Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe smartphone (ben NIET de persoon die elke 6-maanden een nieuwe smartphone koopt, dus wil wél liefst iets kopen waar ik enkele jaren plezier van beleef).
Nu, mijn oog is gevallen op de Huawei Ideos X6 (voor zover ik weet [nog] niet verkrijgbaar in EU).
Waarschijnlijk wordt deze in de EU verkrijgbaar voor 200-300euro, en zéér straffe prijs dus!
Ik heb vele goede reacties gelezen over de X5, maar zijn er misschien mensen die ervaring hebben met smartphone van deze leverancier (onbekend in EU, maar wel grootste chinese telecombedrijf)? (fotokwaliteit, gebruiksvriendelijkheid, ...)
Hoe zit het met updates? Garantie?
Alvast bedankt!
Huawei
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
- Bedankt: 118 keer
Huawei is hier minder bekend.
Je kan misschien eens kijken op een paar andere fora:
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... Ideos%2CX6
Is echt weinig over te vinden. Is nog Android 2.2. Lijkt mij niet echt een goede keuze als je enkele jaren vooruit wil. Qua updates, ondersteuning, e.d.
Een Samsung Galaxy S is al te koop vanaf 320€.
http://tweakers.net/pricewatch/255088/s ... zwart.html
Je kan misschien eens kijken op een paar andere fora:
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... Ideos%2CX6
Is echt weinig over te vinden. Is nog Android 2.2. Lijkt mij niet echt een goede keuze als je enkele jaren vooruit wil. Qua updates, ondersteuning, e.d.
Een Samsung Galaxy S is al te koop vanaf 320€.
http://tweakers.net/pricewatch/255088/s ... zwart.html
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Wil je jaren genieten van je smartphone, dan denk ik niet dat een toestel van 200-300 euro geschikt is. Die toestellen worden snel oud, ze krijgen geen updates meer mee, etc. (tenzij je zelf gaat rooten, maar dan ben je afhankelijk van de modding community)
Ik zou je eerder adviseren een duurdere HTC te kopen waarvan je zeker mag zijn. (op gebied van ondersteuning, kwaliteit toestel, behuizing, etc)
Ikzelf heb een Samsung Galaxy S2, de vorige was een Galaxy Apollo (gekocht aan 199 euro). If you pay peanuts, you get monkeys.
Om te verduidelijken: toen was het toestel voldoende voor mij eisen: standaard surfen, enkele games spelen, twitteren. Maar naar gelang ge gewend geraakt aan het mOS, wil je meer kunnen doen met je toestel. Wil je de wat zwaardere apps spelen (Angry Birds) dan vertraagt hij al fel. De upgrade naar 2.2 liet maar op zich wachten. (dat zal wel de schuld van Samsung zijn) Ik heb het toestel 6 maanden gehad en hij werd me al beu. Nu weet ik dat ik een goeie keuze heb gemaakt. Ik hoop dat hij nog minstens 2 jaar meegaat.
Ik zou je eerder adviseren een duurdere HTC te kopen waarvan je zeker mag zijn. (op gebied van ondersteuning, kwaliteit toestel, behuizing, etc)
Ikzelf heb een Samsung Galaxy S2, de vorige was een Galaxy Apollo (gekocht aan 199 euro). If you pay peanuts, you get monkeys.
Om te verduidelijken: toen was het toestel voldoende voor mij eisen: standaard surfen, enkele games spelen, twitteren. Maar naar gelang ge gewend geraakt aan het mOS, wil je meer kunnen doen met je toestel. Wil je de wat zwaardere apps spelen (Angry Birds) dan vertraagt hij al fel. De upgrade naar 2.2 liet maar op zich wachten. (dat zal wel de schuld van Samsung zijn) Ik heb het toestel 6 maanden gehad en hij werd me al beu. Nu weet ik dat ik een goeie keuze heb gemaakt. Ik hoop dat hij nog minstens 2 jaar meegaat.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
No offence, maar dit zijn niet de reacties waar ik naar zocht.
