Ik dat er hier al een paar topics staan ivm de speedtest
maar dit vond ik nog de moeite om te vragen.
Ik heb voor mijn speedtouch homemodem een upgrade
gedaan naar de pro versie en mijn snelheid is deze nu.
Nog geen lijn upgrade naar 3,3 op zone 09
- Speedtest Europe zone 1 (ftp.belnet.be --> Belgium) ++
Downloaded 3826 kbytes at 811kbit/s or 101kbyte/s
- Speedtest Europe zone 2 (ftp.easynet.be --> Belgium) ++
Downloaded 5728 kbytes at 804kbit/s or 101kbyte/s
- For the 2 speedtests you did this are the results:
Your average speed is: 808kbit/s, or 101kbyte/s.
The difference between your lowest and the highest
speed is 7kbit/s or 1kbyte/s.
That is a 0% deviation margin from your average speed.
The lower this vallue the better!
- Ping results for an European server
Ping statistics for 195.13.14.245
Packets: Sent = 5, Recieved = 5, Lost = 0 (0% loss),
Your avarage ping to 195.13.14.245 is 18 msecs
- Ping results for an American server
Ping statistics for 193.218.99.199
Your avarage ping to 193.218.99.199 is 78 msecs
- Ping results for an Asain server
Ping statistics for 150.29.251.131
Your avarage ping to 150.29.251.131 is 318 msecs
Vroeger had ik 720 à 750 kbits dus ik dacht toch dat ik een beetje vooruit
gegaan was. Iemand nog ervaring met die upgrade en verschil in snelheid??
Greetz
Weetgraag
Is dit goed!!
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Ik ben eens even gaan kijken in de Db waar de resultaten staan van andere testers en ik schat dat het gemiddelde daar rond de 800 ligt (840kbit/s is het hoogste dat erin staat voor 1.1Mbit/s adsl).
Maw, jouw resultaat is normaal (goed dus)
Werkt alles eigenlijk nog met die pro internet deling? Ik denk dan aan msn, icq en anderen (files versturen/ontvangen met msn/icq enzo)..
Maw, jouw resultaat is normaal (goed dus)
Werkt alles eigenlijk nog met die pro internet deling? Ik denk dan aan msn, icq en anderen (files versturen/ontvangen met msn/icq enzo)..
NuKeM
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Erelid
- Contacteer:
Bedankt al hè NuKem,
en ja MSN en Icq werken nog volgens mijn zoon.
Ik ben zelf niet zo'n MSN'er, ik ben er wel een tijdje mee bezig om die modem te upgraden maar in feite achteraf bekeken is het simpel. Ik weet wel dat ik dit nooit meer zou doen omdat het je modem om zeep kan helpen alhoewel het anders vermeld staat. Kortom, als je een leek bent in dit soort dingen blijf er je het best af.
Greetz
Weetgraag
en ja MSN en Icq werken nog volgens mijn zoon.
Ik ben zelf niet zo'n MSN'er, ik ben er wel een tijdje mee bezig om die modem te upgraden maar in feite achteraf bekeken is het simpel. Ik weet wel dat ik dit nooit meer zou doen omdat het je modem om zeep kan helpen alhoewel het anders vermeld staat. Kortom, als je een leek bent in dit soort dingen blijf er je het best af.
Greetz
Weetgraag
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Ik haal
2757kbit/s
or
345kbyte/s
Home modem niet meer getweakt wel achter een routerken met twee port wan en 4 port lan.
Kan daarmee 2 wans aansluiten ben aan het proberen met telenet en adsl (skynet) tegelijk. Lukt nog nie wegens telenet proxy (ambetant ding).
Kan wel kiezen tussen beiden maar nog nie tegelijkertijd. Samen zou het nog sneller moeten gaan (Theoretisch).
2757kbit/s
or
345kbyte/s
Home modem niet meer getweakt wel achter een routerken met twee port wan en 4 port lan.
Kan daarmee 2 wans aansluiten ben aan het proberen met telenet en adsl (skynet) tegelijk. Lukt nog nie wegens telenet proxy (ambetant ding).
Kan wel kiezen tussen beiden maar nog nie tegelijkertijd. Samen zou het nog sneller moeten gaan (Theoretisch).
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Telenet en ADSL samen op één router? Dan gaat dat toch nen speciale router moeten zijn, want als beide wan's active zijn, dan gaat men in priniciepe niet weten naar waar pakketjes moeten verstuurd worden...
Kan dat met die router? Geef x specs, ben wel curieus welke dat is.
Is die tweede wanpoort niet als backup? Indien eerste niet alive is? of down is?
Kan dat met die router? Geef x specs, ben wel curieus welke dat is.
Is die tweede wanpoort niet als backup? Indien eerste niet alive is? of down is?
I love it when a plan comes together!
