DynDNS niet meer gratis
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Vandaag erachter gekomen dat DynDNS geen gratis dienst meer aanbied.
Oude link:http://dyn.com/dns/dyndns-free/
Bestaande gratis account zijn nog 30 dagen gratis te gebruiken.
Een spijtige zaak, waarschijnlijk teveel gebruikers.
Oude link:http://dyn.com/dns/dyndns-free/
Bestaande gratis account zijn nog 30 dagen gratis te gebruiken.
Een spijtige zaak, waarschijnlijk teveel gebruikers.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 7 keer
- Contacteer:
Gaat dat niet over dyndns pro?
-> standard: http://dyn.com/dns/dyn-standard-dns/ ?
Edit: nvm, over die 30$ gekeken
Edit2: Blijkbaar kan ik mijn bestaande hostnames toch gewoon blijven gebruiken?
-> standard: http://dyn.com/dns/dyn-standard-dns/ ?
Edit: nvm, over die 30$ gekeken
Edit2: Blijkbaar kan ik mijn bestaande hostnames toch gewoon blijven gebruiken?
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Blijkbaar blijven de bestaande hostnames toch werken?
In ieder geval, hierop een tijdje geleden overgeschakeld: https://dns.he.net/
Vooral voor de ipv6 support
In ieder geval, hierop een tijdje geleden overgeschakeld: https://dns.he.net/
Vooral voor de ipv6 support
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Hmm, is ook nieuw voor mij. Raar dat ze daar al hun Free members niet van op de hoogte gebracht hebben.
Ik kan in elk geval nog inloggen en zie mijn domainnaam en IP adres nog. Maar als ik op mijn FREE logo klik, krijg ik te zien dat Free expiret in 30d en ik beter VIP word vanaf $20/y : https://www.dyndns.com/account/services ... s-vip.html .
Ik vraag me af of die 30d niet gewoon slaagt op 30d zonder refresh. Tijdje geleden was ik ineens al eens mijn account kwijt. Bleek toen dat door een probleem met mijn router het IP adres niet meer gesynced werd en dyndns mij dus als idle zag en na 30d mijn account gewoon gedeletet had.
Ik kan in elk geval nog inloggen en zie mijn domainnaam en IP adres nog. Maar als ik op mijn FREE logo klik, krijg ik te zien dat Free expiret in 30d en ik beter VIP word vanaf $20/y : https://www.dyndns.com/account/services ... s-vip.html .
Ik vraag me af of die 30d niet gewoon slaagt op 30d zonder refresh. Tijdje geleden was ik ineens al eens mijn account kwijt. Bleek toen dat door een probleem met mijn router het IP adres niet meer gesynced werd en dyndns mij dus als idle zag en na 30d mijn account gewoon gedeletet had.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 7 keer
- Contacteer:
Misschien kan je nog gewoon een account maken en na inloggen free hosts toevoegen:
https://www.dyndns.com/account/entrance/?via=topnav
https://www.dyndns.com/account/entrance/?via=topnav
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Dat bestaande accounts nog maar 30 dagen geldig zijn kan ik nergens vinden. Ook geen bericht gekregen hiervan, wel jammer. Heeft er iemand een lijst van degelijke alternatieven (liefst bruikbaar vanuit de (Belgacom) router zelf ?
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Ze hebben het gewoon goed weten te verstoppen!
Je moet een DynDNS Pro Free Trial starten en binnen de 30 dagen het Pro abonnement opzeggen. De Pro functionaliteit vervalt dan MAAR je mag 1 domeinnaam houden zolang er minstens 1x per maand mee aangemeld wordt. Enfin, dat is toch wat ik uit die pagina kan opmaken. Ik heb enkele weken geleden op die manier ook nog een domein kunnen maken en heb echter niets moeten doen voor de opzeg voor zover ik me kan herinneren.
Edit: Ik heb een artikel gevonden waarin ze de veranderingen tegenover vroeger uitleggen. Daarin bevestigen ze dat er met gratis accounts niets gaat gebeuren, op voorwaarde dat je minstens 1x per maand gaat aanmelden.
Je moet een DynDNS Pro Free Trial starten en binnen de 30 dagen het Pro abonnement opzeggen. De Pro functionaliteit vervalt dan MAAR je mag 1 domeinnaam houden zolang er minstens 1x per maand mee aangemeld wordt. Enfin, dat is toch wat ik uit die pagina kan opmaken. Ik heb enkele weken geleden op die manier ook nog een domein kunnen maken en heb echter niets moeten doen voor de opzeg voor zover ik me kan herinneren.
