Nu gratis digitale tv bij Scarlet ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
karine
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Ik kreeg daarnet telefoon van Scarlet.
Gratis nieuwe modem + gratis digicorder en gratis installatie.(weet niet of de plc adaptors ook gratis zijn)
Prijs voor mijn Scarlet one abbonnement blijft 50 euro.

Lijkt mij een mooie aanbieding.
Ik veronderstel dat mijn lijn wel zwaar genoeg zal zijn om dit deftig te laten werken of heeft iemand hier andere ervaringen mee ?? (kan ik dit ergens nakijken)
Ze zouden dit anders toch niet zelf voorstellen ??
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik neem aan dat ze u zullen overzetten op VDSL2. Dat is een meer geavanceerde techniek dan de huidige waar je nu van gebruik maakt (ADSL/ADSL2+). Met VDSL2 is het mogelijk internet, telefonie en digitale tv te gebruiken.
Waarom je die nieuwe modem krijgt, is omdat enkel die modem toegestaan is op het VDSL2-netwerk.
Kijk op http://www.belgacomtv.be/ of Belgacom TV (dat product zit namelijk in het vernieuwde Scarlet One) beschikbaar is waar je woont.

Was je al tevreden van Scarlet, wil je je huidige voorwaarden behouden met gratis digitale televisie (voor huidige klanten is het in feite zoiets), dan zou ik ja zeggen.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Dan ga ik voor Scarlet ook.
Gisteren telefonisch Telenet toegezegd, dat weer annuleren.

Het mooie zou zijn als ik onze 4 tv's zou kunnen aansluiten dan kan ik dat kabelabonnement van 160 euro stopzetten.
Er wordt toch maximaal naar 2 tv's tegelijkertijd gekeken.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

karine schreef:Dan ga ik voor Scarlet ook.
Gisteren telefonisch Telenet toegezegd, dat weer annuleren.

Het mooie zou zijn als ik onze 4 tv's zou kunnen aansluiten dan kan ik dat kabelabonnement van 160 euro stopzetten.
Er wordt toch maximaal naar 2 tv's tegelijkertijd gekeken.
Mja, daarom dat ik je eerst adviseer om eerst te controlleren hoeveel tv's je maximaal kan aansluiten bij je thuis. Je krijgt ook maximaal 2 decoders mee naar huis (of niet?).

Aan het maximaal aantal streams (hoeveel tv's je kan aansluiten) zal wel iets gedaan worden. Volgend jaar wordt de snelheid opgeschroefd naar 30 Mb.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Heb tenslotte voor telenet gekozen.
Had vanmiddag Scarlet klantendienst aan de lijn, alles bleef hetzelfde.
Dus 50 euro bleef maar ik kreeg gratis modem + digicorder.
Nogmaals duidelijk gevraagd of de 50 euro bleef in mijn geval, JA zeggen ze.

Op het laatste van het gesprek vraagt mevrouw of ik bellen in de piekuren wil behouden want anders komt er plots 5 euro bij per maand.
Dus gaat het plots 55 euro per maand kosten.

Heb nu Telenet alles in voor 52 euro/maand voor 1 jaar.
Daarna zou het totaalpaket 60 euro/maand gaan kosten.
Heb al wel horen vliegen dat ze het kabelabonnement voor de klanten die digitaal kijken willen gaan afschaffen.
Zou dus +-130 euro/ jaar minder zijn voor de concurentie met de andere aan te gaan.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Welke formule heeft u dan eigenlijk bij Telenet??(onbeperkt bellen dag en nacht naar andere vaste toestellen in Belgie kost toch ook 5€ extra bij Telenet??).
Het was ook te denken dat Telenet met een antwoord moet komen op het nieuwe Scarlet abbo,met dig. TV,het verschil word te groot,vooral met die kost van kabel TV erbij.
Ik vind het trouwens niet kunnen dat bij de reklame spots op TV de prijs van de kabel verzwegen word,gewoon,5€ per maand voor dig. Tv beweren ze,zonder de 160€ van de kabel te vermelden.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