Ik heb voordat ik dit topic opende al heel wat opzoekingswerk verricht, en enkele reviews gevonden. Maar buiten enkele korte reacties niets van personen uit de EU.
Dus ja, Huawei is (vrij) onbekend in België. En ja, een gezonde portie "achterdocht" is nodig.
Maar ik ga er absoluut NIET mee akkoord dat het sowieso een goede beslissing is om enkele 100'en euros meer te betalen gewoon omdat het een Samsung, Nokia, Iphone,... is.
Let wel op: ik beweer absoluut NIET dat je bij deze toestellen geen waar voor je geld krijgt (de S2 is in mijn ogen het beste toestel dat momenteel te verkrijgen is).
Het argument dat een Huawei toestel niet goed is, omdat hij in een lagere prijsklasse zit...tja, werd dat trouwens ook niet gezegd toen Huawei even Option's markt (en dan doel ik oa op de 3G-sticks) kwam "overnemen" [dankzij de VEEL scherpere prijzen].
Het enige wat me momenteel dwars zit zijn de updatemogelijkheden, en indien dit de realiteit zou zijn, dan ga ik wel akkoord met Lord Utopia.
Langs de andere kant bedraagt het verschil tussen de Huawei X6 en Samsung S I9000 is toch +100euro... toch de moeite voor een phone (ongeveer) dezelfde specs
(tenzij je zoals eerder aangehaald vastzit met 2.2, dan heb je er binnen enkele maanden natuurlijk weinig aan).
Ik heb voordat ik dit topic opende al heel wat opzoekingswerk verricht, en enkele reviews gevonden. Maar buiten enkele korte reacties niets van personen uit de EU.
Dus ja, Huawei is (vrij) onbekend in België. En ja, een gezonde portie "achterdocht" is nodig.
Maar ik ga er absoluut NIET mee akkoord dat het sowieso een goede beslissing is om enkele 100'en euros meer te betalen gewoon omdat het een Samsung, Nokia, Iphone,... is.
Let wel op: ik beweer absoluut NIET dat je bij deze toestellen geen waar voor je geld krijgt (de S2 is in mijn ogen het beste toestel dat momenteel te verkrijgen is).
Het argument dat een Huawei toestel niet goed is, omdat hij in een lagere prijsklasse zit...tja, werd dat trouwens ook niet gezegd toen Huawei even Option's markt (en dan doel ik oa op de 3G-sticks) kwam "overnemen" [dankzij de VEEL scherpere prijzen].
Het enige wat me momenteel dwars zit zijn de updatemogelijkheden, en indien dit de realiteit zou zijn, dan ga ik wel akkoord met Lord Utopia.
Langs de andere kant bedraagt het verschil tussen de Huawei X6 en Samsung S I9000 is toch +100euro... toch de moeite voor een phone (ongeveer) dezelfde specs

-
- Elite Poster
Ik wil hierbij zeggen dat ik niet beweer dat Huawei slecht zou zijn, in tegendeel. Belgacom en Proximus gebruiken dit merk al voor 3G sticks en GSM mast materiaal. In de toekomst zie ik Huawei en ander Chineese fabrikanten zoals ZTE naar hier komen. Ook de Meizu M9 is een geweldig toestel.
Probleem is echter garantie van 1 jaar en afhankelijkheid van Huawei voor updates (waarschijnlijk ook geen Nederlands in te stellen). Indien je toestel via internet koopt vanuit buitenland kan je een goede deal doen als hij 200€ is.
Voor de Galasy S komt (of is er) er een update naar 2.3.
Probleem is echter garantie van 1 jaar en afhankelijkheid van Huawei voor updates (waarschijnlijk ook geen Nederlands in te stellen). Indien je toestel via internet koopt vanuit buitenland kan je een goede deal doen als hij 200€ is.
Voor de Galasy S komt (of is er) er een update naar 2.3.