Edit: Ik heb een artikel gevonden waarin ze de veranderingen tegenover vroeger uitleggen. Daarin bevestigen ze dat er met gratis accounts niets gaat gebeuren, op voorwaarde dat je minstens 1x per maand gaat aanmelden.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Wij gebruiken een custom service met een eigen domeinnaam bij DynDNS, ik heb alleszins geen bericht gekregen van hen waarin staat dat ze gratis accounts zouden schrappen. Wel verwijderen ze accounts bij inactiviteit (geen updates). Voor sommige klanten maken we een Free account aan met maar één hostname van dyndns in en dat blijkt altijd te werken. Misschien hebben we er de laatste tijd wat teveel aangemaakt vanaf hetzelfde IP (stuk of 50 op een dag)...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Mmm... ik log eerst en vooral zelden in op de webpagina's omdat het voor niets nodig is, maar of de hostnames vaak worden geupdate is een andere vraag. Met TN heb je eigenlijk een quasi vast IP-adres, dus het zou best kunnen dat hier maanden geen wijzigingen voor optreden... misschien is dit dus in de toekomst wel een probleem ?You do your part (log into your account or update your hostname monthly)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
- Contacteer:
Als je gebruik maakt van een van de vele dyndns-tools gaan die automatisch na 2 of 3 weken je IP-adres "updaten", zelfs al is het niet veranderd, om te zorgen dat je account actief blijft.r2504 schreef:Mmm... ik log eerst en vooral zelden in op de webpagina's omdat het voor niets nodig is, maar of de hostnames vaak worden geupdate is een andere vraag. Met TN heb je eigenlijk een quasi vast IP-adres, dus het zou best kunnen dat hier maanden geen wijzigingen voor optreden... misschien is dit dus in de toekomst wel een probleem ?You do your part (log into your account or update your hostname monthly)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Er zijn inderdaad meer DDNS providers, maar in veel routers is DynDNS soms de enige die je kan kiezen.
DynDNS heeft nu de "free" optie niet meer zichtbaar staan. Moet nu via een trial aangemaakt worden.
DynDNS heeft nu de "free" optie niet meer zichtbaar staan. Moet nu via een trial aangemaakt worden.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Yep helaas kan de Dyndns client in de BBOX2 blijkbaar enkel Dyndns aan ....
Pfsense is geen probleem die ondersteunt een hele waslijst ..
Ps : voor en Trial MOET je uw VISA kaart gegevens ingeven
Pfsense is geen probleem die ondersteunt een hele waslijst ..
Ps : voor en Trial MOET je uw VISA kaart gegevens ingeven
Laatst gewijzigd door Kitt 24 nov 2011, 13:56, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
@Kitt: Prepaid visa kaarten of via PayPal is altijd wel handig voor dergelijke zaken !
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
tja mijn eigen account werkt nog hoor ' free" met 3 hostnames .
Maar voor die andere zal ik wel een no-ip of iets anders pakken ipv m'n visa of mastercard in te geven .
Maar voor die andere zal ik wel een no-ip of iets anders pakken ipv m'n visa of mastercard in te geven .
- Ken
- Elite Poster
Of je kan je eigen DDNS server opzetten, zeer makkelijk, en er bestaan gratis tools.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
TV = FTA IPTV + Netflix
-
- Deel van't meubilair
Het kan... maar heeft toch wel wat voorwaarden (oa. eigen domain, volledige controle over de parameters van je eigen DNS entries om er zo al meteen twee te noemen).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Spijtig genoeg bots ik hier weer op met vpn routers, ik zal wel een dyndns bestellen maar het blijft stom van linksys, ze supporteren dyndns.org en 3322.org wat een bizar vaag chinees iets is zonder vertaling.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
dit is al enkle maanden zo hoor dat het niet meer gratis is.....
alhoewel...bestellen de 20 euro boeken van je visa en weer direct opzeggen...dan ben je je centen niet kwijt en krijg je nog amper 1 dyndns, maar wel GRATIS dan...
LET OP ! je moet wel regelmatig inloggen net zoals bij No-IP en om de x aantal maanden herbevestigen.....
..maar wil je op je gemak zijn betaal dan gewoon die 20 euro, en je krijgt er meer dan 1 dyndns voor
alhoewel...bestellen de 20 euro boeken van je visa en weer direct opzeggen...dan ben je je centen niet kwijt en krijg je nog amper 1 dyndns, maar wel GRATIS dan...
