Discussie met reisoperator: wat zijn mijn rechten?

Plaats reactie
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

In december heb ik een vakantie geboekt via Sunweb voor 2 volwassenen en 2 kinderen. Vorige week, enkele weken voor afreis, kreeg ik volgende mail:

"Wij moeten u informeren over het feit dat er op dit moment een nieuw hotel wordt gebouwd op het terrein naast <naam hotel>. De werkzaamheden aan de buitenkant van het nieuwe hotel zullen nog plaatsvinden tijdens uw verblijf. Het is mogelijk dat u hier wat overlast van zult ondervinden. Het hotel zal er alles aan doen om dit zo veel mogelijk te beperken.
Mocht u naar aanleiding van dit bericht de reis willen omboeken dan is dat mogelijk zonder wijzigingskosten. Houdt u rekening mee dat eventuele meerkosten voor eigen rekening zijn.
Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geinformeerd."

Omdat deze info vrij vaag is, ben ik dan zelf gaan googlen en vond een aantal zaken:
- klanten van andere operators waren reeds een maand eerder ingelicht.
- de meesten werden op initiatief van hun operator naar een duurder hotel omgeboekt, zonder meerprijs.

Ik heb dan donderdagavond een mail naar Sunweb gestuurd met deze info en gevraagd om concrete voorstellen te doen. Gisteren, dinsdag, heb ik gebeld omdat ik nog niets vernomen had, ook geen bevestiging dat mijn mail in behandeling is. Daar meldde men dat ze nog wachten op info van hun lokale contactpersoon.
Vandaag heb ik dan een mail ontvangen waarin ze een ander hotel voorstellen. Toevallig hebben we daar vorig jaar enkele dagen verbleven door de aswolk, en was het hotel niet van dien aard dat we er een volledige vakantie wil verblijven.

Sunweb geeft voor het nieuwe hotel geen prijsberekening op, enkel een totaalprijs. Deze prijs is echter exact de prijs van een familiekamer als je vandaag boekt. Indien Sunweb de prijs hierop baseert, betekent dit dus dat we door een omboeking alle kortingen van onze boeking verliezen en dat we ook voor de hogere brandstofprijzen moeten opdraaien (16 EUR/persoon), hoewel we hiervoor bij boeking een verzekering voor afgesloten hebben.

Weet iemand wat mijn rechten zijn in dergelijke situatie?

Alvast bedankt!
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Misschien kan de Geschillencommissie Reizen je verder helpen?
http://economie.fgov.be/nl/consument/Re ... /index.jsp
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”