verschil belgacom en telenet?

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Naar aanleiding van de prijsstijging van Telenet zou ik toch ook eens willen kijken naar Belgacom TV. Het zenderoverzicht is gemakkelijk te vinden, en verschilt ook licht bij de twee, maar wat zijn zo de overige belangrijke verschillen tussen beide systemen? En hoe zit het tegenwoordig met het verschil in beeldkwaliteit (in de veronderstelling van een deftig vdsl2 signaal natuurlijk)? Een TV+Internet pack bij Scarlet is trouwens goedkoper, is dat technisch verder volledig hetzelfde als Belgacom TV?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ja hetzelfde maar hou er rekening mee als er een technisch probleem is met je decoder moet ge wachten tot er een technieker langs komt, terwijl bij belgacom je tot alle begacomcenters kan begeven om in te wisselen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Mja, dat is een goed argument, maar Scarlet is voor dezelfde pack (zonder internetlimiet) zo'n 10 euro/maand goedkoper dan Belgacom (met 100GB internet limiet). Als de decoder na pakweg 2 jaar problemen geeft, is dat toch al 240 euro uitgespaard... En in deze tijden van crisis is dat toch al wat hé.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Decoder scarlet is ook huur voor zover ik weet hoor.

Bij BC heb je natuurlijk wat meer leuke extaatjes, maar voor 10€ per maand kan je toch al wat bereiken met alternatieven.
Als je alle dingen goed gebruikt is het inderdaad voordeliger.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik heb alleen ervaring met belgacom tv... waar ik tevreden van ben
natuurlijk moet je eerst checken of vdsl2 beschikbaar is, anders moet je er niet aan beginnen
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... ebcheck_tv
HD beschikbaar = vdsl2
als je bovendien bij mogelijkheden ziet dat je 3 tv's kan aansluiten waarvan 2HD is dat een 30/6 profiel
Scarlet is in principe hetzelfde produkt, maar van bepaalde nieuwigheden kunnen ze (nog) geen gebruik maken, bv tv overal, opnemen op afstand etc
ook de support zal moeizamer verlopen, of dat opweegt tegen het prijsverschil moet je zelf uitmaken
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

wat ik bedoel is als je uw decoder hebt en na 2 weken ogf 6 maand is er een probleem, dan bel je naar belgacom helpdesk krijg je een nr en mag je een nieuwe decoder gaan halen. Paar uur later heb je terug tv
Bij scarlet moet je bellen naar de helpdesk, ze sturen iemand langs en dat kan gaan van 1 tot 5 werkdagen zonder tv.
U moet voor uzelf uitmaken wat het belanrijkste is de prijs of de service
ook goed rekenen wat je op jaarbassis betaalt
bvb bij belgacom heb je 1 maand gratis
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

1 maand gratis komt nog slechter uit dan bij scarlet te zijn. Prijs dan wel he.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik heb ervaring met de 2 decoders.
De DC-AD2000 van telenet staat hier en de BGC V4 decoder.
Bij de DC-AD2000 heb ik geregeld last van digitale storingsblokjes. Deze zijn bij sommige posten zelfs zeer frequent aanwezig en ook zeer vervelend. Mijn opnames schokken nog altijd als ik deze afspeel (en nee telenet mijn binnen bekabeling is echt in orde!). Ik heb ook nog een Indi HDbox en daar heb ik niks blokjes mee. Op het gebied van beeldkwaliteit (hd) ben ik van beide zeer tevrede en zie ik niet echt verschil. Ik kijk nu al 3 dagen alleen op de V4 van belgacom en ik heb daar nog geen enkel 'blokje' in gezien. Mijn opnames lukken perfect en spelen ook perfect af. Bij Bgc wordt er ook een HDMI kabel bijgeleverd bij telenet alleen een scart (wat een analoog signaal naar u tv stuurt). Mijn voorkeur gaat dan momenteel ook naar de televisie van BGC.
Ervaringen verkort:
* Remote control vind ik beter van BGC (regelt de volume van tv zonder foefelen met een "mode"knop), gemakkelijker in gebruik.
* Zappen gaan net iets rapper bij TN.
* De eerste seconden zie ik bij BGC een lichte trilling bij een HD kanaal, maar na 5 seconden is het weg. (minpunt)
* Hardewarematige aan/uit knop bij BGC vind ik een pluspunt zo staat het ook echt af. (standby bij telenet hier +/-22W)
* BGC decoder blijft vrij koel, terwijl die van telenet zeer warm wordt.
* Menu bij telenet vind ik dan gemakkelijker werken.
* Uitzicht is persoonlijke keur maar ik steek ze het liefst alle 2 achter gesloten deur :)
Hopelijk heb je hier wat aan. Heb je nog vragen stel ze maar :)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Interessant overzichtje, bedankt! Als ik nog een vraag bedenk, dan hoor je het wel :-)

