Overname door Scarlet?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Zopas (21u!) een telefoontje gehad om een afspraak te maken om een nieuwe modem te komen plaatsen. De uitleg was dat Scarlet klanten op het BC netwerk gingen gezet worden en dat eind februari ik geen internet meer ging hebben. Na wat discussiëren schakelde men door naar iemand die er meer over wist en het gaat om een migratie naar VDSL. Ik vroeg wat dat wou zeggen betreffende snelheid (ik heb nu effectief 20/1) zei de man dat het sneller zou gaan :bang:

Ik heb gezegd dat ik normaal toch verwacht dat mijn ISP hierover moet communiceren en niet een firma waar ik niet eens klant ben (ze wisten niet eens dat ik bij DxAdsl zat) gingen ze het morgen nog eens nakijken omdat er misschien toch iets verkeerd gelopen was.

Zeer raar allemaal, ik neem alleszins morgen contact op met DXadsl. Ik wil hier het fijne van weten zeker na de vorige postings.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
cod2k
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jun 2007, 22:25
Bedankt: 4 keer

zonet ook een pipo aan de lijn gehad die een afspraak wou laten maken voor een gratis modem te komen plaatsen in kader van "VDSL/Scar(red: ys)let/..."
toen ik begon van modem beheer etc kreeg die het al wat moeilijk...
(tss..wat dacht je)

tbh de oproep was niet overwacht en was van zin om diene tist enkele 'complexen' op z'n donder te bezorgen.
ik kreeg echter compassie ( :? ) dus heb diene tist na 15 min dan maar laten gaan...
( yeah....zwak moment mijnentwege...)

short history :
een half jaar geleden via DX-adsl (zonder xtra kosten) van 6 naar nét een 12 Mbps signaal upgegraded, goodbye aan de klassieke ADSL vertragingen nabij 18h-20h.
3 mnd geleden mijn modem vervangen door een Thomson met alle toeters en bellen (>150 €)
nu de vraag van ...gratis modem... blabla scarlet... blabla VDSL....


ik zit op +2 km van de central op nét 12 MB DL (adsl2+ afaik), VDSL2 levert op deze afstand (afaik) geen voordeel.

de "technische dienst" bleek volgens deze pipo meer te vertellen en zit op de "02/275 27 27"
(voor diegene die interesse/zin/tijd/geld hebben)


wat mij betreft, ben geenszins van plan (terug) te bellen... de boom in met hun switch...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

cod2k schreef: ik zit op +2 km van de central op nét 12 MB DL (adsl2+ afaik), VDSL2 levert op deze afstand (afaik) geen voordeel.

de "technische dienst" bleek volgens deze pipo meer te vertellen en zit op de "02/275 27 27"
(voor diegene die interesse/zin/tijd/geld hebben)

wat mij betreft, ben geenszins van plan (terug) te bellen... de boom in met hun switch...
Maar voor VDSL2 telt de afstand tot de ROP, in jouw geval, en niet tot de centrale.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Goe bezig, bij Scarlet :wink:

Scarlet-klanten die zelf om VDSL vragen, weigeren ze blijkbaar om te zetten als ze enkel internet hebben.
Maar ze gaan wel niet-Scarlet klanten er zelf voor contacteren.

Ik heb op 1 adres dxAdsl en op een ander Scarlet. Tot nog toe heb ik voor geen van beide contact gehad van Scarlet. Ik ben ook niet meteen vragende partij hoor.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

cod2k schreef:zonet ook een pipo aan de lijn gehad die een afspraak wou laten maken voor een gratis modem te komen plaatsen in kader van "VDSL/Scar(red: ys)let/..."
toen ik begon van modem beheer etc kreeg die het al wat moeilijk...
(tss..wat dacht je)

tbh de oproep was niet overwacht en was van zin om diene tist enkele 'complexen' op z'n donder te bezorgen.
ik kreeg echter compassie ( :? ) dus heb diene tist na 15 min dan maar laten gaan...
( yeah....zwak moment mijnentwege...)

short history :
een half jaar geleden via DX-adsl (zonder xtra kosten) van 6 naar nét een 12 Mbps signaal upgegraded, goodbye aan de klassieke ADSL vertragingen nabij 18h-20h.
3 mnd geleden mijn modem vervangen door een Thomson met alle toeters en bellen (>150 €)
nu de vraag van ...gratis modem... blabla scarlet... blabla VDSL....


