Hallo,
Ik heb een paar dagen geleden een tweedehands wireless access point gekocht. Het gaat om een D-link DWL 1000AP (11Mbps).
Ik wou gewoon ervoor zorgen dat ik op mijn laptop draadloos kon internetten. Ik heb daarvoor geen hoge snelheid nodig, gewoon voldoende om comfortabel te surfen)
Ik heb een adsl-verbinding, 3,3 Mbps.
Ik weet dat ik de vermelde 11Mbps niet kan halen, maar ik had toch gehoopt dat ik tenminste 1Mbps zou kunnen halen om toch comfortabel te kunnen surfen.
In heb begin viel het nog mee (ik heb exacte snelheden, maar het surfen verliep ietwat trager, maar het viel nog mee)
toen ik het IP op automatisch instelde heb ik 1 keer aan 80 KB/s kunnen downloaden.
Maar nu (ik heb al geprobeerd met statisch en dynamisch IP) raak ik met moeite aan een erbarmelijke snelheid van 2KB/s.
ik weet dat dit geen topproduct is maar deze snelheid is toch wel HEEL laag!
Ik heb al wat zitten prutsen met instellingen op de laptop, de access point volledig gereset, maar niets helpt!
Het enige wat ik nu merk is dat als ik ping -t ip_van_andere_pc_in_het_netwerk doe, dat ik minder time outs heb (ik zeg minder, want af en toe zijn er nog time outs)
Nu ik denk dat het aan 1 of andere instelling moet liggen ofzo
want enkele dagen geleden haalde ik wel een degelijke snelheid (weliswaar slechts 1malig)
om even de situatie te schetsen:
ik maar verbinding met het internet met een speedtouch 510
die is aangesloten op een pc met clarkconnect (gateway)
de rest van de pc's is verbonden met deze gateway via een switch (van planet ofzo)
de access point hangt aan die switch
mijn laptop is uitgerust met een intel centrino processor dus die ondersteunt wireless networking (ook aan 11Mbps)
ik denk niet dat het aan een slecht signaal kan liggen om dat de laptop en de ap slechts een meter van elkaar gescheiden zonder obstakels tussen. (zijn er trouwens andere apparaten die het signaal kunnen verstoren? omdat hij wel dicht staat bij een andere pc met draadloos toetsenbord & muis)
ik heb al vanalles geprobeerd:
met en zonder WEP
de ap verplaatsen en beter richten
de Wireless Zero Configuration-service stoppen
de laptop een statisch of dynamisch ip geven
enz...
ik ben nu ten einde raad
dit is mijn eerste ervaring met wiresless networking... dus ik kan gemakkelijk iets over het hoofd hebben gezien...
dus alle hulp is welkom!
Enorm trage draadloze verbinding
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
als je je laptop met een gewone kabel verbindt welke snelheden heb je dan? en heb je dan nog time outs bij een ping
(de snelheid tussen de 2 pc's testen door een ftp transfer)
een microgolf bv kan wlan hinderen
draadloos kkeyb en muis is meestal infrarood, heb je en ontvanger die je naar de muis moet "mikken"?
als het geen irda is, is het wss BlueTooth, normaal storen die elkaar neit
(de snelheid tussen de 2 pc's testen door een ftp transfer)
een microgolf bv kan wlan hinderen
draadloos kkeyb en muis is meestal infrarood, heb je en ontvanger die je naar de muis moet "mikken"?
als het geen irda is, is het wss BlueTooth, normaal storen die elkaar neit

hi...........
bij dit soort "grappen" (een oud setje kopen) is het eerst verstandig na te gaan idg D-Link naar de manual te vragen (als je er nog geen hebt
) en vervolgens kijken of er nog betere drivers zijn....
wil het helemaal niet lukken, vraag advies aan D-Link, die jongens zijn nooit te beroerd om te helpen...
anders als je in je slappe "was" zit, koop dan ineens USRobotics...
wel duurder, maar wel lekkerder!
CU,
anoniem

bij dit soort "grappen" (een oud setje kopen) is het eerst verstandig na te gaan idg D-Link naar de manual te vragen (als je er nog geen hebt

wil het helemaal niet lukken, vraag advies aan D-Link, die jongens zijn nooit te beroerd om te helpen...

