Dommel aan 6 mbit/s?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
mitchke
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 aug 2007, 19:37

We will not take any further action in this issue until you provide us with updated info via e-mail, web
or by phone at +32 11 920000.
If you do not provide us an update within 7 days after creation of this e-mail, this case will be locked and
permanently closed automatically.

We zullen geen verdere actie in dit ticket ondernemen tot u ons verdere info voorziet via e-mail, web
of via telefoon op +32 11 920000.
Indien u ons geen verdere info bezorgt binnen 7 dagen na het versturen van deze e-mail zal deze case
automatisch geblokkeerd en definitief gesloten worden.

Welke info hebben ze nodig?
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
Locatie: Niverance
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

mitchke schreef:
We will not take any further action in this issue until you provide us with updated info via e-mail, web
or by phone at +32 11 920000.
If you do not provide us an update within 7 days after creation of this e-mail, this case will be locked and
permanently closed automatically.

We zullen geen verdere actie in dit ticket ondernemen tot u ons verdere info voorziet via e-mail, web
of via telefoon op +32 11 920000.
Indien u ons geen verdere info bezorgt binnen 7 dagen na het versturen van deze e-mail zal deze case
automatisch geblokkeerd en definitief gesloten worden.

Welke info hebben ze nodig?
uw adsl telefoonnr, uw adresgegevens, contactinfo en dat is het.
Meer had ik niet opgegeven
Sidon
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 okt 2009, 22:07

'k Denk eerder dat dat een stukje is van een standaard reply. Ikzelf had die info in mijn eerste mail meegegeven maar kreeg net hetzelfde antwoord.
Van een verhoging is er trouwens nog altijd niks gekomen hier.
freazy
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 aug 2005, 12:39

Sidon schreef:'k Denk eerder dat dat een stukje is van een standaard reply. Ikzelf had die info in mijn eerste mail meegegeven maar kreeg net hetzelfde antwoord.
Van een verhoging is er trouwens nog altijd niks gekomen hier.
Het is idd een stanaard reply die ze doen want ik heb dat ook gekregen terwijl ik mijn gegevens er bij gezet had.
De verhoging hebben ze onmiddelijk gedaan wanneer ze mijn mail gelezen dus ik vind het raar dat ze het bij de ene onmiddelijk doen en bij de andere niet.
Zou niet mogen in feite
metaldeth
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Mijn 1e ticket was blijkbaar al gesloten. Ze hadden het aansluitadres en telefoonnummer gevraagd en ik had daarop niet geantwoord aangezien ik daar nooit geen mail over gehad heb.

Maandag 19 oktober een nieuw ticket aangemaakt met de gegevens, de dinsdag het standaardantwoord gekregen. Zo snel mogelijk indien mogelijk.

Vanochtend kreeg ik dan volgend antwoord:

Geachte,

Uw open technische service case werd toegewezen aan een case-administrator. Hij/zij zal onmiddellijk uw technische service vraag bekijken en kortelings met u contact opnemen via telefoon en/of e-mail.
Bedankt voor uw geduld.
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

die standaard mail had ik ook en de dag erna zat ik op 6Mbit :)
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Dus als ik het goed voor heb, kan je GRATIS een mailtje sturen naar Dommel om te vragen of ze uw downloadsnelheid willen verhogen naar 6Mpbs? Waarom moet hiervoor een mail gestuurd worden en doen ze dit niet automatisch? -.-
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

AeroFury schreef:Dus als ik het goed voor heb, kan je GRATIS een mailtje sturen naar Dommel om te vragen of ze uw downloadsnelheid willen verhogen naar 6Mpbs? Waarom moet hiervoor een mail gestuurd worden en doen ze dit niet automatisch? -.-
Nee mail sturen kost geld. DUH IS HET GRATIS haha ;)
En ja is altijd met mail.. Heb dit al bij veel providers moeten aanvragen.

+ Waar kan je zien hoever je van de centrale af van dommel woont?
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

shahab schreef:
AeroFury schreef:+ Waar kan je zien hoever je van de centrale af van dommel woont?

Daar ga je eens voor moeten bellen! :wink:
Afbeelding
metaldeth
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Vorige week donderdag antwoord gehad op mijn ticket, ze gingen de verandering (naar 12 mbit/s) uitvoeren.