ik zit op +2 km van de central op nét 12 MB DL (adsl2+ afaik), VDSL2 levert op deze afstand (afaik) geen voordeel.

de "technische dienst" bleek volgens deze pipo meer te vertellen en zit op de "02/275 27 27"
(voor diegene die interesse/zin/tijd/geld hebben)


wat mij betreft, ben geenszins van plan (terug) te bellen... de boom in met hun switch...
ten eerste, bridge dieje sagem dan gewoon
ten tweede, VDSL2 komt uit de wijkcentrale
ten derde, kzou terugbellen indien ge in maart nog wilt surfen pipo :lol:

Ge hebt er alleen maar bij te winnen hoor :) Al is het enkel wat hogere uploadsnelheid.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

johcla schreef:Goe bezig, bij Scarlet :wink:

Scarlet-klanten die zelf om VDSL vragen, weigeren ze blijkbaar om te zetten als ze enkel internet hebben.
Maar ze gaan wel niet-Scarlet klanten er zelf voor contacteren.

Ik heb op 1 adres dxAdsl en op een ander Scarlet. Tot nog toe heb ik voor geen van beide contact gehad van Scarlet. Ik ben ook niet meteen vragende partij hoor.
De meeste worden gewoon omgezet, maar de mensen die nu +10mbit hebben mogen niet veel minder krijgen.
Vandaar de switch naar vdsl2 voor die klanten.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

on4bam schreef: Zeer raar allemaal, ik neem alleszins morgen contact op met DXadsl. Ik wil hier het fijne van weten zeker na de vorige postings.
Ik heb zo pas geprobeerd om DxADSL te bereiken. Zowel live chat (niet bereikbaar momenteel) als de support en sales telefoonnummers worden niet opgenomen.

Ondertussen heb ik wat gezocht naar de toedracht van dit alles. Blijkbaar is het weer een serieuze stap terug als de modems van Scarlet/BC geïnstalleerd worden. Momenteel heb ik een Fritzbox waar ik naast de gewone internetverbinding ook VOIP en externe USB gebruik. Voor zo ver ik kan vinden is de Sagem geconfigureerd met custom firmware van BC waar maar 2 van de 4 LAN poorten beschikbaar zijn, waar niets zelf kan ingesteld worden (SIP, portforwarding, disabled USB) en waar niet eens een manual voor te vinden is (veel verder dan de leaflet kom ik niet). Zoals iemand al eerder schreef zal er ook een 36u disconnect zijn na de omschakeling en ik vraag me af of er dan ook geen geblokkeerde poorten zullen zijn (zie BC subforum).
Daar boven op zal mijn sync die nu op 19731/1023 ook dalen naar een 12/1 profiel.

Waarom wort hier niet officieel over gecommuniceerd? Is het niet aan je ISP om je van veranderingen op de hoogte te brengen?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Devilzown schreef:
Ge hebt er alleen maar bij te winnen hoor :) Al is het enkel wat hogere uploadsnelheid.
??? Wat met de 20/1 profielen :bang: :nono: :bang:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

In zijn specifiek geval eh :angel:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Het is dan toch gelukt om DxADSL te contacteren.
Vriendelijk te woord gestaan en een goede uitleg gekregen.

Niet ingaan op de nieuwe modem plaatsing is blijkbaar de juiste manier om om te gaan met de bellers.

Ze gaan 1 dezer ook de klanten informeren.

Me happy again. :-D
Bye, Maurice
https://on4bam.com
SVDE
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 okt 2005, 20:48

deze namiddag telefoon gehad van installateur in onderaanneming dat dxadsl overgenomen is door scarlet en het signaal vanaf 1 maart enkel alleen vdsl meer zou zijn (vdsl 1/2 kwam niet ter sprake), geen adsl2 meer. installatie van vdsl modem is nodig.

