Zoals zovelen heb ook ik scarlet VDSL aangevraagd.
-Momenteel heb ik nog een adsl aansluiting bij een andere provider die ik laat overzetten naar VDSL.
-ik heb ook nog een lopende belgacom telefoon abbo waar ik nog een jaar aan vastzit.
(aanvraag abbo 24 december )
10 januari was de eerste datum van installatie.
ik kreeg tijdje later een sms dat ik er ook op 10 januari een belgacom technieker zou langskomen.
ik bel naar scarlet om te vragen wat dit inhoud en of er nu 2 personen langskomen?
die aan de telefoon zegt oei..ja, dan zal ik u afspraak van scarlet moeten herzetten, dit zo gedaan en herzet naar 17 januari.
rond 27 december belde een persoon van belgacom mij om te bevestingen of dit correct was, ik bevestigde dit en toen vertelde ze me aangezien ik al een adsl verbinding had het niet nodig was om iemand langs te sturen. Ik geloofde haar en liet dus deze afspraak annuleren op haar aanraden.
Vandaag krijg ik telefoon van scarlet,
Sorry mr u afspraak van 17 januari zal herzet moeten worden, blijbkaar heeft belgacom hun afspraak om langs te komen geannuleerd.
Ik zeg, ja da klopt daar beweerde ze dat het niet nodig was dat ze langskomen, dit met reden dat ik dan voor 2 lijnen zou betalen of iets dergelijk.
de mevrouw vertelde me dat die moet langskomen om de vdsl installatie voor te bereiden of iets dergelijk. met gevolg dat ik mijn afspraak weer moet herzetten, ze ging mij vandaag nog contacteren (eerst zien dan geloven)
Kan iemand juist vertellen wat die belgacom technieker juist komt doen en of ik daar voor thuis aanwezig moet zijn, of dat er enkel iets aan de ROP gedaan wordt ??
thx!
Scarlet installatie problemen
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Normaal kunnen scarlettechs ook in de centrale dus gaan deze het hele traject in orde brengen van centrale over kvd tot bij je thuis. Enige dat ik kan bedenken zijn lassers ipv techniekers?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Starter Plus
- Twitter: rubensnicky
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
En wat moeten die lassers juist doen?
Ik heb al meer dan 5jaar een active ADSL verbinding.
ik dacht dat er aan mijn lijn niets moest veranderen om VDSL te krijgen?
Ik ben helemaal niet mee..
Ik heb al meer dan 5jaar een active ADSL verbinding.
ik dacht dat er aan mijn lijn niets moest veranderen om VDSL te krijgen?
Ik ben helemaal niet mee..
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Om het heel eenvoudig te stellen,
De telefoonkabel in de straat ligt lusvormig.
De lassers sluiten je aansluiting aan op een paar van de kabel.
Afhankelijk van waar ze de draad "doorknippen" ben je aangesloten aan de lange, of de korte kant van de lus.
Bij VDSL2 is het noodzakelijk dat iedereen aan de korte kant zit.
Dit zal dus niet het geval zijn nu
Voor te techniekers: Als er dan toch 2 paren toekomen in huis, waarom sluit men dan niet 1 paar aan op het lange paar, en het andere op het korte paar.
Afhankelijk van waar ze de draad "doorknippen" ben je aangesloten aan de lange, of de korte kant van de lus.

Voor te techniekers: Als er dan toch 2 paren toekomen in huis, waarom sluit men dan niet 1 paar aan op het lange paar, en het andere op het korte paar.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Starter Plus
en dit is iets wat ze fysiek in het huis moeten doen?Honda4Life schreef:Om het heel eenvoudig te stellen,
greppel graven?
of zie ik het te drastisch
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
ADSL mag langs het korte paar, maar ook langs het lange. VDSL moet langs het korte paar!
Wat ik eerder denk is dat de korte kant destijds niet goed werkt/kapot is (vorige bewoners?) en je nu op het lange zit. Daardoor moeten ze ofwel de lange rechtstreeks leggen, ofwel de korte herlassen.
Wat ik eerder denk is dat de korte kant destijds niet goed werkt/kapot is (vorige bewoners?) en je nu op het lange zit. Daardoor moeten ze ofwel de lange rechtstreeks leggen, ofwel de korte herlassen.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Starter Plus
Wij zijn de eenige eigenaars, maar vroeger zijn er wel problemen geweest ( adsl op veel te hoge snelheid met gevolg van disconnects) ik weet niet juist of ze toen iets veranderd hebben aan mijn aansluiting..krisken schreef:ADSL mag langs het korte paar, maar ook langs het lange. VDSL moet langs het korte paar!
als dit het geval is, moet er dan een nieuwe kabel gelegd worden?
ik ben niet zo goed mee..
allesinds al bedankt!
- honda4life
- Moderator
Nee, er moeten geen kabels vervangen worden.
Enkel anders aangesloten
Enkel anders aangesloten

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Starter Plus
honda4life schreef:Nee, er moeten geen kabels vervangen worden.
Enkel anders aangesloten
ah oef.. ik moet mij dus geen zorgen maken dat ze mijnen tuin komen verkrachten
naar mijn weten komt er maar 1ne kabel binnen..
i'll keep you posted met wat er nog uit de bus komt!
- honda4life
- Moderator
Waarschijnlijk het voetpad of het fietspad
Hangt ervan af of je zo'n klein "rioolputje" hebt waar je samen met de buur aangesloten zit op de telefoonkabel.
Weet niet of dit steeds verplicht is geweest, want zo'n put heb ik hier nog niet gevonden

Hangt ervan af of je zo'n klein "rioolputje" hebt waar je samen met de buur aangesloten zit op de telefoonkabel.
Weet niet of dit steeds verplicht is geweest, want zo'n put heb ik hier nog niet gevonden

-
- Starter Plus
er is een "rioolput" waar het water afloopt , voor de rest is er niet bepaald een voet / fietspad. enkel gras tot aan mijne tuinhonda4life schreef:Waarschijnlijk het voetpad of het fietspad![]()

Huis is +- 20j oud.
Zij weten waar die kabel steekt? of ga ik daar mijn grondplan voor moeten bekijken
(lot's of questions lol :$ )
- honda4life
- Moderator
http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... 434_nl.pdf
Hopelijk gaat er nu een lichtje branden waar het kan zijn
Hopelijk gaat er nu een lichtje branden waar het kan zijn

-
- Starter Plus
Modbreak:
onnodige fullquote van vorige post verwijderd. zie Forumregels.
dat ding heb ik nog nooit van mijn leven gezien onnodige fullquote van vorige post verwijderd. zie Forumregels.

