suggestie dumpjes

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

is het hier ook wel nodig om mensen te gaan beoordelen? Ik dacht dat dit over telecom etc ging.... waarom geven we die geen duimpjes.

Het enigste waar ik het systeem nog wat 'goed' voor vind, is dat ik dacht dat bij nieuwkomers die snel veel negatief krijgen omdat ze spammen ofzo, in auto ban lijst gaan (of ben ik mis?)
de koe zegt boe
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

De reden waarom we dit doen is reeds vermeld. En laten we het erbij houden dat dit voorlopig zo wel zal blijven

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

voor mij geen probleem.... tgeeft mij zo wel een tiener gevoel. En ik denk ook, dat het misschien wel goed bedoeld is, maar daarom niet altijd goed gebruikt wordt

maar zoals ik zegde: no problem, maar ik doe niet mee aan de race.
de koe zegt boe
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

bambipower schreef:de gene die natuurlijk met de kudde meelopen, krijgen wel sneller duimpjes omhoog.
En degene die afwijken, krijgen de duimpjes omlaag
[sarcasme mode on]
Je kan altijd een kwisje/wedstrijdje of zo organiseren.
De geschiedenis leert ons dat dit toch al makkelijk 37 positieve duimpjes kan opleveren... Blijvend. :eek:
Ook na een melding per PB hieromtrent.

Voorts kan je ook altijd met wat Grappen en Grollen duimpjes sprokkelen. :?
[sarcasme mode off]

Uit Heauton Timorumenos (De zelfkweller):
Homo sum, humani nihil a me alienum puto. (Ik ben een mens en niets menselijks is mij vreemd)

Misschien is de tijd wel aangebroken dat "de crew" haar licht eens laat schijnen op sommige aspecten van het fenomeen "duimpjes" ??
En mogelijks eens bekijkt of dit de bedoeling geweest kan zijn van dit systeem.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Er is altijd gezegd dat die wedstrijdduimpjes zouden gewist worden en dat is hierbij dan ook gebeurd. Sorry, dat had ik over het hoofd gezien. In het vervolg mag je me in kopie zetten bij de meldingen per PB.

Die grappen en grollen... tja, dat is inderdaad een voorbeeld van hoe we het duimpjessysteem niet echt zagen.

Een community driven tool zal natuurlijk altijd grotendeels ingevuld worden door... de community. :)
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

De duimpjes deactiveren in Allerlei?
Goztow
userbase crew
userbase crew

Hmmm het lijkt me eigenlijk geen slecht idee om voor bepaalde subfora het duimpjessysteem uit te schakelen.
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Zelfs de mods zijn het niet eens over het gebruik van de duimpjes :bang:
Over interne afspraken gesproken. Dat moet dan een community leiden/onderhouden.

Ik vraag mij nu af, moet ik hier een grap over maken of een poll beginnen, want ik sta in't rood ...
Goztow
userbase crew
userbase crew

Dit topic heet "suggestie duimpjes". Daarvoor wordt het gebruikt; lijkt het je dan zo bizar dat er gesproken wordt over suggesties m.b.t. de duimpjes, en dat iedereen daar vrijuit zijn mening over kwijt kan?
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Het heet "suggestie dumpjes", maar goed, we gaan niet muggenziften.

Waar dit topic over gaat staat toch los van de oorspronkelijke invoegetreding.
Je zou toch verwachten dat community leaders en mods gezamelijk achter het oorspronkelijke idee staan om het modereren zo vlot mogelijk te laten verlopen.

Dat duimpjes niet kunnen in het forumonderdeel "Allerlei" is iets helemaal anders.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

De Community wordt toch perfect geleid door de moderatoren?