anders als je in je slappe "was" zit, koop dan ineens USRobotics...
wel duurder, maar wel lekkerder!
CU,
anoniem
- NuKeM
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 261 keer
Wel, toeval wil dat ik juist dezelfde AP heb (en voor anoniem die oude grap werkte beter dan de dure USRobotics grap die terug naar de winkel is gegaan!).
Ik zie niet direct in waar het probleem zou kunnen zitten.
Op deze AP hier thuis zitten twee DWL120 usb kaartjes van D-Link (als ik mij het typenummer nog goed herinner), mijn pc met een PRISM chip voor 54Mbit/s (die uiteraard op 11Mbps staat) en mijn vader zijn laptop met een centrino.
Ontvangst is buitengewoon prima (enkel soms wat drops van packets als je ver gaat, maar dat is niet ongewoon). Ik kon zelfs erg goed internetten bij mijn overbuur!
In het begin waren er wat problemen met disconnects en reconnects, maar na enkele ingrepen (staan hier ergens op het forum) werkt dat nu allemaal ook perfect (het was de schuld van windows XP).
Oh ja, ook hier wordt clarkconnect gebruikt, we hebben dus een bijna identieke setup...
Dit zijn de instellingen die ik uit mijn AP heb gehaald:
SSID (Service Set ID): HOME
IP Address: 192.168.1.150
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.1.1
MAC Address: xx: etc
Firmware Version: 3.2.31
Access Control: Unknown clients are denied
Eavesdropping Mode: WEP security is enabled
En met die instellingen werkt hier alles vlotjes.
Misschien moet je het achter de AP zoeken (kabel van AP naar switch ofzo) of misschien in de WinXP software/drivers.
Op mijn clarkconnect router staat DHCP af, dus ik geef gewoon in de settings van elke pc een vast ip in, subnet mask, bij default gateway het ip van de router en dan de DNS servers van mijn provider (het ip van de router kan ook). Ook zet ik steeds het Qos Packet Scheduler gedoe van MS af.
Op die manier gaat hier alles perfect, iedereen thuis heeft een goede snelheid (zeker meer dan de 80kB/s waarover jij het had).
Hopelijk ben je er iets mee. Stel gerust maar vragen indien je meer informatie over enkele settings nodig hebt.
Ik zie niet direct in waar het probleem zou kunnen zitten.
Op deze AP hier thuis zitten twee DWL120 usb kaartjes van D-Link (als ik mij het typenummer nog goed herinner), mijn pc met een PRISM chip voor 54Mbit/s (die uiteraard op 11Mbps staat) en mijn vader zijn laptop met een centrino.
Ontvangst is buitengewoon prima (enkel soms wat drops van packets als je ver gaat, maar dat is niet ongewoon). Ik kon zelfs erg goed internetten bij mijn overbuur!
In het begin waren er wat problemen met disconnects en reconnects, maar na enkele ingrepen (staan hier ergens op het forum) werkt dat nu allemaal ook perfect (het was de schuld van windows XP).
Oh ja, ook hier wordt clarkconnect gebruikt, we hebben dus een bijna identieke setup...
Dit zijn de instellingen die ik uit mijn AP heb gehaald:
SSID (Service Set ID): HOME
IP Address: 192.168.1.150
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.1.1
MAC Address: xx: etc
Firmware Version: 3.2.31
Access Control: Unknown clients are denied
Eavesdropping Mode: WEP security is enabled
En met die instellingen werkt hier alles vlotjes.
Misschien moet je het achter de AP zoeken (kabel van AP naar switch ofzo) of misschien in de WinXP software/drivers.
Op mijn clarkconnect router staat DHCP af, dus ik geef gewoon in de settings van elke pc een vast ip in, subnet mask, bij default gateway het ip van de router en dan de DNS servers van mijn provider (het ip van de router kan ook). Ook zet ik steeds het Qos Packet Scheduler gedoe van MS af.
Op die manier gaat hier alles perfect, iedereen thuis heeft een goede snelheid (zeker meer dan de 80kB/s waarover jij het had).
Hopelijk ben je er iets mee. Stel gerust maar vragen indien je meer informatie over enkele settings nodig hebt.
NuKeM
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Heb je ook al eens gekeken wat hij aangeeft als link snelheid ?Mizi schreef:ik heb al vanalles geprobeerd:
Ofwel in de Windows ZA, of in de Linksys tool.
Sommige draadloze telefoons op 2.4 GHz (al weet ik niet of je die ook in Belgie hebt - hier gebruikt men normaal DECT op 1800 MHz - geven enorm veel storingen op WIFI).