bellen met dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
mugetje
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jan 2011, 12:48

Kan je ergens nakijken naar wie je gebeld hebt zoals ik vroeger bij belgacom kon nl een lijst met gebelde nummers.
bedankt
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Via dommel.com inloggen met je account. Daar kiezen voor 'Telefoon lijn' (keuze 'U' in 'Mijn paketten'). Dan krijg je de laatste 5 uitgaande telefoongesprekken te zien:

Afbeelding

Onderaan staat een link voor alle nog niet gefactureerde uitgaande telefoongesprekken met vermelding van de kostprijs:

Afbeelding

Maandelijks krijg je dan ook nog een overzicht van alle uitgaande gesprekken die maand in PDF-formaat. Zoals je kan zien, zijn mijn maandelijkse facturen voor telefonie te verwaarlozen. Ik gebruik Jumblo en EasyVoip voor mijn uitgaande gesprekken naar gsm's. :-D
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

Ik gebruik Jumblo en EasyVoip voor mijn uitgaande gesprekken naar gsm's.
Hoe stel je dat in?
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Mijn router ondersteunt tot 4 Voip configuraties (zelfs van verschillende providers). Via 'Dialing Plans' kan ik dan kiezen om bij bepaalde nummers of een deel van een nummer (bv prefix 04 of 00324 = uitgaand gsm gesprek) een bepaalde configuratie te gebruiken om te bellen.
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

Eindelijk werken de 'dialing plans' bij mij ook.
Nu worden al mijn GSM oproepen (047.. , 048.. , en 049.. ) via een goedkopere voip provider geleid.

> Is er een mogelijkheid om met een pre-select te bellen? Bijvoorbeeld, mijn krediet is op bij de goedkopere voip en wil eenmalig via dommel bellen. Ik heb hier de fritz 7170
bijvoorbeeld: ik heb het voor het nummer geschreven, maar ik dacht bij Fritz dat je iets achter het nummer kon toevoegen.
0479 123 456 belt via voip provider 1
#2 0479 123 456 belt via voip provider 2
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

jaker schreef:Mijn router ondersteunt tot 4 Voip configuraties (zelfs van verschillende providers). Via 'Dialing Plans' kan ik dan kiezen om bij bepaalde nummers of een deel van een nummer (bv prefix 04 of 00324 = uitgaand gsm gesprek) een bepaalde configuratie te gebruiken om te bellen.
Mijn oude router ondersteunde zo'n zaken niet. Die ligt er al een tijdje uit vermits de Fritzbox alle nodige zaken (dhcp, nat, ...) ondersteund.

Momenteel heb ik pc's ==> switch ==> fritzbox, als ik dit verander naar pc's ==> switch ==> router ==> fritzbox dan kan ik ook verschillende Voip configuratie invoeren. Welke router heb je? Is het ook mogelijk om in de fritzbox andere voip configuraties in te voeren?

edit: zie juist dat je router in je handtekening staat: modem/router: Philips SNV6520 omgebouwd tot SMC 7908VoWBRA

Gebruik je de Fritzbox nog?
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Neen, de Fritzbox 7113 is niet meer in gebruik. Mijn router is idd de Philips SNV6520 (de Belgacom router met het rode deksel), waar ik andere firmware in heb gestoken. Even zoeken op 2dehands.be leert me dat je die reeds voor 10 à 15€ kan vinden.
Maar als ik me nog goed herinner, kan de Fritzbox 7113 zelf ook meerdere voip-configuraties en dialing plans aan.

Edit: Net even in je berichtjes aan 't zoeken geweest: Je hebt Dommel netline en je hebt de Fritzbox 7113 als modem/router, juist?
Als je van modem/router wenst te veranderen, moet je wel eerst je voip-wachtwoord achterhalen.
Zie hiervoor http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=26547 of je kan gebruik maken van ruKernelTool:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=27553
Trouwens, ik raad je in elk geval aan om je voip-gegevens zo snel mogelijk te achterhalen, igv problemen met je router ben je bij Dommel de pineut.
Zie hier mijn ervaringen daarover: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p344220
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”