Probleem bij gamen

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Marthy Mc Fly
Starter Plus
Starter Plus

PC Configuratie
----------------------
Monitor : Samsung SyncMaster P2770HD 27" TFT-scherm (5ms)
Moederbord : GIGABYTE GA-P55A-UD3 - Socket 1156 - Chipset P55 - ATX
Processor : Intel (R) Core (TM) i7 CPU 860 @ 2.8 GHz
Geheugen : 4 GB DDR3 1333 MHz
Graphic : Sapphire Radeon HD 5770 DDR5 1GB
Case : Cooler Master Centurion 590

Een drietal weken geleden heb ik mijn nieuwe pc in elkaar gestoken met bovenvermelde hardware. Ik heb meteen Windows 7 geinstalleerd. Alles werkte normaal tot een week geleden. Ik heb toen het spel Sniper Ghost Warior geinstalleerd. De eerste maal werkte het spel normaal. De derde maal dat ik het spel speelde begonnen de problemen. Ik kreeg allemaal strepen over het scherm. Zowel horizontaal als vertikaal. Gewoonweg iet mee te spelen. Ook trad het probleem op bij andere games waar ik nooit problemen mee had. Het ging zelfs verder. Als ik op internet zat te surfen verdween soms mijn favorietenbalk. Ook zag je bij een zwart scherm verschijdene witte pixels die komen en gaan.
Heb ondertussen al terug een clean instal gedaan maar het probleem duikt al snel terug op.
Ligt dit probleem bij mijn monitor, Graphic card of processor.

http://img715.imageshack.us/img715/6/varia070.jpg
Laatst gewijzigd door Marthy Mc Fly 09 jul 2010, 16:11, in totaal 2 gewijzigd.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Je afbeelding is wel mini eh :).
Mij klinkt het als kapot videogeheugen. Heb ook eens laptop gehad met vergelijkbare problemen, na dat moederbord vervangen was, was het in orde (kan dus ook een ander onderdeel van je systeem zijn).
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Mij lijk het een typisch voorbeeld van een defecte of oververhitte grafische kaart. Je kan dit makkellijk testen door een benchmark suite te gebruiken, indien je het probleem pas gaandeweg bij de hogere resoluties en/of kwaliteit tegenkomt, is het duidelijk genoeg.

Indien je het al onmiddellijk voorhebt bij zo'n benchmark stel ik voor dat je met trial en error het probleem uitsluit, indien je geen componenten op overschot hebt vermoed ik dat je best iemand contacteer.

Grtz,
Sasuke

PS: Ik ga ervanuit dat je niets hebt overclocked.
PS2: http://www.futuremark.com/
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Marthy Mc Fly
Starter Plus
Starter Plus

Heb een mailtje gedaan naar de online ondersteuning van mijn videokaart. En daar krijg ik een ganse uitleg om blijkbaar mijn kaart te flashen. Alleen heeft dit volgens mij ook geen resultaat opgeleverd.
Marthy Mc Fly
Starter Plus
Starter Plus

heb een nieuwe afbeelding geplaatst
meon schreef:Je afbeelding is wel mini eh :).
Mij klinkt het als kapot videogeheugen. Heb ook eens laptop gehad met vergelijkbare problemen, na dat moederbord vervangen was, was het in orde (kan dus ook een ander onderdeel van je systeem zijn).
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Heb je geen andere monitor om te testen ? Indien het probleem zich daar ook voordoet is het gegarandeerd je grafische kaart. Vermits je die PC zelf in mekaar hebt gestoken zou ik gewoon de kaart binnen brengen en een andere vragen. Normaal doet een winkel daar niet moeilijk over, heb ik zelf al mogen ondervinden (harde schijf defect na 3 weken).
Marthy Mc Fly
Starter Plus
Starter Plus

Heb nog wel de monitor van mijn dochter haar pc, maar die heeft enkel analoge aansluiting. Mijn videokaart heeft alleen DVI/HDMI aansluiting. Het probleem is dat ik deze kaart gekocht heb op pixmania. En als er iets scheelt met deze kaart binnen het eerste jaar dan moet je zelf online contact opnemen met de fabrikant. Komt er ook nog eens bij dat dit enkel in het engels kan.
quistnix schreef:Heb je geen andere monitor om te testen ? Indien het probleem zich daar ook voordoet is het gegarandeerd je grafische kaart. Vermits je die PC zelf in mekaar hebt gestoken zou ik gewoon de kaart binnen brengen en een andere vragen. Normaal doet een winkel daar niet moeilijk over, heb ik zelf al mogen ondervinden (harde schijf defect na 3 weken).
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”