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
- malinwa001
- Pro Member
- Twitter: malinawa001
- Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
- Bedankt: 13 keer
als je android software draait zal je altijd nederlands kunnen instellen.
kan zelfs zijn dat die chineese toestellen dezelfde hardware hebben als een samsung,htc of nokia.
de software is dan weer een andere zaak, meestal de basic android zonder extra tweaks, maar of dit zoveel uitmaakt is maar de vraag.
grootste dilemma is : Is het prijsverschil de garantie waard die je bij een ander merk wel hebt.
Is eigenlijk zoals de eerste japanse auto's, ook veel goedkoper maar zou rommel zijn want aan die prijs kan je niks maken.
ondertussen zijn het enkelingen (fanboys) die nog zweren dat het rommel is.
kan zelfs zijn dat die chineese toestellen dezelfde hardware hebben als een samsung,htc of nokia.
de software is dan weer een andere zaak, meestal de basic android zonder extra tweaks, maar of dit zoveel uitmaakt is maar de vraag.
grootste dilemma is : Is het prijsverschil de garantie waard die je bij een ander merk wel hebt.
Is eigenlijk zoals de eerste japanse auto's, ook veel goedkoper maar zou rommel zijn want aan die prijs kan je niks maken.
ondertussen zijn het enkelingen (fanboys) die nog zweren dat het rommel is.
-
- Premium Member
Garantie in de letterlijke zin van het woord: Geen probleem. Aangezien men in België (zoals op zoveel producten) verplicht is 2 jaar garantie te geven op gsm's, zie ik hier het probleem niet echt van in."grootste dilemma is : Is het prijsverschil de garantie waard die je bij een ander merk wel hebt."
"probleem is echter garantie van 1 jaar en afhankelijkheid van Huawei voor updates"
Garantie in de meer "open" betekenis: Ja, indien Huawei = geen updates in de toekomst, dan kies ik vanzelfsprekend voor een andere smartphone.
Maar wie zegt dat dit het geval is?
Daarom had ik graag iemands mening gehoord die reeds in het bezit is/ervaring heeft met een Huawei (X5/X6)

PS
Die Meizu M9 ziet er ook niet slecht uit (zowel qua uiterlijk als specificaties). Blijkbaar wel enkele beschikbaar in China.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Huawei is heus geen obscuur Chinees merkje... maar één van de grote spelers. Het zou me dus verbazen dat ze rommel maken (trouwens HTC is ook niet altijd zo super met plastic behuizingen die verre van naadloos sluiten), al bestaat een telefoon natuurlijk niet alléén uit hardware, maar ook een belangrijk deel uit software (en daar ga je misschien minder tweaks voor vinden).malinwa001 schreef:Is eigenlijk zoals de eerste japanse auto's, ook veel goedkoper maar zou rommel zijn want aan die prijs kan je niks maken.
Wat de prijs betreft... ik denk dat je verbaast zou zijn wat de materiaalkost is van een GSM, en de personeelskost in China ligt alvast heel wat lager dan elders (daar zit dus heus heel wat marge op). Om een voorbeeldje te geven, een iPhone kost slechts zo'n 188 dollar (of amper 132 euro) aan hardware !
- malinwa001
- Pro Member
Wou aangeven dat het vooroordelen waren toen met auto's en japan, nu met Gsms en ander materiaal.
De tijd dat alles wat euro-amerikaans degelijk en onfeilbaar was is al lang voorbij, zoals je zegt door de arbeidskost is alles ginder véél goedkoper, maar daarom zeker niet slechter.
De tijd dat alles wat euro-amerikaans degelijk en onfeilbaar was is al lang voorbij, zoals je zegt door de arbeidskost is alles ginder véél goedkoper, maar daarom zeker niet slechter.
