Schokken beeld HD TE

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Iceke en Quistnix / Trojan: ooit zal één van julli eens moeten de slimste zijn en het argument tussen jullie moeten stopzetten door niet meer te antwoorden. Liefst voordat het de spuigaten uitloopt. Jullie zullen jullie er moeten bij neerleggen dat jullie niet op dezelfde golflengte zitten.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Jammer te horen dat het nog steeds niet opgelost is. Ik begrijp dat je wil weg gaan, je hebt wel Belgacom de kans gegeven iets te doen, maar je kan niet bezig blijven natuurlijk.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Dag Allemaal,

Er zijn erger dingen in het leven dan digitale TV die niet werkt en ieder zijn mening: TV kijken is een beetje zoals een schilderij of wijn of eten, maw. "je ziet/eet het graag of niet. Ieder zijn mening die ik respecteer maar had de situatie stabiel gebleven dan was is nog niet weg bij BGC. Maar ze ging achteruit tot en met ... en na 3 techniekers en één expert, geen resultaat en zelfs geen status quo maar verder de berg af. Dit roept vragen op ...

Of BGC beter is dan TN blijft een eeuwige discussie: één ding denk ik wel: "dat Belgacom dringend moet investeren in een netwerk dat meer 'verkeer' toelaat (verkeer = woorden van een leek). Dat ze maar rap met glasvezel beginnen want gisteren zij de technieker zelf dat ze zelfs nog niet full HD uitzenden (1080p) omdat de boel dan direct dichtzit.

Dan ook vernomen: de upgrade naar 30 Mb profiel = enkel voor tv- klanten; de gewone intenetgebruiker zal hier niets maar dan ook niets van merken.

Verder wat opvolging betrerft: gisten tel. gehad van het "high rescue team" met de vraag of een technieker eens mocht naar het probleem binnen komen kijken ... Dus Iceke, inderdaad dit snap ik niet. 3 techniekers en 1 expert hebben het probleem al herhaaldelijk kunnen aanschouwen en onderkend. En nu ... nog een 5° dag verlof ... Dat kan misschien bij Belgacom maar niet zo maar bij ons op het werk. En het probleem is duidelijk: schokkend beeld, haperend geluid, alles asynchroon en blokjes bij snelle weergave van beelden. En ja de lijnmetingen zijn altijd goed en ja, bij ons binnen is alles in orde en nee, het ligt niet aan de PLC's. Voor mij blijft het een extern kabelprobleem of probleem in de verdeelkast of centrale.

Ook nog 1 advies voor de BGC winkels: zeg mensen op voorhand dat het bij hen normaal is dat je bij het zappen even asynchroon beeld en geluid kunt hebben, dat er niet in full HD signaal doorgegeven wordt, dat je internetsnelheid terugvalt als je BGC TV kijkt (hetgeen ze in Gent ten stelligste ontkennen). Zo iets noemen ze eerlijkheid - met een mooit hedendaags woord ook "open communicatie". Dan weten klanten waarvoor ze kiezen tegen welke modaliteiten en zul je achter minder teleurstelling hebben. Dan weet je als je maar 6 ipv 8 euro moet betalen voor een decoder met hd wat daar tegenover kan staan ...

Heb nog 1 vraag: omwille van de stabiliteit van het internet van BGC zou ik met 2 schoolgaande kinderen nog bij BGC blijven. Heb gisteren enkel huur 2° decoder opgezegd. Indien ik nu overschakel naar "telefoon en internet favorite pack" blijf ik dan VDSL 2 snelheid behouden of word ik dan terug gezet op ADSL snelheid, hetgeen niet correct zou zijn want ik betaal voor internet favorite.

