Ketnet / Canvas HD op tv vlaanderen :D

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

ketnet / canvas HD (vorige naam TEST HD) zit nu op de volgende transponder op de 23.5 oost.

12187H 27500 dvb-s2qpsk 5/6

De codering is er net opgezet dus en werkt nog niet met de kaart op dit moment maar dat zul dus wel vrij snel gebeuren dat we ook kunnen genieten in HD daarvan.

Nu nog enkel VTM HD op dat ander TEST HD kanaal en we zijn goed bezig.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Wat daar het nut van is ontgaat mij, HD uitzendingen zoals sport van sportza worden net op een (met HD) uitgezonden.

BTW. Gisteren zette ik FIVE op, bleek het geen HD te zijn (ongelofelijke beeldkwaliteit, HD is zwaar overroepen, kijk naar arte vs arteHD).

In ieder geval kan ik met mn dm 600 steeds minder aanvngen (bvb epg xml ryantec, epgsearch etc.).

VTMHD is minder interessant voor onze noorderburen.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

silencer schreef:Wat daar het nut van is ontgaat mij, HD uitzendingen zoals sport van sportza worden net op een (met HD) uitgezonden.

BTW. Gisteren zette ik FIVE op, bleek het geen HD te zijn (ongelofelijke beeldkwaliteit, HD is zwaar overroepen, kijk naar arte vs arteHD).

In ieder geval kan ik met mn dm 600 steeds minder aanvngen (bvb epg xml ryantec, epgsearch etc.).

VTMHD is minder interessant voor onze noorderburen.


Tijd om een upgrade te doen naar een 800 of 500hd dan :)
of een Vu duo.

Btw op canvas hd zullen dan ook wel sporza HD uitzendingen komen denk ik hoor.
En canvas zal dan ook nog wel wat anders in HD kunnen uitzenden.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Opus schreef:Tijd om een upgrade te doen naar een 800 of 500hd dan :)
of een Vu duo.
.

Enigma2 is nog wat te traag (echt irritant) + die problemen bij het niet willen doorbooten zijn echt wel een stopper (heb zelf 2 dm800's in de woonkamer, met 2 * 1.5 TB esata). Mss dat de nieuwe kernel die op komst is bij Pli beterschap biedt.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Ah, eindelijk canvasHD! Nu nog de +kanalen ? (naja kan ze nu ook al op dvb-t krijgen, alleen moet je dan een aparte tuner/box voor hebben)

DM800 is idd traag. Silencer, heb jij ook soms last met het zappen van dvs-s naar dvb-s2 en andersom (tuning failed) ? Ik gebruik momenteel gemini 4.7 en met de vorige versies van PLI was dit ook het geval.

De VU+DUO heb ik ook al enkele dagen. Die valt goed mee met PLI nightly builds behalve dat je maar 4 zenders simultaan kan opnemen (met m'n oude DM7025 is dat zelfs meer) hopelijk is dit software en betert dit snel...

Soms zie je inderdaad niet of nouwelijks het verschil tussen HD en non-HD. Dit heeft meestal te maken met hoe het opgenomen is. In andere gevallen kun je het heel duidelijk zien...
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

SplinterByte schreef:Ah, eindelijk canvasHD! Nu nog de +kanalen ? (naja kan ze nu ook al op dvb-t krijgen, alleen moet je dan een aparte tuner/box voor hebben)

DM800 is idd traag. Silencer, heb jij ook soms last met het zappen van dvs-s naar dvb-s2 en andersom (tuning failed) ? Ik gebruik momenteel gemini 4.7 en met de vorige versies van PLI was dit ook het geval.

De VU+DUO heb ik ook al enkele dagen. Die valt goed mee met PLI nightly builds behalve dat je maar 4 zenders simultaan kan opnemen (met m'n oude DM7025 is dat zelfs meer) hopelijk is dit software en betert dit snel...

Soms zie je inderdaad niet of nouwelijks het verschil tussen HD en non-HD. Dit heeft meestal te maken met hoe het opgenomen is. In andere gevallen kun je het heel duidelijk zien...

Mja Ik heb gewoon een antenne aangesloten op mijn plasma (opnemen via ouderwetse DVD-R recorder met hdd van 160GB).

Geen last van met Pli (openpli), vind gemini niet denderend (geen ryantec epg, gebruik het vaak samen met epgsearch), je kun die melding ook uitschakelen.