-
- Premium Member
@r2504: Ik denk dat dit net is dat malinwa001 wou aantonen: nét omdat het niet zo bekend is in België, wil nog niet zeggen dat het rommel zou zijn. Maar feit is dat de grote spelers maar al te graag de stelling: "dat is rommel, want aan die prijs kan je niks maken" horen
Over de kosten van een Iphone had ik geen idee, maar feit is dat een bedrijf als Samsung, Apple, maar ook Huawei en Meizu nog veel andere kosten hebben (marketing!, lonen, gebouwen, -een hele waslijst-).
Vooral het marketingbudget zal er zéér verschillend uitzien, dus als ik dan mijn smartphone goedkoper kan aankopen omdat men een minder grote reclamecampagne heeft opgezet, wel, dan vind ik dat prima

Over de kosten van een Iphone had ik geen idee, maar feit is dat een bedrijf als Samsung, Apple, maar ook Huawei en Meizu nog veel andere kosten hebben (marketing!, lonen, gebouwen, -een hele waslijst-).
Vooral het marketingbudget zal er zéér verschillend uitzien, dus als ik dan mijn smartphone goedkoper kan aankopen omdat men een minder grote reclamecampagne heeft opgezet, wel, dan vind ik dat prima

- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
Had enkele dagen geleden bijna de Huawei gekocht op ibood -> 100€
Zou dan m'n eerste smartphone worden, leek me een leuk instapmodel.
Tot ik me wat ging Googlen en tot de vaststelling kwam dat die batterijen amper een dag zouden halen,
zeker bij de budgettoestellen pffff.....
Voorlopig dus nog even geen smartphone voor mij.
Ook even verder gekeken en de ZTE Blade en de LG P500 leken me interessant (wil er niet meer dan 150€ aan spenderen)
Mocht iemand tips hebben ivm degelijke budgettoestellen dan hoor ik ze graag.
Zou dan m'n eerste smartphone worden, leek me een leuk instapmodel.
Tot ik me wat ging Googlen en tot de vaststelling kwam dat die batterijen amper een dag zouden halen,
zeker bij de budgettoestellen pffff.....
Voorlopig dus nog even geen smartphone voor mij.
Ook even verder gekeken en de ZTE Blade en de LG P500 leken me interessant (wil er niet meer dan 150€ aan spenderen)
Mocht iemand tips hebben ivm degelijke budgettoestellen dan hoor ik ze graag.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- malinwa001
- Pro Member
dat ga je bij elke smartphone hebben.
die batterijen zijn nooit echt veel langer dan 1, max 2 dagen te gebruiken.
daarom standaard elke avond aan de lader tot s'morgends en je valt nooit zonder batterij.
die batterijen zijn nooit echt veel langer dan 1, max 2 dagen te gebruiken.
daarom standaard elke avond aan de lader tot s'morgends en je valt nooit zonder batterij.
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 363 keer
- Bedankt: 174 keer
Ik ben ondertussen aan m'n 3e android toestel bezig (htc desire hd) en ik bevestig, net als mijn iphone hebben ze allemaal hetzelfde probleem: de batterij is enorm snel leeg bij intens gebruik. De beste tip die ik toch kan geven, wat betreft android devices, is zo snel mogelijk een custom rom installeren. Dit heeft bij mijn HTC's de batterijduur aanzienlijk verhoogd. Ook een beetje creatief met instellingen omgaan helpt al wat.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Bestaat er een custom rom voor die huawei van ibood?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
@krisken
Denk hier: http://forum.xda-developers.com/showthr ... ?t=1014183
Betreft Huawei Ideos U8150
http://forum.xda-developers.com/showthr ... ?t=1014183
Wat was de prijs 9/7 o iBood ?
Denk hier: http://forum.xda-developers.com/showthr ... ?t=1014183
Betreft Huawei Ideos U8150
http://forum.xda-developers.com/showthr ... ?t=1014183
Wat was de prijs 9/7 o iBood ?
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Huawei is een zeer groot bedrijf.
Je zou het eventueel kunnen vergelijken met een groot bedrijf als Philips hier in Europa (met diverse productlijnen en vestigingen en r&d departments), hoewel hun producten eerder network - communicatie en storage gerelateerd zijn.