EDIT: Ik heb al een vraag bedacht :-) Hoe zit het bij BelgacomTV eigenlijk met de opnames? Ik zie bijvoorbeeld dat ze max. 30 dagen worden bijgehouden. Worden ze dan standaard niet op de harddisk maar ergens centraal bij belgacom bewaard? En hoe zit het met het aantal opnames dat je tegelijk (in HD?) kan doen... 't is allemaal nogal vaag als je de faq van belgacom bekijkt vind ik :(
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

titanium schreef:De DC-AD2000 van telenet staat hier


Ondertussen plaatst TN de DC-AD2100 (nieuw model dus).

titanium schreef:Bij de DC-AD2000 heb ik geregeld last van digitale storingsblokjes. Deze zijn bij sommige posten zelfs zeer frequent aanwezig en ook zeer vervelend.


Heb je je signaalwaardes reeds bekeken en TN hierover aangesproken ?

titanium schreef:Mijn opnames schokken nog altijd als ik deze afspeel (en nee telenet mijn binnen bekabeling is echt in orde!).


Dit is een gekend probleem bij de DC-AD2000... en eigenlijk pure schande dat dit na een jaar nog steeds niet opgelost is.

titanium schreef:* Remote control vind ik beter van BGC (regelt de volume van tv zonder foefelen met een "mode"knop), gemakkelijker in gebruik.


Dit is eveneens zo bij de DC-AD2100.

titanium schreef:(standby bij telenet hier +/-22W)


Ook dit is minder bij de nieuwe DC-AD2100.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

BMaster schreef:Hoe zit het bij BelgacomTV eigenlijk met de opnames? Ik zie bijvoorbeeld dat ze max. 30 dagen worden bijgehouden. Worden ze dan standaard niet op de harddisk maar ergens centraal bij belgacom bewaard? En hoe zit het met het aantal opnames dat je tegelijk (in HD?) kan doen... 't is allemaal nogal vaag als je de faq van belgacom bekijkt vind ik :(

Standaard worden de opnames op je harde schijf gemaakt. Je kan slechts 1 opname gelijktijdig op de harde schijf maken. (SD of HD, hangt af van je profiel op VDSL2)
Wil je echter nog een 2de opname, dan wordt deze op de servers van belgacom opgenomen en blijft daar 30 dagen becshikbaar, heet nPVR. Aantal zenders is momenteel nog beperkt en serie-opname lukt ook niet.
Indien je snelheidsprofiel te laag is, kan het zijn dat ook je eerste opname reeds via nPVR wordt opgenomen en dus niet lokaal wordt opgeslagen.
Opnames die ja vanop afstand plant, worden steeds via nPVR opgenomen. (dus 30 dagen beschikbaar)
Bij nPVR kan je de opnames op al je decoders bekijken, indien ze echter op de harde schijf staan, kan je enkel op die decoder de opname afspelen.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

r2504 schreef:Ondertussen plaatst TN de DC-AD2100 (nieuw model dus).

Dat maakt in dit geval niets uit, ik heb nu de oude en zal dus niet zomaar een nieuwe krijgen zonder ervoor te betalen...

jorisx schreef:Standaard worden de opnames op je harde schijf gemaakt. Je kan slechts 1 opname gelijktijdig op de harde schijf maken. (SD of HD, hangt af van je profiel op VDSL2)
Wil je echter nog een 2de opname, dan wordt deze op de servers van belgacom opgenomen en blijft daar 30 dagen becshikbaar, heet nPVR. Aantal zenders is momenteel nog beperkt en serie-opname lukt ook niet.
Indien je snelheidsprofiel te laag is, kan het zijn dat ook je eerste opname reeds via nPVR wordt opgenomen en dus niet lokaal wordt opgeslagen.
Opnames die ja vanop afstand plant, worden steeds via nPVR opgenomen. (dus 30 dagen beschikbaar)
Bij nPVR kan je de opnames op al je decoders bekijken, indien ze echter op de harde schijf staan, kan je enkel op die decoder de opname afspelen.

Bijna helemaal duidelijk nu! Stel dat ik een HD opname aan het doen ben (op de harde schijf dan), kan ik dan tegelijk naar iets anders (al dan niet HD) kijken? Zal waarschijnlijk afhangen van het vdsl profiel... en misschien nog een domme vraag: wat is die "serie-opname"? Ik kan er verschillende antwoorden op verzinnen :)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

serie-opname = opname alle afleveringen van een serie

ivm gelijktijdig opnemen/kijken HD, is inderdaad afhankelijk van vdsl profiel
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

BMaster schreef:Dat maakt in dit geval niets uit, ik heb nu de oude en zal dus niet zomaar een nieuwe krijgen zonder ervoor te betalen...

