Jack Daniels schreef:Groene stroom certificaten voor particuliere installaties (kleiner dan 10 kW) zijn afgeschaft sinds februari 2014.
Ja, en? Daar gaat het niet over.
Jack Daniels schreef:Voor professionele installaties (groter dan 10kW) blijft de subsidie regeling overeind.
Ja, en? Daar gaat het ook niet over.
Jack Daniels schreef:Weeral een kanjer van desinformatie...
Juist, dat is wat
jij hier doet!!
Lees alsjeblief het artikel grondig alvorens willekeurig in het rond beginnen te schieten.
Jack Daniels schreef:... want nu gaat er nog maar eens geschoten worden op de werkman die 10 of 15 panelen op zijn dak heeft liggen, terwijl niemand de vinger wijst naar de grote bedrijven. Want deze prijsstijgingen zijn niet het gevolg van de zonnepanelen die op mijn dak liggen of bij mijn buurman op zijn dak.
Deze prijsstijgingen zijn in hoofdzaak het gevolg van, en ik citeer uit het artikel:
"De sterke stijging is voor een groot stuk te wijten aan de groenestroomsubsidies voor zonne-energie. Door de blokkering van de distributienettarieven sinds 2012 is een belangrijk gedeelte van deze kosten nog niet doorgerekend aan de verbruiker. De Serv opteerde voor een scenario waarbij die openstaande rekening in vier jaar wordt vereffend."
Einde citaat.
Dus los van het feit of deze zonnepanelen liggen op een particulier dak dan wel op een "niet-particulier" dak...
Feit is: de rekening zal betaald moeten worden.
Wel blijken er particulieren te zijn, zoals jij, die het licht van de zon blijven ontkennen.
Ook particuliere groenestroomcertificaten moeten uitbetaald worden. En daardoor zijn ook zij mede een component van de prijsstijging.
Indien je wil argumenteren over hoeveel er naar particulieren dan wel niet-particulieren gaan, ja, dan heb jij zeker een punt.
Maar wel niet afkomen dat de particulieren er geen deel in hebben hé. Dát is desinformatie.