Hallo,
Ik heb een Fritzbox 7390 recent geïnstalleerd.
Alle interne en externe oproepen gebeuren via het internet. (onze centrale is door een blikseminslag helaas defect)
De bedoeling is om mijn vaste lijnen bij Belgacom op te zeggen en mijn nummers over te dragen naar Sonetel ?
Is dit betrouwbaar ? kent iemand dit bedrijf of een alternatief ? WEEPEE ?
Er zijn een paar zaken die ik maar niet kan begrijpen van de Fritzbox 7390 ? (ben er al een paar dagen met bezig) hopelijk kunnen jullie mij enkele tips geven voor het volgende :
Via de DECT telefoons kan ik meestal geen externe oproepen doen ? (en af en toe lukt het wel) heel raar.
Ik heb me hier al onnozel gebeld om te begrijpen wat hier aan de hand is ....
Externe oproepen via de IP phones lukt wel.
Wat kan hier de reden zijn ?
Bij systeem --> Event log > heb ik onderstaande foutmelding
29.05.13 12:26:23 Registration of Internet telephone number jan failed. Remote site reports reason for error 500
29.05.13 12:26:08 Registration of Internet telephone number jan failed. Reason for error: DNS error
Tevens vraag ik me af waarom kan ik geen interne oproepen kan doen naar een IP phone (dus voorbeeld van Yealink VP530 naar DECT Fritz!fon)
via **620.
Als ik via de Frit!fon (DECT phone) een interne oproep doe naar de Ip Phone krijg ik de melding "no route to destination"
Als je kijkt bij FB -> Telephony -> Telephony devices -> Authentication Data -> Use the following authentication data to register your IP telephone at the FRITZ!Box.
Registrar : ip adres....
Username: 622
password : XXX
Wat moet je hier in godsnaam mee doen ?????
Ik hoop dat er iemand zo bereidwillig is om mij enkele tips te geven.
Alvast bedankt !
Mvg
Jan
Fritzbox DNS error + Sonetel ervaring ?
-
- Starter
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 29 mei 2013, 12:24
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wat bedoel je hiermee? interne oproepen via internet?jan2Belgium schreef:Alle interne en externe oproepen gebeuren via het internet.
Persoonlijk zou ik niet kiezen voor een buitenlandse VoiP provider (zelfs als die nummers in België aanbiedt).jan2Belgium schreef:De bedoeling is om mijn vaste lijnen bij Belgacom op te zeggen en mijn nummers over te dragen naar Sonetel ?
Is dit betrouwbaar ? kent iemand dit bedrijf of een alternatief ?
Doorzoek eens ons VoIP Forum door, of lees deze post: Overzicht VoIP providers
Kijk eens naar de Eigenschappen van de DECT telefoon onder Telephony > Telephony Devicesjan2Belgium schreef:Via de DECT telefoons kan ik meestal geen externe oproepen doen ?
En selecteer de lijn die moet gebruikt worden voor uitgaande oproepen (VoiP, vaste lijn, ...)
Je kan ook via "Dialing Rules" de default uitgaande provider overulen.
tijdelijk probleem bij de VoiP provider?jan2Belgium schreef:29.05.13 12:26:23 Registration of Internet telephone number jan failed. Remote site reports reason for error 500
Dit geeft aan dat je IP phone niet geregistreerd is (voor inkomende gesprekken).jan2Belgium schreef:Als ik via de Frit!fon (DECT phone) een interne oproep doe naar de Ip Phone krijg ik de melding "no route to destination"
Als je dat niet weet, hoe heb je dan je IP phone "werkende" gekregen?jan2Belgium schreef:Als je kijkt bij FB -> Telephony -> Telephony devices -> Authentication Data -> Use the following authentication data to register your IP telephone at the FRITZ!Box.
Registrar : ip adres....
Username: 622
password : XXX
Wat moet je hier in godsnaam mee doen ?????
Deze gegevens moet je namelijk inbrengen in de SIP settings van de IP phone!
Waarschijnlijk heb jij de gegevens van de VoIP Provider ingebracht in de IP phone, in plaats van de gegevens van de Fritz SIP server?
- - Dat zou verklaren dat je geen interne gesprekken kan ontvangen
- Dat zou verklaren waarom je wel probleemloos kan uitbellen
- Dat zou misschien ook verklaren dat je soms problemen hebt met uitbellen via DECT: want je IP phone en je FritzBox proberen gelijktijdig in te loggen bij de VoIP provider ??
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 29 mei 2013, 12:24
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Hallo Phillipe,
Bedankt voor de snelle reactie !
Ik begin stilaan te snappen wat ik verkeerd doe. amaai....
Ik heb al verschillende pogingen ondernomen aan de hand van jouw uitleg om de IP phone te koppelen met Fritzbox.
Ik heb geen idee wat ik verkeerd doe. (zie afbeelding in bijlage)
dit staar er in de handleiding van Fritzbox
http://service.avm.de/support/en/SKB/FR ... ting-it-up
en toch lukt het mij niet.... mvg
Jan
Bedankt voor de snelle reactie !
Ik begin stilaan te snappen wat ik verkeerd doe. amaai....
Ik heb al verschillende pogingen ondernomen aan de hand van jouw uitleg om de IP phone te koppelen met Fritzbox.
Ik heb geen idee wat ik verkeerd doe. (zie afbeelding in bijlage)
dit staar er in de handleiding van Fritzbox
http://service.avm.de/support/en/SKB/FR ... ting-it-up
en toch lukt het mij niet.... mvg
Jan
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
- Register Name = 622 (in plaats van 192.168.188.1)
SIP Server = 192.168.188.1 ofwel fritz.box (in plaats van 192.168.2.201?)
De rest ziet er OK uit
En waarom heb je het default adres van de FritzBox gewijzigd (normaal 192.168.178.1) ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 29 mei 2013, 12:24
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
nog altijd niets ...
ik heb bij SIP server: (adres van de router ) = 192.168.2.101 ingegeven
Bij -> internet -> account information heb ik het volgende geselecteerd.
* External Modem or Router
Select this kind of connection if the "LAN 1" port of the FRITZ!Box is connected to an already existing external modem or router.
Ik heb een router Draytek die de internet verbinding maakt met adres : 192.168.2.1
daarom heb ik het default adres van de Fritzbox gewijzigd naar http://192.168.2.101/
Kan zijn dat ik er totaal naast zit. Ik ben geen specialist in deze zaken.
gr
Jan
ik heb bij SIP server: (adres van de router ) = 192.168.2.101 ingegeven
Bij -> internet -> account information heb ik het volgende geselecteerd.
* External Modem or Router
Select this kind of connection if the "LAN 1" port of the FRITZ!Box is connected to an already existing external modem or router.
Ik heb een router Draytek die de internet verbinding maakt met adres : 192.168.2.1
daarom heb ik het default adres van de Fritzbox gewijzigd naar http://192.168.2.101/
Kan zijn dat ik er totaal naast zit. Ik ben geen specialist in deze zaken.
gr
Jan
-
- Starter
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 29 mei 2013, 12:24
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
gevonden !
bij Transport stond deze nog op UDP ipv TCP.
Dikke merci philippe !