En dat avan die één klant: BGC zal inderdaad niet vallen of staan met mijn BGC TV gezien hun massale winsten. Doch is er ook zoiets als beroepseer, klantgerichteid, het imago ... van een organisatie. Denk niet dat als iemand mij vraagt naar mijn ervaring met BGC TV dat er zich nog veel zullen geroepen voelen. En ik hoef daarvoor heus niet te overdrijven of BGC zwart te maken. De objectieve feiten zoals in dit forum spreken voor zich. En de waarheid is en blijft de waarheid.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

koenraaddeconinck schreef:Verder wat opvolging betrerft: gisten tel. gehad van het "high rescue team" met de vraag of een technieker eens mocht naar het probleem binnen komen kijken ... Dus Iceke, inderdaad dit snap ik niet. 3 techniekers en 1 expert hebben het probleem al herhaaldelijk kunnen aanschouwen en onderkend. En nu ... nog een 5° dag verlof ... Dat kan misschien bij Belgacom maar niet zo maar bij ons op het werk. En het probleem is duidelijk: schokkend beeld, haperend geluid, alles asynchroon en blokjes bij snelle weergave van beelden. En ja de lijnmetingen zijn altijd goed en ja, bij ons binnen is alles in orde en nee, het ligt niet aan de PLC's. Voor mij blijft het een extern kabelprobleem of probleem in de verdeelkast of centrale.
Zijn de lassers ondertussen al eens langs geweest? Volgens mij is het ook een probleem op de kabel, dus ze zouden mi een nieuwe verspreiding moeten zoeken.
Heb nog 1 vraag: omwille van de stabiliteit van het internet van BGC zou ik met 2 schoolgaande kinderen nog bij BGC blijven. Heb gisteren enkel huur 2° decoder opgezegd. Indien ik nu overschakel naar "telefoon en internet favorite pack" blijf ik dan VDSL 2 snelheid behouden of word ik dan terug gezet op ADSL snelheid, hetgeen niet correct zou zijn want ik betaal voor internet favorite.
Zolang ge uw actieve lijn niet volledig opzegt blijft ge op uw huidige technologie staan.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Trojan schreef:Zijn de lassers ondertussen al eens langs geweest? Volgens mij is het ook een probleem op de kabel, dus ze zouden mi een nieuwe verspreiding moeten zoeken.
Ik denk niet dat er lassers komen, dan zouden al 1 van die techniekers dat toch al aangevraagt moeten hebben.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Abusimbal schreef:
Trojan schreef:Zijn de lassers ondertussen al eens langs geweest? Volgens mij is het ook een probleem op de kabel, dus ze zouden mi een nieuwe verspreiding moeten zoeken.
Dit is de nagel op de kop. Mijn vader is bijna 35 jaar technicus geweest bij RTT en nadien Belgacom. Hij heeft in zijn carriere zeer veel problemen gevonden die een meting van de lijn niet aan het licht bracht. Hij snapt ook niet dat men metingen doet en de lijn begint te onderzoeken.

Enfin, daarstraks bericht gehad van de ombudsdienst Telecom die ongenuanceerd stelt dat mijn klacht meer dan ontvankelijk is. Ze hebben BGC al gecontacteerd. Ik ben eens benieuwd hoe ze nu zullen reageren.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Je hebt dus nog altijd 1 slecht werkende decoder ? Doe me een plezier en blijf bellen met de helpdesk, laat ze maar na uw werkuren langs komen.
Je betaald ervoor, dan moet het ook opgelost worden. Ooit vinden ze die speld wel.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Er is een late shift bij belgacom, die werken tot 19u als ik mij niet vergis, het is dus perfect mogelijk iemand te laten langskomen na uw werkuren.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Vervolg:

Deze namiddag aangesproken door mensen uit aanpalende straat met analoge BGC TV problemen als de onze. De brave man liet me - gelukkig voor hem - weten dat zijn problemen nagenoeg van de baan zijn. Gisteren is hij op 30 Mb profiel gezet met navenante uploadsnelheid en .... ja, hij kon gisterenavond zijn ogen niet geloven toen hij vaststelde dat zijn beeld niet meer schokte en er geen blokjes meer te zien waren. Hij heeft wel nog het gekende synchronisatieprobleem bij het zappen. Deze brave man woont verder van de ROP dan ikzelf.

Dus ... ik tel. naar BGC met vraag naar 30 Mb profiel voor mezelf.

NA WELGTELD 25 MINUTEN WACHTEN krijg ik een dame van de klantendienst aan de lijn die mijn probleem op de PC blijkbaar al in extenso gelezen had.
Mijn vraag naar het 30 Mb profiel vond ze dus meer dan evident GEZIEN DIT OOK AL AANGEVRAAGD IS DOOR DE EXPERT DIE HIER LAATST GEWEEST IS.
Ik werd doorgeschakeld naar de technische dienst.