vond het ook allemaal bizar dat ik nog niets van dxadsl gehoord heb en er kort naar gevraagd, uiteindelijk toegestemd met installatie eind februari. kunnen we hoogstwssch dan weer annuleren zo te horen, toch zeer benieuwd naar communicatie van dxadsl...
Afbeelding
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

wrs gaan nu alle resellers hun "versie" van nieuwe abbo's moeten voorstellen tijdens februari. Als het niet zo is ben ik toch wel weg :)
SVDE
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 okt 2005, 20:48

de nummer vanwaar gebeld werd was trouwens 03/271.10.01, kom deze ook tegen op franstalige forums.
dit is blijkbaar een nummer van een bedrijf in onderaanneming, Janssens Field Services. voorzien in helpdesk en installateurs..

migratie staat ook te lezen op hun eigen site (http://www.jfs.be)
Antwerpen, 01 december 2009. JFS is in september gestart om voor Scarlet Belgium meer dan 40.000 klanten te migreren naar het nieuwe glasvezelnetwerk. Onze grootste uitdaging ooit. Meer dan 120 nieuw opgeleide full certified technici, 30 call agents en meer dan 10 projectmanagers zullen dit project mee in goede banen leiden. Halfweg dit project zijn de belangrijkste doelstelling behaald of overschreden. De ervaring voor dit project zullen ons in staat stellen om een verbeterde dienstverlening aan te bieden aan al onze bestaande en nieuwe klanten, die gebruik maken van het Belgacom netwerk.
Afbeelding
strangerke
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
Locatie: Limburg
Contacteer:

Na mijn mail aan dxadsl kreeg ik vlg e-mail terug ;

Geachte,

Bedankt voor email naar het dxADSL team.
We kunnen u verzekeren dat deze informatie niet correct is, we zijn niet overgenomen door één of andere provider …
Wat wel waar is: “vroeger maakten we zowel gebruik van het Scarlet en Belgacom netwerk (bekabeling in de straat), daar Scarlet door Belgacom is overgenomen,

Is Scarlet verplicht zijn netwerk te verkopen en dit aan NMBS, hier mogen geen ADSL klanten meer op voorzien zijn en wordt iedereen naar het Belgacom netwerk overgezet …

Weliswaar onder de dxADSL benaming …

Verder hoeft u zich geen zorgen te maken en hoeft u niet in te tekenen bij een andere provider, volgende week volgt meer communicatie.

Met vriendelijke groeten,

dxADSL

Dus nog even afwachten , dan weten we waarschijnlijk meer :P
Tallica
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 sep 2008, 15:34
Bedankt: 1 keer

Ik zit nu ook reeds 3weken op het scarlet netwerk, maar mocht ik het hier niet gelezen hebben had ik het niet eens gemerkt. Alles is hier bij het oude gebleven of mss die diconnects na 36u. kan ik niet zeggen omdat mijn modem toch steeds uitgaat..

Wat ik mij wel afvraag is of wij bij Dx ook reeds vanaf 01/03 van de nieuwe snelheidsverhoging van Belgacom gaan kunnen genieten. Ik zit al +-1,5 jaar op het Adsl2+ netwerk (Belgacom) met een 9mbits profiel (dxADSL home met raw copper)
Zal mijn profiel ook automatisch 20/1 worden via Adsl2+ of ga ik op hun Vdsl2 netwerk worden geplaatst.
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer

Gaat iedereen automatisch omgezet worden naar VDSL2?

Ik krijg momenteel speeds van max 600kb/s, vraag me af of ik met VDSL2 snellere kan krijgen? :)
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

En vandaag weer opgebeld geweest dat ik die modem MOET laten plaatsen of ik zal zonder internet zitten eind deze maand. DxADSL zegt zelf dat dit niet waar is. WTF is dat nu eigenlijk.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Monkey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2007, 14:06

Als get ni doet zult ge zonder internet vallen / alle BRUO klanten die op 15/20 mbps zitte worden op vdsl geplaatst. hebt ge zo gene modem hebde pech .. of misschien wat ze nog kunnen doen is uw snelheid afpakken en gewoon op een Turboline zetten van max 12mbps Indien mogelijk natuurlijk..
SVDE
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 okt 2005, 20:48

dxadsl moet nu toch eindelijk schriftelijk duidelijkheid gaan verschaffen hoe het nu zit. een bericht op de website of een mailcampagne had ondertussen al serieus geholpen..

