joke34 schreef:Is er ook een mogelijkheid om met 1 dect-telefoon uitgaand te bellen met justvoip en inkomend via mijn scarlet-nummer? Ik raak er echt geen wijs meer uit...

Ik zie dat je al een aantal problemen hebt opgelost:
1) je hebt de FritzBox aan de praat gekregen (via PPPoE neem ik aan).
2) je hebt JustVoip aan de praat gekregen (uitgaand).
3) je hebt de DECT, aangesloten op de FritzBox, aan de praat gekregen.
Well done
Het enige dat je nu nog wil verbeteren is dat ook je Scarlet telefoon via de FritzBox verloopt.
Hiervoor beschouw je inderdaad de Scarlet telefoon als een "vaste lijn". Verbind de telefoonuitgang van je ScarletBox met de
analoge telefonie ingang van de FritzBox (dus niet met een van de FON uitgangen !!)
In principe heb je bij de FritzBox een Y-kabel gekregen: het zwarte uiteinde van deze kabel is voor het telefoonsignaal.
Steek de bijgeleverde RJ11/RJ45 adapter op de ScarletBox, en verbind dit met het zwarte uiteinde van de Y-kabel.
Dan moet je gewoon de FritzBox instellen dat je een analoge vaste lijn gebruikt.
- Alle binnenkomende gesprekken op je Scarlet lijn zullen binnenkomen op de FritzBox en je DECT.
- Via de
kiesregels kan je bepalen welke lijn er zal gebruikt worden voor uitgaande gesprekken. In principe zijn dat alle nummers beginnend met 1 (1200, 112, 100, enz), alle 0800-nummers (gratis via Scarlet), 090*-nummers en 077 (niet bereikbaar via JustVoip).
- Je kan ook
zelf kiezen welke lijn er gebruikt wordt:
met *11# + nummer zal het gesprek via Scarlet gaan.
met *121# + nummer zal het gesprek via VOIP provider 1 gaan, enz...
Philippe.