat sommige providers gaan proberen om terug gelimiteerde abbo's aan klanten te slijten.Langs de andere kant denk ik dat Europa er wel zal over waken dat zoiets niet zal mogen.Ik hoop van harte dat de prijs in Belgie dezelfde zal zijn als deze in Nederland,goedkoper is ook goed natuurlijk.Maar tot nu toe is er nog geen sprake van,volgens het art.Belgie (de grootste providers) houden de boot af,ze zijn volgens mij wel bang van Netflix.
Goztow
userbase crew
userbase crew

bang moeten ze niet zijn, vind ik. Wel gewoon netflix aanbieden als optie en als je die kiest de bandwith van netflix niet meerekenen! Eventueel voor een iets hogere kost?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Wie zegt dat ze zelf niet naar zo'n oplossing aan het zoeken zijn?
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”