Nieuw sitecom modem geen verbinding

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
m1155
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jan 2013, 21:58

Ik had een sitecom WL-359 modem, hiervan ging draadloos stuk en kocht een zelfde met type WL-367.

Alles ingesteld, exact hetzelfde maar krijg geen internet verbinding.

Ik vermoed dat het ligt aan de instelling in de wizard die MTU heet. In het oude modem stond daar 1432, deze krijgt gewoon verbinding, de nieuwe dus niet.

weet iemand wat ik kan proberen bij MTU ???
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Heb je hier al gekeken bij instellingen:

Dommel infoBASE 2 (updated):
viewtopic.php?f=57&t=36412
m1155
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jan 2013, 21:58

En mocht 1492 niet werken zijn er nog andere opties? (moet er zaterdag heen om proberen op te lossen).
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Ben je zeker geen fout te hebben gemaakt met je gebruikersnaam of wachtwoord? Dat lijkt me waarschijnlijker dan een mtu probleem..... zeker als je de instellingen exact over hebt genomen. een 0 of O fout bijvoorbeeld is heel snel gebeurd.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
m1155
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jan 2013, 21:58

Exact overgenomen, alle overige instellingen staan hetzelfde... zou bijna denken dat het nieuwe modem niet werkt...

oude modem bekabeld aangesloten (wifi is defect) en snelheid getest, mensen klagen hier over extreem trage verbinding:

Dommel pakket: adsl(2+) netconnect lite
Download Speed: 349 kbps (43.6 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 322 kbps (40.3 KB/sec transfer rate)
zaterdag 12 januari 2013 14:53:44
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Waren de snelheden vroeger hoger? Hoe hoog?

Kijk eens in de log van de WL zelf waarom deze geen verbinding wil maken. Dat zal meer helpen dan dat er gezocht word naar een oorzaak die er mogelijk niks mee te maken heeft
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
m1155
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jan 2013, 21:58

Ze konden tijdje terug gewoon youtube afspelen en nu stopt dat om de paar seconden.

Ik zal eens mailen naar schedom.

Modem ga ik volgende keer weer naar kijken (nieuwe poging :) )
m1155
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jan 2013, 21:58

Dommel heeft eea nagekeken en komen deze week nog langs...ben benieuwd wat er mis kan zijn, misschien iets bij belgacom. (zag laatst wel dat de telefoon kast aan het begin van de straat een beetje scheef stond.)
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Laten we dan maar hopen dat de fout niet bij de mensen binnen zit... zoals bv oxidatie. Als dat het geval is kost het de mensen in kwestie geld (afhankelijk van de technieker uiteraard).
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
m1155
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jan 2013, 21:58

Vanmorgen geweest, alles loopt over 1 draadje, er zit ergens een breuk (niet binnen).

Dit is waarschijnlijk de reden dat het traag is. Maar ook de lijn is 5km dus het zal nooit echt snel worden.

Er staat hier ook een webcam met een open poort, deze is met grote regelmaat niet te bereiken van buitenaf, zou dat ook kunnen komen door de kabelbreuk ? (vergat ik te vragen vanmorgen).
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Lijkt me wel gezien de snelheden..... en qua stabliteit lijkt het me helemaal een ramp zodat de verbinding er meermaals gewoon uitligt. Ik heb er helaas niet zo een ervaring mee, maar mocht het in het verleden wel probleemloos gewerkt hebben kun je stellen dat die breuk aan de oorzaak ligt.

Ben echter wel benieuwd of ze het uberhaupt gaan laten herstellen van dommel uit.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”