Kan toch ook zijn dat die router aan load balancing doet :)
-
- Elite Poster
- Contacteer:
airzimmy schreef:Kan toch ook zijn dat die router aan load balancing doet
Euh, ja maar dan zou dat wel de eerste router zijn die ik zie voor Particulier gebruik zenne.. en prijs??? Allez ja..
Ik heb wel al héél veel routers gezien met 2 WAN-ports maar dat zijn er die de 2e als backup gebruiken..als connectie met WAN1 verbreekt door netwerkproblem van ISP of wat dan ook, dan schakelt hij over op de WAN2, maar beiden te samen actief, dan heb je idd loadbalancing nodig enne dat zie ik niet in iedere router zitten. Tis daarom dat ik naar de specs vroeg
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Tweede wan poort is ook als active in te stellen.
loadbalancing zou ook moeten werken.
prijs 99 €
Alleen met telenet problemen met hunne proxy.
spec van routerken hierbij (als lukt)
Is nieuw. Nog niet veel routers van dit soort in belgie verkocht, voorlopig nog niet. Ben een van de eersten. Dus dealer heeft er zelf nog geen ervaring mee. Als de twee openstaan is de verbinding soms trager omdat telenet een proxy nodig heeft en dit is nog niet in te stellen in de router. Mischien bij een volgende firm update. Zelfs ddns gaat. Ik weet nog niet welke poorten ik kan openzetten, maar fttp en naar mijn intern netwerk zou moeten werken. Heb deze modem nog niet uitvoerig kunnen testen.
Heeft er iemand tijd voor mij teveel zou deze graag krijgen voor te gebruiken (kweet het da kan nie maar zou leuk zijn)
Ik zeg het theoretisch moet en zou het moeten werken . Ik heb het alleen nog niet gevonden hoe. Maar de prijs valt mee.
loadbalancing zou ook moeten werken.
prijs 99 €
Alleen met telenet problemen met hunne proxy.
spec van routerken hierbij (als lukt)
Is nieuw. Nog niet veel routers van dit soort in belgie verkocht, voorlopig nog niet. Ben een van de eersten. Dus dealer heeft er zelf nog geen ervaring mee. Als de twee openstaan is de verbinding soms trager omdat telenet een proxy nodig heeft en dit is nog niet in te stellen in de router. Mischien bij een volgende firm update. Zelfs ddns gaat. Ik weet nog niet welke poorten ik kan openzetten, maar fttp en naar mijn intern netwerk zou moeten werken. Heb deze modem nog niet uitvoerig kunnen testen.
Heeft er iemand tijd voor mij teveel zou deze graag krijgen voor te gebruiken (kweet het da kan nie maar zou leuk zijn)
Ik zeg het theoretisch moet en zou het moeten werken . Ik heb het alleen nog niet gevonden hoe. Maar de prijs valt mee.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
sweeet
Heeft idd loadbalancing.. niet slecht. Hmm, probeer eens zonder proxy van pandora, normaal zou je dan wel intern in het pandora netwerk moeten kunnen surfen.. > sites die door pandora gehost worden.. is héél beperkt ma kom om te testen kan dat al iets zijn eh
Zou hier wel niet te véél meer off-topic op in gaan
Heeft idd loadbalancing.. niet slecht. Hmm, probeer eens zonder proxy van pandora, normaal zou je dan wel intern in het pandora netwerk moeten kunnen surfen.. > sites die door pandora gehost worden.. is héél beperkt ma kom om te testen kan dat al iets zijn eh
Zou hier wel niet te véél meer off-topic op in gaan
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Wat je misschien eerder zoekt is een manier om lijnen volledig te bundelen, namelijk trunking (zoals dat kan tussen switches die protocol 802.3ad ondersteunen). Het probleem bij volledig trunken is dat beide kanten moeten samenwerken, en bij adsl/telenet hebben we spijtig genoeg geen access tot de centrales om dat te fixen.
Dus blijft load balancing als mogelijkheid over aangezien deze oplossing enkel langs de kant van de client moet werken (het verdelen van de 'last' over de 2 lijnen). Als ik mij niet vergis is dit alles ook te realiseren via 2 nic's in een pc die linux/windows 2k(3) server draait... maar er zijn idd ook hardware matige oplossingen op de markt.
http://www.tweakers.net/nieuws/21696
http://www.hardware-one.com/reviews.asp?aid=248&page=1
http://forum.pcvsconsole.com/viewthread ... 846&page=1
Dus blijft load balancing als mogelijkheid over aangezien deze oplossing enkel langs de kant van de client moet werken (het verdelen van de 'last' over de 2 lijnen). Als ik mij niet vergis is dit alles ook te realiseren via 2 nic's in een pc die linux/windows 2k(3) server draait... maar er zijn idd ook hardware matige oplossingen op de markt.
http://www.tweakers.net/nieuws/21696
http://www.hardware-one.com/reviews.asp?aid=248&page=1
http://forum.pcvsconsole.com/viewthread ... 846&page=1
NuKeM