opzegtermijn

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
gunny
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

Hallo,

Ik heb enige tijd geleden dommel opgezegd. Ik heb daar netjes een ontvangstbevestiging van gekregen dus ik dacht "alles is in orde". Maar nu krijg ik al enige tijd rappels voor een factuur en begin ik toch te twijfelen wie er verkeerd is: dommel of ik. Graag jullie mening.

Hier de details:
op 24/3/11 (factuurdatum) krijg ik een factuur voor de netconnect van de periode 2/4-2/5;
begin april stuur ik aangetekend een opzeg, met 1 maand vooropzeg aangezien ik al meer dan 1 jaar klant ben;
op 8/4 krijg ik zelfs volgende bevestiging van mijn brief via e-mail:
"Het spijt ons te vernemen dat u besloten heeft uw abonnement bij dommel.com te willen opzeggen met inachtneming van de vooropgestelde opzegtermijn van 1 maand.
Uiteraard respecteren we uw beslissing. We hebben hiertoe dan ook het nodige ondernomen in ons klantenbestand. Uw abonnement zal op vervaldatum worden stopgezet."
Halverwege april doe ik mijn laatste betaling en op 22/4 komt de bijhorende factuur, nl. voor de netconnect van de periode 2/5-2/6. Ik stop voor de zekerheid de domiciliëring.
Ik dacht dat het verhaal hiermee ten einde was.
5/5 nieuw bericht: "Uw proforma faktuur 432605 werd aangemaakt op 2011/05/05.
...
Indien deze faktuur een verlengingsfaktuur betreft, gelieve deze zeker te voldoen voor 2011/05/26 teneinde afsluiting van uw diensten en verwijdering van de account-gegevens te voorkomen."
LOL, ik wil juist dat ze mij afsluiten! Ik stuur een reply via e-mail:
"Gelieve de proforma factuur 432605 waarvan sprake in uw bericht (zie hieronder) te annuleren.
De ADSL van dommel werd opgezegd begin april, zie jullie ontvangstbevestiging in bijlage.
De factuur 400033 van 22/4/11 (van de periode 2/5-2/6) dewelke reeds betaald werd, was de laatste."
Behalve een automatische ontvangstbevestiging geen reactie.
26/5: 1st reminder: invoice #432605.
Ik stuur weer een reply via e-mail:
geen reactie.
Vandaag 31/5 weer een e-mail van dommel: 2nd reminder: invoice #432605.

Volgens mij als ik een opzeg doe in april dan loopt 1 maand opzeg van 1 tot 31 mei. Aangezien ik voor de periode 2/5-2/6 betaald heb, moet ik nu toch niets meer betalen? Of zie ik dat fout?

mvg
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

normaal moet u afgesloten worden op 2 juni, dus morgen....

dommel blijft facturen sturen zolang je actief staat in hun systeem, enfin zo was het toch een jaar geleden. ik heb die facturen genegeerd en het is goed afgelopen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Hier hetzelfde voorgehad, ik had dommel opgezegd en toch kreeg ik nog facturen van hun, ik heb die niet betaald (genegeerd) en nooit iets van gehoord.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Je mag de proforma's negeren. Het is NIET ALTIJD zo dat er nog proforma's volgen ook al sta je in het crm nog op actief.

Dus lig er vooral niet wakker van :).
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
gunny
Pro Member
Pro Member

LOL, vandaag weer een nieuwe proforma:
uw proforma faktuur 441331.
Ben ik toch wel blij dat ik de domiciliëring heb stopgezet!
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

gunny schreef:Ben ik toch wel blij dat ik de domiciliëring heb stopgezet!
Ik vraag me af wanneer de banken alle bestaande domiciliëringen zullen migreren naar de "Europese" (SEPA) domiciliëring.
Bij een "Europese" domiciliëring kan de klant (betaler) tot 8 weken na de transactie de inning betwisten, en de bank betaalt u onmiddellijk terug (zonder opgave van reden).
Er zal dus géén enkel risico meer zijn als je een domiciliëring vergeet "op te zeggen".
Een SEPA domiciliëring kan je in feite niet meer opzeggen bij de bank, gezien je het mandaat niet meer aan de bank geeft, maar direct aan de schuldeiser.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

gunny schreef:LOL, vandaag weer een nieuwe proforma:
uw proforma faktuur 441331.
en is het dommel signaal nog altijd actief?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
bartd
Member
Member
Bedankt: 6 keer

philippe_d schreef:
gunny schreef:Ben ik toch wel blij dat ik de domiciliëring heb stopgezet!
Ik vraag me af wanneer de banken alle bestaande domiciliëringen zullen migreren naar de "Europese" (SEPA) domiciliëring.
Bij een "Europese" domiciliëring kan de klant (betaler) tot 8 weken na de transactie de inning betwisten, en de bank betaalt u onmiddellijk terug (zonder opgave van reden).
Er zal dus géén enkel risico meer zijn als je een domiciliëring vergeet "op te zeggen".
Een SEPA domiciliëring kan je in feite niet meer opzeggen bij de bank, gezien je het mandaat niet meer aan de bank geeft, maar direct aan de schuldeiser.
De huidige Belgische domiciliëring blijft bestaan tot en met 31 december 2011
gunny
Pro Member
Pro Member

xenne schreef:en is het dommel signaal nog altijd actief?
geen idee, al maanden niet meer gebruikt
gunny
Pro Member
Pro Member

Vandaag weer een e-mail, onderwerp: deletion warning: invoice #432605.
Een stukje uit de inhoud:
Aangezien we nog geen betaling mochten ontvangen voor deze fakuur, zullen alle diensten die hierin opgenomen werden binnen 24 uur van onze servers en databases worden verwijderd.

LOL
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”