DIe vu+Duo lijkt mij wel interessant(maar vind hem nu ook niet meer op kapaza of 2dehands), maar wil mn dm600 niet wegdoen (kan ook op enigma2 draaien, gaat goed).
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Volgens geruchten komt VTM HD er ook bij. Tijdens testuitzendingen zou de EPG zijn gespot :D
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Vanaf 4 mei komt Ketnet / Canvas HD officieel bij TVV. Ten laatste tegen de zomer komt ook VTM HD er bij. :D
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

lithion schreef:Vanaf 4 mei komt Ketnet / Canvas HD officieel bij TVV. Ten laatste tegen de zomer komt ook VTM HD er bij. :D

Uitzendingen werken momenteel (test2HD) op canvasHD.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

silencer schreef:
lithion schreef:Vanaf 4 mei komt Ketnet / Canvas HD officieel bij TVV. Ten laatste tegen de zomer komt ook VTM HD er bij. :D

Uitzendingen werken momenteel (test2HD) op canvasHD.


jaja maar wel nog niet in sync de laatste 2 dagen.

Hopelijk gaan ze dat syncen snel oplossen
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

nu is sync toch oké opus? :-)

hopelijk nog ketnet/canvas+ HD= ideaal voor de kids (zoals bij dvb-t en telenet?)
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

satsurfer schreef:nu is sync toch oké opus? :-)

hopelijk nog ketnet/canvas+ HD= ideaal voor de kids (zoals bij dvb-t en telenet?)


Yup de sync was in orde reeds deze ochtend rond een uur of 9 als ik het goed gezien heb op ketnet hd :)

En deze avond tijdens terzake was het ook sync dus we zijn goed vertrokken hehe.

Nu moeten ze nog de naam veranderen van TEST 2 HD naar ketnet/canvas HD.

En dan voor de zomer komt er ook nog eens vtm HD al zit ik niet echt te wachten op vtm in hd want ik zie daar toch nooit naar die vtm.

Maar er zullen veel mensen zijn die er wel blij mee zijn.

In ieder geval ketnet/canvas hd is 100% super ok voor mij en men zoontje :)
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

Opus schreef:ketnet / canvas HD (vorige naam TEST HD) zit nu op de volgende transponder op de 23.5 oost.


Nu nog enkel VTM HD op dat ander TEST HD kanaal en we zijn goed bezig.

Pfff als de kanalen dezelfde bitrate hebben dan éénHD is het maar dikke brol.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

rottekop schreef:
Opus schreef:ketnet / canvas HD (vorige naam TEST HD) zit nu op de volgende transponder op de 23.5 oost.


Nu nog enkel VTM HD op dat ander TEST HD kanaal en we zijn goed bezig.

Pfff als de kanalen dezelfde bitrate hebben dan éénHD is het maar dikke brol.


T'is toch nooit goed voor sommige mensen heh.....
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

Opus schreef:
rottekop schreef:
Opus schreef:ketnet / canvas HD (vorige naam TEST HD) zit nu op de volgende transponder op de 23.5 oost.


Nu nog enkel VTM HD op dat ander TEST HD kanaal en we zijn goed bezig.

Pfff als de kanalen dezelfde bitrate hebben dan éénHD is het maar dikke brol.


T'is toch nooit goed voor sommige mensen heh.....

Als ik zie dat één HD een bitrate heeft van 4500 en Eurosport HD een bitrate heeft van 11.000 dan is dat een opmerkelijk verschil in interpretatie van HD en daar ben ik idd niet tevreden mee!
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Dat hele HD gedoe slaat nergens op, heb je al eens gekeken op welke bitrate TVV uitzend?
Het is amper 4mbit!! terwijl een transponder makkelijk 80mbit aankan (als ik me niet vergis).
Vroeger deed Duitsland uitzendingen met 15mbit, je wil niet weten hoe goed dat signaal is in verhouding tot analoog.
Ik heb al TelenetHD gezien, neen dank je, dat is nog slechter dan TVV-standaard!
Ze zijn allemaal aan het krenten op de bitrate en verkopen HD als een enorme verbetering, maar ik ken niemand die er tevreden van is in vergelijk met Astra.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

