Hallo,
Ik heb het abbo Belgacom Favorite.
Sinds de verhoging van de snelheid heb ik hier jammer genoeg nog niet van kunnen genieten.
Mijn verbinding staat namelijk op 9Mbit, ik heb begrepen dat dit het "repair" profiel is.
Volgens belgacom helpdesk ligt dit dus aan mijn interne bekabeling.
De situatie is als volgt: vanuit de originele aansluitdoos vertrekken er 2 vertakkingen.
1 naar bovenste verdiep (+- 20m kabel) en 1 naar de kamer ernaast (+-5m).
Op de 6polige doos op het verdiep boven, staat de b-box2 aangesloten met full rate splitter.
Dus niet op het eerste aansluitpunt want dit is een tijdje terug weggenomen en weggewerkt in de muur. Uiteraard dom .
Nu op de andere vertakking bemerkte ik dat er nog een adsl splitter stak. Welliswaar zonder dat er een telefoon was op aangesloten.
De pinnen begonnen ook al lichtjes te oxideren..
Wat kan ik best doen om de interne bekabeling te optimaliseren?
Volstaat het de adsl splitter te verwijderen?
Of in de kruipkelder kruipen en vertakking weghalen en alles doorsolderen naar het verdiep? (maw klotejob)
Ik maak geen gebruik van analoge telefonie op deze interne lijn.
Hopelijk weten jullie raad.
Mvg WIm
Repair profiel Belgacom
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
ik denk dat ge ongeveer in het zelfde schuitje zit als deze tread
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... ht#p320771
misschien is dit de oplossing
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... ht#p320771
misschien is dit de oplossing
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 1 keer
Topic lijkt op mijn situatie maar mijn probleem is dat ik niet meer bij het origineel aansluitpunt kan. Of ik moet halsbrekende toeren uithalen
in de kruipkelder en dan blijf ik liever surfen op 9Mbit .
Samengevat hangt er op mijn binnenkomende kabel momenteel 1 aftakking waar niets ophangt. Gewoon een los 2polig draadpaar.
Is dit al genoeg om dergelijke storing te krijgen (heb nog geen profiel aanpassing gevraagd, zal dat morgen eens doen)?
Of kan de oorzaak van de storing de adsl splitter zijn?
in de kruipkelder en dan blijf ik liever surfen op 9Mbit .
Samengevat hangt er op mijn binnenkomende kabel momenteel 1 aftakking waar niets ophangt. Gewoon een los 2polig draadpaar.
Is dit al genoeg om dergelijke storing te krijgen (heb nog geen profiel aanpassing gevraagd, zal dat morgen eens doen)?
Of kan de oorzaak van de storing de adsl splitter zijn?
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik heb ook een gelijkaardig probleem gehad. Je moet gewoon onderzoeken hoe je binnenbekabeling precies gaat en op zoek gaan waar precies de eerste telefoonaansluiting is. Daar gebeuren meestal de aftakkingen naar andere telefoon contacten. Je kan daar perfect twee telefoon kabels met elkaar verbinden met een lusterklem ofzo. Zo kan je ervoor zorgen dat een ander telefoon aansluiting het eerste telefoon contact is en daar dan de VDSL contact doos aansluiten.
ISP: Belgacom
- GyRaX
- Starter
- Twitter: Gunther_S
- Contacteer:
Dat is niet helemaal waterdicht wat je daar zegt, zeker met lusterklemmen. Scotchlock zou eventueel nog gaan maar het beste is gewoon om dadelijk die 6-polige contactdoos (genaamd TF2007) te plaatsen op de kabel die binnenkomt (via de zwarte klem van dit doosje). Als je de modem in een andere ruimte wil plaatsen, sluit je de 2 draadjes van dit gewenste stopcontact aan op de blauwe DSL klem van de contactdoos. De andere draadjes sluit je dan aan op de groene klem (als je een vaste lijn hebt). Vergeet wel niet om hier op deze 6-polige contactdoos de FullRateSplitter te plaatsen (die 6-polige splitter). Anders wordt het DSL niet gefilterd naar de andere aansluiting via de blauwe klem.Bucky schreef:Ik heb ook een gelijkaardig probleem gehad. Je moet gewoon onderzoeken hoe je binnenbekabeling precies gaat en op zoek gaan waar precies de eerste telefoonaansluiting is. Daar gebeuren meestal de aftakkingen naar andere telefoon contacten. Je kan daar perfect twee telefoon kabels met elkaar verbinden met een lusterklem ofzo. Zo kan je ervoor zorgen dat een ander telefoon aansluiting het eerste telefoon contact is en daar dan de VDSL contact doos aansluiten.
Als je een nieuwe meting wil laten starten voor je lijn om te kijken of je nu wel het hogere profiel aankan, moet je bellen naar het gratis nummer 0800 22 424 en de instructies volgen van de stem.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Heb vandaag een paar uurtjes in de kruipkelder doorgebracht. (Nooit meer). Solderen als mens van 2M is geen pretje op zo'n vettige en kleine plaats.
En zo'n dun kabeltje kan ook aardige schokken geven door een vochtige handschoen haha .
Ik heb de aftakking verwijderd en de binnenkomende kabel met 10m ingekort en rechtstreeks doorverbonden naar het verdiep.
De 6 polige stekkerdoos hangt nu rechtstreeks op de binnenkomende kabel, rechtstreeks dus zoals het moet.
Ik zit nu al 5u stabiel op het 16.5Mbit profiel dat ik eerst had gevraagd om te testen. Lijkt me dat 20Mbit zeker haalbaar moet zijn.
Probleem lijkt dus opgelost.
Alvast bedankt voor de hulp.
En zo'n dun kabeltje kan ook aardige schokken geven door een vochtige handschoen haha .
Ik heb de aftakking verwijderd en de binnenkomende kabel met 10m ingekort en rechtstreeks doorverbonden naar het verdiep.
De 6 polige stekkerdoos hangt nu rechtstreeks op de binnenkomende kabel, rechtstreeks dus zoals het moet.
Ik zit nu al 5u stabiel op het 16.5Mbit profiel dat ik eerst had gevraagd om te testen. Lijkt me dat 20Mbit zeker haalbaar moet zijn.
Probleem lijkt dus opgelost.
Alvast bedankt voor de hulp.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Al dat splittergedoe niet nodig als er op deze lijn geen telefoonsignaal zit: binnenkomende lijn rechtsreeks aansluiten op je BBox2 is voldoende.wimvl schreef: Ik maak geen gebruik van analoge telefonie op deze interne lijn.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 31 keer
op zich wel, maar die splitter nu steken geeft je de zekkerheid als je toch eens en nieuwe telefoon lijn neemt je dan in de problemen komt.