als ik het goed begrijp gaat iedereen met een 20/1 ADSL2+ profiel bij dxadsl nu naar
-ofwel VDSL(2?) met hopelijk behoud van snelheid
-ofwel 12Mbps ADSL2+ van belgacom (toch een achteruitgang)

dit alles is ondertussen een klucht aan het worden/geworden
Afbeelding
Monkey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2007, 14:06

Tja netwerk van Scarlet MOET verkocht worden, er moet toch ergens een oplossing komen en als VDSL2 ni gaat omdat er gene rop is ofzo ... nja do the math e Allé k weet ni goe wa ze van zin zijn iig as ik zo der over nadenk .. lijkt mij toch dat als oplossing? en VDSL2 is toch zeker ni slecht ? :) Zeker omdat er toch al een quasi grote dekking is ;)

grtz
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

ik vind het ook raar dat dxAdsl hierover niet communiceert. Een ingelichte klant is vaak een tevreden klant. Een klant die maar moet gissen, gaat meestal van het slechtste scenario uit, want bedrijven stellen liever communicatie over slecht nieuws uit dan over goed nieuws hé.
lowken
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 mei 2008, 12:56
Twitter: Meteooverijse
Locatie: Overijse
Contacteer:

Hebben er net over gecommuniceerd, hierbij hun mailing en staat ook op hun site :
Beste klant,

Hieronder vindt u een uitleg over het verloop van de migratie.

Klanten die een technische wijziging nodig hebben, zullen opgebeld worden door JfS (Janssens field services) onze partner die ons voorziet met field engineers en helpdesk officers.

Jullie mogen dus ingaan op hun afspraak, vermeld wel duidelijk dat jullie dxADSL klant zijn, JFS is werkzaam voor iedere provider in België en daar iedere provider deze migratie moet ondergaan, wordt het voor hen alleen maar makkelijker als u dxADSL vermeld.

LET OP! Jullie hoeven geen contractswijzigingen of iets dergelijks te tekenen, alles blijft als voorheen.
Migratie

Voorheen waren er 2 grote netwerken in België: Scarlet & Belgacom.

Daar Scarlet vorig jaar overgenomen werd door Belgacom, heeft het BIPT (http://www.bipt.be) beslist dat het netwerk van Scarlet verkocht moet worden.

Het Scarlet netwerk werd ondertussen ook verkocht aan NMBS, waar geen internetklanten meer toegelaten zijn.

Hierdoor moeten alle klanten die op het Scarlet netwerk zaten, overgezet (migratie), worden naar het betere, stabielere Belgacom netwerk.

Daar we zowel Belgacom en Scarlet als leverancier hadden, zal dit voor sommige van onze klanten niet van toepassing zijn. Indien u niet gecontacteerd wordt, dient u zelf geen actie te ondernemen.

Voorwaarden

De prijzen blijven gelijk, de snelheid blijft gelijk, de poorten blijven open en alle voorheen overeengekomen afspraken met ons blijven dan ook net hetzelfde.
Voor de techneuten

Profiel 20/1:

Wordt VDSL2 met minimaal dezelfde snelheid (gratis VDSL2 modem: Sagem F3464WS).

Ip range:

Momenteel maken we gebruik van een tijdelijke range, dit wordt binnenkort terug naar dxADSL overgezet.

Poorten:

* Dynamisch ip: poort 25 geblokkeerd (spam redenen)
* Fixed ip: Alle poorten open




Bedankt voor het vertrouwen,

Xavier Dekeyster

Zaakvoerder
Dx-Solutions BVBA - dxADSL.

Sales: +32(0) 56 96 96 96
Support: +32(0) 78 077 516
P.S.: telefonisch onbereikbaar sinds 13 hr, al aan het proberen
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Totaal omgekeerd van wat mij aan de telefoon gezegd werd verleden week. Toen ging alles blijven zoals het was .... Nu is Jansen ineens hun "partner".
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Pruik
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2006, 20:02

on4bam schreef:Totaal omgekeerd van wat mij aan de telefoon gezegd werd verleden week. Toen ging alles blijven zoals het was .... Nu is Jansen ineens hun "partner".

