Is dus gewoon voor privé gebruik maar moet dus een LAN aansluiting hebben (werkt WIFI trouwens even vlot ?), kleur mag maar hoeft ook niet.
Iemand een tip ? Ik dacht zelf aan één van de volgende...
- http://www.printershop.be/product/10240 ... -320n.html
- http://www.printershop.be/product/10240 ... -325w.html
- http://www.printershop.be/product/11389 ... 250dn.html (dubbelzijdig)
... of zijn er te mijden/aanbevolen merken ?
Netwerk laserprinter
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Prijsklasse ?
Goedkoop ZW.. kijk ff bij Samsung.
Beter ZW, kijk ff bij Brother.
Lelijk, goed en goeiekoop, kijk ff bij Oki
goedkoopst afdrukken maar brol in het algemeen, kijk ff bij Lexmark.
Wifi vind ik trouwens zever. ttz, probeer je netwerkprinter bedraad aan je wifi router te hangen, dan kan je ook draadloos drukken.
Goedkoop ZW.. kijk ff bij Samsung.
Beter ZW, kijk ff bij Brother.
Lelijk, goed en goeiekoop, kijk ff bij Oki
goedkoopst afdrukken maar brol in het algemeen, kijk ff bij Lexmark.
Wifi vind ik trouwens zever. ttz, probeer je netwerkprinter bedraad aan je wifi router te hangen, dan kan je ook draadloos drukken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik heb een Brother 5170; doet standaard duplex (recto/verso printen); heeft usb, netwerk en parallel of serieel (ben ik niet zeker van); is zwart wit; hangt aan mijn Mac.Een vereiste voor mij was en is dat een laserprinter Postscript MOET ondersteunen. Nu is de Brother wel uitgerust met een Postscript clone en die doet het ook prima. Scheelt natuurlijk ook een pak in aankoopprijs aangezien je niet voor een Postscript licentie moet betalen. Zowel drivers voor Mac als Windows. Ben er nog steeds tevreden van.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ik heb sinds een paar weken een Samsung kleuren multi-functional en ben er alleszins tevreden van. Maar ja, nog maar paar weken betekent ook dat ik er nog niet zoveel mee geprint heb, en het dus wel normaal is dat ik nog geen problemen heb.
In mijn research kwam Samsung alleszins vaak naar boven als zijnde een degelijk merk en vooral niet duur.
In mijn research kwam Samsung alleszins vaak naar boven als zijnde een degelijk merk en vooral niet duur.
- iceke
- Elite Poster
Hangt er echt vanaf hoeveel je drukt hoor.. Zowel de Samsung als de Brother zijn goeie toestellen.
Vooral als je meer dan 10.000 pagina's per jaar drukt zou ik voor Brother gaan (drum = apart)
Hou er natuurlijk ook rekening mee dat die 150€ aankoopprijs van een kleurenlaser bedrog is , doe er maar direct 200 € bij aan toners (maar dan nog is het een mooie prijs voor wie weinig afdrukt)
TIP : kijk eens over de grens waar je geen absurde reprobel moet bijbetalen voor een aio laser (183,46 reprobel wtf)
Vooral als je meer dan 10.000 pagina's per jaar drukt zou ik voor Brother gaan (drum = apart)
Hou er natuurlijk ook rekening mee dat die 150€ aankoopprijs van een kleurenlaser bedrog is , doe er maar direct 200 € bij aan toners (maar dan nog is het een mooie prijs voor wie weinig afdrukt)
TIP : kijk eens over de grens waar je geen absurde reprobel moet bijbetalen voor een aio laser (183,46 reprobel wtf)
-
- Deel van't meubilair
Wordt toner trouwens slecht zoals inkt... ik heb namelijk zeer weinig behoefte aan kleur maar als toner niet slecht wordt dan is het misschien toch het overwegen waard.
Hoe zit het trouwens met LED printers, hoe vergelijkt zich dit tot een laser ?
Hoe zit het trouwens met LED printers, hoe vergelijkt zich dit tot een laser ?
- iceke
- Elite Poster
Toner wordt niet slecht, droogt niet uit, en maakt geen plekken op vingers en kleren ('t is wel kankerverwekkend als je het inademt )
Tussen laser en led is niet zoveel verschil hoor, vergelijk het met een ledmuis en een lasermuis.
Tussen laser en led is niet zoveel verschil hoor, vergelijk het met een ledmuis en een lasermuis.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 18 keer
Geen echt goede ervaringen met de instap CLP-XXX kleurenprinters.
(clp 310 en 300)
- Veel te veel kleine onderdelen die onderhoud behoeven
- Z/W modellen: OK
Het hangt natuurlijk een beetje af van het printvolume.
Groetjes
(clp 310 en 300)
- Veel te veel kleine onderdelen die onderhoud behoeven
- Z/W modellen: OK
Het hangt natuurlijk een beetje af van het printvolume.
Groetjes
-
- Deel van't meubilair
Iemand ervaring met de CLP320N/325W ?vasonline schreef:Geen echt goede ervaringen met de instap CLP-XXX kleurenprinters. (clp 310 en 300)
Denk dat ik misschien aan een 100 pagina's per maand kom... eerder klein dus.vasonline schreef:Het hangt natuurlijk een beetje af van het printvolume.
