Goeiemorgen,
Misschien kunnen jullie mij helpen.
Bij ons is vorige maand Belgacom TV geïnstalleerd. Wij zijn op het VDSL2-netwerk aangesloten en kunnen dus HD kijken.
De kabeldistributie hebben wij reeds opgezegd.
Omdat wij voornamelijk naar de gewone basiszenders kijken (die ongecodeerd worden doorgestuurd) en vertrouwd zijn met VLC media player, dachten wij dat we met één decoder en een paar streams op pc zeker genoeg hadden.
Het is mij intussen gelukt de streams te ontvangen en te capturen op LAN4.
Graag zou ik weten of ik in de router kan instellen dat alle LAN-poorten voor internet en de UDP-streams kunnen gebruikt worden. Hiermee zouden er 4 streams op verschillende plaatsen kunnen geopend worden. Indien er ook een mogelijkheid is ook streams draadloos te openen, zou dit uiteraard nog beter zijn.
Ik weet dat dit bij de vorige modem wel mogelijk was, maar ik heb hier bij de Bbox2 nog niets over gehoord.
Hoe kun je via telnet inloggen op de router?
Ik probeer in te loggen via
Gebruikersnaam: admin
Wachtwoord: BGCVDSL2
Maar ik raak niet verder. Graag zou ik een externe harde schijf instellen als netwerk harde schijf via de USB-poort van de router.
Ik volg hiervoor de instructies van Bschelst, zonder resultaat dus dusver.
En tenslotte, Weet er iemand het UDP-adres van Acht? Dit is de enige belangrijke zender die ik in geen enkele lijst kan vinden en waarvan ik dus ook niet weet of hij gecodeerd is? Hoe kan ik zelf IP-adressen van zenders te weten komen?
Heel erg bedankt!
hulp bij Belgacom TV op pc + harde schijf aansluiten
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Niet echt slim om dergelijke topics te posten waar Belgacom medewerkers komen. Mafin, de mogelijkheden zijn toch al lang een publiek geheim, dus...
Wat betreft de verschillende VLAN voor lokaal netwerk (internet) en Belgacom TV kan je die maar beter gescheiden laten: alle streams via de TV VLAN zijn multicasts. Als je dat terugkoppeld naar uw lokale LAN, zal binnen de kortste keren uw netwerk plat gaan (spreek uit ervaring, waardoor ping tijden gigantisch hoog worden of soms connecties onderbroken worden).
Je zal dus vast blijven zitten aan 2 netwerken (één voor internet en één voor netwerk/internet). Je zou wel kunnen gebruik maken van layer 2 switches om overal de Belgacom TV VLAN ter beschikking te stellen. Dat zal uiteraard wel het één en andere kosten (snel paar 100 euro). In de veronderstelling dat alle pc's wired verbonden zijn.
Een andere optie is een afzonderlijke access point voorzien en aan de BGC TV VLAN aan te sluiten. Wil je dan nog internet en netwerk op andere pc's zal je 2 WLAN nic's van doen hebben.
Wat betreft de verschillende VLAN voor lokaal netwerk (internet) en Belgacom TV kan je die maar beter gescheiden laten: alle streams via de TV VLAN zijn multicasts. Als je dat terugkoppeld naar uw lokale LAN, zal binnen de kortste keren uw netwerk plat gaan (spreek uit ervaring, waardoor ping tijden gigantisch hoog worden of soms connecties onderbroken worden).
Je zal dus vast blijven zitten aan 2 netwerken (één voor internet en één voor netwerk/internet). Je zou wel kunnen gebruik maken van layer 2 switches om overal de Belgacom TV VLAN ter beschikking te stellen. Dat zal uiteraard wel het één en andere kosten (snel paar 100 euro). In de veronderstelling dat alle pc's wired verbonden zijn.
Een andere optie is een afzonderlijke access point voorzien en aan de BGC TV VLAN aan te sluiten. Wil je dan nog internet en netwerk op andere pc's zal je 2 WLAN nic's van doen hebben.
Je hebt een harde schijf nodig die geformatteerd is met een FAT bestandensysteem( en dus geen NTFS). Daarom werken USB-sticks wel. Er moet niets geconfigureerd worden op de router.orkito schreef:Graag zou ik een externe harde schijf instellen als netwerk harde schijf via de USB-poort van de router.
De bestanden kan je vinden op http://192.168.1.1:8888 en je kan die in Windows bij 'My Network Places' toevoegen als een WebDAV map.
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Heb het aan den lijve ondervonden dat het bestandssysteem FAT (FAT32) moet zijn. Ik heb mijn USB stick van 16 Gb namelijk geformatteerd in NTFS en dit werkte dus nietJna schreef:Je hebt een harde schijf nodig die geformatteerd is met een FAT bestandensysteem( en dus geen NTFS). Daarom werken USB-sticks wel. Er moet niets geconfigureerd worden op de router.orkito schreef:Graag zou ik een externe harde schijf instellen als netwerk harde schijf via de USB-poort van de router.
De bestanden kan je vinden op http://192.168.1.1:8888 en je kan die in Windows bij 'My Network Places' toevoegen als een WebDAV map.