Ik had ook gebeld vorige week, nadat ik gecontacteerd was door Jansen, maar mij vertelden ze dat ik deze afspraak zeker mocht door laten gaan.
het is te hopen dat mijn fritzbox goed gaat samenwerken met die Sagem, aangezien ik ook voip enz. gebruik via fritzbox opt moment :/
dxADSL
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2010, 10:18

Beste,

Onze excuses voor de verwarring!

De communicatie is niet verlopen zoals voorzien, we zijn niet geïnformeerd voor de start van de migratie en hierdoor is enige verwarring ontstaan.

De info in de e-mail is correct:

1) Iedereen moet van het Scarlet netwerk naar het Belgacom netwerk.
2) dxADSL is niet overgenomen door Scarlet en iedereen blijft uiteraard dxADSL klant.
3) Profielen boven de 12Mbps worden op VDSL2 gezet, andere niet.
4) We bekijken de mogelijkheden om dit jaar VDSL2 uit te rollen in verkoop, hiervoor is nog geen datum gekend.

Er zal niks veranderen aan uw huidige formule en voorwaarden.

Met vriendelijke groeten,

dxADSL
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

De vraag is of Jansen nogmaals gaat proberen om een afspraak te maken, Ik heb ze al 2 maal afgescheept :evil:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik heb momenteel het small Home abonnement (6Mbps).
Voor mijn installatie thuis verandert er dus niets. Wordt (stiekem) gewoon overgezet op het Belgacom netwerk.

Krijg ik VDSL2 (met gratis modem) als ik overstap naar een Home abonnement (12/20Mbps)?

(De 20 Mbps van Scarlet ligt hier, maar daar wordt wss niet meer naar gekeken)
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Ze zitten op een tijdelijke IP range staat er in de mail, wil dit dan ook zeggen dat de 36 uren disconnects ook maar tijdelijk zijn? Want dit vind ik echt wel vervelend. :bang:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

KK schreef:Ze zitten op een tijdelijke IP range staat er in de mail, wil dit dan ook zeggen dat de 36 uren disconnects ook maar tijdelijk zijn? Want dit vind ik echt wel vervelend. :bang:
Neen, BGC-netwerk = 36h regel. Kan niets aan gedaan worden.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

on4bam schreef:De vraag is of Jansen nogmaals gaat proberen om een afspraak te maken, Ik heb ze al 2 maal afgescheept :evil:
Je kan ze ook zelf even bellen, nummer is hier ergens in de thread gepost.
Tallica
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 sep 2008, 15:34
Bedankt: 1 keer

Vindt het wel kut dat er geen snelheidsverhoging komt bij Dx. Ik had toch wel graag mijn upload snelheid zien stijgen en dit omdat ik door mijn fotografie hobby geregeld veel foto's upload.
Ik heb nu 509Kbps up en 9020Kbps down (9Mbps profiel), terwijl alle andere ondertussen al lang aan 1Mbps uploaden (dat scheelt mij de helft van de tijd!)

Denk dat ik eens ga informeren bij scarlet, 25euro/maand ongelimiteerd, 12up en 1down en het kost mij ook nog eens 8,95euro minder per maand. Spijtig want ik ben best wel tevreden over Dxadsl, maar bedrijven moeten nu éénmaal mee met de concurrentie en dat is wat zij nu net niet doen.

"We bekijken de mogelijkheden om dit jaar VDSL2 uit te rollen in verkoop, hiervoor is nog geen datum gekend" We zijn half Februari en het jaar is nog lang denk ik dan....
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Tallica schreef: Denk dat ik eens ga informeren bij scarlet, 25euro/maand ongelimiteerd, 12up en 1down en het kost mij ook nog eens 8,95euro minder per maand.
Bij Scarlet moet je er nog de 10 euro voor raw-copper bijtellen, dan kom je aan min of meer dezelfde prijs.
strangerke
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
Locatie: Limburg
Contacteer:

johcla schreef:
Bij Scarlet moet je er nog de 10 euro voor raw-copper bijtellen, dan kom je aan min of meer dezelfde prijs.
Moet je bij dxadsl toch ook hebben ?????
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Even de fulladsl discussie afgesplitst naar hier
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Korte samenvatting:
Product
DxADSL was een whitelabel product via Xhost welke reseller was van Fulltelecom.
Fulltelecom ----> Xhost ---> DxADSL
Xhost betaalde zijn facturen niet meer. http://www.fulltelecom.be/
Fulltelecom ----> DxADSL
Fulltelecom wordt overgenomen door scarlet (en Scarlet door Belgacom).
Scarlet ---> DxADSL
Resultaat: DxADSL is nu reseller van Scarlet (Belgacom).