Dat is dan ook voordeel van Belgacom, als je huurt kan je decorder gratis wisselen.
http://onlinesupport.telenet.be/content ... ieuw-model
Laatst gewijzigd door Abusimbal op 15 jul 2011, 16:56, 4 keer totaal gewijzigd.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Datzelfde voordeel is er ook bij Telenet als je huurt.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

r2504 schreef:Ondertussen plaatst TN de DC-AD2100 (nieuw model dus).

Als ik die wil nemen MOET ik 50€ betalen en een nieuw jaarcontract nemen.

Lord Utopia schreef:Datzelfde voordeel is er ook bij Telenet als je huurt.

Niet geheel correct --> 50€ activatie + nieuw jaar contract. Dus iets omwisselen is niet gratis bij telenet. Ook is dat gehuurd.
http://onlinesupport.telenet.be/content ... ieuw-model

titanium schreef:Bij de DC-AD2000 heb ik geregeld last van digitale storingsblokjes. Deze zijn bij sommige posten zelfs zeer frequent aanwezig en ook zeer vervelend.
r2504 schreef:Heb je je signaalwaardes reeds bekeken en TN hierover aangesproken ?


Mijn signaalwaarde zijn altijd +/- 99% En als ik telenet bel is het altijd men binnen bekabeling die slecht is... Wat dikke zever is! Is al 2x vervangen laatste keer met dubbel shield. Extra detail Foutieve pakketten = 0 ...

titanium schreef:(standby bij telenet hier +/-22W)
r2504 schreef:Ook dit is minder bij de nieuwe DC-AD2100.

Het is inderdaad iets minder, Maar met de hardwareknop bij Bgc is het gewoon 0 Watt.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Merci voor de info allemaal. Het enige wat me nog doet twijfelen, is dat Belgacom geen Studio100 TV heeft. Klinkt misschien stom, maar dat is de perfecte zender om een dochtertje van 8 maanden mee bezig te houden terwijl je zelf even iets anders wil doen :)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

titanium schreef:
Lord Utopia schreef:Datzelfde voordeel is er ook bij Telenet als je huurt.

Niet geheel correct --> 50€ activatie + nieuw jaar contract. Dus iets omwisselen is niet gratis bij telenet. Ook is dat gehuurd.
http://onlinesupport.telenet.be/content ... ieuw-model

ondertussen is het bericht vier keer veranderd.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Nog een geluk dat de prijs bij TN zo vlug niet verandert, alhoewel !! :-D
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Modbreak:
onnodige fullquote weggelaten.

ook ik overweeg om telenet buiten te smijten door hun prijsstijgingen en het feit dat voor een nieuwe decoder ik activatie en nieuw jaarcontract moet afsluiten.
nog enkele vraagjes:
bij belgacom:
als het programma werd opgenomen op de harde schijf, kan ik ze dan langer dan 30 dagen bewaren?
kan je zien waar een programma werd opgenomen (harde schijf of BG server?
met belgacom kan je draadloos digitale tv kijken, werkt dat deftig?
Een serie opnemen, werkt dat alleen niet indien opname op server, of werkt dat ook niet bij opname op harde schijf?
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

qua prijsstijgingen is Belgacom toch koning, iets wat belgacommers hier niet vaak willen toegeven.
Belgacom is de enige die hun tv prijzen met 2x% kon laten stijgen, van 9.xx€ naar 12.xx€

Bij belgacom mag je niet vergeten:

- limitatie NL zenders/ enkel focus op klant francophone.
- limitatie aantal tv's
- limitatie downloadsnelheid. Als je een beetje geluk hebt heb je mss VDSL2
- geen services op tv bij belgacom. Foto's kan je wel bekijken, als het u lukt,want in veel gevallen krijg je 'blauw scherm'
- Yelo alike product enkel voor VRT/Canvas & Acht.
- elke 36u wordt uw connectie afgebroken.
- opnames werken niet altijd. fora staan vol met klachten over opnames welke niet werkten.
- volume werkt met blokken. Dus unlimited volume gaat gepaard met constante disconnects om uw volume blokken aan te kopen.
- comfort view is afschuwelijk bij Belgacom. Als je forward/back drukt en je drukt op play, dan springt uw beeld toch nog een stuk verder.
- rode knop werkt bijna nooit.
- tv gids van belgacom via internet vol met reklame
- webmail van belgacom via internet vol met reklame. Uw scherm met mail is maar zichtbaar op mss 30% van uw scherm.
- belachelijk kleine VOD aanbod. Telenet heeft een VEEL beter aanbod.
- belgacom heeft slechtse modem aller tijden, en je kan niet kiezen. (als je VDSL krijgt)
- de e-services waarmee je uw abbo beheerd is nog trager dan een 486. Inloggen duurt minstens 20 seconden en is vaak onbereikbaar.
- Elke communicatie van Belgacom bevat Frans..
- bugs blijven heel lang openstaan bij Belgacom TV/modem
- HD zenders altijd out of sync de eerste 5 seconden
- Belgacom TV decoder software ENORM traag. Elke keer zeggen ze dat het sneller is, maar uiteindelijk blijft het traag. Als je dan nog iets lokaals opneemt, dan is het zeker onwerkbaar.


