Mobiel internet in het buitenland

Bouver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:52

Beste,

Ik ga volgende maand voor een week naar Oostenrijk.
Ik vroeg me af hoe ik goedkoop mobiel kan internetten op mijn GSM.
De 2 landen waar ik mobiel internet zal gebruiken zijn Oostenrijk en Duitsland.
Nu heb ik geen idee of het mogelijk is om dit goedkoper te doen dan de roaming kosten van Mobile Vikings want die zijn nogal duur in het buitenland.

Alvast bedankt!
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Een kaartje van daar is geen optie?
Afbeelding
Bouver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:52

Jawel, maar bestaan er kaartjes waarmee ik in Oostenrijk en Duitsland voordelig kan internetten?
Want als ik bv. één in Duitsland koop zal het in Oostenrijk waarschijnlijk even duur als bij mobile vikings?
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Ik dacht inderdaad eerder aan een datasim in beide landen.
Het is me echter niet helemaal duidelijk hoe intensief je internetgebruik in die week is.

Afhankelijk van je noden zou het inderdaad kunnen dat je beter af bent met roaming bij MV...
Misschien is boingo (of andere wifi-alternatieven) geschikter?
Afbeelding
Bouver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:52

Qua intensiteit, ik gok op een 100MB over de hele week?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Voor Oostenrijk:
Neem dan Yesss!
Starterkit is 9.98€ en is incl. 1GB. :angel:.
Te koop in de Aldi van Oostenrijk: http://www.hofer.at/

Voor Duitsland:
Er zijn veel mogelijkheden. Aldi Talk, Fyve, Simyo
Bouver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:52

Voor die in Duitsland, moet je ze ook daar kopen of kan ik dat nu al kopen/bestellen in België?
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

vodafone ierland, een koppel euro per dag voor 50Mb.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Bouver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:52

En waar zijn die Vodafone Ierland simkaarten te verkrijgen?

Mvg
mdotsites
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 sep 2010, 20:29

Zoeken naar gratis hot-spot's lijkt mij het voordeligste
vb Mac-donalds zijn meestal gratis hot-spots
Bouver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:52

Het moet niet gratis zijn, ik wil gewoon geen 3,5€ per MB uitgeven om even mijn mails & sites te kunnen bekijken... Het mag gerust enkele €'s kosten...
Gebruikersavatar
Rally
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 mei 2005, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

https://mobilevikings.com/en/faq/
zitat anfang
Questions & Answers
Can I text and surf for free when I’m abroad?

No, when you are abroad, you are roaming. The free bundle does not apply for roaming.

Sending an SMS inside of the European Union costs €0.13 and €0.50 outside of the European Union.

Tariffs for surfing also depend on the country you are visiting and the on network you are on (€2.50/MB for all Challenger Networks, €3.50/MB for all Advantage Networks and €13/MB for all other networks).

Watch out: your cell phone will not choose the cheapest network automatically. Check prices before you go abroad and check which network your phone chooses and change if necessary.
zitat ende


(€2.50/MB for all Challenger Networks, Duitsland Germany - E-Plus

Australia Telstra, Mobilkom One T-Mobile

1 euro per mb besparingen
Orange Trio met 4 GSM Abo`s
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Voor vodafone ierland, zie ebay.
J.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 678
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

ik vertrek ook binnen 2 weken naar Oostenrijk en heb al aan m'n hoteleigenaar gevraagd waar er in de buurt een Hoffer supermarkt is, voor een Yesss simkaart ... is 10€ voor een basispakket. Dit pakket bevat een data-SIM kaart voor telefonie en mobiel internet, basisopties zijn: 12 maanden geldig, inclusief 1 GB Dataverkeer. Maar u kan kiezen voor de Power optie waardoor deze kaart 1 maand geldig is met een datavolume van 2 GB.

http://www.yesss.at/
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Persoonlijk vind ik het nog altijd droevig dat in hotels standaard geen gratis wireless wordt aangeboden (tegen beperkte snelheid, gewoon zodat je eventueel eens mail kan lezen).

Waar ik meestal ga skieen kan je enkel wired internet krijgen op je kamer aan 5 euro / uur :eek:
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 678
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Tja ik kan er wel mee leven, internet is nu niet iets dat je "broodnodig" hebt en eerder een luxeproduct dus vindt het ook niet erg om er iets voor te betalen ....
Bouver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:52

Joe de Mannen schreef:Voor vodafone ierland, zie ebay.
J.


