VDSL zonder splitter

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
greuntesop
Starter
Starter
Provider

Hallo,

Men heeft hier deze namiddag vdsl geinstalleerd en ik stond een beetje verdwaasd te kijken. Ze hebben mijn ingebouwde ADSL splitter eruit gedraaid (dat kan ik nog volgen), er zo'n foeilelijk belgacom ntp aangehangen, en dat zo geconnecteerd met de Sagem modem. Ik heb wel ook telefoon van belgacom over laten zetten, dus er zit geen telefoon meer op de belgacom aansluiting zelf.

Maar klopt het dat je dan helemaal geen splitter meer nodig hebt?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer
Provider

Ik veronderstel dat je scarlet hebt genomen?
Dan heb je inderdaad geen dsl filter nodig en moet je de telefoon aanluiten op de sagem zelf.

Indien je nog telefonie van Belgacom zelf hebt dan is er iets mis.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer
Provider

Zit de splitter niet in de NTP?

Bij het overschakelen van BGC durven ze wel wat foefelen om die tijd te overbruggen tussen analoog en VoIP ze :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
greuntesop
Starter
Starter
Provider

Nee, ik denk niet dat die splitter daarin zit. Ik heb hem er trouwens uitgenomen en mijn inbouw niko ding terug erin gezet dat er nog instond voordat ik adsl had.

En ja, ik zit bij scarlet en de telefoon zou in de komende dagen overgeschakeld worden. Want ie gaat nog op de belgacom lijn als ik hem daar insteek. Maar dat mag niet neem ik aan, want ik heb geen splitter? :-)
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

Laat die NTP anders gewoon steken? Gewoon een grijs inbouwstopcontactje en iedere keer er een tech bij u langskomt zal em er toch weer eentje in vijzen :?
Nee ge hebt die filter niet persé nodig als ge voip gebruikt & dat uw ENIGE aansluitpunt is & ge geen telefoon erbij steekt.
greuntesop
Starter
Starter
Provider

Liever niet, die niko frontjes passen daar niet op en dan ligt dat dus gewoon open. Die kerel die indertijd belgacom is komen aansluiten deed aanvankelijk ook wat moeilijk, maar na een pint was die wat toegefelijker:) Deze wou geen discussie starten me dunkt. En we hebben inderdaad van de aansluiting in de bureau het enige aansluitpunt gemaakt door de rest van de kamers los te koppelen. Dus dat zit wel snor.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer
Provider

Als dat uw enige aansluitpunt is en ge hebt scarlet voip telefonie dat maakt het niet zoveel uit of ge een ntp of een nikon hebt.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Provider

greuntesop schreef:Liever niet, die niko frontjes passen daar niet op en dan ligt dat dus gewoon open. Die kerel die indertijd belgacom is komen aansluiten deed aanvankelijk ook wat moeilijk, maar na een pint was die wat toegefelijker:) Deze wou geen discussie starten me dunkt. En we hebben inderdaad van de aansluiting in de bureau het enige aansluitpunt gemaakt door de rest van de kamers los te koppelen. Dus dat zit wel snor.
Ah das zo'n gecombineerd stopcontact?
Is dat ook waar de lijn binnenkomt? Indien niet stond dat NTP toch verkeerd :P
greuntesop
Starter
Starter
Provider

Ah das zo'n gecombineerd stopcontact?
Is dat ook waar de lijn binnenkomt? Indien niet stond dat NTP toch verkeerd
Wel ja, toen ik dat appartement kocht heb ik overal zo'n gecombineerd kabel/telefoon stopcontact laten plaatsen. Toen die van belgacom de boel is komen aansluiten heeft die niet meer gedaan dan de draadjes van al die stopcontacten en van de inkomende lijn 'samengewoven'; en wat testen gedaan.

Die van de kabel wou dus in eerste instantie zijn opbouwdoos overal gaan boven zetten...

Gisteren heb ik gezegd dat ze voor die vdsl alle andere kamers mochten afsluiten en dus een rechtstreekse connectie naar de bureau maken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

greuntesop schreef: Gisteren heb ik gezegd dat ze voor die vdsl alle andere kamers mochten afsluiten en dus een rechtstreekse connectie naar de bureau maken.
Je spreekt hierboven nu van een "rechstreekse connectie" naar bureau.
Ik neem dus aan dat de Belgacom lijn je woning/apppartement niet binnenkomt in de bureau, maar ergens in een bergplaats of zo, en van daaruit zijn er draden naar alle kamers en het bureau.

Wel, dan kan je best die NTP2007 opbouwdoos plaatsen, daar waar die Belgacom lijn binnenkomt
- Je sluit de Belgacom lijn aan op de zwarte klemmen
- Je sluit de connectie naar je bureau aan op de blauwe klemmen
- Je kan evntueel alle andere kamers (paralel) aansluiten op de groene klemmen (niet noodzakelijk als je geen vaste telefoon hebt)

Op die manier is de installatie conform.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
greuntesop
Starter
Starter
Provider

Ik neem dus aan dat de Belgacom lijn je woning/apppartement niet binnenkomt in de bureau, maar ergens in een bergplaats of zo, en van daaruit zijn er draden naar alle kamers en het bureau.
Inderdaad, de installateur heeft die (netjes) verbonden met de draad naar de bureau en daar die NTP2007 'half' ingebouwd en de modem dan met de rj11 connectors verbonden. Dus de blauwe dsl aansluitingen van de NTP2007 waren sowieso niet in gebruik.

Dus ik heb die eruitgegooid en mijn originele inbouwding er terug ingezet. Dat is dus niet helemaal 'conform', maar ik zie niet in wat voor problemen het zou kunnen opleveren aangezien ik geen andere aansluitingen meer heb en geen telefoon meer heb insteken;

Uit interesse, die blauwe DSL aansluiting, dat is geen splitter, toch?
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Nee hier komt het dsl signaal uit als je de splitter op het NTP zet. Anders doet die niet veel :)
Starlet
Starter
Starter
Bedankt: 3 keer
Provider

Die blauwe aansluiting is inderdaad geen splitter.

De telefoon wordt tijdelijk rechtstreeks op de NTP2007 aangesloten. Na de overdracht van je nummer sluit je de telefoon aan op de Phone1 poort van de Sagem. VDSL splitter is dus niet nodig, maar je herstelt best wel de installatie zoals de technieker deze heeft achtergelaten zodat deze terug conform is :-D
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”