Verbinding via WIFI met beperkte toegang / instellen AP

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
plaatjesdraaier
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 maa 2011, 13:47
Twitter: PD3J
Locatie: Achel
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hallo Medeforummers,

Omdat mijn provider vereist dat ik een Sagem f@st 3464 modem/router gebruik en deze niet de gewenste wifi capaciteit heeft die ik voor ogen heb, heb ik onlangs een access point gekocht type Engenius ECB9500 om mijn draadloze verbindingen in huis te optimaliseren.
Helaas loop ik tegen het probleem aan dat ik nu een prima draadloze verbinding heb via dit access point, maar dat regelmatig de verbinding met internet wegvalt.
Ik krijg dan de melding in Windows dat ik een verbinding heb met beperkte toegang.
De bekabelde aansluitingen hebben hier geen last van.
Voorheen gebruikte ik de ingebouwde wifi van de Sagem die trager is, maar deze bleef wel met internet verbonden.
Ook dataverkeer tussen bijvoorbeeld mijn NAS en een draadloze "klant" via de ECB9500 is tergend traag (slechts enkele kb/s)
Het probleem zit hem dus (volgens mij) in de ECB9500.
Om e.e.a. te verduidelijken heb ik onderstaand een overzicht toegevoegd van de situatie.
Ik heb DHCP en WIFI in de Sagem uit staan en in de ECB9500 aan.
De ECB9500 is geconfigureerd als Access Point zonder router functie.

Wie kan mij helpen ?
Afbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Firmware update access point? Drivers updaten wifi kaart? Die ap's van Engenius hebben nochtans een goeie reputatie (op vlak van bereik). Eventueel ook eens met afstand spelen. Het is niet omdat uw ap een goed bereik levert, dat uw wifi kaart dat ook kan.
plaatjesdraaier
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 maa 2011, 13:47
Twitter: PD3J
Locatie: Achel
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hallo TomG

Bedankt voor je reactie.

Zowel het AP als de netwerkkaarten zijn voorzien van de nieuwste firmware updates
Aan het bereik ligt het ook niet, zelfs naast het AP krijg ik met momenten de melding dat ik slechts beperkte toegang heb.
De Wifi verbinding tussen het AP en de laptop is perfect.
Het lijkt er echter op dat er iets botst of dat de routering niet klopt.
Heb ook het TR98 proces uitgezet in de Sagem (vanwege extreem cpu gebruik) omdat ik op het forum las dat ik ook een oorzaak kon zijn van het wegvallen van de internetverbinding, echter bood dit ook geen soelaas.
Ook had ik inmiddels DHCP in het AP uitgezet en deze geactiveerd in de Sagem, maar dit heb ik nog niet lang genoeg kunnen uittesten omdat ik ondertussen de Sagem heb laten sneuvelen door een verkeerde firmware update :oops: (Dacht mogelijk hier het probleem mee te verhelpen)
Moet nu wachten tot EDPnet een nieuwe modem afstuurt.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

De problemen die je vermeld hebben niks met routering te zien hoor...
plaatjesdraaier
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 maa 2011, 13:47
Twitter: PD3J
Locatie: Achel
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

De Wifi verbinding is en blijft goed, echter de weg naar internet wordt geblokkeerd op de een of andere manier. (ik kan wel alle componenten van het netwerk blijven benaderen)
Ook dataverkeer van en naar mijn NAS is heeeeel erg traag, dus iets conflicteert er lijkt mij.
Misschien dat er op momenten teveel collisions zijn of cpu belasting...
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”