Beste oplossing lokale voipcentrale

Plaats reactie
Sammy
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 maa 2010, 13:32

Beste,

Ik ben op zoek naar een goeie en goedkope voipcentrale.

Ik heb al gelezen over asterix, maar gezien ik geen IT man ben, is dat geen optie.

Is er iemand die me kan helpen met deze zoektocht?

We hebben één telefoonnummer die 2 diensten aanbiedt:

Optie 1 Chambres d'hotes: Bellen op het nummer, niet opgenomen is ofwel gsm ofwel voicemail
Optie 2 Traitteurdienst: Bellen op het nummer, niet opgenomen is ander voicemail bericht

Bij sluitingsuren dient er auto een antwoordapparaat ingesteld te worden.

We werken via VOIP.

thx,

Sammy
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik kan je "nextnet" aanraden anders. Het bedrijf zelf levert goede support en heb zelf ook reeds een aantal geplaatst bij klanten.

Het is gebaseerd op Asterisk, maar met een aangepaste FreePBX frontend én goeie support.

Mvg,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Sammy
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 maa 2010, 13:32

Bedankt,

Das idd een heel faire prijs voor een degelijk systeem.

Ik ga ff bespreken hier en mogelijks bestellen we wel eentje.

Bedankt voor de snelle feedback, dit forum is echt geld waard!

Keep up the good work!!

Sammy
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

imho kun je gewoon FreePbx afhalen ...gratis iso die je op een "pc" installeerd...
je vult je voip instellingen in (trunks)
en de toestellen die je nu van Voip hebt voorzien (extensions)
en onder IVR zet je dus hetgeen je zonet als scenario beschrijft.... "Press 1....Press 2...."

http://www.freepbx.org/freepbx-system-status-dashboard
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

skynetbbs schreef:imho kun je gewoon FreePbx afhalen ...gratis iso die je op een "pc" installeerd...
je vult je voip instellingen in (trunks)
en de toestellen die je nu van Voip hebt voorzien (extensions)
en onder IVR zet je dus hetgeen je zonet als scenario beschrijft.... "Press 1....Press 2...."

http://www.freepbx.org/freepbx-system-status-dashboard
In een bedrijf wil je:
1. Iets beters dan een "PC"
2. ISDN aansluitingen die goed gesupporteerd worden (dus geen gedoe met compilen van mISDN en speciale kernel modules)
3. Support waar je op kan rekenen

Telefonie is een wreed lastig iets voor een bedrijf, mensen gaan ervanuit dat ze de telefoon opnemen en kunnen bellen, zonder problemen, zonder zever.

grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

ga dan direct voor een "cloud" omgeving : www.pbxes.org

geen servers die je moet onderhouden met backups, ups'en, redundante netwerk/toestellen mocht er hardware matisch iets foutgaan
geen lijnen die je moet leggen...(isdn, netwerk)
je betaald voor de service... niet voor extra werk dat het je levert toch?

voordeel...als je bedrijf afbrand is je telefooncentrale niet mee de dupe en ben je nog bereikbaar van thuis met je internet verbinding aldaar...
de "cloud" is actief op verschillende locaties in verschillende landen... moet je al verschillende atoombommen voor droppen om die allemaal kapot te krijgen.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

skynetbbs schreef:ga dan direct voor een "cloud" omgeving : http://www.pbxes.org
Een Pro account en 10 extensions kost al rap 50 euro per maand of 600 euro per jaar.
Dan is een IP centrale met 10 3StarsNet of WeePee nummers voordeliger.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

seagull schreef:
skynetbbs schreef:ga dan direct voor een "cloud" omgeving : http://www.pbxes.org
Een Pro account en 10 extensions kost al rap 50 euro per maand of 600 euro per jaar.
Dan is een IP centrale met 10 3StarsNet of WeePee nummers voordeliger.
gratis als je maar 5 sip telefoons hebt (maar geen directe failover)
2,95euro/maand voor 10 sip telefoons en heeft ie ook zijn digitale receptioniste (IVR)
en voor 9,95euro/maand heb je "alles"...

je steekt er je weepee/3stars als inbound in... en je voipbuster-clone als outbound
fax zit er ook in...

je hebt geen "classic" of "fax" of "isdn" lijnen meer nodig voor internet/fax tegenwoordig bij Belgacom
en Weepee vraagt maar 1x geld voor minstens 1 nr en als ze meerdere (op rij) nr's willen kan het nog voordeliger...

zitten ze nog alleen met evt gsm abbo's en internet@home

Faxen komen tegenwoordig als PDF binnen en zelf fax je alsof het een "printer" is... je moet dus niet meer "op kantoor zijn om die dingen te ontvangen of te versturen

Nu nog wachten op Google Voice hier in Belgie zodat zelfs de "voicemail" niet als attachment wave file maar als uitgeschreven tekst wordt aangeleverd :-)
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

skynetbbs schreef:ga dan direct voor een "cloud" omgeving : http://www.pbxes.org

geen servers die je moet onderhouden met backups, ups'en, redundante netwerk/toestellen mocht er hardware matisch iets foutgaan
geen lijnen die je moet leggen...(isdn, netwerk)
je betaald voor de service... niet voor extra werk dat het je levert toch?

voordeel...als je bedrijf afbrand is je telefooncentrale niet mee de dupe en ben je nog bereikbaar van thuis met je internet verbinding aldaar...
de "cloud" is actief op verschillende locaties in verschillende landen... moet je al verschillende atoombommen voor droppen om die allemaal kapot te krijgen.
Alles heeft zijn voor- en nadelen. Maar een telefooncentrale "in the cloud" dat krijg je aan geen enkel traditioneel bedrijf verkocht. Of het moest al een nieuw jong bedrijf zijn die telefonie niet als een belangrijk iets bekijken.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”