fluppie schreef: Ik vind het trouwens niet kunnen dat bij de reklame spots op TV de prijs van de kabel verzwegen word,gewoon,5€ per maand voor dig. Tv beweren ze,zonder de 160€ van de kabel te vermelden.
Gewoon schandalig, dit behoort toch ook tot de prijs? hun Goldsh + kost hierdoor 55 + 13,33 zonder bijkomende opties = 8,18 duurder dan Belgacom en 18,33 duurder dan Scarlet.
Maar dit volledig :offtopic:
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

fluppie schreef:Ik vind het trouwens niet kunnen dat bij de reklame spots op TV de prijs van de kabel verzwegen word,gewoon,5€ per maand voor dig. Tv beweren ze,zonder de 160€ van de kabel te vermelden.
Netjes is het inderdaad niet, maar eigenlijk liegen ze niet he. De kabel op zichzelf is 'analoog' en kost je 160€ per jaar. Het digitale gedeelte (als je het zo kan stellen) kost je dus 5€.

Maar nogmaals, netjes is het niet.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Heb goldshake+ paket.

Nu actie voor 1 jaar aan 47 euro +5 euro freephone = 52 euro.

Gewoon schandalig, dit behoort toch ook tot de prijs? hun Goldsh + kost hierdoor 55 + 13,33 zonder bijkomende opties = 8,18 duurder dan Belgacom en 18,33 duurder dan Scarlet.

Bij Telenet betaal ik voor de kabel maar 6% btw komt dus op een +-120 dacht ik terwijl ik bij Belgacom of Scarlet blijf ik nog steeds 160 euro blijf betalen voor de kabel.
En daar ik met meerdere tv-toestelen zit kan ik niet zonder die kabel.
proximusboy
Pro Member
Pro Member

bij belgacom is het ook 6%
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

12%, geen 6%.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Bij Belgacom zou het 21% zijn.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Onzin, voor Belgacom TV betaal je 12% BTW.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster

Maglor schreef:Onzin, voor Belgacom TV betaal je 12% BTW.
het is er zelfs gratis op dit moment :angel: :bang:
proximusboy
Pro Member
Pro Member

ik bedoelde 12%
je betaald evenveel of bij telenet
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster

proximusboy schreef:ik bedoelde 12%
je betaald evenveel of bij telenet
yep :banana:
RL
Member
Member
Contacteer:

Muziekbos schreef:
Maglor schreef:Onzin, voor Belgacom TV betaal je 12% BTW.
het is er zelfs gratis op dit moment :angel: :bang:
Het is niet gratis. Scarlet One wordt 10 Euro goedkoper en gaat naar 40 Euro. Dan valt wel het gratis bellen overdag weg en dat kan je weer terugkrijgen voor 5 Euro per maand. Belgacom TV kost 12,5 Euro per maand en ze geven 2,5 Euro korting. 40 + 10 = 50. Maar je kan het abonnement dus ook houden zonder TV, gewoon op VDSL2 overschakelen en iets minder betalen dan vroeger.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Scarlet One word 40€,maar je verliest ook 70 gb per maand aan internet volume,het valt dus echt allemaal te bekijken,of je een nieuwe klant bent,of een 'gouwe ouwe' want die mogen hun 100gb houden,ook als ze overstappen naar dig tv.
Als de trouwe klanten het zich dus kunnen permiteren houden ze het best hun oud One abbo met 100gb,en betalen een kleine 51€ (dit is dan ook met onbperkt bellen naar vaste toestellen in Belgie),en dan wachten tot dig. Tv. beschikbaar word natuurlijk.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

karine schreef: Op het laatste van het gesprek vraagt mevrouw of ik GRATIS bellen in de piekuren wil behouden want anders komt er plots 5 euro bij per maand.
Dus gaat het plots 55 euro per maand kosten.
Wou bovenstaande toch even benadrukken, heb vandaag Scarlet One + Digi laten activeren, heel vriendelijk meisje aan de helpdesk (ze wist op technisch vlak echt niets maarjah er staat dan ook op de site dat je voor technische vragen op een andere nummer moet bellen)

De procedure volgens haar ziet er als volgende uit:

1. Brief word opgestuurd met een soort "contract" (laten we dat toch maar eens goed lezen als het hier is :twisted: )
2. Teken en stuur terug op.
3. Vanaf ontvangen contacteert een scarlet technieker u binnen de 3 weken voor een afspraak te regelen. (die 3 weken stond mij wel niet zo aan, enerzijds ik behoud mijn 100gig en betaal evenveel als nu.)

