Ik ga binnenkort waarschijnlijk overstappen naar Belgacom (zit nu bij Dommel op ADSL2)
Ik krijg van het werk 35€ (ex BTW) tussenkomst bij Belgacom of Telenet. Belgacom is goedkoper en sneller (upload dan, download maakt me niet zoveel, zou het intense abo nemen met onbeperkt volume)
Bij een nieuw abo krijg ik een BBox modem gratis, zitten hier 4 vrije ethernetpoorten op (op de website staat dat ik 4 PC's kan aansluiten) en zijn dit gigabit-poorten?
De WiFi op deze modem, is dat n of nog het trage g?
Moet ik eerst Dommel opzeggen en de discoverylijn? Want op die manier ga ik zeker zonder internet komen te zitten (wat ik zeer vervelend zou vinden)
Ik neem geen packs of zo, enkel internet (TV blijft Telenet en telefoon heb ik niet nodig) enkel hotspots en 3G zou ik interessant vinden maar daar zijn geen leuke promoties voor.
Van Dommel naar Belgacom (VDSL2)
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Er zitten 4 ethernet poorten op waarvan er 2 standaard geconfigureerd zijn voor TV. Via de webinterface kan je deze gemakkelijk om zetten naar gewone internet poorten.TL@ schreef:Bij een nieuw abo krijg ik een BBox modem gratis, zitten hier 4 vrije ethernetpoorten op (op de website staat dat ik 4 PC's kan aansluiten) en zijn dit gigabit-poorten?
G.De WiFi op deze modem, is dat n of nog het trage g?

Ge geeft uw opzeg bij dommel, en laat uw lijn van belgacom tegen het einde van uw opzeg installeren/activeren. Als alles goed gaat zout ge dan maar kort zonder internet mogen zitten, als het niet goed gaat enkele dagen.Moet ik eerst Dommel opzeggen en de discoverylijn? Want op die manier ga ik zeker zonder internet komen te zitten (wat ik zeer vervelend zou vinden)

De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Om zeker te zijn eerst omzetten, dan opzeggen. Pas op: als je geen TV neemt, ben je ook niet zeker van op vdsl2 gezet te worden; zoals sommigen al mogen ondervinden hebben.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken

- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik heb nooit zonder internet gezeten, en ik heb het volgende gedaan.Trojan schreef:Ge geeft uw opzeg bij dommel, en laat uw lijn van belgacom tegen het einde van uw opzeg installeren/activeren. Als alles goed gaat zout ge dan maar kort zonder internet mogen zitten, als het niet goed gaat enkele dagen.
begacom laten installeren op 21 april
dommel opgezegd tegen 24 april - op 21 april (na installatie belgacom) is dommel automatisch gestopt
ik moet wel zeggen dat ik m'n discoverlijn pas hierna opgezegd heb, dus als ik al bij belgacom was ben ik overgegaan van internet met naar internet zonder vaste lijn, op die dag heb ik wel een paar uur zonder internet gezeten omdat ze al m'n produkten per abuis gestopt hadden
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Ah da's handig, dan ga ik het zo regelen.
Ik zou dus het intense abo nemen.
Hoe kan dat nu, ik krijg 30MBps. Dat kan toch niet zonder VDSL? De upload is 4.5MBps, dat kan niet zonder VDSL2.Goztow schreef:Om zeker te zijn eerst omzetten, dan opzeggen. Pas op: als je geen TV neemt, ben je ook niet zeker van op vdsl2 gezet te worden; zoals sommigen al mogen ondervinden hebben.
Ik zou dus het intense abo nemen.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
ja maar dommel heeft geen tv dus de vdsl poorten die ze van belgacom huren kunnen ze vrij gebruiken.
Als er een tekort dreigt te komen bij u in de buurt zal belgacom hun poorten vrijgeven aan mensen die tv nemen, anders hebben ze problemen voor die mensen.
Eigenlijk het beste om online de bestellen !!
Als er een tekort dreigt te komen bij u in de buurt zal belgacom hun poorten vrijgeven aan mensen die tv nemen, anders hebben ze problemen voor die mensen.
Eigenlijk het beste om online de bestellen !!
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Ze kunnen mij toch niet de ene keer op VDSL zetten en dan weer op ADSL, het is toch oftwel VDSL ofwel ADSL.
Aangezien ze mij nooit de geadviseerde snelheden kunnen bieden op ADSL, moet ik toch op VDSL zitten. Ze zeggen op de site ook dat ik gratis een BBox2 modem krijg, die kan toch enkel VDSL aan?
Ik ging sowieso online bestellen, naar de winkel gaan duurt altijd zo vreselijk lang (niet omdat ze traag werken maar omdat er altijd wel iemand staat die totaal niet begrijpt wat hij wilt of wat het verschil is tussen de verschillende packs en formules en het wilt begrijpen voordat hij de goedkoopste formule neemt)
Ik heb juist ook gelezen dat Belgacom de opzegging van de Dommel lijn automatisch kan doen, dat is handig.
Aangezien ze mij nooit de geadviseerde snelheden kunnen bieden op ADSL, moet ik toch op VDSL zitten. Ze zeggen op de site ook dat ik gratis een BBox2 modem krijg, die kan toch enkel VDSL aan?
Ik ging sowieso online bestellen, naar de winkel gaan duurt altijd zo vreselijk lang (niet omdat ze traag werken maar omdat er altijd wel iemand staat die totaal niet begrijpt wat hij wilt of wat het verschil is tussen de verschillende packs en formules en het wilt begrijpen voordat hij de goedkoopste formule neemt)
Ik heb juist ook gelezen dat Belgacom de opzegging van de Dommel lijn automatisch kan doen, dat is handig.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
probleem bij belgacom, dit zijn geen gegarandeerde snelheden, de gekregen snelheid zal afhangen van op welke technologie je aangesloten zal worden. hoogste waarschijnlijk zal dit wel vdsl2 zijn, maar....TL@ schreef:Hoe kan dat nu, ik krijg 30MBps. Dat kan toch niet zonder VDSL? De upload is 4.5MBps, dat kan niet zonder VDSL2.
Laatst gewijzigd door xenne 21 okt 2010, 12:02, in totaal 1 gewijzigd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Altijd opzeg ook zelf doen, das de enige manier om zeker te zijn. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat BGC je lijn zou downgraden, als je nu al op VDSL2 zit. Maar ik zeg het toch maar voor de volledigheid.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken

- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
als je online besteld en ze zetten u op adsl kan je binnen de 7 dagen kosteloos opzeggen.
Het is niet dat belgacom u op adsl zet hé het is gewoon zeggen dat er een kleine kans bestaat.
Het is niet dat belgacom u op adsl zet hé het is gewoon zeggen dat er een kleine kans bestaat.
iphone 8+ : prox MUP
We zullen zien wat er van komt, zal sebiet het formulier eens invullen. Als ze me op ADSL zetten, dan zeg ik op en ga alsnog naar Telenet.
De downloadsnelheid boeit me niet zoveel, heb nu 9MBps en daar stoor ik me niet aan, maar die verschrikkelijk trage upload, dat is wel vreselijk vervelend.
De downloadsnelheid boeit me niet zoveel, heb nu 9MBps en daar stoor ik me niet aan, maar die verschrikkelijk trage upload, dat is wel vreselijk vervelend.
Het is online besteld.
Ze hebben mij na de bestelling binnen 2 uur opgebeld om alles te regelen. omdat ik ging wisselen van Dommel, moest ik eerst nog iets invullen op de website (om toestemming te geven om Dommel op te zeggen), daarna was alles snel geregeld.
Nu wachten op de brief en de modem.
Ze hebben mij na de bestelling binnen 2 uur opgebeld om alles te regelen. omdat ik ging wisselen van Dommel, moest ik eerst nog iets invullen op de website (om toestemming te geven om Dommel op te zeggen), daarna was alles snel geregeld.
Nu wachten op de brief en de modem.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 4 keer
heb hetzelfde gisteren gedaan, ook zo'n online formulier ingevuld ... ga jij een aangetekend schrijven aan dommel sturen? belgacom zei mij dat niet te doen?? of mss eens alles actief is??
- Trojan
- Elite Poster
En dan vraagt dommel om nog een maand extra te betalen voor een verbinding die niet meer actief is.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 31 keer
ik ga hetzelfde doen, en als dommel moeilijk doet dat ze dan maar een rechtszaak beginnen... ik betaal iig niet meerTrojan schreef:En dan vraagt dommel om nog een maand extra te betalen voor een verbinding die niet meer actief is.
- Trojan
- Elite Poster
Is het dan zo moeilijk om een opzeggingsbrief te sturen?
Niet dat het ooit zal gebeuren, maar als ze ooit een rechtzaak starten ben ik er zeker van dat gij verliest.
Niet dat het ooit zal gebeuren, maar als ze ooit een rechtzaak starten ben ik er zeker van dat gij verliest.
Lijn is actief. Technieker is gisteren langs geweest (bijna 2 uur bezig met God weet wat, was niet thuis)

Zit dus zeker op VDSL (gisterenavond waren de resultaten iets beter)
Ben dus tevreden.
Heb al een acount bij Lightning usenet en dat werk ook perfect.
Nu nog de vaste lijn opzeggen en zien of Dommel ook opgezegd is.

Zit dus zeker op VDSL (gisterenavond waren de resultaten iets beter)
Ben dus tevreden.
Heb al een acount bij Lightning usenet en dat werk ook perfect.
Nu nog de vaste lijn opzeggen en zien of Dommel ook opgezegd is.