Installatie scarlet one

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
IceQbe
Starter
Starter

Hallo,

Ik ben van plan om over te stappen van telenet naar scarlet one en heb een vraag over de installatie.

Is er ergens een plan te vinden over de bekabeling? Ik veronderstel dat er een telefoonlijn loopt (van waar de telefoon binnenkomt) naar de scarlet box. En daarna? UTP kabel naar respectievelijk de digicorder, telefoon, computer?
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Die sagem heeft 2 lan uitgangen voor pc's , 2 lan uitgangen voor tv decoders . De telefoon aansluitingen zijn dezelfde als op je telenet decoder . Beste is dat je modem staat waar je telefoon lijn binnenkomt . En van daar uit alles verdelen .
Afbeelding
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Is exact hetzelfde als voor telenest behalve dat je geen coax-kabel nodig hebt naar je decoder/TV. Alles loopt over de UTP.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

zie hier eens: http://www.scarlet.be/nl/voordelen-van-scarlet-one.php
een beetje naar beneden scrollen naar hoe werkt het en daar staat een schema
IceQbe
Starter
Starter

@jackho Bedankt, dit had ik nog niet gevonden.

Laatste 2 vraagjes: is de wifi van de scarlet box uit te schakelen?
De NTP kabel die naar de scarlet box loopt: heeft die een maximum lengte of is het geen probleem als deze enkele meters is?
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Wifi is uit te schakelen, geen probleem.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Ramaht 15 aug 2011, 20:45, in totaal 1 gewijzigd.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

IceQbe schreef:@jackho Bedankt, dit had ik nog niet gevonden.

De NTP kabel die naar de scarlet box loopt: heeft die een maximum lengte of is het geen probleem als deze enkele meters is?

Daar heb ik geen idee van , dat kabeltje zat bij de modem . utp mag inderdaad 100 m zijn en wirelles kan uit .
Afbeelding
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

die kabel van de Intro (NTP) naar je modem waar men normaal hiervoor een VVT telefoniekabel gebruikt bestaande uit 2 paar (ook utp cat5e wordt hiervoor gebruikt) telt mee in de verzwakking die voor VDSL2 van belang is (normaal hoe korter hoe beter),maar over het algemeen zal dit wel nog lukken.
Ik heb zelf een vvt kabel getrokken van 15m lang. Eerst stond de modem bij de intro en heb hem dan verhuisd naar de living, vandaar die 15m kabel)
schneider
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Dat mogen wel wat meters zijn hoor voordat je een verzwakking merkt (20m ga je echt ni merken)
VVT kabel is dan ook veel dikker en van betere kwaliteit dan UTP kabel ;)

Gebruik nooit zo een rolleke telfoonkabel (van deze soort http://www.freedomscientific.be/images/ ... 128935.jpg),dus zo een platte kabel.
Dat is gegarandeerd zwaar verlies op de lijn!
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”