Dit is uitvoerig besproken geweest binnen het besloten forumonderdeel van Userbase, we wisten zeer goed de positieve zijde, en ook enkele negatieve punten (zoals het verkeerdelijk gebruik, maar dat heeft nog nooit de spuigaten uitgelopen bij mijn weten). De positieve punten hebben de negatieve punten sterk overschaduwd, daarom dus de duimpjes. Dat het systeem verbeteringen kan krijgen, dat kan misschien zijn. Maar hoe jij het verwoord, is het precies een aanval op Userbase en haar crew alsof hier geen werk ingestoken is en alsof zoiets impulsief is doorgevoerd.

Dit is een vrij forum waar iedereen zijn eigen mening (g/h)eeft. Ik begrijp je probleem niet.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

theduvelking schreef:Zelfs de mods zijn het niet eens over het gebruik van de duimpjes :bang:
Over interne afspraken gesproken. Dat moet dan een community leiden/onderhouden.
Ik vermoed dat je met je hoofd toch wel wat hard tegen de muur geslagen hebt ... 8)

Laat ons toch ook zeker niet vergeten welke heel positieve invloed deze duimpjes gehad hebben op het trol gedrag van sommigen. Het is dankzij "de crew" dat diverse mogelijkheden onder de loep genomen werden én dat er een eigen implementatie van de duimpjes hier op het forum geïnstalleerd werd!!! Toch iets waar veel tijd en moeite in kruipt, me dunkt.
theduvelking schreef:Ik vraag mij nu af, moet ik hier een grap over maken of een poll beginnen, want ik sta in't rood ...
Overmatige Grappen en Grollen evenals een poll vallen buiten het doelbereik om duimpjes te sprokkelen. Helaas voor u.
Niets weerhoud je ervan om een inhoudelijk erg sterk bericht neer te schrijven dat als positieve bijdrage ervaren wordt door de bezoekers van dit forum. :wink: En dan komen de :thumbs: vanzelf.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

we kunnen nu ook wel eens dit topic evalueren... en wat zie ik.... dat er duimpjes (zowel positief als negatief) gegeven worden voor meningen.
En dan kan ik mij nog altijd niet ontdoen... dat het draait rond het belonen of afstraffen van kuddegedrag.

gisteren zag ik op facebook iemand met 34duimpjes omhoog 'vind ik leuk' omdat hij poste 'als ik moe ben ga ik slapen'.... jawadde...
natuurlijk zit daar veel vriendjespolitiek bij, van mensen die zich genoodzaakt voelen 'hun vrienden' voor de grootste zever te duimen.

Er zijn hier op het forum natuurlijk ook wel 'uitzonderingen' zoals ik het bvb wel kon smaken dat hier iemand blootlegt dat er traffic shaping is...
en zo zijn er hier nog wel die veel know-how hebben en ons veel laten bijleren. Langs de andere kant zie ik dan ook weer veel negatief komen bij mensen die iets verkeerd interpreteren of whatever.

Ahja, ik krijg zelfs de neiging om theduvelking in de topic positief te duimen, gewoon omdat ik het absurd vind dat hij met zijn mening hier weer een hele resem negatieve duimpjes krijgt. Ik heb het altijd opgenomen voor degene die 'verstoten' worden.
Ik als koe ga ook liever niet bij de kudde staan, maar iets verder.... dan krijg ik ook een beter overzicht en kan ik alles van op afstand evalueren.
de koe zegt boe
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Ook bij misbruik van het systeem zoals jij omschrijft werkt het systeem van user-moderatie nog altijd perfect voor ons. Het primaire doel, onze vriend RickyRocker (gebruik zoekfunctie maar eens) tegenwerken is al meerdere keren gehaald. En dat is voor ons het belangrijkste.