Ik heb wel zelf zo een "put" met deksel, maar zo 1,2,3 weet ik niet of dit is voor aansluitingen. Zal ik maar eens even nakijken als ik thuis ben.
-
- Starter Plus
Om even een vervolgstuk op dit artikel te geven.
Zoals ik hierboven al geschreven had ging normaal gezien vandaag de Belgacom technieker langskomen.
Dagje verlof weggegooid voor niets.
Ik heb vorige week nog 3x zitten bellen om 3x de bevestiging gehad dat ze vandaag zeker zouden komen.
Ik bel daarjuist naar de klantendienst, daar bevestigde ze me nogmaals dat ze nog gingen langskomen( ik belde om 16:00 ).
ik vroeg haar, wat te doen als bleek dat deze niet langskomt ?? toen gaf ze me een nummer: 03 2711001, ik zeg haar, ja maar dat is toch het nummer van jullie technische medewerkers die de modem komen installeren? Maar ze bleef volhouden dat dat het nummer was van de Belgacom technische dienst die mij zouden kunnen zeggen of hij nu vandaag daadwerkelijk langskwam.
Ik zag de bui natuurlijk al hangen en bel naar dat nummer, ik vraag of ze effectief vandaag langskomen, daar zeggen ze "nee we komen de 31ste". Ik zeg, Scarlet vertelde mij dat BGC vandaag zou langskomen en dat ik dit nummer hiervoor moest bellen. De persoon aan de lijn, nee dat klopt niet mr. , wij zijn van Janssens, Scarlet regelt die dingen met Belgacom.
Ik bel terug op de klantendienst van Scarlet, aangezien niemand mij blijkbaar kon helpen.
Ik kom bij dezelfde persoon terecht. Ze had het blijkbaar direct door dat ik dezelfde persoon was.
Ik zeg daar weer hetzelfde soepke , en ze bleef beweren dat het dezelfde mensen zijn als van Belgacom.
Ik vraag haar om haar overste te geven aangezien ze mij duidelijk niet verder kon helpen en aangezien de dag bijna om was ze van mijn miserie af zou zijn.
"Toevallig" staat die langs haar, yeah right? ik vraag om die persoon aan de lijn te brengen. Ik hang weer te luisteren naar dat gezellige muziekje.
Komt diezelfde TERUG aan de lijn. Haar overste vertelde dat NU de 31ste Belgacom lassers gaan langskomen. Ik vraag haar waarom er dan altijd mij gezegd geweest is dat BGC vandaag zou komen, daar wist ze geen antwoord op.
31 januari zou ook Scarlet komen voor mijn modem installatie. Ik zeg haar dit en vraag of dit geen probleem vormt? Daarop antwoordde ze , nee nee dit is geen probleem ( de vorige 6x dat ik belde is mij altijd gezegd dat dit wel een probleem is aangezien ze onmiddellijk de lijn testen zodat er niet nog eens iemand moet langskomen indien er problemen zijn) En toen vroeg ik , maar wanneer gaan die dan nu langskomen ?? Toen vertelde ze , het kan ook zijn dat ze gewoon de modem opsturen etc etc. Ik dacht dat ze gewoon uit hare nek aan het kletsen was dus vroeg of ze me nu eindelijk haar overste kon geven, die was plotseling verdwenen en aangezien er 100 man werkt kan ze mij die niet zo makkelijk geven, ik zeg dat ik wel wil wachten, ja sorry mr. dat gaat niet. Mijn ongenoegen nog maar eens laten blijken.
Wat moet ik hier nu uit geloven? heb er nu al 3uur voor aan de telefoon gehangen ( gespreid over verschillende gesprekken) een verlofdag ingestoken en nu heb ik nog geen duidelijkheid buiten een valse belofte dat BGC Lassers de 31ste gaan komen terwijl mij altijd gezegd is geweest dat er Scarlet mensen langskwamen?
Heb ik niet de mogelijkheid om af te zien van mijn aankoop? dit begint mij meer en meer miserie op te leveren als iets anders + de kosten die mij dit al opgeleverd heeft?
op de brief van scarlet waarin de aanvraag van mijn product omschreven staat onderaan dit geschreven:
De consument heeft het recht aan de verkoper mee te delen dat hij afziet van zijn aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen de 7 werkdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product of op het sluiten van de dienstovereenkomst
en
De overeenkomst wordt gesloten voor een duurtijd van 12maanden vanaf de startdatum van de facturatie en wordt, behoudens opzeg ten laatste 1 maand van de einddatum, verlengd voor onbepaalde duur met een opzeg van 1 maand. Opzeg kan telefonisch of via <scarlet site>. De opzegperiode vanaf datum vna ontvangst van de opzeg
