Hallo,
Heb hier een 6tal kabels die moeten verlengd worden ... zou de beste manier via een patch panel zijn en dan terug naar een patch panel om dan op de switch aan te sluiten ...
Of zijn er tegenwoordig betere dingen ??? Totale lengte kabel zal iets van een 60meter zijn
utp kabels verlengen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer

Een zogenaamde UTP coupler lijkt me ruimschoots voldoende als het maar om 60m gaat, dan ben je voor 10-12 euro gesteld voor 6 stuks. Een patchpaneel lijkt me overkill, tenzij je natuurlijk wil patchen

- xming
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 47 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 22 keer
Die dingen komen dan misschien wel gemakkelijk los ??Mathy schreef:
Een zogenaamde UTP coupler lijkt me ruimschoots voldoende als het maar om 60m gaat, dan ben je voor 10-12 euro gesteld voor 6 stuks. Een patchpaneel lijkt me overkill, tenzij je natuurlijk wil patchen
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Waarom zouden die gemakkelijk loskomen? Is toch net hetzelfde principe als een router of een netwerkkaart 

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Werkt inderdaad perfect. Ooit (zo een 5 jaar geleden) bij een vriendin dat geinstalleerd met 2x40m UTP kabel. Telenet had NIU in kelder gezet en de modem in het bureau. Echter met de renovatie van het huis, is het bureau tijdelijk ondergebracht in een (héél groot) tuinhuis. Dus hebben we een gaatje in de muur geboord, UTP kabel erdoor, fiches erop en dan zo een lijntje tot de nok van het tuinhuis. Heeft zeker anderhalf jaar prima gewerkt in weer en wind (regen, sneeuw, zon) terwijl dat koppelstukje gewoon buiten hing. Alles behalve de meest ideale omstandigheden dus, maar werkbaar!
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti