Mobiel internet & verbruik beperken

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Hallo iedereen,

Als je je computer koppelt aan je gsm, en je gebruikt deze als een 3G modem, kan je dan op een bepaalde manier je dataverbruik wat beperken?
Je kan je wel voorstellen dat windows, of een of andere update iets in z'n hoofd haalt om nét dan z'n updates binnen te trekken, dat je aardig zal verschieten.

Wat ik in gedachten had was bij m'n firewall wat regels op de netwerkadapter toe te passen, zodat bijvoorbeeld enkel firefox en m'n mailclient verbinding kan maken, helaas geen netwerkadapter hiervan te zien.
M'n telefoon verbindt nu via de software die ik erbij gekregen heb.

Heeft er iemand een idee hoe ik hier aan kan beginnen, of ben ik aan het zeuren over m'n dataverbruik :D
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

probeer eens het proggy "netlimiter"
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Daar had ik nog niet aan gedacht, helaas zijn de limieten niet interface-gebonden daarmee :-D
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Awel, als je Firefox gebruikt, kan je instellen dat je browser geen images laadt. Extra -> Opties -> tabblad Inhoud en dan uitvinken "afbeeldingen automatisch laden".
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

Lord Utopia schreef:Awel, als je Firefox gebruikt, kan je instellen dat je browser geen images laadt. Extra -> Opties -> tabblad Inhoud en dan uitvinken "afbeeldingen automatisch laden".
vroeger kon je nog rightmouse click doen en dan "load images"
dat lijkt nu alleen mogelijk door dat terug aan te vinken en firefox te herstarten
of ben ik mis?

het helpt ook om soort add-blocker plugin te installeren alle flash content te weren :-)
of gewoon naar de m. versie te surfen van de sites
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Daarnet eventjes getest en idd, die optie zit er nu precies niet meer tussen. Je kan wel rechts klikken en dan afbeelding bekijken klikken.
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Wat rot dat ik via software moet verbinden, helaas krijg ik PAN niet in orde.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”