Dit zijn de feiten over Belgacom
denkleine
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 12 keer

caravia_asterix schreef:als het programma werd opgenomen op de harde schijf, kan ik ze dan langer dan 30 dagen bewaren?


Op de harde schijf kan je bewaren zo lang je wilt. Op het netwerk kan je dit natuurlijk niet weizigen.
Ook eens het op het netwerk staat opgenomen kan het niet meer op de harde schijf. Echter kan je wel in de programatie zorgen dat het op je harde schijf zal staan ipv op het netwerk. Omgekeerd is echter niet meer mogelijk.


caravia_asterix schreef:kan je zien waar een programma werd opgenomen (harde schijf of BG server?)


Waneer je programmeerd en je gaat kijken in de lijst van dingen die je gaat opnemen, zal je 30d zien staan naast hetgeen op het netwerk wordt opgenomen, bij de programma's die niet op de harde schijf worden opgenomen staat dit niet naast.

caravia_asterix schreef:met belgacom kan je draadloos digitale tv kijken, werkt dat deftig?


Dit is een beetje afhankelijk. Kan je nooit echt weten op voorhand (spijtig genoeg).
Er is niks zo goed als een vaste kabel gebruiken, indien mogelijk zou ik deze optie nemen.


caravia_asterix schreef:Een serie opnemen, werkt dat alleen niet indien opname op server, of werkt dat ook niet bij opname op harde schijf?


Serie opname gaat ENKEL op harde schijf, NIET op netwerk.



Het grote nadeel aan netwerk opname is de 30dagen beschikbaarheid.
Een voordeel voor vele mensen is dat wanneer je iets opneemt op het netwerk, dat deze opname toegankelijk is op alle decoders in huis.
Dus als je naar iets aan het kijken bent dat je hebt opgenomen in je living, en je gaat eten in je keuken maar wilt verder kijken kan je dit wel doen dankzij de netwerk opname.


Hopelijk ben je met deze uitleg iets wijzer geworden.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dat is wel een lange lijst met niet veel positieve zaken tussen !
Maar ik denk dat het meer de vraag is of iemand daar echt last van heeft en als dat zo is dan zouden er niet veel bij BGC klant blijven dus ik denk dat je alles met een korrelke zout moet nemen.
Ik ben tot nu toe tevreden met BGC TV en als dat moest veranderen dan kan ik nog altijd overstappen naar een andere aanbieder met hopelijk dan een even lange of liever nog een langere lijst met positieve eigenschappen :wink:
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

tommos schreef:Dit zijn de feiten over Belgacom

Dit is uw persoonlijke mening over belgacom!

over de traffic shaping van telenet zullen we maar niet beginnen?
om nog maar te zwijgen van de brakke digicorders.
de yelo van telenet die enkel werkt voor apple...
de tragere zapsnelheid van telenet.
de fibernet van telenet die maar beperkt verkrijgbaar, het beperkt volume met kleurboek...

P.S. dit is mijn persoonlijke mening over telenet
Gebruikersavatar
barco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 17 jan 2003, 10:25
Bedankt: 5 keer

wat een gezever....!
Jack3770
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 apr 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Ik ben eens een Belgacom Center binnengegaan omdat ik sterk overweeg Telenet buiten te zwieren.
Maar Belgacom is precies ook niet alles...

Ik zou VDSL2 kunnen hebben, maar ze kunnen me niet zeggen hoeveel snelheid ik effectief ongeveer zal kunnen behalen.
De verkoper zei dat 't niks meer met de afstand tot de centrale te maken had. Zever want 't staat zelfs in de kleine lettertjes op de website.

Hij wist me wel te vertellen, bij 't kijken naar HD gaat er al 9MBPS af, bij 't kijken naar digitale SD ongeveer 5MBPS.
Stel dus dat je internet met 25MBPS neemt, maar dat je maar 18 ofzo daadwerkelijk haalt, daar dan nog eens 9 af, blijft niet veel over me dunkt!!
denkleine
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 12 keer

ADSL is afhankelijk van afstand tot centrale
VDSL2 is afhankelijk van afstand tot aan de KVD/ROP (Kan ook zijn dat VDSL2 van de centrale komt dan is het dus wel afhankelijk van afstand tot centrale)

Verkoper heeft wel 1 foutje gemaakt.
HD stream is inderdaad 9mbps
SD stream is slecht 3mbps (is wel een afronding, in realiteit is het iets minder)

Als je nu zoals ik vb een favorite pakket neem, heb je inderdaad 25mbps voor uw internet. Maar kan het zijn dat je een 30mbps profiel hebt.
Je zal dus max aan 25mbps kunnen surfen en er blijft dan 5mbps gereserveerd voor u TV.