Telefonie = EDPnet + OVH
Goztow
userbase crew
userbase crew

Nu geef je te veel krediet aan die troll. :)

Misschien moet je eens een tutorial schrijven als je je duimpjeskrediet wat positiever wil brengen? Zoals: dit?
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

De duimpjes vind ik wel kunnen, er wordt hier en daar met duimpjes gesmeten... Hier heb ik ook wel min en pluspunten voor:
  • (minpunt) Het is geen perfect systeem om iemand zijn karma echt weer te geven.
  • (minpunt) Je hebt ook bijvoorbeeld mensen die wat groffer overkomen, maar inhoudelijk wel gelijk hebben en zij krijgen de negatieve duimpjes rond de oren gesmeten.
  • (minpunt) Bij de "vs" momenten krijg je een duimpjes oorlog waarvan groep A altijd positieve duimen gaan geven aan hun eigen volgers maar groep B "afstraffen" met een negatief duimpje en omgedraaid.
  • (pluspunt) Trollen worden veel sneller gepakt
  • (pluspunt) Als er een aantal negatieve duimen wordt gegeven aan een post krijg je de vraag of je ze nog wilt lezen en kan je er van uitgaan dat het echt onzin gaat zijn.
  • (pluspunt) Bij tutorials zoals "overstappen van klassieke telefonie naar voip" of In conflict met uw provider? wordt volop beloond met positieve duimpjes wat weergeeft dat mensen u werk appreciëren.
Het zal altijd vatbaar zijn voor discussie, maar wat mij betreft, vind ik het een systeem die mag blijven, je moet alleen er niet te zwaar aan tillen. Vind je het allemaal "zever" dan is er nog niemand die u verplicht om het te gebruiken ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hey TiTanium,

Je hebt alvast mijn stem !

Vroeger bestond dit duimpjes systeem op userbase niet. En ik moet eerlijk zeggen, ik vond dit veeeel beter.

Deze morgen had ik mijn snelheidsverhaal aan iemand verteld op het forum (in zijn topic). Maar dit wordt blijkbaar niet meer gewaardeerd. Ik heb ondertussen het verhaal verwijderd uit het topic. Zie hier

Kan iemand deze post (en bijhorende negatieve duimpjes) verwijderen, a.u.b.

Alvast bedankt.

Groetjes,
Gent32m
Laatst gewijzigd door Gent32m 26 jun 2012, 13:37, in totaal 1 gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Die negatieve duimpjes heb van van mij gekregen.
Reden : hoort niet thuis in de thread waarvan sprake is. Crossposts worden niet echt op prijs gesteld.
Vandaar dat je door een andere mod er ook voor op de vingers bent getikt.

Telefonie = EDPnet + OVH
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Ok.

Maar wil je zo vriendelijk zijn die post (ondertussen leeg gemaakt) en bijhorende duimpjes te verwijderen ?

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Ze waren vrij terrecht leek me

Je post dan gaan leegmaken en vragen ze ongedaan te maken is "not done" ...
The eternal and true pessimist :D
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

a3ke,

Waarom is dit not done ?
Wat is daar eigenlijk tegen ?

Gent32m
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Meester, meester, Jantje is in uw boekentas aan't pissen. Wie denk je dat het meeste respect wint, degene die gaat klagen of degene die een stomme grap uithaalt ?
Soit, alleen al de vraag stellen...
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Hi iceke, ik ben volop bezig grapjes aan het uithalen. Ik ken nu zelfs duimpjes a volonté toe. Wil je er zelf ook een paar ? Positief of negatief ? Of maakt het niet uit voor je.

Overigens, ik blijf erbij, een comment moet door de gebruiker verwijderd kunnen worden. Wat is daar nu in godsnaam tegen ? En zeg nu niet, dat god (of welke mod) dit gezegd heeft. Ga nu niet zelf bij de meester klagen.

Op een rationele vraag, graag een rationeel antwoord.
Wat is daarop tegen ?

Geen antwoord mogelijk (ok, maar daaruit blijkt alleen maar de onkunde van de andere, vind ik).
Immers, die ander houdt iets tegen (belet je iets te doen).

Waarom ?

Waarom mag een comment niet verwijderd worden ?