Daarnet nog gekeken naar de Brother HL-3040CN waar ik een opmerkelijk verschil in prijs zie (Printershop versus Brother). Het enige wat me daarbij een beetje dwars zit is GDI (begrijp eigenlijk niet goed dat er dan toch Mac en Linux drivers zijn ?)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 18 keer
r2504 schreef:Iemand ervaring met de CLP320N/325W ?vasonline schreef:Geen echt goede ervaringen met de instap CLP-XXX kleurenprinters. (clp 310 en 300)
Denk dat ik misschien aan een 100 pagina's per maand kom... eerder klein dus.vasonline schreef:Het hangt natuurlijk een beetje af van het printvolume.
Daarnet nog gekeken naar de Brother HL-3040CN waar ik een opmerkelijk verschil in prijs zie (Printershop versus Brother). Het enige wat me daarbij een beetje dwars zit is GDI (begrijp eigenlijk niet goed dat er dan toch Mac en Linux drivers zijn ?)
Het grote verschil tussen de Samsung en de Brother is dat de Samsung 1 drum heeft ("voor alles"), en de Brother er 1 per kleur:
Dit kan je zien uit de specs:
Samsung:
Merk op: het lage aantal afdrukken (voor de drum) als je alleen in kleur drukt.Afdrukunit Circa 24.000 pagina's (zwart-wit), 6000 pagina's (kleur)
Tonerafvalbak: Circa 10.000 pagina's (zwart-wit), 2500 pagina's (kleur)
(het blad gaat er 4 keer rond bij kleur)
Brother:
Samengevat: voor 100p/maand zullen beide wel gaan, maar zo zie je wel wat het verschil is ...Toner TN230BK: zwarte toner 2200 pagina's - TN230C/M/Y: 3 kleurentoners voor 1400 pagina's (geleverd met toners voor 1000 pagina's)
Drum DR230CL: 15000 pagina's (1 drum per kleur)
Zeker bij wat meer afdrukken in kleur gaat de Samsung in het nadeel komen.
Afin je ziet wel wat je doet
Groetjes
-
- Deel van't meubilair
Inderdaad... je zou denken dat het een fout is ?iceke schreef:De prijs van die webboer is gewoon zeer scherp op die printer = lager dan de groothandelsprijs.
Iemand nog commentaar op de "GDI" ? Voor zover ik dat van vroeger ken was dat niet echt een pluspunt.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 15 keer
Ik heb sinds kort een Samsung CLP-320N die men HP Deskjet 5800 vervangt.
Zelf heb nog maar 80 paginas geprint en ben er voorlopig heel tevreden van.
De kwaliteit van de afdrukken hangt sterk af van het gebruikte papier, nu zitten er nog een paar vellen van 70g/m2 maar met 80g/m2 haal je toch een beter resultaat.
Het enige nadeel is dat het langer duurt dan bij een inkjet voordat het eerste blad uit de printer rolt, maar dat is bij elke lasterprinter het geval.
Zelf heb nog maar 80 paginas geprint en ben er voorlopig heel tevreden van.
De kwaliteit van de afdrukken hangt sterk af van het gebruikte papier, nu zitten er nog een paar vellen van 70g/m2 maar met 80g/m2 haal je toch een beter resultaat.
Het enige nadeel is dat het langer duurt dan bij een inkjet voordat het eerste blad uit de printer rolt, maar dat is bij elke lasterprinter het geval.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
inderdaad SCX3205W gekocht voor ongeveer 134 euro netwerk printer ZW met kleuren scanner en kopie functie, .. verbind via wifi of ether denk ik heb hem via wifi staan dus, kan ook via usb maar zie daar niet echt het nut van in.
Toner is redelijk van prijs als je rond kijkt, .. werkt zowel onder linux als onder windows
http://www.bcc.nl/product/samsung-scx3205w < promo 109 euro dacht ik als ik het goed zie.
Toner is redelijk van prijs als je rond kijkt, .. werkt zowel onder linux als onder windows
http://www.bcc.nl/product/samsung-scx3205w < promo 109 euro dacht ik als ik het goed zie.
-
- Deel van't meubilair
Het is uiteindelijk de Brother HL-3040CN geworden.
Hangt in m'n netwerk en doet het prima tot op heden... start snel op, print goed en gaat snel in sleep.
Enig bizar ding (maar dat staat eigenlijk los van de printer) is dat in Windows 7 ikzelf het goede icoontje krijg bij de printer maar m'n vrouw gewoon een standaard icoontje (printer settings en dergelijk komen wel correct tevoorschijn dus de driver zit goed). Misschien heeft het iets te maken met administrator of niet.
Hangt in m'n netwerk en doet het prima tot op heden... start snel op, print goed en gaat snel in sleep.
Enig bizar ding (maar dat staat eigenlijk los van de printer) is dat in Windows 7 ikzelf het goede icoontje krijg bij de printer maar m'n vrouw gewoon een standaard icoontje (printer settings en dergelijk komen wel correct tevoorschijn dus de driver zit goed). Misschien heeft het iets te maken met administrator of niet.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Veel plezier ermee! Ziet er een leuk ding uit
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- iceke
- Elite Poster
Je gaat er in ieder geval veel minder zorgen of kosten mee hebben dan met de Samsung Lasers. een klant van me heeft de voorloper staan en heeft op 30.000+ afdrukken 6 keer vastgelopen papier gehad (en dat waren dan waarschijnlijk nog vastlopers omdat hij A6 papier gebruikt in een a5 lade)