De snelheid kan je afleiden uit de webcheck van bgc.
http://www.belgacom.be/bwt/inputExtraRe ... e=NewCheck

Als je daar 3 tv's kiest kan je het te weten komen.

2 tv's HD, waarvan 1 kan opnemen niet HD, en 2 andere op netwerk kunnen opnemen = 30Mbps
1TV HD, waarvan 1 kan opnemen niet HD, en 2 andere op netwerk kunnen opnemen = 20Mbps

Geen 3 tv's is slechts 16mbps
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

rowan schreef:
tommos schreef:Dit zijn de feiten over Belgacom

Dit is uw persoonlijke mening over belgacom!

over de traffic shaping van telenet zullen we maar niet beginnen?
om nog maar te zwijgen van de brakke digicorders.
de yelo van telenet die enkel werkt voor apple...
de tragere zapsnelheid van telenet.
de fibernet van telenet die maar beperkt verkrijgbaar, het beperkt volume met kleurboek...

P.S. dit is mijn persoonlijke mening over telenet


Traffic shaping geene last van, zoals ik al aangehaalt heb zijn er andere manieren :).
Digicorders; tja, de gewone digicorder heb ik al bijna 5tal jaar en werkt nog, ik ga een HD digicorder gaan huren en deze was na 2j kapot, je moet wat geluk hebben ook natuurlijk.
Yelo: heb ik niet eens nodig omdat ik via een beter systeem dan belgacom en telenet werkt genaamd de slingbox. Maar yelo voor de iphone en ipad is oke voor mij, de meeste hebben dan ook deze ;).
De trage zapsnelheid die is weggewerkt bij de HD digicorders, gaat sinds de update zeer vlot nu, alleen de vorige toestellen werken mss wat minder vlot maar nu geen probleem meer hier.
Fibernet 100 heb ik, nog geen problemen mee gehad zenne.

Uw mening klopt helaas maar deels ;).
Ge kunt ze kussen
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Jack3770 schreef:Ik ben eens een Belgacom Center binnengegaan omdat ik sterk overweeg Telenet buiten te zwieren.
Maar Belgacom is precies ook niet alles...

Ik zou VDSL2 kunnen hebben, maar ze kunnen me niet zeggen hoeveel snelheid ik effectief ongeveer zal kunnen behalen.
De verkoper zei dat 't niks meer met de afstand tot de centrale te maken had. Zever want 't staat zelfs in de kleine lettertjes op de website.

Hij wist me wel te vertellen, bij 't kijken naar HD gaat er al 9MBPS af, bij 't kijken naar digitale SD ongeveer 5MBPS.
Stel dus dat je internet met 25MBPS neemt, maar dat je maar 18 ofzo daadwerkelijk haalt, daar dan nog eens 9 af, blijft niet veel over me dunkt!!


Denkt je nu echt belgacom beter is? :roll:
Het verbaasd me nog steeds mensen dat echt denken,lol.
Beiden hebben idd wel voor en nadelen maar alles in zijn totaliteit bekeken heeft telenet ook meer te bieden. (afhaneklijk ook van uw in teresses.
Ge kunt ze kussen
Jack3770
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 apr 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Marlboro schreef:Denkt je nu echt belgacom beter is? :roll:
Het verbaasd me nog steeds mensen dat echt denken,lol.
Beiden hebben idd wel voor en nadelen maar alles in zijn totaliteit bekeken heeft telenet ook meer te bieden. (afhaneklijk ook van uw in teresses.


Neen dat denk ik niet. Anders zat ik niet sinds jaar en dag bij Telenet.
Maar nu zijn ze me net wat teveel aan 't pesten, en dan controleer ik de alternatieven nog eens grondig...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

tommos schreef:- elke 36u wordt uw connectie afgebroken.
- volume werkt met blokken. Dus unlimited volume gaat gepaard met constante disconnects om uw volume blokken aan te kopen.

Dit heeft niets met digitale TV te maken (en dus off-topic in deze tread)
Kunnen we eens wat objectiever blijven en de echte voor- en nadelen van de 2 providers opsommen ??
Dit heeft ook niets met "beter of slechter" te maken, ieder systeem heeft zijn eigen speciefieke kenmerken, toch ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Mijn belangrijkste grieven (op dit moment):

- De Sagem router is inderdaad een dubieus geval, zeker in combinatie met de Belgacom firmware die dringend aan een update toe is maar ook door povere koeling (al kan dat aan individuele slechte montage liggen).
- BelgacomTV menu is absurd slecht. Zie topic: BGC TV: Ik kom zot van die nieuwe menu's :-(. Voor zij die het menu wel goed vinden zal ik deze post herschrijven in quote onderaan.
- NetwerkPVR werkt slechts voor beperkt aantal zenders en is niet makkelijk instelbaar, dus als je fan bent van een niet-ondersteunde zender (BBC bij mij), dan heb je voortdurend opnameconflicten.
- De elektronische tv gids is leuk maar als de ware uitzendingstijden een beetje verschillen, dan zijn de opties te beperkt om dat makkelijk op te vangen (je kan slechts -5min en +20min toevoegen aan start/eindtijd).