En zeg nu niet, 'not done'.

Want zo kan ik ook wel van alles schrijven... ;-)
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Gent32m,

Sorry maar dit is pas echt kinderachtig. Eerst open je een topic dat het duimpjes systeem slecht is en dat het kinderachtig is om duimpjes uit te delen en dan doe je nét hetzelfde. :bang:

Ga even buiten afkoelen met een fris pintje om je negatieve duimpjes door te spoelen....
Laatst gewijzigd door VOiD 26 jun 2012, 14:58, in totaal 1 gewijzigd.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Gent32m schreef:Hi iceke, ik ben volop bezig grapjes aan het uithalen. Ik ken nu zelfs duimpjes a volonté toe. Wil je er zelf ook een paar ? Positief of negatief ? Of maakt het niet uit voor je.

Overigens, ik blijf erbij, een comment moet door de gebruiker verwijderd kunnen worden. Wat is daar nu in godsnaam tegen ? En zeg nu niet, dat god (of welke mod) dit gezegd heeft. Ga nu niet zelf bij de meester klagen.

Op een rationele vraag, graag een rationeel antwoord.
Wat is daarop tegen ?

Geen antwoord mogelijk (ok, maar daaruit blijkt alleen maar de onkunde van de andere, vind ik).
Immers, die ander houdt iets tegen (belet je iets te doen).

Waarom ?

Waarom mag een comment niet verwijderd worden ?

En zeg nu niet, 'not done'.

Want zo kan ik ook wel van alles schrijven... ;-)
Beetje teveel tijd of zo? Andere frustraties? :roll:
Afbeelding
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Klopt VOID,

De frustratie moet me ergens van het lijf. En ik doe dit nu door duimpjes uit te delen.
Ik vind die duimpjes zo een kinderachtig schools systeem.

Ik protesteer (door zelf duimpjes uit te delen)

Mijn doelstelling is om 6000 negatieve duimpjes te behalen, binnen 1 maand tijd.
Dit zegt dan meteen genoeg hoe idioot heel het systeem is.

Help je mee ;-)
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Dag jan28,

Forummen kan verslavend zijn.
Mijn punt (ivm die duimpjes) is gemaakt.

Mijn enige wens nog, is die poll.
Maar daarvoor heb ik een mod nodig.

Aan kassa 4 ;-)
Laatst gewijzigd door Gent32m 26 jun 2012, 15:18, in totaal 1 gewijzigd.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik denk toch dat mijn antwoorden vrij duidelijk zijn ?
1. Je misbruikt nu zelf het systeem door te gaan rondstrooien
2. De eerst negatieve duimpjes die je gekregen hebt waren terecht, waarom dan nu gaan moeilijk doen en trollen ?
3. Je kan je post ten allen tijden verwijderen, op je woorden terugkomen enz. maar in dubieuze omstandigheden laat je die gewoon staan met een edit erbij of doorstreept. daarom is een hele post wissen "not done" dat is gewoon elementaire beleefdheid naar je mede ub'rs toe.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Wat heeft dit met beleefdheid te zien ? Sorry hoor, maar dat verband snap ik niet.

Stel dat ik iemand in een topic per ongeluk beledigd heb (iets wat niet beleefd is). Waarom zou ik die belediging later dan niet mogen intrekken ? Mijn woorden terugnemen en de post verwijderen (eventueel met verontschuldigingen in de plaats) ? Zoiets moet toch kunnen. En waarom zou je dan nog een negatief duimpje daarvoor moeten behouden ?

Het uiteindelijk doel van een 'topic' moet zijn, dat daarin goede antwoorden gegeven worden. Dat interessante informatie met elkaar wordt gedeeld. Dat lijkt me het basis idee (het doel).

Hierbij is het interessant, als de mogelijkheid aan iedere gebruiker wordt gegeven, om voortdurend zijn eigen comments aan te kunnen passen, schrappen, etc. Op die manier kun je een 'vervuild' topic terug wat opschonen.

