Beste,
Ik ben op zoek naar een goeie en goedkope voipcentrale.
Ik heb al gelezen over asterix, maar gezien ik geen IT man ben, is dat geen optie.
Is er iemand die me kan helpen met deze zoektocht?
We hebben één telefoonnummer die 2 diensten aanbiedt:
Optie 1 Chambres d'hotes: Bellen op het nummer, niet opgenomen is ofwel gsm ofwel voicemail
Optie 2 Traitteurdienst: Bellen op het nummer, niet opgenomen is ander voicemail bericht
Bij sluitingsuren dient er auto een antwoordapparaat ingesteld te worden.
We werken via VOIP.
thx,
Sammy
Beste oplossing lokale voipcentrale
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Ik kan je "nextnet" aanraden anders. Het bedrijf zelf levert goede support en heb zelf ook reeds een aantal geplaatst bij klanten.
Het is gebaseerd op Asterisk, maar met een aangepaste FreePBX frontend én goeie support.
Mvg,
Sasuke
Het is gebaseerd op Asterisk, maar met een aangepaste FreePBX frontend én goeie support.
Mvg,
Sasuke
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
imho kun je gewoon FreePbx afhalen ...gratis iso die je op een "pc" installeerd...
je vult je voip instellingen in (trunks)
en de toestellen die je nu van Voip hebt voorzien (extensions)
en onder IVR zet je dus hetgeen je zonet als scenario beschrijft.... "Press 1....Press 2...."
http://www.freepbx.org/freepbx-system-status-dashboard
je vult je voip instellingen in (trunks)
en de toestellen die je nu van Voip hebt voorzien (extensions)
en onder IVR zet je dus hetgeen je zonet als scenario beschrijft.... "Press 1....Press 2...."
http://www.freepbx.org/freepbx-system-status-dashboard
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
In een bedrijf wil je:skynetbbs schreef:imho kun je gewoon FreePbx afhalen ...gratis iso die je op een "pc" installeerd...
je vult je voip instellingen in (trunks)
en de toestellen die je nu van Voip hebt voorzien (extensions)
en onder IVR zet je dus hetgeen je zonet als scenario beschrijft.... "Press 1....Press 2...."
http://www.freepbx.org/freepbx-system-status-dashboard
1. Iets beters dan een "PC"
2. ISDN aansluitingen die goed gesupporteerd worden (dus geen gedoe met compilen van mISDN en speciale kernel modules)
3. Support waar je op kan rekenen
Telefonie is een wreed lastig iets voor een bedrijf, mensen gaan ervanuit dat ze de telefoon opnemen en kunnen bellen, zonder problemen, zonder zever.
grtz,
Sasuke
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
ga dan direct voor een "cloud" omgeving : www.pbxes.org
geen servers die je moet onderhouden met backups, ups'en, redundante netwerk/toestellen mocht er hardware matisch iets foutgaan
geen lijnen die je moet leggen...(isdn, netwerk)
je betaald voor de service... niet voor extra werk dat het je levert toch?
voordeel...als je bedrijf afbrand is je telefooncentrale niet mee de dupe en ben je nog bereikbaar van thuis met je internet verbinding aldaar...
de "cloud" is actief op verschillende locaties in verschillende landen... moet je al verschillende atoombommen voor droppen om die allemaal kapot te krijgen.
geen servers die je moet onderhouden met backups, ups'en, redundante netwerk/toestellen mocht er hardware matisch iets foutgaan
geen lijnen die je moet leggen...(isdn, netwerk)
je betaald voor de service... niet voor extra werk dat het je levert toch?
voordeel...als je bedrijf afbrand is je telefooncentrale niet mee de dupe en ben je nog bereikbaar van thuis met je internet verbinding aldaar...
de "cloud" is actief op verschillende locaties in verschillende landen... moet je al verschillende atoombommen voor droppen om die allemaal kapot te krijgen.
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Een Pro account en 10 extensions kost al rap 50 euro per maand of 600 euro per jaar.skynetbbs schreef:ga dan direct voor een "cloud" omgeving : http://www.pbxes.org
Dan is een IP centrale met 10 3StarsNet of WeePee nummers voordeliger.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
gratis als je maar 5 sip telefoons hebt (maar geen directe failover)seagull schreef:Een Pro account en 10 extensions kost al rap 50 euro per maand of 600 euro per jaar.skynetbbs schreef:ga dan direct voor een "cloud" omgeving : http://www.pbxes.org
Dan is een IP centrale met 10 3StarsNet of WeePee nummers voordeliger.
2,95euro/maand voor 10 sip telefoons en heeft ie ook zijn digitale receptioniste (IVR)
en voor 9,95euro/maand heb je "alles"...
je steekt er je weepee/3stars als inbound in... en je voipbuster-clone als outbound
fax zit er ook in...
je hebt geen "classic" of "fax" of "isdn" lijnen meer nodig voor internet/fax tegenwoordig bij Belgacom
en Weepee vraagt maar 1x geld voor minstens 1 nr en als ze meerdere (op rij) nr's willen kan het nog voordeliger...
zitten ze nog alleen met evt gsm abbo's en internet@home
Faxen komen tegenwoordig als PDF binnen en zelf fax je alsof het een "printer" is... je moet dus niet meer "op kantoor zijn om die dingen te ontvangen of te versturen
Nu nog wachten op Google Voice hier in Belgie zodat zelfs de "voicemail" niet als attachment wave file maar als uitgeschreven tekst wordt aangeleverd
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Alles heeft zijn voor- en nadelen. Maar een telefooncentrale "in the cloud" dat krijg je aan geen enkel traditioneel bedrijf verkocht. Of het moest al een nieuw jong bedrijf zijn die telefonie niet als een belangrijk iets bekijken.skynetbbs schreef:ga dan direct voor een "cloud" omgeving : http://www.pbxes.org
geen servers die je moet onderhouden met backups, ups'en, redundante netwerk/toestellen mocht er hardware matisch iets foutgaan
geen lijnen die je moet leggen...(isdn, netwerk)
je betaald voor de service... niet voor extra werk dat het je levert toch?
voordeel...als je bedrijf afbrand is je telefooncentrale niet mee de dupe en ben je nog bereikbaar van thuis met je internet verbinding aldaar...
de "cloud" is actief op verschillende locaties in verschillende landen... moet je al verschillende atoombommen voor droppen om die allemaal kapot te krijgen.
Grtz,
Sasuke