Voor de BelgacomTV menu lovers is deze post perfect leesbaar in de gequote vorm: (die ... puntjes ga je vaker zien dan je ooit voor mogelijk hield, en hier op userbase weet men tenminste welk soort lettertype gepast is voor leestekst):
Mijn belangrijkste grieven:

- De Sagem router is inderdaad een dubieus geval, zeker in com...
update toe is maar ook door povere koeling (al kan dat aan...
- BelgacomTV menu is absurd slecht. Zie topic: BGC TV: Ik kom zot...
quote onderaan.
- NetwerkPVR werkt slechts voor beperkt aantal zenders en...
niet-ondersteunde zender (BBC bij mij), dan heb je voortdur...
- De elektronische tv gids is leuk maar als de ware uitzending...
op te vangen (je kan slechts -5min en +20min toevoegen aan...
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik heb ze beide tot en met vandaag. Ik zie bepaalde verschillen tussen de 2. Ik heb bij beide al mankementjes opgemerkt. Maar de keuze van de mensen ligt overal verschillend. De ene zie alleen maar naar snelheid snelheid en nog eens snelheid. De andere heeft liever een stabiele lijn zonder zever van smalband, trafficshaping, etc etc... De ene is enorm te vrede over telenet de andere heeft alleen maar problemen met telenet, hetzelfde geld voor belgacom. De Bbox vind ik ook geen goede modem/router maar die fibernet router van telenet vind ik ook niet goed. En bij beide kan je niet zelf kiezen welke modem je plaatst. Telenet heeft wireless N in zijn router wat een pluspunt is, alleen gaat het signaal niet ver genoeg, men linksys gaat een pak verder. Ik heb bij bgctv de V4 decoder die fantastisch werkt, geen problemen met digitale storingen. Ik heb dan hier ook nog de **2000 staan van Telenet. Waarmee je een doos legeBLOKjes kan vullen. Telenet heeft meer te bieden in snelheid op gebied van internet maar dan zijn we ook uitgepraat, de interactiviteit en menu van telenet TV is wel zeer goed. Alleen bij opnames heb ik last van blokjes, freeze, etc... Dit heb ik dan weer niet voor bij belgacom. En zo kan ik doorgaan over mijn ervaringen. Ik heb nu belgacom gekozen omdat het beter bij mij past en omdat ik niet ver van de ROP zit. Je kan eeuwig oorlogje voeren over BGC VS TN. Maar schiet je er zelf iets mee op. Als je beide hebt gehad kan je u ervaringen delen, maar ga niet afbreken wat je nooit hebt gehad. Mensen hebben graag ervaringen over een product en niet van ik heb dit gehoord en naar het schijnt dit en dat... Daar schiet niemand mee op. Deel gewoon u eigen ervaringen...
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

titanium schreef:De Bbox vind ik ook geen goede modem/router maar die fibernet router van telenet vind ik ook niet goed. En bij beide kan je niet zelf kiezen welke modem je plaatst.


Bij TN krijg je op "eenvoudig" verzoek een modem only zodat je perfect je eigen router kan aansluiten.

titanium schreef:Ik heb dan hier ook nog de **2000 staan van Telenet. Waarmee je een doos legeBLOKjes kan vullen.


Ik kan moeilijk geloven dat dit probleem gerelateerd is aan de decoder in het algemeen... ofwel heb je dus een probleem met je bekabeling, ofwel met je decoder zelf. Ik veronderstel dus dat je reeds een test hebt gedaan met een nieuwe en rechtstreekse kabel vanaf je NIU tot aan je decoder, TN hiervan op de hoogte hebt gebracht en je decoder reeds bent gaan omruilen ?

titanium schreef:Je kan eeuwig oorlogje voeren over BGC VS TN. Maar schiet je er zelf iets mee op.


Laat ons het op feiten houden... want regelmatig lees ik hier dingen die alles behalve juist zijn.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dit is het digitale TV Forum.
Laat ons dus in deze topic beperken tot het vergelijken van digitale TV tussen beide aanbieders.
Over Internet (BGC versus TN) is al genoeg geschreven en is hier ook off-topic.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Stijn89
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 nov 2010, 20:32
Bedankt: 7 keer

- limitatie NL zenders/ enkel focus op klant francophone.
--> niet waar, alle vlaamse zenders zitten er in.