Nog wel een paar opmerkingen:

1. Om een of andere reden vroeg ze mijn "gebruikersnaam" & "wachtwoord" van "mijn.scarlet.be" ik was zeker niet happig om dit door te geven(vlug even gecontroleerd of ik wel naar het juiste nummer belde :P ) na toch even te vragen of dit ECHT nodig was heb ik het maar doorgegeven.
2. Ook even gevraagd hoeveel die extra adapters (laten we het zo noemen) kosten, nl. Draadloze & Devolo toep. deze zijn 99euro elk
3. Als bestaande One klant betaal je geen 50euro (nieuwe klanten wel, dit is waarschijnlijk de aanpassing aan je telefoon ingang voor "VoIP" telefonie)
4. Had zelf via site van Belgacom + die van scarlet gecontroleerd of ik VDLS+ kon krijgen (heb er nog altijd mijn twijfels over trouwens aangezien ik hier toch wel in een boeregat woon :P ) Heb dus even gesmeekt en mijn charmes bovengehaald om de site te krijgen waar de medewerkers dit controleren maar lande toch op een NJET! Scarlet zou heel boos zijn volgens haar, en dat willen we natuurlijk niet.
VDSL+ beschikbaar?
Controle via scarlet:
http://www.scarlet.be/nl/onze-pakketten/scarlet-one.php
-> klik onderaan op besteltool en voer alleen de eerste paar stappen uit.
Controle via BGC:
1. Surf naar http://www.belgacomtv.be
2. Zoek in u rechterbovenhoek naar "Kijk de beschikbaarheid van BGC TV na"
3. Klik op deze link en voer Tel. nr in of test via adres.... Lees meer

PS: Voor mij werkt het testen via telefoonnr. niet maar via adres wel. Als ik ons vast BGC nummer in geef vragen ze om even te bellen wat je natuurlijk ook kan doen, binnen kantooruren welteverstaan.

UPDATE: vandaag 06/10/2009 werkt deze functie totaal niet.
Ok nu even iets anders, dit is niet om mensen af te schrikken, verre van zelf. Ik ben zelf al jaren klant bij scarlet (remember planet internet ;) )
Ik had waarschijnlijk de pech zo een installateur van mijn voeten te hebben + scarlet zelf kon daar zoveel niet aan doen. Later zijn we te weten gekomen dat dit word uitbesteed aan een externe firma.

Ok even kort het verhaal vertellen:

Augustus 2007: Ik had mij laten overhalen om One klant te worden en dus incl. telefonie, afspraak gemaakt. Tot nu toe niets mis.
Ik zelf was niet thuis, mijn ma heeft die gast binnen gelaten: die vroeg direct "waar moet ik zijn". Die begon direct al te zuchten van jah maar wij doen maar 1 telefoon aansluiting. Heb nog altijd geen idee waar ie het over had, we hebben wel een aansluiting boven, living en in het bureau maar telefonie komt toe in de garage. Ik werk nogal redelijk ver dus ben meestal maar rond 18.00 thuis dus geen kans voor mij om hem bij de technische vragen te begeleiden, welke deze waren weet ik spijtig genoeg niet meer maar mijn ma kon er zeker niet op antwoorden. :lol:
Die begint dus in de garage te werken mij ma geeft deze nog een cola en laat deze werken. Na 1 uur vertrekt deze technieker, al gsm'end komt mijn ma hem tegen in de gang, loopt ie naar de deur opent deze en zegt nog vlug iets in de aard van "ben klaar, moet dringend weg naar de volgende installatie heb maar 1uur/installatie." Men ga gaat dan even vlug kijkje nemen met onderstaande foto's als resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Ze is nog vlug naar de parking gelopen maar de vogel was al gaan vliegen. Ik natuurlijk kreeg natuurlijk direct een telefoontje met wat ze juist heeft meegemaakt. Direct klacht ingediend bij Scarlet (incl. foto's die zeer doeltreffend waren) de week erna staat de cheff van de techniekers himself bij ons met zijn excuses en heeft alles tot in het kleinste detail afwerkt (en echt proper: alles geïntegreerd in het oude bakje niets van brol dat der hangt te zwieren, kabelgootjes, etc..., en dit alles gratis dus geen 50euro activatiekosten)