We zijn ondertussen een week later en er is nog steeds niks veranderd :-(
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

shahab schreef:Waar kan je zien hoever je van de centrale af van dommel woont?
Hier kun je een schatting van de afstand naar de centrale laten berekenen:
http://freedomnet.be/website/home.aspx? ... itbaarheid
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

dean3009 schreef:
shahab schreef:Waar kan je zien hoever je van de centrale af van dommel woont?
Hier kun je een schatting van de afstand naar de centrale laten berekenen:
http://freedomnet.be/website/home.aspx? ... itbaarheid

Ik heb mij daar 1 maal aan laten vangen maar geen 2keer.

Zo moet je e-mail en naam geven om achteraf nooit een mail te ontvangen. Ondertussen zit je wel mooi in hun "spam"database...


Het beste is gewoon de -> tool <- gebruiken die hier op de site staat.

Zo vind je het adres van de centrale en de rop. Als je dan de afstand wil weten, plan dan een route via maps.
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dat klopt ook niet. Volgens een meeting uitgevoerd door iemand hier op het forum, bedroeg mijn afstand 3 km. Volgens de modemwaarden was dat 2,5 km. Volgens de routebeschrijving 1,7 km. Maar dat laatste klopt helemáál niet.

Dus zomaar de route berekenen is fout.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

die tool is ook nen NO go dus liever ongeveer weten en der goe naast zitten dan daar iets na te vragen.
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

FunkStar schreef:die tool is ook nen NO go dus liever ongeveer weten en der goe naast zitten dan daar iets na te vragen.
Die tool zit er toch dichter op dan een snelle berekening hoe ge het snelst op uw bestemming komt.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

FunkStar schreef:
dean3009 schreef:
shahab schreef:Waar kan je zien hoever je van de centrale af van dommel woont?
Hier kun je een schatting van de afstand naar de centrale laten berekenen:
http://freedomnet.be/website/home.aspx? ... itbaarheid

Ik heb mij daar 1 maal aan laten vangen maar geen 2keer.

Zo moet je e-mail en naam geven om achteraf nooit een mail te ontvangen. Ondertussen zit je wel mooi in hun "spam"database...
Ik bedoel dan wel de optie met actieve belgacom telefoonlijn, dan vraagt hij enkel je telefoonnummer en geeft daarna de maximale snelheid + afstand.

Bij mij klopt die afstand ongeveer. Volgens Dommel op 2201m en volgens deze test op 2113m.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Aangezien ik deze niet heb kan ik het niet testen, maar dat lijkt mij in ieder geval al een veel betere optie!
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

FunkStar schreef:Aangezien ik deze niet heb kan ik het niet testen, maar dat lijkt mij in ieder geval al een veel betere optie!
Een Belgacom telefoonnummer van uw buren langs dezelfde kant van uw straat volstaat. Ik heb dat gedaan met het telefoonnummer van mijn buur. (via de witte gids online)
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Lord Utopia schreef:
FunkStar schreef:Aangezien ik deze niet heb kan ik het niet testen, maar dat lijkt mij in ieder geval al een veel betere optie!
Een Belgacom telefoonnummer van uw buren langs dezelfde kant van uw straat volstaat. Ik heb dat gedaan met het telefoonnummer van mijn buur. (via de witte gids online)

Nog eens een goeie tip, het verschil is dan maar enkele meters!
Afbeelding
matb
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 jul 2008, 19:57
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Toch voor zekerheid eventjes vragen,
Bij aanvraag tot het verhogen van je snelheid wordt je contract toch geen jaar verlengd hé?

Als dat zo is, ga ik ook een poging wagen :)

mvg, matb
Spooik
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 jul 2008, 10:49

w00t!
Gisteren een helpdesk ticket geopend of het niet mogelijk was mijn lijn eens na te kijken en mijn profiel te verhogen naar 6mbit/s
Gisterenavond antwoord dat een technisch team mijn request ging bekijken
Vandaag al antwoord dat alles op mijn lijn er goed uitzag en ze hebben de lijn aangepast naar 6mbit! Straks thuis eens testen!