Laat je niet misleiden, heel wat mensen weten o.a. ook niet wie Foxconn, Flextronics, Quanta, Compal, Wistron, Asustek, ... zijn, maar heel veel mensen hebben er producten van in huis - vaak zonder dat ze het beseffen ...
Merken zoals Dell, HP, Apple ... maken niet echt (nog) veel producten zelf hoor
Je zou het eventueel kunnen vergelijken met een groot bedrijf als Philips hier in Europa (met diverse productlijnen en vestigingen en r&d departments), hoewel hun producten eerder network - communicatie en storage gerelateerd zijn.
Laat je niet misleiden, heel wat mensen weten o.a. ook niet wie Foxconn, Flextronics, Quanta, Compal, Wistron, Asustek, ... zijn, maar heel veel mensen hebben er producten van in huis - vaak zonder dat ze het beseffen ...
Merken zoals Dell, HP, Apple ... maken niet echt (nog) veel producten zelf hoor

- krisken
- userbase crew
Straks eens naar kijken, heb mij namelijk die foon aangeschaft. Mijn huidige begint wat raar te doen en wil toch eens into android zijn
En voor de prijs (volgens ibood : 199 euro normaal, maar 99.95 via hun) vond ik dat nog wel OK...
http://www.ibood.com/be/nl/product_spec ... el_camera/

http://www.ibood.com/be/nl/product_spec ... el_camera/
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Voor 99.95€ is het een goede deal, echter CPU en RAM is laag. Maar voor die prijs heb je een leuk toestel.
Support huawei U8150
http://www.huaweidevice.com/worldwide/d ... ords=u8150
De X5 is ook te koop in België:
http://www.pdashop.be/product/129987/hu ... os-x5.html
Support huawei U8150
http://www.huaweidevice.com/worldwide/d ... ords=u8150
De X5 is ook te koop in België:
http://www.pdashop.be/product/129987/hu ... os-x5.html
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
- krisken
- userbase crew
@ Abusimbal : ik ben er mij van bewust dat dit geen high-end toestel is, maar als eerste kennismaking met een smartphone op androidbasis leek me dit wel OK. Toeval wilt ook dat mijn huidige Samsung me soms in de steek laat : SMSjes krijgen of ontvangen gaat prima, maar bellen/gebeld worden zelden tot niet (ik hoor niemand en niemand hoort mij). Ik dacht al een tijdje dus aan een nieuwe GSM en dit was het ideale moment om mee te springen op de androidkar dacht ik...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 48 keer
Voor € 309 (*) heb je een Galaxy S. Bijna gelijk aan de Huawei, maar een véél groter gebruikersaantal. Hij is ook al een tijdje op de markt en toch worden er nog steeds updates voor gemaakt, zo draait hij nu de laatste versie van Android (2.3.4). Op xda-developers vind je veel custom ROMs en fixes enzovoort.
Heb dit toestel in bezit (overklokt naar 1200 Mhz) en haal een score van +- 3000 in Quadrant, een score die bijna gelijk is aan die van de STOCK Galaxy S2. Nu weet ik wel niet of Quadrant dual cores ondersteunt.
Ik weet wel dat deze score niet zoveel zegt over de performance, maar het is toch een leuke indicatie.
(*) Op http://www.telecomlink.nl/product_info. ... cts_id=520
Heb dit toestel in bezit (overklokt naar 1200 Mhz) en haal een score van +- 3000 in Quadrant, een score die bijna gelijk is aan die van de STOCK Galaxy S2. Nu weet ik wel niet of Quadrant dual cores ondersteunt.
Ik weet wel dat deze score niet zoveel zegt over de performance, maar het is toch een leuke indicatie.
(*) Op http://www.telecomlink.nl/product_info. ... cts_id=520
- krisken
- userbase crew
Dean : is wel 200+ euro meer 

Telefonie = EDPnet + OVH