LET OP ! je moet wel regelmatig inloggen net zoals bij No-IP en om de x aantal maanden herbevestigen.....
..maar wil je op je gemak zijn betaal dan gewoon die 20 euro, en je krijgt er meer dan 1 dyndns voor
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ah? Vertel?Ken schreef:Of je kan je eigen DDNS server opzetten, zeer makkelijk, en er bestaan gratis tools.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- honda4life
- Elite Poster
+1
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Ken
- Elite Poster
Google it. 'k Kan de link & naam niet terugvinden in m'n favo's en brein want het is op de lange termijn geschoven.krisken schreef:Ah? Vertel?Ken schreef:Of je kan je eigen DDNS server opzetten, zeer makkelijk, en er bestaan gratis tools.
TV = FTA IPTV + Netflix
-
- Moderator
- Contacteer:
Zou anders nog wel zoiets durven opzetten. Servertjes genoeg
Eens zitten google'n maar je het één gemeenschappelijk probleem : de client side
Eens zitten google'n maar je het één gemeenschappelijk probleem : de client side
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
En wat is het probleem met die client side ?
-
- Moderator
- Contacteer:
Dat er geen/amper scripts/programma's zijn voor het IP te updaten.
Ook zijn veel toestellen (routers, mediaspelers, netwerkschijven, ...) enkel met dynDNS uitgerust en kan je dat dus moeilijk updaten...
Ook zijn veel toestellen (routers, mediaspelers, netwerkschijven, ...) enkel met dynDNS uitgerust en kan je dat dus moeilijk updaten...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
Binnen enkele dagen heb je hier toch Userbaser's die zoiets kunnen ontwikkelen.
Dat toestellen enkel zijn uitgerust met DynDNS support is een ander issue... spijtig dat er geen standaard is voor iets dergelijks zodat je enkel een hostname moet opgeven waar je dynamic DNS provider zit (en dat de parameters op de URL dus standaard zijn).
Gelukkig is m'n RouterOS scriptable... heb daar zelf iets gemaakt voor zowel m'n DynDNS als IPv6 tunnel te updaten.
Dat toestellen enkel zijn uitgerust met DynDNS support is een ander issue... spijtig dat er geen standaard is voor iets dergelijks zodat je enkel een hostname moet opgeven waar je dynamic DNS provider zit (en dat de parameters op de URL dus standaard zijn).
Gelukkig is m'n RouterOS scriptable... heb daar zelf iets gemaakt voor zowel m'n DynDNS als IPv6 tunnel te updaten.
-
- Moderator
- Contacteer:
ICM PowerDNS zou het moeten lukken : http://www.misdivision.com/blog/create- ... -and-mysql
Als iemand het wilt proberen om een DynDNS server op te zetten : ik kan wel een VPS geven
Als iemand het wilt proberen om een DynDNS server op te zetten : ik kan wel een VPS geven
Telefonie = EDPnet + OVH
- honda4life
- Elite Poster
Eehm moet je dan geen domein hebben?
-
- Moderator
- Contacteer:
Yeps dat wel, maar zoveel kost dat ook weer niet
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Als je een free had en je gebruikt hem dan vervalt hij niet. Ze nemen geen nieuwe gratis accounts aan.
In principe zou een tooltje mogelijk zijn dat op de client naar whatismyip.com surft, het ip eraf haalt en zo update. Maar zo simpel zal het niet zijn want anders was het al lang gebeurt
In principe zou een tooltje mogelijk zijn dat op de client naar whatismyip.com surft, het ip eraf haalt en zo update. Maar zo simpel zal het niet zijn want anders was het al lang gebeurt
-
- Deel van't meubilair
Waarom zo complex... je hoeft helemaal niet naar whatsmyip.com te surfen... de server waarnaar je connecteerd ziet zelf wel van welk IP je afkomstig bent (zo werkt de DynDNS URL access trouwens ook).MClaeys schreef:In principe zou een tooltje mogelijk zijn dat op de client naar whatismyip.com surft, het ip eraf haalt en zo update.
-
- Elite Poster
Stiekem kan je het op bestaande devices toch laten werken. DynDNS domein in je dns verwijzen naar je eigen ip adres, vhost toevoegen en scripts er op zetten
-
- Deel van't meubilair
Dan moet je al je eigen DNS server hebben draaien.
Op een TN combi router kan dit niet, misschien wel op een BBOX (niet een eigen DNS, maar bepaalde hosts overrulen) ?
Op een TN combi router kan dit niet, misschien wel op een BBOX (niet een eigen DNS, maar bepaalde hosts overrulen) ?