- limitatie aantal tv's
--> ik ken niet veel mensen die meer als 3 TV's hebben hoor...

- limitatie downloadsnelheid. Als je een beetje geluk hebt heb je mss VDSL2
--> er is 80% dekking, de overige 20% zijn ze mee bezig, grootste probleem is dat niet alle gemeentes toestemming geven voor het plaatsen van de ROP's dit is iets waar BGC niets aan kan doen.

- geen services op tv bij belgacom. Foto's kan je wel bekijken, als het u lukt,want in veel gevallen krijg je 'blauw scherm'
--> daar gebruik ik gewoon de USB van mijn tv voor ik zie niet in waarom je hier een decoder voor nodig hebt.

- Yelo alike product enkel voor VRT/Canvas & Acht.
--> TV Overal is eerst en vooral in een testversie, ten tweede werk de tool tenminste op alle android toestellen en niet enkel ipads

- elke 36u wordt uw connectie afgebroken.
--> heeft niets met de TV te maken, dit heeft hier ook geen invloed op.

- opnames werken niet altijd. fora staan vol met klachten over opnames welke niet werkten.
--> nooit geen problemen gehad, en ook zelden klachten van gehoord.

- volume werkt met blokken. Dus unlimited volume gaat gepaard met constante disconnects om uw volume blokken aan te kopen.
--> off topic

- comfort view is afschuwelijk bij Belgacom. Als je forward/back drukt en je drukt op play, dan springt uw beeld toch nog een stuk verder.
--> werkt perfect hier, en ik heb er nog nergens problemen mee gehad.

- rode knop werkt bijna nooit.
--> gebruik ik zelden maar zou mij verbazen nooit geen klachten van gehad.

- tv gids van belgacom via internet vol met reklame
--> ja en? op de decoder niet..

- webmail van belgacom via internet vol met reklame. Uw scherm met mail is maar zichtbaar op mss 30% van uw scherm.
--> off-topic

- belachelijk kleine VOD aanbod. Telenet heeft een VEEL beter aanbod.
--> aanbod is redelijk, ze kunnen niet alle fims hebben, trouwen telenet zal ong gelijk zitten kwa aanbod.

- belgacom heeft slechtse modem aller tijden, en je kan niet kiezen. (als je VDSL krijgt)
--> Indien je de BBOX in goede omstandigheden plaatst gaan deze redelijk lang mee, en als hij het al begeeft krijg je toch een gratis nieuwe, bij telenet krijg je trouwens ook maar 1 mogelijkheid van router en de wifi van de bbox gaat tenminste verder als de 10m die die van telenet kunnen.

- de e-services waarmee je uw abbo beheerd is nog trager dan een 486. Inloggen duurt minstens 20 seconden en is vaak onbereikbaar.
--> geen last van, gaat zeer vlot hier in Chrome

- Elke communicatie van Belgacom bevat Frans..
--> Alle comminicatie word gedaan in de door de klant gekozen taal, zowel in de briefwisseling, als op e-services als in de decoder.

- bugs blijven heel lang openstaan bij Belgacom TV/modem.
-->Zeker niet waar, voor alle gekende bugs komt er steeds zeer vlug een fix.

- HD zenders altijd out of sync de eerste 5 seconden.
--> Dit is een bewuste keuze van BGC om sneller te kunnen zappen.

- Belgacom TV decoder software ENORM traag. Elke keer zeggen ze dat het sneller is, maar uiteindelijk blijft het traag. Als je dan nog iets lokaals opneemt, dan is het zeker onwerkbaar.
--> de V4 decoders zijn zichtbaar 10X sneller als de V3 ook een V3 met de nieuwe software is effectief sneller.

Ik vraag mij af waar jij je op gebaseerd hebt eigenlijk....
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

cptKangaroo schreef:- De elektronische tv gids is leuk maar als de ware uitzendingstijden een beetje verschillen, dan zijn de opties te beperkt om dat makkelijk op te vangen (je kan slechts -5min en +20min toevoegen aan start/eindtijd).


Je kan een handmatige opname instellen ook dacht ik. (zender + begin/eindtijd)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Ja, maar dat is veel minder praktisch en dan moet je ook van tevoren weten dat de gids niet overeenkomt met de reële uitzenduren. Vroeger zat daar trouwens een bug in (mogelijk nog altijd) waarbij de uitzending middernacht niet mocht passeren, dus start & eindtijd moesten op dezelfde dag vallen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Stijn89 schreef:- limitatie downloadsnelheid. Als je een beetje geluk hebt heb je mss VDSL2
--> er is 80% dekking, de overige 20% zijn ze mee bezig, grootste probleem is dat niet alle gemeentes toestemming geven voor het plaatsen van de ROP's dit is iets waar BGC niets aan kan doen.