Wanneer echter iedereen die (verkeerde) comments maar laat staan of begint te doorstrepen. Wordt alles meer een 'lelijk' (en onoverzichtelijk) zooitje.

Laat zoveel mogelijk vrijheid aan de eindgebruiker.

Behandel je gebruikers als volwassen personen.
En niet als kinderen in een peutertuin (met klein duimpje als verhaaltje voor het slapen gaan :wink: )

Gent32m
Laatst gewijzigd door Gent32m 26 jun 2012, 15:20, in totaal 1 gewijzigd.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Gent32m,
ik vind het niet onmiddellijk terug, maar hoe oud ben jij? Vrouw?

Grtz
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Dag woutervh,

Ik pas me aan, aan de leeftijd hier :wink:

Gezien het met die duimpjes hier een peutertuin geworden is, ben ik regressief aan het verjaren.
Tenminste, zolang ik mijn kaarsjes nog kan uitblazen :wink:

Anyway, genoeg gezeverd (weet ook niet of al mijn gezever, hier echt op zijn plaats is, dat was misschien beter in het café topic geplaatst). Vergeet mijn zever.

Ik wens enkel een poll.
Duimpjes behouden of niet.

Als de poll opgestart is, mag heel dit topic verwijderd worden.
Maar dat zal ook niet gaan zeker :wink:
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Gent32m schreef:Dag jan28,

Mijn punt (ivm die duimpjes) is gemaakt.
uw punt is helemaal niet gemaakt dunkt me, doe zo vooral zo verder als je ernstig wil genomen worden.....
Afbeelding
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Gent32m schreef:Dag woutervh,

Ik pas me aan, aan de leeftijd hier :wink:

Gezien het met die duimpjes hier een peutertuin geworden is, ben ik regressief aan het verjaren.
Tenminste, zolang ik mijn kaarsjes nog kan uitblazen :wink:

Anyway, genoeg gezeverd (weet ook niet of al mijn gezever, hier echt op zijn plaats is, dat was misschien beter in het café topic geplaatst). Vergeet mijn zever.

Ik wens enkel een poll.
Duimpjes behouden of niet.

Als de poll opgestart is, mag heel dit topic verwijderd worden.
Maar dat zal ook niet gaan zeker :wink:
Persoonlijk denk ik dat je gewoon te veel koffie gedronken hebt :angel:
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Dag Jan,

Mag een mens ook eens onnozel doen ? (is dit toegelaten, of moet je altijd ernstig zijn om ernstig genomen te blijven worden) Ik vind van niet (onnozel mag ook eens).

Voor het meer ernstig debat, over de duimpjes verwijs ik door naar mijn laatste comment.

Ik ben benieuwd of de mods bereid zijn om op mijn vraag in te gaan.
En de 'democratie' (over de duimpjes) te laten gelden.

Gent32m
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Koffie, waar is die koffie :wink:

Ik wil alvast eens wat anders dan die wiet cake, die ik gekregen heb voor mijn verjaardag. Roze olifanten. Wie ziet er hier nog roze olifanten ? Of was het nu klein duimpje :wink:

Waar is mijn bril :wink:

Anyway, ik ben naar huis.
Bedankt aan iedereen om hier ook eens wat te mogen zeveren.

Die negatieve duimpjes neem ik er met plezier bij.