BasMSI schreef:Dat hele HD gedoe slaat nergens op, heb je al eens gekeken op welke bitrate TVV uitzend?
Het is amper 4mbit!! terwijl een transponder makkelijk 80mbit aankan (als ik me niet vergis).
Vroeger deed Duitsland uitzendingen met 15mbit, je wil niet weten hoe goed dat signaal is in verhouding tot analoog.
Ik heb al TelenetHD gezien, neen dank je, dat is nog slechter dan TVV-standaard!
Ze zijn allemaal aan het krenten op de bitrate en verkopen HD als een enorme verbetering, maar ik ken niemand die er tevreden van is in vergelijk met Astra.

idd. vroeger was ARD analoog (jaren 90) ook een pak beter dan analoge kabel....dat beeld sprong uit uw tv....
vanaf digitaal bleef ARD/RAI ver boven de kwaliteit van Canaldigitaal....

Maar weet jij welke budgetten ARD heeft? Ze kunnen gewoon een transponder huren op de overvolle Astra 19,2° om HD uit te zenden (ken je de kostprijs daarvan?). TVV moeten uitwijken naar 23,5° (om financiële redenen).

Idd. heb HD gezien op telenet decoder, amai....geef mij dan maar mijn satontvanger!!!!

en naar ik hier lees is telenet 10 Mbit en Tvvlaanderen 2 Mbit in HD, en toch betere kwaliteit op tv-vlaanderen....

maar it's all about the money....
TVV heeft 80.000 abonnee's....telenet 1.000.000? en telenet heeft haar distributienet voor niets: als ze nu aan 4 Mbit of aan 20 Mbit uitzenden, het kost hen geen fluit meer....tvv moet alles huren....extra transponderruimte is extra betalen en voor een relatief kleine groep is dat een serieuze meerkost.

Ik zie toch wel het verschil tussen SD en HD.....veel beter contrast, warmere kleuren, geen echo in beelden......
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

op éénhd zie je het verschil wel redelijk ivg met één....maar inderdaad zeer lage bitrate
in uk en us is alles @16 a 17mb
ik ben ook al een paar opnames tegengekomen van 36mb
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Dat is ook de vraag die ik me dan stel: geeft een resolutie van 1080i (neem aan dat tvv hierin uitzendt?) geen beter beeld met een lage(re) bitrate dan SD met een hogere?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

satsurfer schreef:en telenet heeft haar distributienet voor niets: als ze nu aan 4 Mbit of aan 20 Mbit uitzenden, het kost hen geen fluit meer....


En jij gelooft dat hun bandbreedte onbeperkt is ?

Waarom denk je dat de bitrate op bepaalde zenders zo laag is bij TN.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

r2504 schreef:En jij gelooft dat hun bandbreedte onbeperkt is ?

Waarom denk je dat de bitrate op bepaalde zenders zo laag is bij TN.

correctie

"Telenet legt 170 miljoen euro op tafel voor de overname van alle televisieactiviteiten, plus een jaarlijkse vergoeding voor operationele kosten. Interkabel draagt in totaal 800.000 klanten in de loop van volgend jaar over aan Telenet. De zuivere intercommunales blijven eigenaar van het kabelnetwerk en blijven instaan voor het beheer, onderhoud en opwaardering van het netwerk."

http://www.demorgen.be/dm/nl/997/Ombuds ... elft.dhtml
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

satsurfer schreef:correctie


En wat wil je hiermee aantonen ?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

r2504 schreef:
satsurfer schreef:correctie


En wat wil je hiermee aantonen ?

dat het ook niet voor 'niets' is? :oops:

maar 1 à 2.000.000 klanten beheren, buiten 80.000 is toch wel een verschil in vaste operationele kost.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

satsurfer schreef:dat het ook niet voor 'niets' is? :oops:


Oh, dacht al dat je ging zeggen dat het niet veel was (is die 170 miljoen in ruil voor 800.000 klanten ook niet, da's zelfs nog niet eens gelijk aan twee jaar hun inkomsten uit die klanten, dus eigenlijk peanuts). Hoeveel de operationele kosten zijn staat er blijkbaar niet bij (eigenlijk zijn het die die je moet vergelijken met het huren van een transponder).

satsurfer schreef:maar 1 à 2.000.000 klanten beheren, buiten 80.000 is toch wel een verschil in vaste operationele kost.


Inderdaad... maar hopelijk had TVV een business plan, en wisten ze dit voor ze begonnen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Schaalvoordelen, iemand?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”