Goede boekhouder-fiscalist

Plaats reactie
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Ik zoek een goede boekhouder-fiscalist in de regio Oost-Vlaanderen/ Antwerpen/ Vl-Brabant die zelfstandigen in bijberoep er niet zomaar eventjes bijneemt maar hen beschouwt als volwaardige klanten (dus geen grote kantoren).

Ik wil geen tips hoe ik een goede boekhouder vind (ik wil de boekhouding ook niet zelf doen en UNI.. laat ik er helemaal niet aan prutsen). Ik wil gewoon namen en adressen (enkel met diegenen waar je mee gewerkt hebt, niet "van horen zeggen").
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Wat versta je onder goed?

Ik ken namelijk nogat wat mensen die vinden dat ze teveel belasting betalen en dat het de schuld is van de boekhouder. Wel die man of vrouw heeft geen toverformules, ze kunnen alleen de wet toepassen. Ik kan duizenden voorbeelden aanhalen maar voor mij is een boekhouder die zegt dat het tijd is om een nieuwe auto te kopen omdat de vorige is afgeschreven geen goede boekhouder. Een auto of een ander toestel moet je kopen als het aan vervanging toe is. Kosten maken om minder belasting te betalen is een zeer slecht idee. Hoe meer belasting je betaalt, hoe meer je overhoudt.

Ik heb verschillende bedrijven en ik heb nog nooit (16 jaar bezig) een belastings- of BTW-controle gehad (knock on wood). Ik ben ervan overtuigd dat dit veel te maken heeft met het feit dat ik een 'faire' aangifte/boekhouding indien wat niet wil zeggen dat ik geen gebruik maak van fiscale optimalisatie maar wel altijd binnen het wettelijk toegestane.

Is iemand van Gent een optie? Ik kan op dit moment wel niet vragen of mijn boekhouder nog klanten wil want ze (vader en dochter) zijn 3 weken op vakantie.
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Astralon schreef:-knip-

Ik heb verschillende bedrijven en ik heb nog nooit (16 jaar bezig) een belastings- of BTW-controle gehad (knock on wood). Ik ben ervan overtuigd dat dit veel te maken heeft met het feit dat ik een 'faire' aangifte/boekhouding indien

-knip-


:lol: Dit geloof je toch echt zelf niet.

Ik ken genoeg omgekeerde situaties die ook nog nooit controle hebben gehad hoor.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik weet dat zelfs zeker. Ik weet namelijk uit zeer goede bron hoe de belastingsdienst bepaalt bij wie ze controle gaan doen.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Bij deze ff het topic-hijacken en vragen of er iemand anders een goeie boekhouder in antwerpen (wilrijk of berchem) of limburg (regio over/neerpelt/peer/bree) kent. En dan liefst iemand die geen probleem heeft om enkel assistent te zijn bij de aangiftes van belastingen en BTW en waar ik raad aan kan vragen wanneer nodig. Fakturatie doe ik wel zelf.

Mvg,
Francis Theys
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Sasuke schreef:Bij deze ff het topic-hijacken en vragen of er iemand anders een goeie boekhouder in antwerpen (wilrijk of berchem) Mvg,
Francis Theys


ik ben klant bij BTC uit Borgerhout, persoonlijk ben ik er zeer tevreden, breng elk kwartaal mijn in-uit facturen, bank en kas binnen en zij doen de rest, afschrijvingen/BTW/...

jan
Afbeelding
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Mijn boekhouder (one man show) is onlangs geïntegreerd in Groep Anthonissen.
Persoonlijke aanpak + backup door de groep bij afwezigheid.
Ik betaal ongeveer 1.600 per jaar voor BTW aangifte, belastingaangifte (ook privé), opstellen jaarrekeningen en advies.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

De mijne werkt voor een kantoor in Anzegem, West-Vlaanderen, maar ontvangt me ook indien nodig bij hem thuis in Henegouwen. Ik moet er een uur voor rijden één keer per jaar (als ik mijn aangifte laat nazien), maar dat heb ik er voor over. Heel tevreden van.

Excuses indien het niet in de regio is waarin Sasuke en topic starter zoeken, maar misschien kan het iemand anders interesseren ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Bedankt iedereen voor de suggesties.

Astralon schreef:Wat versta je onder goed?


Een goede boekhouder is voor mij:
iemand die meer opbrengt dan hij kost
iemand die zorgt voor fiscale optimalisatie binnen de bestaande regelgeving
iemand die helder communiceert en ook tijd maakt voor kleine klanten


Astralon schreef:Is iemand van Gent een optie? Ik kan op dit moment wel niet vragen of mijn boekhouder nog klanten wil want ze (vader en dochter) zijn 3 weken op vakantie.

Oei, fils en filles à papa, daar heb ik eerder slechte ervaringen mee.
Maar als ze echt goed zijn, laat contactinfo dan maar maar komen-
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”