En hoeveel van die 80% heeft een 30 Mbps profiel (hier kon het alvast niet op 475m van de ROP) ?
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

"over de traffic shaping van telenet zullen we maar niet beginnen?"
-> liever traffic shaping, wat enkel trouwens in test is, op enkele protocollen dan een CONSTANTE traffic shape van Belgacom

"om nog maar te zwijgen van de brakke digicorders".
-> alsof die van Belgacom stabiel zijn? Daarom dat je de raad krijgt van Belgacom, als je naar hun belt, om eerst de decoder te herstarten

"de yelo van telenet die enkel werkt voor apple..."
-> Tvoveral werkt enkel op android momenteel.. en enkel voor EEN/Canvas/Acht

" TV Overal is eerst en vooral in een testversie,"
zeiden ze van die vorige brol ook. enkel een utivlucht om hun slechte dingen goed te praten.

"de tragere zapsnelheid van telenet."
-> dan moet je belgacom eens nemen. Zappen naar Jim duurt minstens 5 seconden, en is al een lange tijd zo ( rara , bij belgacom monitoren ze geen nederlanstalige zendes)

"de fibernet van telenet die maar beperkt verkrijgbaar, het beperkt volume met kleurboek..."
-> VDSL2 is nog beperkter beschikbaar, en dan nog veel in de vorm van slechts 16MB/s

EN ER IS *GEEN* 80% dekking. 80% theoretische dekking, en d at cijfer is al mooi naar boven afgerond.

"niet waar, alle vlaamse zenders zitten er in."
-> Dan kan jij niet goed zien, want hoe komt het dat telenet er een hoop meer heeft?

" ik ken niet veel mensen die meer als 3 TV's hebben hoor..."
-> Wel die er 2 of 3 hebben, en die het bij belgacom niet kunnen krijgen.
Om nog te zwijgen van het prijskaartje dan.

" werkt perfect hier, en ik heb er nog nergens problemen mee gehad."
-> Dan gebruik jij geen Belgacom TV, want is een gekend probleem en iedereen klaagt erover.

" geen last van, gaat zeer vlot hier in Chrome"
-> laat mij raden: gisteren werkte het bij u ook goed zeker, terwijl het plat lag.

" daar gebruik ik gewoon de USB van mijn tv voor ik zie niet in waarom je hier een decoder voor nodig hebt."
-> Echt, wat een loser opmerking. "oh oh..ik zie geen problemen.. oh oh, maar ik ben wel blind... oh oh, maar ik zie geen problemen"
Dan moet je ook geen digitale tv gebruiken. Gebruik dan de analoge kabel ingang om tv te kijken.

"Alle comminicatie word gedaan in de door de klant gekozen taal, zowel in de briefwisseling, als op e-services als in de decoder."
Leugens. Alle communicatie van belgacom bevatten franse woorden. Veel mensen krijgen franse brieven terwijl ze als NL in geschreven zijn . zie de klachten rond premium club waar iedereen alles in frans kreeg. Of de 'excuses smsjes', waar de meesten het in het frans kregen. Of de tv gids op hun leuke tvoveral welke stukken in het frans is?

"de V4 decoders zijn zichtbaar 10X sneller als de V3 ook een V3 met de nieuwe software is effectief sneller."
->Aangezien je dit kan vergelijken wil dit zeggen dat ofwel
1) je bij belgacom werkt, en dus geen objectieve mening hebt
2) je decoders gewisseld hebt, enwat dus wil zeggen dat je bevestigt dat die decoders crap zijn, want anders zou je die niet constant moeten veranderen
3) je die decoder niet hebt, en dat je u baseert op verhaaltjes
Hiermee bevestig je ook dat Belgacom TV TRAAG is. 10 keer trager dan normaal, want niet iedereen heeft een V4 decoder, meerendeel zelfs niet. En je kan nog steeds v3 krijgen als je uw decoder gaat omwisselen of als je een nieuwe gaat halen.



"gebruik ik zelden maar zou mij verbazen nooit geen klachten van gehad."
-> als je het niet gebruikt, hoe kan je dan zeggen dat je er geen klachten over gehad hebt?
Fora staan er vol van,en uiteindelijk gebruiken de mensen het niet eens meer.

U werkt duidelijk voor Belgacom, want u hebt geen objectieve mening en ziet de problemen niet eens.
en dan verschiet je dat Belgacom geen klanten heeft, en begin je daarom ook al te liegen over het aantal klanten. 'oh, 1 miljoen,..1 miljoen..'
Jij vind het waarschijnlijk normaal dat een groot aantal mensen maar bepaalde zenders kunnen opnemen (npvr), en dan nog maar eens 30 dagen beschikbaar blijft?
Het zal een test versie zijn zeker? na 6 jaar..
Of is dat niet objectief, de realtiteit???
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”