Hallo,
Wij zijn gemigreerd van domein1 naar domein2. Enkel de fileservers dienen nog overgezet te worden. Ik speelde ondertussen al wat met Robocopy zodat ik de ACL's ook kan mee kopiëren. Ik ben hier echter nog niet in geslaagd...
Mijn uiteindelijke vraag is: is het eigenlijk wel mogelijk om de ACL's mee te kopieren tussen 2 verschillende domeinen? De 2 domeinen hebben wel een trust met elkaar.
Robocopy tussen 2 domeinen
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Als ze een trust hebben zijn de account ID's gekend... dus dat moet lukken volgens mij.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 15 keer
Zoals reeds gezegd er moet een trust tussen de domeinen zijn.
Maar ik denk dat uw bedoeling is van het oude domein af te sluiten en dan zullen de rechten verdwijnen.
Waarom een ander domein genomen en niet hetzelfde?
Maar ik denk dat uw bedoeling is van het oude domein af te sluiten en dan zullen de rechten verdwijnen.
Waarom een ander domein genomen en niet hetzelfde?
-
- Deel van't meubilair
Die bedenking had ik me ook reeds gemaakt... maar ik veronderstel dat hiervoor ook wel een migratie voorzien is... anders heeft hij ook geen users meer.rpr schreef:Maar ik denk dat uw bedoeling is van het oude domein af te sluiten en dan zullen de rechten verdwijnen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 56 keer
Hallo,
Active directory en Exchange werden al gemigreerd (in het nieuwe domain). Echter staan de bestanden nog allemaal op de oude fileserver met zowel de rechten van het nieuwe domain als het oude domain. Hierdoor kan men van zowel het oude domein als het nieuwe domein nog op de fileserver.
Ik zou dus graag alle ACL's overkopieren om daarna met der tijd alle ACL's die betrekking hebben tot het oude domein te verwijderen.
Domeinnaam kon niet hetzelfde blijven daar 3 firma's samengesmolten zijn en een andere naam gekregen hebben
Active directory en Exchange werden al gemigreerd (in het nieuwe domain). Echter staan de bestanden nog allemaal op de oude fileserver met zowel de rechten van het nieuwe domain als het oude domain. Hierdoor kan men van zowel het oude domein als het nieuwe domein nog op de fileserver.
Ik zou dus graag alle ACL's overkopieren om daarna met der tijd alle ACL's die betrekking hebben tot het oude domein te verwijderen.
Domeinnaam kon niet hetzelfde blijven daar 3 firma's samengesmolten zijn en een andere naam gekregen hebben

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 22 keer
Hallo,
deze situtatie komt me bekend voor ... was bij ons ook het geval en bij ons hebben ze daar idd robocopy voor gebruikt ....
Achteraf is er wel 1 nadeel aan het licht gekomen (niet echt een groot probleem).
Na de volledige migratie ... als je dan bijvoorbeeld een printer moet toevoegen op een pc die dus geen admin rechten heeft via uitvoeren als admin dan verschijnt die pc niet bij de gebruiker maar bij de administrator. Nieuwe pc's die in het domein komen vertonen dit gelukkig niet.
Wat er ook niet lukt is bijvoorbeeld rechts klikken op de cmd prompt en uitvoeren als admin ... dan zegt hij dat hij die prompt niet kan vinden ... ga je dan naar de system32 folder en klik je daar rechts en uitvoeren als dan werkt het wel zonder problemen.
(dit probleem stelde zich bij alle gemigreerde pc's)
deze situtatie komt me bekend voor ... was bij ons ook het geval en bij ons hebben ze daar idd robocopy voor gebruikt ....
Achteraf is er wel 1 nadeel aan het licht gekomen (niet echt een groot probleem).
Na de volledige migratie ... als je dan bijvoorbeeld een printer moet toevoegen op een pc die dus geen admin rechten heeft via uitvoeren als admin dan verschijnt die pc niet bij de gebruiker maar bij de administrator. Nieuwe pc's die in het domein komen vertonen dit gelukkig niet.
Wat er ook niet lukt is bijvoorbeeld rechts klikken op de cmd prompt en uitvoeren als admin ... dan zegt hij dat hij die prompt niet kan vinden ... ga je dan naar de system32 folder en klik je daar rechts en uitvoeren als dan werkt het wel zonder problemen.
(dit probleem stelde zich bij alle gemigreerde pc's)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 56 keer
Dit probleem hebben we niet (alle pc's zijn al gemigreerd en printers zijn al geïnstalleerd). Moet wel zeggen dat men hier lokale admin is op hun pc.
Je hebt toevallig niet meer de commando's liggen die je gebruikte voor Robocopy? Ik slaag er maar niet in die permissions mee te kopiëren.
Je hebt toevallig niet meer de commando's liggen die je gebruikte voor Robocopy? Ik slaag er maar niet in die permissions mee te kopiëren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 22 keer
Hallo,
indien men lokale admin is kom je dit probleem natuurlijk niet tegen, maar lokale admin is op zich al niet echt goed natuurlijk ....
De commando's heb ik alvast niet meer liggen, is ondertussen ook al bijna 2 jaar geleden maar het is dus zeker mogelijk met dit programma ...
indien men lokale admin is kom je dit probleem natuurlijk niet tegen, maar lokale admin is op zich al niet echt goed natuurlijk ....
De commando's heb ik alvast niet meer liggen, is ondertussen ook al bijna 2 jaar geleden maar het is dus zeker mogelijk met dit programma ...
-
- Deel van't meubilair
Google gewoon op "robocopy acl" en je vindt meteen een aantal KB's van Microsoft.Argon schreef:Ik slaag er maar niet in die permissions mee te kopiëren.