Netwerk
DxADSL maakte zowel van het Belgacom als het Scarlet (nu NMBS) netwerk gebruik. NMBS staat geen particuleren meer toe (wat gaat men dan eigenlijk met het netwerk doen?).
Resultaat: De DxADSL klanten die op het scarlet netwerk zatten worden nu overgezet naar het Belgacom netwerk en dus maar ineens het nieuwe VDSL2 netwerk.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

MRC101 schreef: NMBS staat geen particuleren meer toe (wat gaat men dan eigenlijk met het netwerk doen?).
Het zoveelste geldverslindende project financieren met het belastingsgeld van de Belg. Dat achteraf gaat blijken dat het geïmplanteerde systeem niet werkt. Zoals hun gsm's voor de treinbestuurders, Als je al eens met de trein gereden hebt weet je dat je op veel plaatsen niet eens bereik hebt. Tja, de NMBS en veiligheid, 1 grote klucht. Maar dit volledig :offtopic:
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Muziekbos schreef:Het zoveelste geldverslindende project financieren met het belastingsgeld van de Belg. Dat achteraf gaat blijken dat het geïmplanteerde systeem niet werkt. Zoals hun gsm's voor de treinbestuurders, Als je al eens met de trein gereden hebt weet je dat je op veel plaatsen niet eens bereik hebt. Tja, de NMBS en veiligheid, 1 grote klucht. Maar dit volledig offtopic
En daarnaast volkomen foutief en irrelevant. B-telecom is het ICT departement van de NMBS. Zij verhuren glasvezel aan bedrijven over het eigen netwerk van de NMBS om dit netwerk beter te laten renderen. In dat opzicht is het Scarlet netwerk een ideale aanvulling voor de uitbreiding van dit netwerk. B-telecom doet geen privégebruikers, en als derhalve staan ze ook niet te springen om de bandbreedte op deze glasvezel met privégebruikers te delen. Zet je oogkleppen mss eens af voor je opmerkingen maakt die zo kort door de bocht zijn als "belastinggeld van de Belg". B-telecom is totaal onafhankelijk van enige vorm van subsidiëring. het is enkel een manier om de bestaande budgetten van de NMBS rond te krijgen, door ongebruikte infrastructuur door te verhuren. De pendelende Belg heeft er dus alle baat bij dat B-telecom rendabel is.
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Van de oorsponkelijke bedoeling blijft natuurlijk niets meer over. De verkoop van het Scarlet netwerk moest
de concurentie op ADSL voor de consument waarborgen tegen een volledig Belgacom monopoly.
In de praktijk is dit nu kompleet teniet gedaan omdat dit netwerk totaal buiten de concurentiele sfeer blijft
door een verkoop aan de NMBS die het niet wil ter beschikking stellen aan de klasieke ISP's.

Eigenlijk heeft het BIPT hier de bal (hopelijk onbewust en niet medeplichtig) volledig mis geslagen.
Deze verkoop zou zelfs niet in aanmerking mogen komen (Waar is Europa ???)
SVDE
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 okt 2005, 20:48

als de nieuwe VDSL2-modem/router van Sagem bij mij thuis geïnstalleerd wordt zou ik deze graag in bridge mode willen zetten om mijn linksys WAG200G als router and wireless AP te blijven gebruiken (bridged mode).

ik veronderstel dat een RJ-45 to RJ-11 kabel volstaat om de LAN RJ-45 poort van de sagem met de WAN RJ-11 poort te verbinden en dat zou dan moeten werken?
Afbeelding
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

SVDE schreef:ik veronderstel dat een RJ-45 to RJ-11 kabel volstaat om de LAN RJ-45 poort van de sagem met de WAN RJ-11 poort te verbinden en dat zou dan moeten werken?
Nee, zoek maar eens op dit forum op hoe je het beste een Sagem/BBOX2 in Bridge Mode zet. Er zijn heel veel topics over.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”