Is het dan zo'n kaartje?: http://cgi.ebay.nl/Vodafone-ireland-sim ... 43a477e11e

Kan ik met dit kaartje gewoon naar duitsland & oostenrijk en het in m'n gsm stoppen en beginnen internetten of moet ik het eerst "opladen" met geld?
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Eerst activeren en opladen, is prepay.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

r2504 schreef:Persoonlijk vind ik het nog altijd droevig dat in hotels standaard geen gratis wireless wordt aangeboden (tegen beperkte snelheid, gewoon zodat je eventueel eens mail kan lezen).

Waar ik meestal ga skieen kan je enkel wired internet krijgen op je kamer aan 5 euro / uur :eek:


En als we allemaal die hotels waar geen "gratis" wifi is, links laten liggen en een ander boeken dan zal dit rap zo zijn.
Als ik zelf naar ergens ga waar het internet niet inbegrepen zit, bel ik hen op vooraleer te boeken en vraag dit gewoon er bij zonder meerprijs, dit lukt in 90% van de gevallen. Waar het niet lukt is dit gewoonlijk omdat ze het uitgegeven hebben aan een derde partij.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Iemand die weet heeft van een pre-paid data kaartje voor frankrijk?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Joe de Mannen schreef:vodafone ierland, een koppel euro per dag voor 50Mb.


12eur/dag ... http://www.vodafone.ie/planscosts/prepa ... ata/addon/

of bedoel je http://www.vodafone.ie/planscosts/prepa ... /internet/ ... maar waar slaat "Same cost as home" dan op?
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

@ trojan, bij Orange kan je een mobicarte vragen voor 9 euro; er zit 5 euro belkrediet op. Als je dan herlaad tot minstens 12 euro, kan je een ongedocumenteerd plan activeren via een sim menu:
"bel" #123#
kies optie 2 'menu'
kies optie 4 'vos bon plans'
kies optie 4 'votre multimedia'
als je in dit menu ben; duw je 'suite'
druk op 6 een aantal keer tot je ziet staan 'option internet max' of 'internet max'
kies voor internet max, je krijgt een beschrijving, kies voor suite en erna voor souscrire en uiteindelijk voor valider. Binnen 48 uur ofzo zou je normaal onbeperkt internet op het orange netwerk moeten hebben, voor 30 dagen. Mail protocollen zijn niet inbegrepen, dus je gebruikt best een webclient hiervoor.

Voor mensen die nog interesse hebben in prepaid sims met data voor andere landen; zie de volgende wiki:
http://paygsimwithdata.wikia.com/wiki/P ... _data_Wiki
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Awesome! :banana:
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Ik ga in de zomer weer eens naar amerika, en nu vroeg ik me af of iemand een goedkope oplossing heeft voor een maand draadloos te surfen op de laptop, tegen een schappelijke prijs. Ik ga 3 weken verblijven aan de Oostkust. Dus het moet wel overal beschikbaar zijn liefst.
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

staat op de wiki die ik gegeven heb in mijn vorige post: http://paygsimwithdata.wikia.com/wiki/USA
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

zeer handige link! Virgin in de usa voor 40$ unl calling nd texting (global) :-)
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Virgin is wel CDMA en niet GSM, dus zal je nieuwe adaptor/gsm moeten kopen.

AT&T en T-Mobile zijn GSM. AT&T heeft wel 3G op. MAAR ...
AT&T 3G (verwar niet met 2G frequencies!) werkt op 850 en 1900mhz (wat, met uitz van de Nokia N8, geen enkele EU GSM ondersteunt denk ik)
T-Mobile 3G (en ze lanceren nu ook LTE/4G in sommige steden) is meestal 1700mhz en soms ook wel eens 2100mhz ... 2100mhz is zoals de meeste EU operatoren dus is geen probleem, 1700mhz wordt ondersteunt door sommige EU gsms, maar zeker niet allemaal.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Nu we toch bezig zijn, wat met Spanje?
Het hotel heeft gratis wifi, en ik kan me niet voorstellen dat er geen wifi zou zijn op het Mobile World Congress. Maar daarbuiten? Ik moet toch Google Translate kunnen gebruiken, want ik ken geen woord Spaans... 8)
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Bouver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:52