:banana:
Sidon
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 okt 2009, 22:07

Hebt gij geluk, bij mij zeiden ze begin september dat ze der zo spoedig mogelijk naar zouden kijken ... derna nooit meer iets van vernomen.
Spooik
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 jul 2008, 10:49

Voila, even de daad bij het woord voegen:

Afbeelding

:-D :-D
Sidon
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 okt 2009, 22:07

Vandaag, na al die tijd, ineens reactie gekregen en snelheid is verhoogd. (nog altijd mooie waardes van m'n modem ook trouwens)

Afbeelding

ADSL STATUS


Downstream Upstream
SNR Margin 29.3 19.0 dB
Line Attenuation 6.0 6.0 dB
Errored Seconds 0 0
Loss of Signal 0 0
Loss of Frame 0 0
CRC Errors 0 0
Data Rate 6144 640 kbps
Latency FAST FAST
blaizer1988
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2009, 14:22

Vandaag ook reactie gekregen van dommel:

Stats van mijn modem:

Up Stream 640 (Kbps.)
Down Stream 6144 (Kbps.)


Noise Margin
upstream: 18 dB
downstream: 16 dB

Attenuation
upstream: 30 dB
downstream: 29 dB

Afbeelding
matb
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 jul 2008, 19:57
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

matb schreef:Toch voor zekerheid eventjes vragen,
Bij aanvraag tot het verhogen van je snelheid wordt je contract toch geen jaar verlengd hé?

Als dat zo is, ga ik ook een poging wagen :)

mvg, matb
Kan iemand dit bevestigen?
Heb namelijk er nog niets over gelezen in dit topic..
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hey,

Lang leve Dommel :banana:

Verleden weekend heeft een technieker me opgebeld.
Ik had een aantal schema's (met de locatie van de Belgacom centrales) doorgemaild.
Schema's die ik dankzij Userbase (in deze thread) gevonden heb :)

Het resultaat is dat ik nu ook op 6 Mpbs zit :-D
En eindelijk weet waarom ADSL2+ voor mij niet mogelijk was.

ADSL2+ zat niet op mijn tussencentrale, enkel op de hoofdcentrale.
En de afstand tot de hoofdcentrale was te groot (> 4 km) om nog van ADSL2+ voordeel te hebben.

Ik ben tevens aansluitbaar op VDSL (profiel van 18 Mpbs).
Maar daar ga ik voorlopig nog wat mee wachten. Ben al heel tevreden dat ik met Homeconnect nu op 6 Mpbs zit.

Misschien komt Dommel volgend jaar met een nieuwe VDSL formule (voor telefonie + internet uit).
We zien wel. Ik wacht voorlopig nog wat af. Moest er niets veranderen, kan ik binnen een jaar altijd terug een belgacom lijn nemen met een Dommel Speedconnect erop. Dan heb ik een 18 Mpbs profiel.

Echter die snelheid is niet het allerbelangrijkste. Dat is een factor, die je moet afwegen in verhouding met de prijs, data limiet, packs (telefonie), belgacom lijn nodig, etc..

Ik drink er alvast ene op :beerchug:

P.S. Of je contract verlengd wordt, wanneer de upgrade naar 6 Mps gebeurd, weet ik niet.
Maar is dat zo erg. Waarom zou je weggaan :wink:
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Als je Siemens het zou begeven binnen een maand, dan zijn er geen nieuwe meer te verkrijgen. Dat zou een reden kunnen zijn... (I know: 2e hands kan ook, maar toch...)
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hi Goztow,

Ik zie die modem nog te koop staan op de website van loveno.

Maar waarschijnlijk is die pagina niet meer aangepast. Want de andere links (op de Dommel pagina) geven een foutmelding of indicatie dat Siemens zich op de belgische markt teruggetrokken heeft.

Damm, best jammer.
Hopelijk komt Dommel in 2010 uit met iets nieuws.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Hmmm ik heb zo het gevoel dat ze aan dat voip gedoe misschien zelf ook een lichte kater hebben overgehouden. Er zijn heel wat kinderziekten geweest. De groothandelaars (Makro, Mediamarkt) hebben zich relatief snel teruggetrokken. En als het product dan min of meer matuur wordt, dan stopt de fabricant met de bijhorende modems.

Moest ik van Dommel zijn, ik zou voip even laten voor wat het is :-S.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Twee weken geleden nog in Makro Machelen geweest en daar stond de Homeconnect box nog steeds te koop...
Everything that has a beginning has an end.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

dat zal een laatste stock zijn van makro zelf. dommel bevestigt dat er geen homeconnect kits meer zullen worden gedistributeert en dat de nieuwe producten eraan gaan komen (zonder een datum mee te geven natuurlijk).
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Moet je weer een jaar wachten om op te zeggen nadat je dit hebt laten verhogen? k veronderstel van niet, maar ik vraag het even voor de zekerheid.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Niemand die dit precies weet? tis nogal dringend
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”