Hier kreeg ik eerst te horen dat ik inderdaad nog op 20 Mb profiel sta omdat 30 Mb voor mijn niet haalbaar is. Ik confronteerde de dame met de bevindingen van de expert (die dit dus al aangevraagd had borige maand maar niet gekregen wegens nog in vroeg stadium) en de 3 techniekers die ook confirmeerden dat 30 Mb voor mij geen probleem is. Ook Quistnix gaf dit aan.

Bij navraag blijkt dit dus toch te kunnen TEGEN NIEUWJAAR TEN LAATSTE. Toen ik wees op het 2 maanden aanslepend probleem, 4 bezoeken van techniekers waarvan 1 expert, besloot ze blijkbaar het probleem toch eens te signaleren aan haar supervisor die me deze week nog iets zal laten weten.

Indien dit de oplossing zou zijn bespaart dit BGC de inschakeling van een "supergespecialiseerd" team en mij een dag verlof waar ik in het ziekenhuis de eerste maanden niet meer hoef op te rekenen; heb al 4 extra-dagen gekregen voor mijn BGC probleem.

Snap niet dat ze - mijn probleem kennende en bevestigend - nog niet in staat zijn om tout court mij dit 30 Mb profiel te geven zoals buren.

1 Effect bereikt BGC bij mij alvast: ZE DOEN MIJN HART VOOR TELENET STEEDS SNELLER SLAAN. IK GA TOCH NOG EENS AAN DE OMBUSDIENST TELECOM VRAGEN OF ZE MIJ ECHT NIET KUNNEN HELPEN OM MIJN CONTRAT BIJ BGC ASAP TE STOPPEN. En als ze hier ook nog moeilijk over doen, dan kan BGC gerust zijn van mijn mond-aan-mond reclame ...
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb je een week geleden een PB gestuurd waarop je nog steeds niet gereageerd hebt. Misschien eens doen ?
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Is bij deze gebeurd Quistnix.

Zeer, zeer veel dank voor jouw adviezen en steun. Als je bij BGC werkt, waarom laten ze die van de storings- en klantendienst bij u niet eens in de les komen?

Nogmaals dank.
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

koenraaddeconinck schreef:Vervolg:

Deze namiddag aangesproken door mensen uit aanpalende straat met analoge BGC TV problemen als de onze. De brave man liet me - gelukkig voor hem - weten dat zijn problemen nagenoeg van de baan zijn. Gisteren is hij op 30 Mb profiel gezet met navenante uploadsnelheid en .... ja, hij kon gisterenavond zijn ogen niet geloven toen hij vaststelde dat zijn beeld niet meer schokte en er geen blokjes meer te zien waren. Hij heeft wel nog het gekende synchronisatieprobleem bij het zappen. Deze brave man woont verder van de ROP dan ikzelf.

Dus ... ik tel. naar BGC met vraag naar 30 Mb profiel voor mezelf.
Dit verhaal kan niet kloppen. Ik vertaal het effe: je krijgt maandelijks 50€ waarvan je o.a. een telecomrekening van 25€ moet betalen. Hetgeen men beweert is dat je nu met 75€ die rekening van 25€ beter zal kunnen betalen. :beerchug:
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

koenraaddeconinck schreef:Is bij deze gebeurd Quistnix.

Zeer, zeer veel dank voor jouw adviezen en steun. Als je bij BGC werkt, waarom laten ze die van de storings- en klantendienst bij u niet eens in de les komen?