Joe de Mannen schreef:vodafone ierland bvb hier:
http://cgi.ebay.co.uk/Vodafone-Ireland- ... 4aa7ac18e3


Code: Selecteer alles

Vodafone Ireland SIM card with €120 free credit,dataSIM

Dus als ik het goed heb dan koop ik dit kaartje voor 30€ en dan moet ik nog eens herladen om het internet te kunnen gebruiken? Maar waarom staat er dan in de titel "with €120 free credit"?


fiestaboyke schreef:ik vertrek ook binnen 2 weken naar Oostenrijk en heb al aan m'n hoteleigenaar gevraagd waar er in de buurt een Hoffer supermarkt is, voor een Yesss simkaart ... is 10€ voor een basispakket. Dit pakket bevat een data-SIM kaart voor telefonie en mobiel internet, basisopties zijn: 12 maanden geldig, inclusief 1 GB Dataverkeer. Maar u kan kiezen voor de Power optie waardoor deze kaart 1 maand geldig is met een datavolume van 2 GB.

http://www.yesss.at/


Moet je dat melden in de winkel als je die power optie wil? Of moet je dat zelf activeren, en hoe?

Mvg
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

die 120eur free credit slaat op het feit dat je gedurende 12 maanden 10eur extra credits krijgt bij elke maandelijkse herlading van 20eur.
Mobile Viking
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 jan 2010, 11:51
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb zo'n Vodafone Ireland kaartje voor goedkoop mobiel internet in Europa. Je moet wel goed in de gaten houden dat je niet over de datalimiet gaat want anders is je krediet direct weg.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Ik heb me een Yoigo kaartje gekocht:
* 20€ prepaid
* data pay-as-you-go 3€/dag
* 100 MB/dag à 3.2Mbps, daarna smalband
* APN wordt automatisch geconfigureerd wanneer je de simkaart activeert.

Helaas heb ik die 100 MB/dag wel opgekregen... beetje veel foto's zitten uploaden van op het Mobile World Congress... :oops:
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Bouver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:52

Ik heb nog 1 vraagje over die ierse simkaart van 50mb per dag. Hoe moet je deze herladen? Creditcard? En wat is het minimumbedrag dat je moet herladen?
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Sorry guys dat ik deze oude topic nog eens wat leven wil inblazen maar ik wou gewoon eens weten hoe het nu zit met de prijzen anno 2012.
Misschien zijn er ondertussen andere interessantere spelers op de markt bijgekomen.

Velen zullen wel weer bezig zijn met het plannen van hun vakantie en eventueel graag dus ook de mogelijkheid hebben eens effe te kunnen surfen in het buitenland.

Ik vertrek komende zomer terug naar Z-Frankrijk / Ardèche met mijn dochter. Na een drukke dag eens effe kunnen Facebook'en, MSN, wat chatten dus terwijl ze bezig is met haar Nintendo ... snappie :wink: Ik zou er ong. een 12 dagen verblijven.
Bedoeling is van een miniPC of zoiets degelijks met een 3G/Edge dongle te kunnen gebruiken, enkel surfen dus. Bellen doe ik wel met mijn GSM.
Wie kan me tips en gebruikerservaringen geven .... hoe pak ik dit aan ?
Ik heb dus ook geen flauw idee hoeveel data netwerksites aan data verbruiken ... ik heb er dus compleet géén zicht op.
Graag info ... thx.
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

(Weinig respons op het laatste bericht hier :cry: )

Ik plan de volgende twee jaar, wegens pensionering, een aantal (korte tot middellange) trips in west-europa (klassiek ik weet het :-) ). Ik ga wel wat boekingen doen, e-tickets kopen e.d.m. Dus een puur mobiele dataverbinding lijkt me nuttig tot noodzakelijk.

Nu kan ik mij wel een resem landelijke pre-paids aanschaffen maar ik heb geen idee wat het dataverbruik/ land zal worden. Is er vandaag de dag geen betaalbare alles omvattende en in België verkrijgbare oplossing te vinden?

Met betaalbaar bedoel ik 1 tot 3€ per dag.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Zoek een iers vodaphone kaartje op ebay.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

20-30€ voor een door iemand anders geactiveerd kaartje plus 2,99€/50 MB (akkoord dit laatste is een mooie prijs) is geen stabiele oplossing m.i.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Je hebt die voor 16,50 euro incl zending, dus niet zo duur lijkt me. Maar best een SIM in het land zelf kopen
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”