Gent32m
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Userbase is geen democratie en heeft (voor zover ik weet) niet de ambitie om een democratie te zijn. Het zijn de admins die de lijnen uitzetten. Ze zullen daarbij misschien wel de mening van de gebruikers vragen, maar uiteindelijk is hun wil wet. In mijn woordenboek heet dat een dictatuur. In het geval van Userbase heeft dit voor mij geen negatieve betekenis. Wanneer je een probleem hebt met bepaalde richtlijnen, dan kan je bij de admins pleiten om deze te wijzigen. Luisteren ze niet, dan moet je voor jezelf de keuze maken of je blijft (en de regels accepteert) of vertrekt.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

In het algemeen geldt op een forum dat als een redelijk aantal mensen de kans had om je post te lezen, dan mag je die niet meer verwijderen omdat je zo verwarring zaait, zeker als er al een reactie gepost werd. Je mag wel een post aanpassen of aanvullen zolang je daardoor geen andere posts onleesbaar maakt want een topic moet altijd leesbaar blijven voor buitenstaanders - da's ook de reden waarom offtopic gaan soms een Mod interventie nodig maakt.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Nu vlug (en dan moet ik echt door),

cptKangaroo, wat je zegt klopt. Het verwijderen van een comment houdt inderdaad een risico in. Zo kan bv plots een heel topic uitgedund worden. Content verliezen.

Maar wat is het verschil (in risico) met nu ?
Je kan nu een hele comment wissen (er bv enkel ** leeg **) of weet ik wat in laten staan.

Brengt me dus terug bij mijn basis idee. Laat die verantwoordelijkheid bij de gebruikers. Als iedere gebruiker op een volwassen manier met zijn comments omgaat (ze op verantwoorde wijze aanpast/schrapt) , dan krijg je mooie topics en blijf je 'consistente' topics behouden om te lezen.

Het schrappen zal tot een verbetering leiden (geen verslechtering).
Daarbij is een gebruiker maar verantwoordelijk voor zijn eigen comments.
Ik kan geen comments van anderen aanpassen/verwijderen (wat zeker NOOIT de bedoeling kan zijn).
Laat een mens zeggen, wat hij zeggen wil.

Andere verbeteringen zijn ook nog mogelijk. Bv niet relevante topics gaan verbergen (dicht klappen). Moet je ze expliciet openklappen om te kunnen zien. Eventueel kan het beheer hiervan aan de topic starter gegeven worden ? Of (en dit is nog een mogelijkheid), het recht om comments van anderen te verwijderen ook aan de topic starter geven. Zo kan die zijn 'thread' mooi houden.

Ik denk alvast dat er veel andere (en beter manieren zijn) om dit alles te verbeteren.
Waarom niet eens een paar ideeën op e-papier zetten en dan de gebruikers laten stemmen.
De mods kunnen nog altijd het laatste woord behouden.

Ik gooi hier enkel maar een stok in het hoenderhok. (heb zeker zelf niet de wijsheid in pacht).
Anyway, genoeg gekakeld. Moeder de gans wacht op me :wink:
Goztow
userbase crew
userbase crew

Gent32m, aangezien je zelf aangeeft het duimpjessysteem te misbruiken, ben ik zo vrij geweest uw toegang tot het duimpjessysteem te verwijderen. Het is soms nodig dat een mod ingrijpt om het systeem leefbaar te houden. Wees gerust: je bent niet de eerste en zult ook niet de laatste zijn.

Daarnaast wil ik best deze discussie houden maar dan in één enkele topic. Dus graag in je andere topic verder.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Het Slashdot moderatietype van duimpjes+categorie zie je tegenwoordig ook op nieuwssites ("dit artikel is deprimerend/grappig/interessant/..." met een percentage naast ieder keyword). Misschien werkt zo'n systeem met woorden toch iets minder wedloperig dan enkel up/down nummerkes? Behind the scenes kunnen de keywords zelf nog steeds een +1/-1 waarde vertegenwoordigen dus mogelijk is de aanpassing van de code nog enigszins beperkt?

Je kan daar ook een extra karmaspelletje aankoppelen: wie het winnende keyword koos, krijgt een userkarma puntje erbij of zo. Zoals die spelletjes op TV waarbij je het vak van het juiste antwoord moet kiezen (al kunnen kliekjes users dit systeem wel manipuleren).
Gesloten

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”