Nogmaals dank.
Iets zegt mij dat quistnix een diploma als burgi of indi heeft en die van de helpdesk/klantendienst niet.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Trojan schreef: Iets zegt mij dat quistnix een diploma als burgi of indi heeft en die van de helpdesk/klantendienst niet.
Goed voor Quistnix, maar dat is nog geen reden om met de mensen hun voeten te spelen.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

iceke schreef:
Trojan schreef: Iets zegt mij dat quistnix een diploma als burgi of indi heeft en die van de helpdesk/klantendienst niet.
Goed voor Quistnix, maar dat is nog geen reden om met de mensen hun voeten te spelen.
Er is geblunderd, dat staat vast. Maar om nu te stellen dat er met deze klant zijn voeten is gespeeld; sorry, dat is erover. Er zijn genoeg "resources" gebruikt in deze case. Je denkt toch écht niet dat een technieker ter plaatse sturen een gratis gegeven is (voor Belgacom) ? Je kan Belgacom moeilijk beschuldigen dat ze op kosten hebben proberen te sparen. In tegendeel zelfs ! Er is duidelijk genoeg geïnvesteerd, zij het met een uiteindelijk minder goed resultaat.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

quistnix schreef:
iceke schreef:
Trojan schreef: Iets zegt mij dat quistnix een diploma als burgi of indi heeft en die van de helpdesk/klantendienst niet.
Goed voor Quistnix, maar dat is nog geen reden om met de mensen hun voeten te spelen.
Er is geblunderd, dat staat vast. Maar om nu te stellen dat er met deze klant zijn voeten is gespeeld; sorry, dat is erover. Er zijn genoeg "resources" gebruikt in deze case. Je denkt toch écht niet dat een technieker ter plaatse sturen een gratis gegeven is (voor Belgacom) ? Je kan Belgacom moeilijk beschuldigen dat ze op kosten hebben proberen te sparen. In tegendeel zelfs ! Er is duidelijk genoeg geïnvesteerd, zij het met een uiteindelijk minder goed resultaat.
Goh, je kan blunderen & blunderen. Bij Belgacom blunderen ze meestal door de verkeerde(bekwame) mensen te sturen, dit is niet de eerste keer dat ik dit tegenkom,
het hangt dan meestal van de goodwill van die technieker of helpdeskmedewerker af om iets gedaan te krijgen of niet.
Ik vind dit zeer raar voor een groot bedrijf als BGC. Hetzelfde in de BGC stores, het kwaliteitsverschil van winkel tot winkel is zo groot, terwijl dit eigenlijk bijna nihil zou moeten zijn.
TomK
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jul 2010, 11:05

iceke schreef:Ik vind dit zeer raar voor een groot bedrijf als BGC. Hetzelfde in de BGC stores, het kwaliteitsverschil van winkel tot winkel is zo groot, terwijl dit eigenlijk bijna nihil zou moeten zijn.
Hmmm, is eigenlijk niet zo raar hoor (maar daarom geen excuus)...

Ken je dat spelletje waarbij een groep mensen een cirkel vormt, iemand in de cirkel iets in het oor fluistert van de persoon links naast hem, die het dan verder verteld en zo verder tot de boodschap terug aankomt bij de eerste persoon? 't Is hoogst zelden dat de eindversie van de boodschap dezelfde is als de beginversie. En hoe meer mensen in de cirkel, hoe groter het verschil tussen de twee versies.

Bedrijven (en organisaties in het algemeen) hebben last van iets gelijkaardig.
Hoe groter een organisatie, hoe complexer ze is: hoe meer mensen die informatie moeten uitwisselen, hoe meer regels er hierbij dienen gevolgd te worden en vaak ook hoe meer verschillende systemen daarbij gebruikt worden.
Die regels en systemen bestaan niet zomaar, maar zouden er voor moeten zorgen dat informatie vlot doorstroomt en iedereen de juiste acties neemt wanneer het nodig is.
Echter, al die elementen goed laten samenwerken is een behoorlijke uitdaging (waarvan de moeilijkheidsgraad zich op basis van mijn ervaring blijkbaar exponentieel verhoudt tot de complexiteit van een organisatie).

De meeste organisaties proberen dit euvel te verhelpen (of toch onder controle te houden) door nog meer regels etc... toe te voegen.
Paradoxaal genoeg bereiken ze daarmee vaak net het tegenovergestelde van wat ze willen. Nog meer regels verhoogt enkel de complexiteit van de organisatie en maw verlaagt dus de kans dat het goed zal gaan.

Tja... er zijn andere oplossingen om het complexiteitsprobleem aan te pakken (zoek bvb eens op "Lean for Services") maar "... tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren, en ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren, ..."

Allez, 't Is allemaal zo simpel niet (maar is nog steeds geen excuus natuurlijk)...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”