Krijg geen PPPoE/extern IP meer

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
bbyte
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Al 3 dagen lang heeft onze bbox2 problemen met in te loggen en een PPPoE sessie te creëren. Bij network status krijg ik de error "Login failed - authentication failed" en in de logs is er sprake van "PPPOE: CHAP authentication failed". Na contact met Freedomnet (Dommel reseller) scheelt er blijkbaar iets aan de lijn en hebben ze het doorgegeven aan Belgacom. Maar wat is hier nu juist van waar? De waarden zijn nog steeds hetzelfde, de line status staat zelfs op uSHOWTIME, er kan gewoon geen PPPoE-adres verkregen worden.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dit ligt niet aan belgacom maar aan dommel. Er zijn problemen met hun radiusserver (wat je laat inloggen en ip geeft). Zie ook http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... us#p398662

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bbyte
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Hmm bedankt, dan maar afwachten zeker. Toch wel jammer, het is al zeker de 2de/3de keer dat dit gebeurt op toch wel vrij korte tijd..
bogy
Member
Member
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Mijn modem reconnect 's nachts ...
om 4 uur ...

maar het duurt dus altijd 10 minuten eer ik ook weer mijn IP krijg ...

(ik heb een vast IP adres en moet niet inloggen.. ik krijg gewoon mijn lease... maar ik zit altijd tussen de 8 en de 15 (soms wel tot 20!!!!!) minuten zonder internet..

Ik heb er al een aantal keer voor gebeld, want ik heb dit al sinds het begin van mijn aansluiting (ik heb ze nog maar een maand), maar ze zeggen dat ik de enige ben die hier last van zou hebben want dat ze anders nog meer mensen zouden hebben die klagen.

Daarom zou ik toch willen oproepen dat je eens belt naar de helpdesk met je probleem, en hen vertelt dat je dus geen IP adres krijgt gedurende een hele tijd (want ik neem aan dat het na een tijd wachten weer wel werkt)

Het resetten van de modem / hersyncen / ... niets helpt ... het enige dat je kan doen is gewoon wachten en da's wreed ambetant..
zeker in mijn geval want ik draai een eigen mailserver waar mensen op moeten verbinden.

Gelukkig krijg ik mijn 24-uurse disconnect rond 04.10u 's nachts en niet in het midden van de dag, want dan zou het elke dag een roodgloeiende telefoon zijn van klanten en familieleden die hun mails niet kunnen ophalen/versturen. Maar alsnog is het ook 's nachts lastig want ik ben ervan overtuigd dat er ook nu mails verloren kunnen (en zullen) gaan omdat ik elke dag tussen de 5 en 15 minuten er tussenuit lig...

Op jaarbasis zou dat betekenen dat ik er ca 3650 minuten uitlig, dat is twee en een halve dag onbereikbaar zijn...
BoGy's Visie op de wereld: een blog maar dan anders dan de anderen....
Mijn werk = http://F1Help.be PC-Herstellingen
Je mag zeker m'n werksite bezoeken, maar ik heb liever dat je m'n blog bezoekt; ik ben zeker dat deze veel interessantere inhoud heeft te bieden ...
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Beweer jij nu dat je op je dommel aansluiting met fixed ip mailservers en websites draait? Als die mensen hierop vertrouwen en hier bedrijfsemail via passeert is dit echt wel not done als je enkel Dommel hebt!

1. Ook al ligt je e-mailadres eruit, zolang het domein geresolved word is dit geen probleem. Zorg dus dat je backup DNS servers hebt! Dan mag je mailserver er gerust 3/4 uur uitliggen, je mails komen netjes toe.

2. Kijk ergens achter een goedkope webhost of dedicated server bij een provider die zijn zaakjes goed voor elkaar heeft en host daar alles op.

Kris

Telefonie = EDPnet + OVH
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Niet enkel backup DNS servers maar backup MX servers ! Als je verbinding echt zo belangrijk is dan is Dommel wel de laatste provider die ik persoonlijk zou nemen.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Backup MX is uiteraard ook een oplossing, maar backup DNS moet zeker. Wat ben je immers met backup MX als je domein niet meer geannounced word? Als je hoofd DNS eruit ligt, worden je domeinen dan door de backup DNS nog een paar uur/dagen geannounced. Hierdoor zal de SMTP server om de x tijd proberen om de mail opnieuw te versturen...

Telefonie = EDPnet + OVH
bogy
Member
Member
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

lol; ik gebruik buiten de dsl verbinding niets van dommel hoor :)

ook voor het gratis domein gebruik ik andere dns-servers (en niet van die gratis dingen maar ik heb dat domein gewoon toegevoegd bij m'n reseller-hosting pakket waar al 'tig domeinen inzitten)

Ik kwam van evonet om eerlijk te zijn... ik zat daar al. goh ... een jaar of acht; dus nog van toen het xs4all noemde. Maar omdat het nog altijd met dezelfde trage verbindingen zat ben ik overgeschakeld.

Dommel leek mij het beste vooral omdat ik de indruk had dat het toch al veel beter was geworden dan enkele jaren geleden (toen het nog klachten regende en dommel in het rijtje stond bij A2F naar mijn mening...)

Het vaste IP adres, de lage prijzen, de uploadsnelheid, het usenet-abo, en geen geblokkeerde poorten was de ultieme combinatie waardoor ik overstag ben gegaan om het toch maar te proberen.... vooral het vaste ip was een grote meerwaarde omdat je op een ander daar toch meteen een pak voor moet bijbetalen en ik dat niet zie zitten. Ook het feit dat je ip bij dommel niet resolved als ip.*.DYN*.BE of *HOME*BE is enorm goed meegenomen als je een eigen MX draait, want je wordt nergens geblokkeerd als je de mail rechtstreeks aflevert. Bij andere providers is dit dus niet het geval en ben je steeds verplicht de SMTP van de provider te gebruiken, met alle beperkingen die erbij horen.
(mailinglijsten? -> max xxx berichten/uur of dag, géén VERP processing mogelijk omdat je ze niet zelf aflevert, etc etc)

niet dat ik reclame verstuur ofzo; maar ik hou van alle belgische spammende bedrijven, waarvan IK ongewenste spam ontvang, een lijst bij en ik zet hun mail adressen, inclusief het domeinregistratie adres (zodat ze zeker iets ontvangen) in mijn zgn 'reclamelijst'. Deze mailinglijst gebruik ik dan om af en toe eens een bericht van mijn blog de wereld in te sturen met de boodschap dat ze op die lijst staan omdat ze zelf gespamd hebben; uiteraard kunnen ze wel netjes afmelden dmv een webinterface. En zolang ik geen spam meer ontvang blijven ze ook afgemeld..
BoGy's Visie op de wereld: een blog maar dan anders dan de anderen....
Mijn werk = http://F1Help.be PC-Herstellingen
Je mag zeker m'n werksite bezoeken, maar ik heb liever dat je m'n blog bezoekt; ik ben zeker dat deze veel interessantere inhoud heeft te bieden ...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”