PS: Deze cheff van de techniekers wist ons te vertellen dat deze installateur in kwestie opnieuw op(nieuw? :roll: ) cursus gestuurd zal worden + iets van leren omgaan onder stress cursus en nog ietske ze)
Afbeelding
JimmyA
Starter
Starter
Twitter: jimmyand

Ok, *lacht* om foto :p
FunkStar schreef: De procedure volgens haar ziet er als volgende uit:

1. Brief word opgestuurd met een soort "contract" (laten we dat toch maar eens goed lezen als het hier is :twisted: )
2. Teken en stuur terug op.
3. Vanaf ontvangen contacteert een scarlet technieker u binnen de 3 weken voor een afspraak te regelen. (die 3 weken stond mij wel niet zo aan, enerzijds ik behoud mijn 100gig en betaal evenveel als nu.)

eNog wel een paar opmerkingen:

1. Om een of andere reden vroeg ze mijn "gebruikersnaam" & "wachtwoord" van "mijn.scarlet.be" ik was zeker niet happig om dit door te geven(vlugven gecontroleerd of ik wel naar het juiste nummer belde :P ) na toch even te vragen of dit ECHT nodig was heb ik het maar doorgegeven.
2. Ook even gevraagd hoeveel die extra adapters (laten we het zo noemen) kosten, nl. Draadloze & Devolo toep. deze zijn 99euro elk
3. Als bestaande One klant betaal je geen 50euro (nieuwe klanten wel, dit is waarschijnlijk de aanpassing aan je telefoon ingang voor "VoIP" telefonie)
4. Had zelf via site van Belgacom + die van scarlet gecontroleerd of ik VDLS+ kon krijgen (heb er nog altijd mijn twijfels over trouwens aangezien ik hier toch wel in een boeregat woon :P ) Heb dus even gesmeekt en mijn charmes bovengehaald om de site te krijgen waar de medewerkers dit controleren maar lande toch op een NJET! Scarlet zou heel boos zijn volgens haar, en dat willen we natuurlijk niet.
Ik heb gewoon 'JA' moeten zeggen via de telefoon en dat werd als bindend genomen.

Morgen voormiddag komen ze bij mij de nieuwe modem + digi tv installeren.
Internet + Telefonie: Sagem F@ST 3464 + Linksys EA6700 + Scarlet ONE
GSM: HTC One + Proximus Smart+ 25 + 4G Option.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

het probleem dat ik wel een mail had gekregen om mij in te schrijven maar die gasten wouden maar niet bellen dus heb ik zelf maar de touwen in handen genomen.

maar toch morgen al :s!!! :|

waar woon je ergens als ik dat mag vragen?

PS: ik heb zelf mijn identiteitskaart nummer moeten geven, lol! Wat heb ik nu weer besteld :p
Afbeelding
MisterX334
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Pff was er maar een DIGI TV plus internet Combo, zonder Telefoon. :-)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Niemand verplicht je die telefoon te gebruiken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
MisterX334
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Maar je betaald er toch voor? Ik heb momenteel Raw copper aand 5euro/maand
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik betwijfel of een pack zonder telefoon meer dan 5 € per maand goedkoper zou zijn, als het huidige pack al slechts 50 € kost.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Steven Van Nuffelen
Starter
Starter

Ik kreeg een tijdje geleden ook telefoon, met de melding dat mijn modem moest gewisseld worden. Ik kreeg hierdoor meteen de kans om te genieten van "gratis" Belgacom tv.

Ik heb meteen gevraagd hoe gratis, gratis wel is.

Volgens de dame aan de lijn effectief GRATIS.

Ik ben al langer scarlet one klant (internet + vaste telefonie) en betaal maandelijks €40. Ik zie nu op de site dat het scarlet one abonnement, inclusief Belgacom tv, €50 kost per maand. Dan is die gratis toch €10 kost dacht ik?

Ik heb maar een mail gestuurd naar de klantendienst, want als ik €10 per maand moet gaan bijbetalen voor iets gratis, ga ik toch niet echt gelukkig worden.

Ik kijk nu naar alle tevredenheid TV-vlaanderen, heb net nog een nieuwe decoder in huis genomen en ben dus echt niet van plan om deze op te zeggen.

Ik ben eens benieuwd hoe gratis het nog zal zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”