- ik heb nog geen factuur gekregen(maar goed), en er is nogaltijd geen product geleverd.
- dit nu al 1maand aansleept en nog steeds op stap 1 zit.
Zoals ik hierboven al geschreven had ging normaal gezien vandaag de Belgacom technieker langskomen.
Dagje verlof weggegooid voor niets.
Ik heb vorige week nog 3x zitten bellen om 3x de bevestiging gehad dat ze vandaag zeker zouden komen.
Ik bel daarjuist naar de klantendienst, daar bevestigde ze me nogmaals dat ze nog gingen langskomen( ik belde om 16:00 ).
ik vroeg haar, wat te doen als bleek dat deze niet langskomt ?? toen gaf ze me een nummer: 03 2711001, ik zeg haar, ja maar dat is toch het nummer van jullie technische medewerkers die de modem komen installeren? Maar ze bleef volhouden dat dat het nummer was van de Belgacom technische dienst die mij zouden kunnen zeggen of hij nu vandaag daadwerkelijk langskwam.
Ik zag de bui natuurlijk al hangen en bel naar dat nummer, ik vraag of ze effectief vandaag langskomen, daar zeggen ze "nee we komen de 31ste". Ik zeg, Scarlet vertelde mij dat BGC vandaag zou langskomen en dat ik dit nummer hiervoor moest bellen. De persoon aan de lijn, nee dat klopt niet mr. , wij zijn van Janssens, Scarlet regelt die dingen met Belgacom.
Ik bel terug op de klantendienst van Scarlet, aangezien niemand mij blijkbaar kon helpen.
Ik kom bij dezelfde persoon terecht. Ze had het blijkbaar direct door dat ik dezelfde persoon was.
Ik zeg daar weer hetzelfde soepke , en ze bleef beweren dat het dezelfde mensen zijn als van Belgacom.
Ik vraag haar om haar overste te geven aangezien ze mij duidelijk niet verder kon helpen en aangezien de dag bijna om was ze van mijn miserie af zou zijn.
"Toevallig" staat die langs haar, yeah right? ik vraag om die persoon aan de lijn te brengen. Ik hang weer te luisteren naar dat gezellige muziekje.
Komt diezelfde TERUG aan de lijn. Haar overste vertelde dat NU de 31ste Belgacom lassers gaan langskomen. Ik vraag haar waarom er dan altijd mij gezegd geweest is dat BGC vandaag zou komen, daar wist ze geen antwoord op.
31 januari zou ook Scarlet komen voor mijn modem installatie. Ik zeg haar dit en vraag of dit geen probleem vormt? Daarop antwoordde ze , nee nee dit is geen probleem ( de vorige 6x dat ik belde is mij altijd gezegd dat dit wel een probleem is aangezien ze onmiddellijk de lijn testen zodat er niet nog eens iemand moet langskomen indien er problemen zijn) En toen vroeg ik , maar wanneer gaan die dan nu langskomen ?? Toen vertelde ze , het kan ook zijn dat ze gewoon de modem opsturen etc etc. Ik dacht dat ze gewoon uit hare nek aan het kletsen was dus vroeg of ze me nu eindelijk haar overste kon geven, die was plotseling verdwenen en aangezien er 100 man werkt kan ze mij die niet zo makkelijk geven, ik zeg dat ik wel wil wachten, ja sorry mr. dat gaat niet. Mijn ongenoegen nog maar eens laten blijken.
Wat moet ik hier nu uit geloven? heb er nu al 3uur voor aan de telefoon gehangen ( gespreid over verschillende gesprekken) een verlofdag ingestoken en nu heb ik nog geen duidelijkheid buiten een valse belofte dat BGC Lassers de 31ste gaan komen terwijl mij altijd gezegd is geweest dat er Scarlet mensen langskwamen?
Heb ik niet de mogelijkheid om af te zien van mijn aankoop? dit begint mij meer en meer miserie op te leveren als iets anders + de kosten die mij dit al opgeleverd heeft?
op de brief van scarlet waarin de aanvraag van mijn product omschreven staat onderaan dit geschreven:
De consument heeft het recht aan de verkoper mee te delen dat hij afziet van zijn aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen de 7 werkdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product of op het sluiten van de dienstovereenkomst
en
De overeenkomst wordt gesloten voor een duurtijd van 12maanden vanaf de startdatum van de facturatie en wordt, behoudens opzeg ten laatste 1 maand van de einddatum, verlengd voor onbepaalde duur met een opzeg van 1 maand. Opzeg kan telefonisch of via <scarlet site>. De opzegperiode vanaf datum vna ontvangst van de opzeg
- ik heb nog geen factuur gekregen(maar goed), en er is nogaltijd geen product geleverd.
- dit nu al 1maand aansleept en nog steeds op stap 1 zit.